Wijziging scriptregels discussietopic

DeletedUser

Guest
Handelscript is eveneens een te grote automatisatie vanwege het openen van meerdere tabs. Er is echter zojuist een ander script goedgekeurd dat iets gelijkaardigs doet (zonder de meerdere tabs).

Verder stonden deze supportaanvragen gemarkeerd waarna ik ze voor mijn overzicht behandeld had. Ze zijn nu werkelijk allemaal geantwoord.

Groetjes,
Duckje

Ietwat laat he;)

Was die uitleg nu zo moeilijk?
Dank je voor het beantwoorden.
 

DeletedUser

Guest
Wil toch nog op 1 reactie van mijn support aanvragen reageren na gelang u deze heeft gesloten(Duckje),
Uw reactie op mijn aanvraag;
Duckje zei:
2012-05-10 23:02:25
Beste XXX,

Deze zou illegaal zijn vanwege het invullen van coordinaten. (ook is het originele script illegaal, we laten het verwijderen)

Met vriendelijke groeten,

Seppe (Duckje)
Community Manager Tribalwars.nl
Het gaat hier om een algemeen bekent script dat onschuldig wat coords invult door op bijl te klikken (Buttons naast een dorpslink).
Het ging mij om een toevoeging op dit script maarja...
...zal er een rekensom op loslaten wat het aan klikken scheelt buiten de funkties die TW zelf al aanbied met coord invullen([laatste] klikken is coord invullen).
Stel je moet 500 aanvallen verzenden op 50 dorpen,
dat is 2550 muis klikken
en met de tool {Buttons naast een dorpslink} kun je daar 50 vanaf gaan halen, is dat nu zo'n probleem dan?
Laat ons die tool nu gewoon houden voor dat die is, we kunnen daar mooie scripts opschrijven die legaal zouden kunnen zijn met die tool. Het veranderd niet veel aan het spel maar je kan er leuke dingen mee doen binnen de script regelgeving.
 

DeletedUser

Guest
Handelscript is eveneens een te grote automatisatie vanwege het openen van meerdere tabs. Er is echter zojuist een ander script goedgekeurd dat iets gelijkaardigs doet (zonder de meerdere tabs).

Groetjes,
Duckje

Ik zie hem anders nog nergens staan :confused:
 

DeletedUser

Guest
Wil toch nog op 1 reactie van mijn support aanvragen reageren na gelang u deze heeft gesloten(Duckje),
Uw reactie op mijn aanvraag;

Het gaat hier om een algemeen bekent script dat onschuldig wat coords invult door op bijl te klikken (Buttons naast een dorpslink).
Het ging mij om een toevoeging op dit script maarja...
...zal er een rekensom op loslaten wat het aan klikken scheelt buiten de funkties die TW zelf al aanbied met coord invullen([laatste] klikken is coord invullen).
Stel je moet 500 aanvallen verzenden op 50 dorpen,
dat is 2550 muis klikken
en met de tool {Buttons naast een dorpslink} kun je daar 50 vanaf gaan halen, is dat nu zo'n probleem dan?
Laat ons die tool nu gewoon houden voor dat die is, we kunnen daar mooie scripts opschrijven die legaal zouden kunnen zijn met die tool. Het veranderd niet veel aan het spel maar je kan er leuke dingen mee doen binnen de script regelgeving.

Ben hier ook wel nieuwsgierig naar, dit is een ontzettend klein script wat al tijden openbaar is voor iedereen. Bijna iedereen gebruikt het scriptje, gewoon laten staan dus.
 

DeletedUser

Guest
kan iemand me even duidelijk maken waarom T-timen wel toegestaan wordt?
 

DeletedUser41874

Guest
Handelscript is eveneens een te grote automatisatie vanwege het openen van meerdere tabs. Er is echter zojuist een ander script goedgekeurd dat iets gelijkaardigs doet (zonder de meerdere tabs).

Verder stonden deze supportaanvragen gemarkeerd waarna ik ze voor mijn overzicht behandeld had. Ze zijn nu werkelijk allemaal geantwoord.

Groetjes,
Duckje

Wanneer is iets precies teveel geautomatiseerd? Gaat dat op basis van gevoel? Worden de regels aangehouden?
Ik krijg namelijk het gevoel dat scripts die niet tegen de regels ingaan op basis van 'automatisering' worden afgekeurd omdat TW het script liever niet wil. Prima als er regels zijn maar maak die dan wel duidelijk.
 

DeletedUser37444

Guest
Wat hadden jullie gedacht van een korte herschrijving dat we scripts geheim kunnen laten maar dat we ook niet zullen controleren wie een script publiceert? (en op die manier elk stamlid dus een script kan publiceren als hij/zij dat wenst).

Omdat je dit probleem zowiezo zult verkrijgen dat dit soort scripts rondgaan in de wandelgangen moet je ook de mogelijkheid geven ze te kunnen publiceren en dan ligt dus het exclusiefrecht niet bij de scriptschrijver

Hoi Duckje,

1. Hoe kan een eindgebruiker van zo'n "geheim" script controleren of het script / script versie die hij krijgt aangeboden de goedgekeurde versie is nu publicatie niet meer verplicht is?
2. Nu bijv. t-timen specifiek is opgenomen in de "Lijst geaccepteerde scripts", is het mss aan te raden dit ook te doen met het openen van alle bookmarks / bladwijzers in een bladwijzermap in bijv. Opera zoals wordt gehanteerd bij het bookmarkfarmen. Hieromtrend is nu de nodige onduidelijkheid gezien de regel: "Het is niet toegestaan een script, tool of programma te gebruiken dat automatisch meerdere tabbladen opent."
3. De externe site "Tribalwars Extreme" (extremetw.com) wordt door de aanscherping van de regels nu niet meer gezien als goedgekeurde / legale manier van spelen, naar ik aanneem door de regel: "Een script mag niet meerdere pagina's/tabbladen openen". Echter de site is ook te gebruiken door de verschillende opdrachten apart aan te klikken waarmee deze regel niet meer wordt overschreden en dus met wat meer werk het zelfde resultaat te bereiken. Is het op deze manier gebruik maken van deze site en het "Resource Balancer" script daar wel legaal?

Al vast bedankt voor de te nemen moeite met beantwoorden ;)

Groetjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Vanaf vandaag mag ik dus farmscriptje op speed niet gebruiken? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Zijn deze regels nu al ingegaan of niet? Ik zou het namelijk niet meer dan normaal vinden dat zoiets gemeld wordt (wat blijkbaar niet het geval is?)...
 

DeletedUser61042

Guest
Zijn deze regels nu al ingegaan of niet? Ik zou het namelijk niet meer dan normaal vinden dat zoiets gemeld wordt (wat blijkbaar niet het geval is?)...

We starten vanaf vandaag een periode van 31 dagen.
Staat in het begin topic ;)
 

DeletedUser

Guest
Handelscript is eveneens een te grote automatisatie vanwege het openen van meerdere tabs. Er is echter zojuist een ander script goedgekeurd dat iets gelijkaardigs doet (zonder de meerdere tabs).

Verder stonden deze supportaanvragen gemarkeerd waarna ik ze voor mijn overzicht behandeld had. Ze zijn nu werkelijk allemaal geantwoord.

Groetjes,
Duckje

Waar is deze dan te vinden, bij tools en projecten en het topic lijst geaccepteerde scripts zie ik er niets over
 

Deleted User - 9131

Guest
Waar is deze dan te vinden, bij tools en projecten en het topic lijst geaccepteerde scripts zie ik er niets over

Het is niet verplicht een script te publiceren. Erg fijn dat Duckje ons informeert over een dergelijk script maar ik vind het dan op zijn minst eerlijk om deze ook te publiceren. Maar goed, daar ga ik niet over.
 

DeletedUser

Guest
Hij zou op zijn minst dat kunnen vermelden, dat er een script bestaat en dat de inhoud ervan niet gepubliceerd mag worden, en wie de maker van dat script is.
 
Reactiescore
1.804
Hij zou op zijn minst dat kunnen vermelden, dat er een script bestaat en dat de inhoud ervan niet gepubliceerd mag worden, en wie de maker van dat script is.

Ja fijn als je een scriptje maakt dat je voor jezelf wil houden, waarna tig spelers je de oren van je kop zagen om het ook te mogen.
 

DeletedUser

Guest
Wanneer is iets precies teveel geautomatiseerd? Gaat dat op basis van gevoel? Worden de regels aangehouden?
Ik krijg namelijk het gevoel dat scripts die niet tegen de regels ingaan op basis van 'automatisering' worden afgekeurd omdat TW het script liever niet wil. Prima als er regels zijn maar maak die dan wel duidelijk.

Dat is nou precies de kern van het hele verhaal. TW houdt zich niet aan zijn eigen regels met het afkeuren van scripts.
En dat wordt gedaan omdat ze zich verschrikkelijk in hun vingers hebben gesneden door de invoering van de FA.
Dat heeft de deur open gezet naar massaal farmen en dat heeft de servers overbelast.

Om dat op te lossen heeft TW eerst de retentie-tijd van onze berichten ingekort. Dat heeft tot gevolg dat, voor grote spelers,
bv scout en aanvals-berichten vaak verloren gaan voordat ze bekeken kunnen worden. Toen dat niet voldoende bleek te zijn
is er maar besloten om alle scripts te verbieden die niet op de 'gouden lijst' staan. Gewoon, zonder logica of zonder het
volgen van hun eigen regels.

Kortom, de geldzucht van Innogames gaat ze de das omdoen. In plaats van deze problemen intern op te lossen door
een ander farm- of berichtsysteem te ontwikkelen, of zelfs extra servers te plaatsen krijgen de spelers de rekening gepresenteerd.
We worden dus aan twee kanten genomen. Eerst met de extra betaalde functies, en daarna met de beperkingen die
die functies teweeg hebben gebracht.

Way to go Inno.
 
Bovenaan