Wijziging overwinningsvoorwaarden + Wie wint de wereld

Reactiescore
660
Ik ben blij met deze oplossing. Het was niet alleen voor de spelers onduidelijk, maar ook voor mij en ik kreeg ook steeds andere dingen te horen. Sorry, als ik mensen fout heb ingelicht, maar ook zij konden aan mijn antwoorden merken dat het ook niet geheel duidelijk was. Gelukkig heeft Duckje voor duidelijkheid gezorgd nu.

Ik volg de cijfers al een paar dagen op de voet en ik vind het spannend. Ik gun het beide stammen, maar dat kan natuurlijk niet.

Succes iedereen en mijn tip is... val elkaar aan. Ieder dorp dat je van de ander pakt is dubbele winst. Zij 1 minder en jij 1 meer :) Zet hem op!
Goed gezegd @famdecibel
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Ben er zeer blij mee het bb masterplan heeft gewerkt.
Ondertussen in Facts HQ

giphy.gif
 

DeletedUser79591

Guest
Ik neem aan dat de stamlock ook nog opgeheven word dan?
 

DeletedUser69389

Guest
Ik ben blij met deze oplossing. Het was niet alleen voor de spelers onduidelijk, maar ook voor mij en ik kreeg ook steeds andere dingen te horen. Sorry, als ik mensen fout heb ingelicht, maar ook zij konden aan mijn antwoorden merken dat het ook niet geheel duidelijk was. Gelukkig heeft Duckje voor duidelijkheid gezorgd nu.

Ik volg de cijfers al een paar dagen op de voet en ik vind het spannend. Ik gun het beide stammen, maar dat kan natuurlijk niet.

Succes iedereen en mijn tip is... val elkaar aan. Ieder dorp dat je van de ander pakt is dubbele winst. Zij 1 minder en jij 1 meer :) Zet hem op!
Zegt meer over jouw eigen spelinzicht dan over de regels. De voorwaarden lijken en leken mij duidelijk zat dat het draaide om dominantie en niet om het aantal punten dat je hebt.
 

DeletedUser17472

Guest
Zegt meer over jouw eigen spelinzicht dan over de regels. De voorwaarden lijken en leken mij duidelijk zat dat het draaide om dominantie en niet om het aantal punten dat je hebt.
Voor mij zou het logisch geweest zijn als degene die het eerste de 20%30 dagen vastgehouden zou hebben, zou winnen omdat die dan exact aan de voorwaarden zou voldoen.
Aangezien er niet alleen verwarring was hierover, maar bij velen in het team, heeft dit dus niks met spelinzicht te maken. Gezien het aantal vragen dat er binnen is gekomen, hebben dus veel mensen geen spelinzicht? Onzin dus.
 

DeletedUser69389

Guest
Voor mij zou het logisch geweest zijn als degene die het eerste de 20%30 dagen vastgehouden zou hebben, zou winnen omdat die dan exact aan de voorwaarden zou voldoen.
Aangezien er niet alleen verwarring was hierover, maar bij velen in het team, heeft dit dus niks met spelinzicht te maken. Gezien het aantal vragen dat er binnen is gekomen, hebben dus veel mensen geen spelinzicht? Onzin dus.
Vooral veel vragen vanuit spelers die amper tot geen classic ervaring hebben en daarmee voor mij ook onvoldoende spelinzicht ja. Elke ervaren speler zei het zit zus en zo.
 

DeletedUser79687

Guest
Voor mij zou het logisch geweest zijn als degene die het eerste de 20%30 dagen vastgehouden zou hebben, zou winnen omdat die dan exact aan de voorwaarden zou voldoen.
Aangezien er niet alleen verwarring was hierover, maar bij velen in het team, heeft dit dus niks met spelinzicht te maken. Gezien het aantal vragen dat er binnen is gekomen, hebben dus veel mensen geen spelinzicht? Onzin dus.

had ook niet logisch geweest
Zodra een stam het overwinningspercentage heeft bereikt zal de wereld nog doorgaan voor 5 dagen. Als er in deze periode geen wereldveranderende gebeurtenissen plaatsvinden zal de rang 1 stam op het einde van deze periode de wereld gewonnen hebben.

geef toe het blijft vaag, zo is het voorbij gaan in p of dorpen een wereld veranderende gebeurtenis.
 

DeletedUser17472

Guest
had ook niet logisch geweest
Zodra een stam het overwinningspercentage heeft bereikt zal de wereld nog doorgaan voor 5 dagen. Als er in deze periode geen wereldveranderende gebeurtenissen plaatsvinden zal de rang 1 stam op het einde van deze periode de wereld gewonnen hebben.

geef toe het blijft vaag, zo is het voorbij gaan in p of dorpen een wereld veranderende gebeurtenis.
Daarom is het goed dat ik aangedrongen heb voor verduidelijking want als ik ergens een hekel aan heb is het wel onduidelijkheid.
 
Reactiescore
660
Ik vind het vooral positief dat er al meerdere mods hun excuses hebben aangeboden.
‘Hopeful’ly is onze classic forum mod nu ook helemaal mee met de situatie.

Het heeft natuurlijk wel een beetje met spelinzicht te maken. Dit moest voorzien zijn, maar er zijn excuses aangeboden en er is een oplossing aangeboden. Ik denk dat iedereen voort kan spelen en beide partijen weer evenveel kansen heeft.
 
Reactiescore
1.367
Shit is vaag, dus lijkt me prima opgelost zo
 

DeletedUser75892

Guest
Daarom is het goed dat ik aangedrongen heb voor verduidelijking want als ik ergens een hekel aan heb is het wel onduidelijkheid.

Het heeft natuurlijk wel een beetje met spelinzicht te maken. Dit moest voorzien zijn, maar er zijn excuses aangeboden en er is een oplossing aangeboden. Ik denk dat iedereen voort kan spelen en beide partijen weer evenveel kansen heeft.

Om toch maar weer eens zeurend te reageren: classic 9 heb ik exact hetzelfde deel van de overwinningsvoorwaarden geciteerd en meerdere supports voor ingediend omdat Soul. door hun recruits plots aan de voorwaarden voldeed maar wel zwaar verliezen pakte tegen Risk. Toen heb ik ook al meerdere keren aangekaart dat 'wereldveranderende gebeurtenissen' veel te vaag is. Maargoed hé: beter 8 classics te laat dan nooit zeker?
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.320
Nu ging het hier meer om wat rang 1 precies inhield (rang 1 punten of rang 1 dominantie) maar ja lijkt er wel op
 
Reactiescore
99
Zodra een stam het overwinningspercentage heeft bereikt zal de wereld nog doorgaan voor 5 dagen. Als er in deze periode geen wereldveranderende gebeurtenissen plaatsvinden zal de rang 1 stam op het einde van deze periode de wereld gewonnen hebben.

Het blijkt dat onze eerdere berichtgeving hierover in supportaanvragen en op het forum foutief is. Het blijkt uiteindelijk zo te zijn dat de rang 1 in dominantie de wereld uiteindelijk zal winnen.

@Duckje zo ik het kan lezen klopt dit nog steeds niet?
 

DeletedUser17472

Guest
Ik zie het al, van de wereld zelf.
Wereld dominantie
Elke wereld heeft een winnaar nodig, maar welke groep van dappere dorpsleiders zal zich verenigen om Classic te winnen?

Om zichzelf echt te bewijzen moet een stam minstens 25% van de spelersdorpen op deze wereld bezitten. Dit staat ook wel bekend als het dominantie percentage van een stam.

Om een te vroege en onbevredigende overwinning te voorkomen moet de wereld minstens 30 dagen oud zijn voordat een stam zichzelf tot winnaar kan uitroepen.

De dominerende stam moet zijn dominantie voor 30 aaneengesloten dagen behouden om de wereld te winnen.

Zodra een stam het overwinningspercentage heeft bereikt zal de wereld nog doorgaan voor 5 dagen. Als er in deze periode geen wereldveranderende gebeurtenissen plaatsvinden zal de rang 1 stam op het einde van deze periode de wereld gewonnen hebben.

Ik ga het navragen, maar ik denk dat die 5 dagen de dagen zijn nadat de 25% is ingegaan, en dan nog 30 dagen behouden zijn.
 
Bovenaan