Wie wint W21? Resist of Fruit?

DeletedUser60153

Guest
kopie-overleef-jij-het-einde-van-de-wereld_1000x667.JPG

Opgroeien in een christelijk gezin brengt veel voor en veel nadelen met zich mee. Elke zondag naar de kerk, hoe brak je ook bent is bijvoorbeeld een groot nadeel. Ondertussen blijf ik zo hier en daar nog wel eens slapen, maar in de tijd dat ik dit nog wekelijks deed preekte de dominee ooit over het tweesnijdend zwaard. Elke actie die je doet, heeft ook zijn andere kant. Kijk maar eens naar de val van Plague. Er ontstonden opeens 2 nieuwe grootmachten, Resist en Fruit. Twee stammen die tot dan nooit als potentiele kandidaten voor de winst op W21 gezien werden en dan zo opeens, na het vallen van Plague, er moeten staan. De nieuwe grootmachten, de stammen die het wel eventjes gaan doen. De samenwerking wordt dan ook snel omgezet in een oorlog, een oorlog waar de wereld nog steeds van smult. In het aankomende gedeelte gaan we de oorlog ontleden.

We gaan eerst de desbetreffende stammen cijfermatig ontleden, evenals de oorlog zelf. Daarna gaan we in op de geschiedenis van de beide stammen. Tot slot gaan we kijken naar hoe de oorlog op dit moment er aan toe gaat en doen beide partijen uitspraken over hoe ze verwachten dat de oorlog gaat verlopen.

Wil je een beter beeld krijgen van hoe het uiteindelijk tot deze clash heeft mogen komen? Lees dan dit topic door!

Alles over Fruit en Resist als het op statistieken aankomt

Resist
  • 2012-10-22 20:19:37 opgericht
  • 33 leden
  • 86,422 dorpen
  • 11,581,299,124 OD
  • 5,866,672,962 ODA
  • 5,714,626,162 ODD

Fruit.
  • 2011-03-05 17:13:26 opgericht
  • 31 leden
  • 75,577 dorpen
  • 10,525,378,261 OD
  • 4,706,285,272 ODA
  • 5,819,092,989 ODD

Kaart van de stammen:

nl21

Resist heeft 6.729 dorpen van de vijand overgenomen en 784 dorpen verloren. Dit komt neer op een verhouding van 8,6 (bron stammenoorlogen).
Fruit heeft 4.586 dorpen van de vijand overgenomen en 2.257 dorpen verloren. Dit komt neer op een verhouding van 2,0. Het opvallende hierin is dat Resist 1 jaar, 7 maanden en 17 dagen jonger is en toch meer dorpen van de vijand heeft overgenomen.

Oorlogstats vanaf 10 september 2013 (Fusie Hap! en Resist)

6kdFv.png

Top 5 ODA spelers
  1. Ghost iSprink (Fruit.)
  2. Philips de Goede (Resist)
  3. Andre68 (Resist)
  4. .Jatu.Dread. (Fruit.)
  5. Moises (Resist)

Top 5 ODD spelers
  1. .Sky.Is.The.Limit. (ex-Fruit.)
  2. .Jatu.Dread. (Fruit.)
  3. Team Cameltoe (Fruit.)
  4. Muay-ray (Resist)
  5. Monsigneur (Resist)

Top 5 dorpen overgenomen van tegenstanders
  1. Philips de Goede (Resist)
  2. Drakenfruit (Fruit.)
  3. Team Cameltoe (Fruit.)
  4. Jatu (Fruit.)
  5. Locust (Fruit.)

Top 20 weetjes

Per stamResistFruit
Hoeveel in de top 20 ODA137
Hoeveel in de top 20 ODD88
Hoeveel in de top 20 OD108
Hoeveel spelers in de top 20 punten109
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser60153

Guest
Hoe heeft Resist zich ontwikkeld op w21?

Resist, de stam die ontstond uit Anti. Een stam die niet zomaar is ontstaan, maar wel met maar 1 reden en dat is spelplezier. Resist is ontstaan door 6 spelers, Koen, Andre, Valere, Harmen, Jelle en Jozien. Spelers die houden van TW, de gezelligheid, het aanvallen, tactieken bedenken, samenwerken om een doel te bereiken. Deze drive van de 6 oprichters hebben Resist gevormd.

De oorlog met Fresh

Resist begon net nadat ze ontstonden een oorlog met Fresh. De stammen hadden een totaal verstrengeld stamcluster, Fresh had meer dan het dubbele aantal dorpen en daarnaast ook nog meer safe. Hoe kon Resist dan zo zelfverzekerd aan deze slag beginnen? Resist ging uit van hun eigen kracht. Ze kenden de tegenstander door en door en ze waren gedreven om SirLorre en co een poepie te laten ruiken. Na enkele maanden worden enkele MoM leden binnen gehaald, dit waren oude stamgenoten van enkele oprichters van Resist. Hierdoor kenden ze de kracht van de spelers.

In de weken daarna groeit Resist boven zichzelf uit met een gigantische slag tegen what. De teller moet rond de 10.000 hebben gestaan, voor een stam met 10 leden is dit een tot op dat moment het hoogste aantal aanvallen wat eruit is gestuurd. Dit typeert Resist. Men wil als stam het maximale uit zijn leden halen door ze uit te dagen.
Wat volgt is de val van Fresh en een gigantische barbarenzee. Aan de ene kant een overwinning voor Resist, we hebben immers Fresh verslagen, maar aan de andere kant zijn er overal bb’s en wordt het de komende tijd niet aanvallen voor Resist.

Bondgenootschap Hap! en voorbereiding op de grote oorlog

Hap! en Resist zoeken langzaam toenadering naar elkaar en krijgen een gedeeld forum. De spelers kennen elkaar uit Anti en hadden een goede klik. Hier en daar wordt er over en weer geholpen met aanvallen of verdedigen en er wordt veel gelult. Kortom een goede bondgenootschap.
De realiteit is wel dat er nog een groot blok staat waar Resist en Hap! uiteindelijk tegen zullen eindigen. Er worden voor Resist groeiplannen gemaakt zodat men een goede uitvalsbasis krijgen richting Lawzzz en Plague. Plague maakt ondertussen een grote slag met een massa op Oriskany en Bisdejugend. Bisdejugend wordt in de pan gehakt en ik besluit om het account te gaan helpen. Nou iedereen weet hoe dit is afgelopen, Bisdejugend uiteindelijk op BB en ik beland op het account Muay-ray.

Lawzzz valt en Koen ziet een kans om Flopper, Relax en Dragonghost binnen te halen. Alleen weten we niet hoe goed deze spelers zijn, maar de trouw die ze uitstralen door te blijven in het zinkende schip zegt voor ons genoeg. Ook hebben we langzaam aan genoeg front met Plague gecreëerd, al helemaal met de nieuwe aanwinsten erbij, kortom het machtige Resist gaat samen met Hap! een gokje wagen om het almachtige Plague op de knieën te krijgen. Opeens krijg ik het geniale idee om een samenwerking op te zetten met Fruit zodat we ze op beide flanken kunnen treffen. Daarnaast een groots, fantastisch propaganda stuk vanuit Resist. Kortom het kan niet meer mis gaan.

Nu weten we allemaal wat er gebeurt is, maar ik wil nog even op enkele dingen wijzen. Hap! en Resist hadden de planning perfect samengevoegd. Resist spreidde de massa op 6 spelers, met allemaal min. 3 k incomings. Nog nooit eerder is dit gezien. Daarnaast zou hap! op 1 speler inhakken. Gevolg, 100den dorpen aan de kant van Resist en Hap!, er werd een gat getrokken zodat Fruit de ruimte kreeg om de zwakkere in die hoek aan te pakken.

De fusie met Hap!

De tijd daarna wordt de band met Hap! steeds hechter. Ook willen steeds meer spelers in Resist spelen en moeten we langzaam spelers plaatsen op accounts die verbonden zijn met Resist maar niet in Resist zitten. Na lang overleg in de stamleiding wordt er besloten om alle spelers die nauw met Resist betrokken in de stam toe te laten. Daarnaast wordt er bij Hap! gepeild hoe ze tegenover een fusie stonden. Hier stonden ze positief tegenover en zo geschiedde het. Zo is Resist geworden tot de stam die het nu is, de grootmacht die de oorlog moet winnen. De stam die Plague op de knieën heeft gekregen.

De geschiedenis van Fruit, hoe heeft zij zich ontwikkeld op w21?
met dank aan zoeperman


Fruit. werd door Barneveldse Haan opgericht op 5 maart 2011.
Onder goed beheer is Fruit. stilaan uitgegroeid tot een topstam om rekening mee te houden in W21 ~
Intussen bestaan wij uit een 31 tal leden, na een fusie met een aantal spelers en stammen in chronologische volgorde

  • W~A~R
  • Plague
  • HEIDI

Onstaan van Fruit en de oorlog met Plague

De fusie met W~A~R was al een oud idee, doch werd nooit echt gerealiseerd omdat het kaf van het koren eerst gescheiden diende te worden. Niet alle leden kregen de mogelijkheid deel uit te maken van het 'nieuwe' Fruit. Inactiviteit van bepaalde leden was een deel van de teleurstellende resultaten van W~A~R, terwijl sommige leden zich kapot werkten, reden er een te groot aantal gratis mee op kar. Het 'nieuwe' Fruit. was enkel toegankelijk voor degene die vooruit wilden, zonder uitzondering. Uiteindelijk werden ook nog een paar spelers die afkomstig waren van Rebellion tot de stam genomen, waardoor de oorlog met de alliantie Plague en Lawzzz begon. Lawzzz en Plague waren lange tijd enorm dominant op w21 en uiteraard diende we in te grijpen. Met zowat gans w21 werden de handen in elkaar geslagen wat voor de ondergang van Lawzzz heeft gezorgd, Plague volgde vrij snel ...

Tijdperk na Plague

Na de 'val van plague en Lawzzz' heeft Fruit, net zoals Resist keuzes gemaakt.
Terwijl Resist rekruits zocht in Lawzzz deed fruit dit in Plague met de huidige samenstelling tot gevolg.
Na het recent verpletteren van Heidi werden ook daar de actieve leden opgenomen.
Na elke fusie met de andere stammen werd keer om keer snel duidelijk dat deze fusie's ons steeds sterker maakte, alle leden met de gezichten in dezelfde richting is een luxepostie om voor de leiding.
Fruit 'geniet' thans van een sterke cohesie tussen leden, Op andere werelden werd zelden zulk een samenwerking gezien. Uiteraard kende we ups en downs maar telkens kwamen we er sterker uit.

De toekomst van fruit

Roze voor fruit, hellzwart voor de vijand. Onze troeven zijn onze mega-actieve leden en een uniforme leiding die enorm hard werkt achter de schermen. W21 is een enorm spannende en toffe wereld in het tribal wars gebeuren. Ik denk dat Resist het nog zeer moeilijk gaan krijgen, de oorlog moet nog op volle toeren gaan draaien doch de motivatie is groot en de actiefste bende uit fruit zit momenteel aan het front. We zullen Resist de oorlog geven die het 'verdient'

Ontwikkeling van de oorlog

De oorlog woedt al gelange tijd voordat Hap! toe treed tot Resist. Summier even een samenvatting van wat daarvoor gebeurde. Aegon werd aangenomen door Hap! en zijn front stond niet stabiel, hij werd in een hoog tempel enkele 100den dorpjes afhandig gemaakt. Dit was de eerste grote slag.

Nadat Hap! en Resist fuseerden werd het vuur in de oorlog aangewakkerd. De massa's vlogen over en weer, met vooral veel OD en gesloopte dorpen. De eerst volgende grote slag was Aleksandrakos. Hier werden meer dan 200 dorpen verloren door Fruit aan een opstomende Philips.

Daarna verloor Resist op verschillende plekken dorpjes zoals op Muay-ray (rond de 20) en op leleke (teller staat op de 119). De stammen mogen elkaar omstebeurt hard raken, hierdoor is er nog geen groot overwicht in de oorlog.

Hoe wordt er op dit moment over de kansen gedacht?

Resist

De verwachting gaat erg afhangen hoe de stammen zich blijven ontwikkelen, of de stam de spelers bij elkaar blijft houden en de motivatie blijft behouden om een stam kapot te kunnen spelen. Ik geloof dat Resist op dit moment de beste papieren heeft als men kijkt naar de aanvallende motivatie. Verdedigen gaat ooit opbreken. Maar goed, ik kijk natuurlijk door een roze bril.

Fruit.

Momenteel zijn de kansen tegenover elkaar 50/50. 2 stammen die beide ongeveer gelijk zijn qua grootte, qua spelers die het spel kennen, qua spelers die de skills hebben, qua spelers die de kar trekken. Eigenlijk kan je zeggen dat de kansen gelijk liggen voor beide stammen. Hierin zal degene met de meeste activiteit en degene die het voor elkaar krijgt haar stam het actiefst te houden als winnaar uit de bus komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser71860

Guest
Goede conclusies. In beide kan ik me vinden :). Er zitten een paar propaganda-dingetjes in maar je hebt al bij al woord gehouden. Vrij objectief. Zeker naar jouw maatstaven maat :D
 

DeletedUser

Guest
Mooi gedaan freso :D Heb het met plezier zitten lezen, zulke propaganda wil ik wel vaker zien :D
 

DeletedUser

Guest
Een heel mooi stukje H. Heb er maar 1 kleine opmerking. Dat is dat Fruit aanvallend sinds half december aanvallend ook goed meedoet. Daarom de stats maar even opgezocht. Verschil in aanvallen en verdedigen tussen beide stammen is niet groot meer namelijk.


Bekijk bijlage 6614
 

DeletedUser60153

Guest
Goede conclusies. In beide kan ik me vinden :). Er zitten een paar propaganda-dingetjes in maar je hebt al bij al woord gehouden. Vrij objectief. Zeker naar jouw maatstaven maat :D

Haha dankje schat <3 Tja, hier en daar moet het ook gewoon propaganda zijn, anders is 't geen oorlogsverklaring he :D

Een heel mooi stukje H. Heb er maar 1 kleine opmerking. Dat is dat Fruit aanvallend sinds half december aanvallend ook goed meedoet. Daarom de stats maar even opgezocht. Verschil in aanvallen en verdedigen tussen beide stammen is niet groot meer namelijk.

Klopt, zeer zeker. Dat moet ik jullie meegeven. Maar Resist heeft op dit moment nog steeds wel het hogere ODA en fake gehalte. Er lopen altijd wel aanvallen, waar Fruit het nog meer in waves doet.

Mooi gedaan freso :D Heb het met plezier zitten lezen, zulke propaganda wil ik wel vaker zien :D

Dat gaat 'm niet worden schat. Dit is gewoon een objectief stukje met van beide stammen een beetje een iet wat propaganda stukje er doorheen gegoten. Maar het propaganda gehalte mist.

Buiten dat bedankt

Mooie post Harmen mijn complimenten :)

Thnx :) Zoepie heeft ook mee geholpen (het fruit stukje)
 

DeletedUser71860

Guest
Wederom een mooi stuk, Harmen :) Wat boffen we op W21 met een paar schrijf (propaganda) kanonnen die ze op w22 duidelijk missen :D

Werkelijk nog geen enkele grote post gevonden daar. #Stillsearching #NeverGonnaGiveYouUp
 

DeletedUser

Guest
Lijkt me wel leuk om een topic te maken, en dan wekelijks of maandelijks updates uit te voeren over de top 20 punten/od/odd/oda. en een top 5 elke maand van veroverde dorpjes ODA en ODD en dat van maand tot maand berekenen
 

DeletedUser62248

Guest
Werkelijk nog geen enkele grote post gevonden daar. #Stillsearching #NeverGonnaGiveYouUp

Nog altijd gaat het om wat je ingame presteert en niet om wat voor teksten je op een forumpje kunt plaatsen. Leuk voor je dat je tenminste iets kunt; maken van belachelijk lange posts. Zeker een kunst, maar het heeft totaal niks met je kwaliteiten in het spel te maken.

En ja; wij kunnen ook wel lange stukken typen hoor. Zo hebben we in Fear! best leuke War-stories (stuk of 8 verhalen over enkele successen van Fear! door de leden zelf gemaakt), maar omdat die redelijk subjectief zijn, worden die niet op het AF gegooid.
 

DeletedUser71860

Guest
Nog altijd gaat het om wat je ingame presteert en niet om wat voor teksten je op een forumpje kunt plaatsen. Leuk voor je dat je tenminste iets kunt; maken van belachelijk lange posts. Zeker een kunst, maar het heeft totaal niks met je kwaliteiten in het spel te maken.

En ja; wij kunnen ook wel lange stukken typen hoor. Zo hebben we in Fear! best leuke War-stories (stuk of 8 verhalen over enkele successen van Fear! door de leden zelf gemaakt), maar omdat die redelijk subjectief zijn, worden die niet op het AF gegooid.

Dit was grappig :D
 
Reactiescore
217
Lijkt me wel leuk om een topic te maken, en dan wekelijks of maandelijks updates uit te voeren over de top 20 punten/od/odd/oda. en een top 5 elke maand van veroverde dorpjes ODA en ODD en dat van maand tot maand berekenen

Waarom top 20 doe maar top 53 :D
 
Bovenaan