Wie speelt?

Reactiescore
94
Hallo iedereen die dit overleden forum nog leest.

Wie is er deze wereld serieus begonnen? En is dit dan met of zonder pp?

Ik werd ingame aangeraden om eerst een paar werelden pp te sparen als ik dit spel echt opnieuw wou starten.

Dit zorgde voor vragen bij mij.
- wat is pp abusen tegenwoordig? Dit gaat waarschijnlijk niet over die 20% extra productie. Maar wordt gsen kopen in beperkte maten ook als normala beschouwd?
- over hoeveel pp gaat het?
- heb je echt geen kans meer zonder pp?
- wordt de beginfase vh spel dan niet overgeslagen waardoor er veel minder mensen starten en gewoon later gaan co'en?

Als er mensen zijn die op de oude manier spelen wou ik hen als maatstaf nemen.
Want je kan iemand die jaren gestopt is toch niet terug lokken door hem eerst maanden gsen te laten verkopen of zie ik dit verkeerd?

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.802
Ik zou niet zeggen dat het onmogelijk is zonder boosten. Je kunt in de start eventueel echt hard gaan, maar ergens in de tienduizenden pp heb je wel nodig. Het grote boosten erna komt door events, er zitten een paar echt goede tussen met mooie rewards waar je vlaggenboosters, decreten en dat soort zaken uit kan halen.
Ik zou eigenlijk zeggen dat zonder pp je alleen een kans maakt als er toevallig niemand in de buurt ligt die boost, maar die kans is klein. Ik zou als je dit niet wilt doen, het lekker bij non-pp werelden houden zoals 97 en 100 zijn. Ze zullen niet vaak starten, maar eens in de zoveel tijd is al toegezegd.

Reactiescore
1.196
Opzich kun je overwegen om op de wereld zelf pp te farmen je kunt redelijk eenvoudig aan 50k komen in de start en dan in de rim voor veel gunstigere markt verhouding opnieuw starten en zo nog aardig mee komen.

Tis niet optimaal maar je kunt zo zelfs op deze wereld nog mee doen.

Dit vereist wel enige kennis van hoe je optimaal start voor pp farmen want anders gaat je pp opbrengst misschien 10 of 20k zijn wat opzich ook nog te doen is om iig te overleven maar daarmee zul je in de mid game wel achter geraken.

Reactiescore
94
Als dit echt zo is zoek ik wel een account om als co te spelen eens het zover is.

Ik heb pp farmen al eens eerder geprobeerd en na 3k pp was de zin ook wel over.

Die events waar je het over hebt begrijp ik niet helemaal.

Lijkt me dat een farmslet tegenwoordig andere zaken moet kunnen. Of de mijne toch

Laatst bewerkt:
Reactiescore
3
Opzich kun je overwegen om op de wereld zelf pp te farmen je kunt redelijk eenvoudig aan 50k komen in de start en dan in de rim voor veel gunstigere markt verhouding opnieuw starten en zo nog aardig mee komen.

Tis niet optimaal maar je kunt zo zelfs op deze wereld nog mee doen.

Dit vereist wel enige kennis van hoe je optimaal start voor pp farmen want anders gaat je pp opbrengst misschien 10 of 20k zijn wat opzich ook nog te doen is om iig te overleven maar daarmee zul je in de mid game wel achter geraken.
Ben wel benieuwd hoe je 'eenvoudig' 50k pp per wereld kunt farmen?

Reactiescore
1.196
Je investeerd zo'n 2/3k pp in de start en upped vooral mijntjes en beetje def voor rt en zodat je geen free target bent.
en dan ga je vanaf mijntjes 30 uitgeven.
dit vereist wel dedication in de eerste week zodat je voor ligt op het gros van de spelers.
daarna is het beetje opletten voor incomings en paar keer per dag sellen.

Reactiescore
1.196
meestal niet, als je er zin in hebt om no life te farmen kan het werken maar dan moet je echt heel actief zijn.
Punt van LC is dat het naast de farm inkomsten ook gelijk aan je clear bouwen is, echter bij pp farmen ben je niet bezig met een clear dus is dat gedeelte al een waste.

Je kunt natuurlijk ook eerst een paar spelers edelen in je omgeving en dan pas gaan verkopen. Afhankelijk van hoe intensief er pp gespend wordt die wereld kan dat je profit naar 150k/200k pp brengen, zeker als je in meerdere continenten dorpen hebt waardoor je gunstigere koers kunt inkopen en in andere continent kunt verkopen.

Op dat moment is het natuurlijk wel vrij intensief want je moet dan veel langer dan een week dedicated blijven spelen.

Bovenaan