Wie ontdekte nou eigenlijk écht Amerika?

DeletedUser

Guest
De échte ontdekkers van Amerika....

Wie heeft nou écht Amerika ontdekt? Het lijkt een simpele vraag maar dat is het juist niet!
Nu zie ik meneer X al zeggen: Ja, maar dat weet toch iedereen dat deed Columbus!
Maar onderzoek wijst uit dat Columbus niet de eerste was!
Waarschijnlijk waren het de Vikingen, maar misschien zelfs al de Egyptenaren! Want in de maag van Ramses is cocaïne of iets dergelijk aangetroffen, terwijl er in het hele continent Afrika geen cocaïne plant groeide!

En ook zijn er sporen van beschaving gevonden in Newfoundland(Canada), van vikingen.
Maar ook vanuit de cultuur van de maya's wijzen de pijlen Europa's/Afrika's kant op! Want hoe konden de Maya's anders een blanke god hebben? Ze moesten op één of andere manier toch met blanken in aanraking zijn gekomen.(En nee, dat komt niet van Columbus en andere ontdekkingsreizigers van zijn tijd want het dateert al uit een eerdere tijd)

Dus de grote vraag is:
Wie ontdekte nou écht Amerika?

Discussier er hier over!
 

DeletedUser

Guest
volgens mij was een een noorse stam die via ijsland en groenland Noord Amerika hebben ontdekt, maar daar geen kolonie hebben gesticht omdat het er niet vruchtbaar was of te ver lag
 

DeletedUser

Guest
Zou bijvoorbeeld ook kunnen, wie weet, daarom is dit een goed onderwerp om over te discussieren
 

DeletedUser

Guest
ik weet het niet maar het was in ieder geval niet columbus
 

DeletedUser

Guest
Ik heb wel dat verhaal van de Vikingen die via groenland zijn overgestoken naar Amerika op school gehad.
Maar ze hebben het nooit op de kaart gezet, iets wat Columbus wel deed.
Daarom wordt hij gezien als de "ontdekker" van Amerika en niet de eerste "buitenlandse" bezoeker.
Daarbij is Amerika vernoemd naar de ontdekker dhr. Amerigo en niet Columbus, want in principe dacht Columbus dat hij rond om naar India was gevaren :)
En hij is alleen maar in de regio van de Cariben geweest en maar voet gezet op een aantal eilanden, en niet het vaste land wat wij nu Amerika noemen.
Amerigo ontdekte later dat het een "nieuw" continent was, hij is er ook helemaal om heen gevaren dacht ik (via zuid Amerika)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Egyptenaren zijn nooit verder gevaren dan het Land van Punt, vandaag Somalië.

Je vraag hangt af van je definitie van ontdekken.

'ontdekken' als 'de eerste mensen die voet zetten op Amerikaanse bodem" -> ontdekkers zijn dan de Aziatische voorouders van de indianen, die millenia geleden via de toenmalige land/ijsverbinding tussen Siberië en Alaska op het Amerikaanse continent belandden.

'ontdekken' als 'de eerste mensen die voet zetten op het Amerikaanse continent, en vervolgens terugkeerden naar hun thuisland' -> ontdekkers zijn dan de noormannen, meerbepaald Leif Erikson en zijn mannen

'ontdekken' als' de eerste mensen die voet zetten op Amerikaanse bodem om die vervolgens onder hun gezag te brengen' -> ontdekkers zijn dan de Castilianen, onder Christoforo Colombo oftewel Columbus.
 

DeletedUser

Guest
Maya's hebben pyramides (A)

De chinezen handelde met enkele indianenstammen, nog voordat Columbus aan kwam varen
 

DeletedUser

Guest
Maya's hebben pyramides (A)

De chinezen handelde met enkele indianenstammen, nog voordat Columbus aan kwam varen

Dat is niet bewezen. De Chinese ontdekkingsreiziger Zheng He is westwaarts gevaren, niet naar het oosten.
 

DeletedUser

Guest
Egyptenaren zijn nooit verder gevaren dan het Land van Punt, vandaag Somalië.

Je vraag hangt af van je definitie van ontdekken.

'ontdekken' als 'de eerste mensen die voet zetten op Amerikaanse bodem" -> ontdekkers zijn dan de Aziatische voorouders van de indianen, die millenia geleden via de toenmalige land/ijsverbinding tussen Siberië en Alaska op het Amerikaanse continent belandden.

'ontdekken' als 'de eerste mensen die voet zetten op het Amerikaanse continent, en vervolgens terugkeerden naar hun thuisland' -> ontdekkers zijn dan de noormannen, meerbepaald Leif Erikson en zijn mannen

'ontdekken' als' de eerste mensen die voet zetten op Amerikaanse bodem om die vervolgens onder hun gezag te brengen' -> ontdekkers zijn dan de Castilianen, onder Christoforo Colombo oftewel Columbus.


Ik weet dat ze inderdaad in Punt zijn geweest onder koningin Hatsjepsoet, maar hoe weet jij zo zeker dat ze daar niet geweest zijn....het tegendeel is niet bewezen, en hoe zou er anders cocaïne in Ramses' maag?....het blijft lastig....
ik bedoel met ontdekken de eerste mensen die via Afrika/Europa in Amerika zijn geweest(hier bedoel ik dus de 'indianen' die over de straat van Bering zijn getrokken NIET mee)
 

DeletedUser

Guest
Ik weet dat ze inderdaad in Punt zijn geweest onder koningin Hatsjepsoet, maar hoe weet jij zo zeker dat ze daar niet geweest zijn....het tegendeel is niet bewezen,

Die redenering gaat niet op he. Een veronderstelling is ongeldig zolang ze niet bewezen is, niet omgekeerd. Anders kan je evengoed gaan vermoeden dat ik een aliencomputer ben, want het tegendeel daarvan is ook nooit bewezen.

en hoe zou er anders cocaïne in Ramses' maag?....het blijft lastig....

1. Heb je daar een bron van?
2. Egypte had ook handelscontacten met Azië
3. De kans dat dit waar is lijkt mij klein, want bij de balseming werden ingewanden verwijderd en apart geconserveerd. Ramses zijn mummie heeft geen maag.
4. Zelfs als het kon, lijkt het mij erg straf dat men met volledige zekerheid half verteerde cocaïne zou kunnen onderscheiden in een lijk van 3,5 millennia oud.

ik bedoel met ontdekken de eerste mensen die via Afrika/Europa in Amerika zijn geweest(hier bedoel ik dus de 'indianen' die over de straat van Bering zijn getrokken NIET mee)

Dan moet je Leif Erikson en zijn vikingen hebben.
 

DeletedUser

Guest
er zijn dode mensen resten gevonden in amerika
die meer dan 100.000 jaar oud zijn
dat waren geen indianen of bewoners van amerika
dat waren schedels enz.
van europa ijsland egypte zelfs japan
die hebben daar tegen elkaar gevochten wie het land mocht hebben
dat was al meer dan 100.000 jaar geleden
dus de echte ontdekker van amerika ??
zullen wij helaas nooit achterkomen
nu kunnen we alleen uittrekken dat egyptische schedels (of europese ben het even kwijt) het oudste waren daar
dus dat die er het eerst was
dit zal denk ik altijd een gat blijven in onze historie
 

DeletedUser1435

Guest
zal ik hem inkoppen?

Wie woonde er in Amerika ten tijde van de 'ontdekking'?

Jaaaaaaaaaaa de indianen!!

Zij hebben het dus ontdekt
 

DeletedUser

Guest
er zijn dode mensen resten gevonden in amerika
die meer dan 100.000 jaar oud zijn
dat waren geen indianen of bewoners van amerika
dat waren schedels enz.
van europa ijsland egypte zelfs japan
die hebben daar tegen elkaar gevochten wie het land mocht hebben
dat was al meer dan 100.000 jaar geleden
dus de echte ontdekker van amerika ??
zullen wij helaas nooit achterkomen
nu kunnen we alleen uittrekken dat egyptische schedels (of europese ben het even kwijt) het oudste waren daar
dus dat die er het eerst was
dit zal denk ik altijd een gat blijven in onze historie

Ja want 150.000 jaren geleden bestond er een geheime hoogontwikkelde beschaving van mensen die hier geland zjn vanop andere planeten. En ze leefden vreedzaam samen met de dino's op atlantis, maar toen brak burgeroorlog uit over wie Amerka mocht hebben. Slim gezien van u, sjakonator.
 

DeletedUser

Guest
zal ik hem inkoppen?

Wie woonde er in Amerika ten tijde van de 'ontdekking'?

Jaaaaaaaaaaa de indianen!!

Zij hebben het dus ontdekt

Die was al ingekopt hoor :)

'ontdekken' als 'de eerste mensen die voet zetten op Amerikaanse bodem" -> ontdekkers zijn dan de Aziatische voorouders van de indianen, die millenia geleden via de toenmalige land/ijsverbinding tussen Siberië en Alaska op het Amerikaanse continent belandden.
 

DeletedUser

Guest
Ja want 150.000 jaren geleden bestond er een geheime hoogontwikkelde beschaving van mensen die hier geland zjn vanop andere planeten. En ze leefden vreedzaam samen met de dino's op atlantis, maar toen brak burgeroorlog uit over wie Amerka mocht hebben. Slim gezien van u, sjakonator.

theorie van darwin toch ?? (die man die dacht dat goden hoogbeschaafte mensen van het heelal zijn)
in jouw conclusie zie ik dat terug
ik geloof niet zo in die crap
hoezo zouden abuitenaardse wezen 150.000 jaar geleden naar ons zijn gegaan
hoe kan dat zelfs met snelheid van het licht ??
en al lopen ze vele jaren voor dan nog 150000jaar geleden is lang geleden
en dan als het waar zou zijn
het verhaal van atlantis
dat is nog niet bewezen
en er is niks gevonden
bijv. mensenresten net zo oud als dinoresten
dus daar ga ik even omheen
als je eht niet erg vind :'o

BTW dubbelpost tot 1 maken
 
Bovenaan