[Inschrijftopic] "Wie is de Mol?"

DeletedUser73696

Guest
Wie is de Mol?

Lieve forumlezers,

ik weet niet of dit al in het verleden heeft plaatsgevonden. Ik wilde graag een nieuwe editie van "Wie is de Mol?" spelen. "Wie is de Mol?" is het bekende tv-spel, waar spelers spelen om geld en de mol moeten vinden. Omdat ik jullie niet van geld kan voorzien, zullen we spelen om de eer. De spel zal een vereenvoudigde versie zijn van het spel op televisie, de spelregels op televisie staan dus niet garant voor de spelregels tijdens dit spel.

Het spel

Het spel gaan we spelen met 16-20 spelers. Meerdere spelers zal onoverzichtelijk worden en onduidelijk. Er zullen 19 spelers een individuele opdracht krijgen in het spel, die gedurende het hele spel uitgevoerd kan/moet worden. Er wordt gespeeld tegen elkaar en tegen de mol. In dit spel kunnen de spelers & de mol het spel winnen. Het spel zal zich afspelen op het Algemeen Forum, buiten het Algemeen Forum mag niet gepraat worden over spel inhoudelijke onderdelen, tenzij anders aangegeven. Elke ronde zal 48 uur duren, zodat de spellen wat langer bezig zijn. De spellen worden gespeeld in teams tegen elkaar, elke ronde zullen de teams opnieuw ingedeeld worden. De taak voor de mol is zoveel mogelijk spellen verpesten, maar zo onopvallend mogelijk! Elke ronde krijgt de mol te horen wat het maximum aantal is wat zijn team mag bereiken, als hij dit tegenhoudt ontvangt de mol 1 punt, anders de spelers. Dit wordt uiteraard pas aan het einde van het spel bekend.

De Spelers​

De spelers zullen om de 48 uur ingedeeld worden in teams, waarbij spellen worden gespeeld op het forum. Tijdens deze 48 uur krijgt elke speler een vragenlijst van 20-30 vragen. De speler met de minste punten zal de ronde moeten verlaten, maar de spelers krijgen het aantal punten NIET te weten. Elke speler krijgt een persoonlijke opdracht, die hij kan uitvoeren per ronde. Elke ronde dat hij deze ronde succesvol weet te voltooien, begint de speler al met 3 punten voor de vragenronde. Het nadeel is dat het onopgemerkt moet gebeuren, aangezien de mol de opdrachten per speler moet raden.

De Mol

De mol zal spelen tegen de 19 spelers en moet proberen niet ontdekt te worden. De Mol krijgt een extra opdracht, het invullen van de vragenlijst van spelers. Dit zal hij achteraf mogen invullen! De mol krijgt alle individuele opdrachten van de spelers voorafgaande het spel per PM toegestuurd. Dit betekent dat de mol weet welke opdrachten er uitgevoerd moeten worden, maar niet weet wie welke opdracht heeft. De mol moet proberen de spellen te verpesten, waardoor hij zichzelf niet in de schijnwerpers moet plaatsen.

Hoe win je het spel?​

De mol kan het spel winnen door de spellen succesvol te saboteren en op het laatste de vragenlijst succesvol in te vullen. Per spel kan er 1 punt verdient worden, per vraag op de vragenlijst ook 1 punt.

De spelers kunnen het spel winnen door de mol het spel niet te laten saboteren. Net als de mol kunnen hun 1 punt per spel verdienen, wat ze pas achteraf te weten komen. Op het laatste krijgen de spelers evenveel vragen als de mol, spelgericht, waar ze ook punten meet kunnen verdienen.

De winnaar zal dus bepaald worden uit het finale spel, wat met de laatste 3 spelers gespeeld zal worden! De winnaar van "Wie is de Mol?" zal 500 pp ontvangen op zijn Tribalwars account.

Zakelijke informatie​

- Rondes duren 48 uur en zullen eindigen om 22:00.
- Spelers die inactief zijn zullen per direct doodvallen.
- In het topic mag uitgebreid gediscussieerd worden, maar opdrachten mogen niet blootgegeven worden.
- Er mag niet buiten het AF om gepraat worden over het spel, tenzij anders aangegeven.
- Bij spellen kun je denken aan Risk, Quizjes, Behendigheidspellen (gemiddeldes).

Ik zou graag willen weten wat jullie van dit initiatief vinden. Zijn er mensen die mee willen spelen, ik zal pas starten bij minimaal 16 spelers en maximaal 20 spelers. Ik doe niet aan selectie, de eerste spelers mogen meedoen. Verder kan ik best hulp gebruiken van één persoon. Mochten er te weinig aanmeldingen zijn of zijn er momenteel te veel spellen bezig, zal dit spel komen te vervallen. Onduidelijkheden wil ik graag beantwoorden!

Met vriendelijke groet,

Mike
 

DeletedUser65747

Guest
1. Fenoglio
2. Sander14
3. Draakje
4. OrAsU


Nice, Start je al snel? En zou die vragenlijst niet te lang maken hoor.
 

DeletedUser73016

Guest
1. Fenoglio
2. Sander14
3. Draakje
4. OrAsU
5. Agloven
6. Laki
 

DeletedUser52001

Guest
Even als vraag vooraf, heb je alle opdrachten al klaar? Want dit soort dingen zijn in t verleden helaas te vaak dood gelopen :p
 

DeletedUser

Guest
1. Fenoglio
2. Sander14
3. Draakje
4. OrAsU
5. Agloven
6. Laki
7. Ice sCream

Eindelijk iemand die er weer eens eentje organiseert na mijn editie waar ik dus zelf niet aan mee kon doen :p

16-20 spelers is trouwens wel veel, gaat je veel tijd kosten om opdrachten te maken.
 

DeletedUser65747

Guest
doe gewoon 12 ofzo idd, weet ook niet of het onrealistisch is om 20 mensen te verwachten, spellen forum is een beetje wisselvallig.
 

DeletedUser73696

Guest
Ik kijk even aan de hand van de aanmeldingen of we beginnen. Met 12 actieve spelers is het immers leuker dan met 10 actieve en 10 inactieve spelers.
 

DeletedUser74005

Guest
1. Fenoglio
2. Sander14
3. Draakje
4. OrAsU
5. Agloven
6. Laki
7. Ice sCream
8. Marwo
9. Evil Big
10. Dz

Leuk leuk
 

DeletedUser66129

Guest
Jongens, jammer hoor mijn bericht overslaan dat ik mee wou doen -.-
 

DeletedUser73696

Guest
1. Fenoglio
2. Sander14
3. Draakje
4. OrAsU
5. Agloven
6. Laki
7. Ice sCream
8. Marwo
9. Evil Big
10. Dz
11. ajbk
12. Netsky
 
Bovenaan