[Speeltopic] Wie is de Mol 2017

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
Sanderverdomme
 

DeletedUser74358

Guest
Ik heb hem net gemaakt, maar ook kijkende naar de redenatie van Maarten zit hij denk ik goed. Ik kwam precies hetzelfde uit :O
 

DeletedUser66944

Guest
Ik ben het eens met het lijstje van maretan alleen zou ik 4 & 5 omwisselen. Waarom zou zij er last van hebben dat hij op de springplank springt als zij er niet het dichtste bij woont en hij daar vaak moet passeren. Daarom Antonio 5 & Maria 4.
 

DeletedUser76151

Guest
Eens met freaker. Verder lijkt het lijstje van Maarten me prima
 

DeletedUser74358

Guest
Ik ben het eens met het lijstje van maretan alleen zou ik 4 & 5 omwisselen. Waarom zou zij er last van hebben dat hij op de springplank springt als zij er niet het dichtste bij woont en hij daar vaak moet passeren. Daarom Antonio 5 & Maria 4.

Mja, last hebben van het springen van een springplank is sowieso al wat apart. Verder heb je, lijkt mij, veel meer plek voor een moestuintje bij 5. Er staat dat ze last heeft van het springen, niet van het langslopen.
 

DeletedUser77639

Guest
Ik ben het eens met het lijstje van maretan alleen zou ik 4 & 5 omwisselen. Waarom zou zij er last van hebben dat hij op de springplank springt als zij er niet het dichtste bij woont en hij daar vaak moet passeren. Daarom Antonio 5 & Maria 4.
mijn lijstje dus (het 2e)
 

DeletedUser76151

Guest
Mja, last hebben van het springen van een springplank is sowieso al wat apart. Verder heb je, lijkt mij, veel meer plek voor een moestuintje bij 5. Er staat dat ze last heeft van het springen, niet van het langslopen.

Als ze last heeft van het springen moet ze er wel dichtbij wonen. Een duikplank hoor je sws al niet echt, dus als je relatief ver woont lijkt het me dat je er helemaal geen last van hebt.
Trouwens, kan antonio niet ook op3? Hij kan ook naar de duikplank lopen toch? Hoeft niet per se in zijn achtertuin te staan
 

DeletedUser4045

Guest
Ik heb erop gepuzzeld en ik denk dat het dit is:

1. Pablo
2. Allesandro
3. Maria
4. Mario
5. Antonio
6. Benito
7. Quirino
8. Camilla
9. Monica
10. Lydia
 

DeletedUser76151

Guest
Ik heb erop gepuzzeld en ik denk dat het dit is:

1. Pablo
2. Allesandro
3. Maria
4. Mario
5. Antonio
6. Benito
7. Quirino
8. Camilla
9. Monica
10. Lydia

Uitleg op de punten waarin je verschilt met maarten z'n lijstje?
 

DeletedUser74358

Guest
Als ze last heeft van het springen moet ze er wel dichtbij wonen. Een duikplank hoor je sws al niet echt, dus als je relatief ver woont lijkt het me dat je er helemaal geen last van hebt.
Trouwens, kan antonio niet ook op3? Hij kan ook naar de duikplank lopen toch? Hoeft niet per se in zijn achtertuin te staan

Ja dat zou wel een mogelijkheid zijn denk ik. Want Mario hoeft niet persé in het midden te wonen, hij kan ook direct naast iemand wonen toch?
 

DeletedUser77639

Guest
Ik heb erop gepuzzeld en ik denk dat het dit is:

1. Pablo
2. Allesandro
3. Maria
4. Mario
5. Antonio
6. Benito
7. Quirino
8. Camilla
9. Monica
10. Lydia
waar zie jij wildernis bij huisje 10 voor lydia?

ik zie namelijk meer weggekapte bomen bij 10 voor benito.
aan huisje 6 ligt dan weer veel meer bomen/wildernis en genoeg open ruimte voor dat wijn gedoe
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
hmmm waarom zou de xenofoob, die niet contact wil met mensen, en ironisch woont, niet in het midden van het dorp wonen, zeker als het huis omringd is door een schutting (think)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Een aantal dingen staan voor mij vast:

  • Mario woont op 3. Hij is xenofoob en houdt dus niet van vreemdelingen, maar zijn ligging is ironisch. Met andere woorden - hij woont in de buurt van vreemdelingen. Huis nummer 3 is gecentreerd, dat zou de ironie verklaren en het feit dat er een muur omheen staat verklaart de xenofobie.
    • Monica woont links van Camilla. Monica loopt vaak een huis te ver door tot de ergernis van Camilla, wat dus inhoudt dat monica links woont en camilla rechts.
    • Quirino woont naast een oude vrouw, aangezien hij wacht tot zijn buurvrouw aan het eind van haar Latijn is. Hij woont dus rechts van Camilla - de dorpsoudste.
    • Camilla is altijd chagrijnig aangezien er meerdere mensen langs haar huis moeten na een feestje, wat haar nachtrust verstoort.
  • Uit die drie hints kun je halen dat Monica op 7 woont, Camilla op 8 en Quirino op 9. Dit is 100% goed, daar durf ik m'n maandsalaris op te verwedden, dus als het aan mij ligt zetten we die drie vast.
  • Allessandro woont in het bijhuis van de dokter en heeft een bovending bijgebouwd - huis 2 is de enige met een aanbouw op het dak en heeft als enige een ander dak, wat rijkdom uitstraalt, wat logisch is als het het bijhuis van de dokter is.
De lijst ziet er nu als volgt uit:

1) ?
2) Allessandro
3) Mario
4) ?
5) ?
6) ?
7) Monica
8) Camilla
9) Quirino
10) ?

Verder wat twijfelgevallen:

  • Antonio is een duiker en heeft een duikplank gebouwd. Huis 4 heeft duidelijk een duikplank - maar misschien heeft hij bij z'n mattie een duikplank gebouwd. Maar die kans acht ik klein.
  • Maria heeft een moestuintje en heeft dus ruimte nodig - dat zou huis 5, 6 en 10 kunnen zijn.
  • Pablo is de enige met een auto en dus de rijkste en moet aan een brede weg wonen. Dat kan huis 1, 4, 5 zijn. Huis 1 is het meest voor de hand liggend aangezien het het mooie dak heeft en rijkdoom uitstraalt.
  • Benito is een jogfan en zag dat Antonio faciliteiten had gemaakt voor zijn sport en wilde dat dus ook doen en kapte bomen. Dat kan huis 5, 6 en 10 zijn.
  • Maria Loopt dagelijks naar pablo's huis en heeft last van het duiken van Antonio. Dat zou betekenen dat ze in de buurt van de duikplank woont, en dus is huis 5 het meest logische.
  • Lydia heeft een voorliefde voor de wildernis en heeft een moestuin, een huis met ruimte in de wildernis is logisch dan. Huis 6 en 10 springen er het meest uit voor mij.
Dat geeft de volgende lijst:

1) Pablo
2) Allessandro
3) Mario
4) Antonio
5) Benito/Maria
6) Benito/Lydia
7) Monica
8) Camilla
9) Quirino
10) Benito/Lydia

Zelf zou ik Maria in huis 5 plaatsen, zodat ze in de buurt van Pablo woont en ook last heeft van het duiken van Antonio.

Dan hou je 6 en 10 over waar Benito en Lydia allebei kunnen wonen.

Nog een keer kijken wat er over Benito en Lydia wordt gezegd:

"Benito:
Benito is verslaafd aan sporten en gaat het liefst een hele dag lang joggen. Nadat hij zag dat Antonio iedere zondag faciliteiten had gemaakt voor zijn sport, wilde Benito dit ook doen. Hiervoor heeft Benito al een gedeelte van de bomen bij zijn huis gekapt en zal hij dit gebied gebruiken om een trainingsgebied maken om goed in vorm te blijven.

Lydia:
Lydia is gek op de wildernis en geeft ook expedities aan Italiaanse toeristen. Lydia is verder een echte wijnliefhebber en is bezig met haar eigen druifsoorten te ontwikkelen, helaas is het klimaat niet ideaal voor de meeste druifsoorten. Daarom dat Lydia iedere maandagochtend met Pablo en Maria moet meerijden om op de markt verse flessen wijn in te slaan."


Benito heeft zicht op het sporten van Antonio - huis 10 heeft dat, huis 6 niet.

Huis 6 heeft meer wildernis dan huis 10.

Huis 10 lijkt een soort paadje te hebben naar een grotere open vlakte.

Daarom is huis 10 van Benito en huis 6 van Lydia en krijg je deze lijst:

1) Pablo
2) Allessandro
3) Mario
4) Antonio
5) Maria
6) Lydia
7) Monica
8) Camilla
9) Quirino
10) Benito

Zijn er mensen die m'n gedachtegang niet volgen?
Laat het even weten dan, maar ik ben er 95% zeker van dat 'ie zo klopt.
 

DeletedUser4045

Guest
Een aantal dingen staan voor mij vast:

  • Mario woont op 3. Hij is xenofoob en houdt dus niet van vreemdelingen, maar zijn ligging is ironisch. Met andere woorden - hij woont in de buurt van vreemdelingen. Huis nummer 3 is gecentreerd, dat zou de ironie verklaren en het feit dat er een muur omheen staat verklaart de xenofobie.
    • Monica woont links van Camilla. Monica loopt vaak een huis te ver door tot de ergernis van Camilla, wat dus inhoudt dat monica links woont en camilla rechts.
    • Quirino woont naast een oude vrouw, aangezien hij wacht tot zijn buurvrouw aan het eind van haar Latijn is. Hij woont dus rechts van Camilla - de dorpsoudste.
    • Camilla is altijd chagrijnig aangezien er meerdere mensen langs haar huis moeten na een feestje, wat haar nachtrust verstoort.
  • Uit die drie hints kun je halen dat Monica op 7 woont, Camilla op 8 en Quirino op 9. Dit is 100% goed, daar durf ik m'n maandsalaris op te verwedden, dus als het aan mij ligt zetten we die drie vast.
  • Allessandro woont in het bijhuis van de dokter en heeft een bovending bijgebouwd - huis 2 is de enige met een aanbouw op het dak en heeft als enige een ander dak, wat rijkdom uitstraalt, wat logisch is als het het bijhuis van de dokter is.
De lijst ziet er nu als volgt uit:

1) ?
2) Allessandro
3) Mario
4) ?
5) ?
6) ?
7) Monica
8) Camilla
9) Quirino
10) ?

Verder wat twijfelgevallen:

  • Antonio is een duiker en heeft een duikplank gebouwd. Huis 4 heeft duidelijk een duikplank - maar misschien heeft hij bij z'n mattie een duikplank gebouwd. Maar die kans acht ik klein.
  • Maria heeft een moestuintje en heeft dus ruimte nodig - dat zou huis 5, 6 en 10 kunnen zijn.
  • Pablo is de enige met een auto en dus de rijkste en moet aan een brede weg wonen. Dat kan huis 1, 4, 5 zijn. Huis 1 is het meest voor de hand liggend aangezien het het mooie dak heeft en rijkdoom uitstraalt.
  • Benito is een jogfan en zag dat Antonio faciliteiten had gemaakt voor zijn sport en wilde dat dus ook doen en kapte bomen. Dat kan huis 5, 6 en 10 zijn.
  • Maria Loopt dagelijks naar pablo's huis en heeft last van het duiken van Antonio. Dat zou betekenen dat ze in de buurt van de duikplank woont, en dus is huis 5 het meest logische.
  • Lydia heeft een voorliefde voor de wildernis en heeft een moestuin, een huis met ruimte in de wildernis is logisch dan. Huis 6 en 10 springen er het meest uit voor mij.
Dat geeft de volgende lijst:

1) Pablo
2) Allessandro
3) Mario
4) Antonio
5) Benito/Maria
6) Benito/Lydia
7) Monica
8) Camilla
9) Quirino
10) Benito/Lydia

Zelf zou ik Maria in huis 5 plaatsen, zodat ze in de buurt van Pablo woont en ook last heeft van het duiken van Antonio.

Dan hou je 6 en 10 over waar Benito en Lydia allebei kunnen wonen.

Nog een keer kijken wat er over Benito en Lydia wordt gezegd:

"Benito:
Benito is verslaafd aan sporten en gaat het liefst een hele dag lang joggen. Nadat hij zag dat Antonio iedere zondag faciliteiten had gemaakt voor zijn sport, wilde Benito dit ook doen. Hiervoor heeft Benito al een gedeelte van de bomen bij zijn huis gekapt en zal hij dit gebied gebruiken om een trainingsgebied maken om goed in vorm te blijven.

Lydia:
Lydia is gek op de wildernis en geeft ook expedities aan Italiaanse toeristen. Lydia is verder een echte wijnliefhebber en is bezig met haar eigen druifsoorten te ontwikkelen, helaas is het klimaat niet ideaal voor de meeste druifsoorten. Daarom dat Lydia iedere maandagochtend met Pablo en Maria moet meerijden om op de markt verse flessen wijn in te slaan."


Benito heeft zicht op het sporten van Antonio - huis 10 heeft dat, huis 6 niet.

Huis 6 heeft meer wildernis dan huis 10.

Huis 10 lijkt een soort paadje te hebben naar een grotere open vlakte.

Daarom is huis 10 van Benito en huis 6 van Lydia en krijg je deze lijst:

1) Pablo
2) Allessandro
3) Mario
4) Antonio
5) Maria
6) Lydia
7) Monica
8) Camilla
9) Quirino
10) Benito

Zijn er mensen die m'n gedachtegang niet volgen?
Laat het even weten dan, maar ik ben er 95% zeker van dat 'ie zo klopt.

Ik snap niet hoe monica op 7 zou moeten wonen, want huis 10 is het meest afgelegen in de wildernis dus het huis van Lydia. Dus woont Monica toch op 9..?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik snap niet hoe monica op 7 zou moeten wonen, want huis 10 is het meest afgelegen in de wildernis dus het huis van Lydia. Dus woont Monica toch op 9..?

Omdat Monica wijntjes gaat drinken bij haar vriendin.

De meest logische vriendin waarbij Monica wijn gaat drinken is Lydia, die heeft immers een eigen wijnkwekerij.

Lydia woont op 6 of 10. Net als Benito.

Benito heeft zicht op de duikpraktijken van die duiker gast - en dat heb je alleen vanaf 10. Want je gaat me niet vertellen dat hij het hele dorp door gaat banjeren om te kijken hoe antonio duikt.

Dus woont Lydia op 6.
Dus loopt Monica langs haar huis naar Camilla.
Dus woont Camilla op 8 en Monica op 7.
 

DeletedUser77639

Guest
Ik snap niet hoe monica op 7 zou moeten wonen, want huis 10 is het meest afgelegen in de wildernis dus het huis van Lydia. Dus woont Monica toch op 9..?
kan jij me vertellen waar er in huis 6 bomen zijn gekapt zodat onze benito man kan joggen?
 
Bovenaan