[Speeltopic] Wie is de Mol 2017/2018

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

DeletedUser74005

Guest
Opdracht 4
Deadline: 1 januari om 14:00 uur

Beste kandidaten,

We gaan ons verplaatsen! Momenteel bevinden wij ons hier:

upload_2017-12-29_15-16-2.png

Momenteel zijn er nog negen deelnemers. Iedere deelnemer zal een hint ontvangen over waar we heen gaan. Er zal echter één foutieve hint tussen zitten, de overige acht hints zullen correct zijn. Hints mogen gedeeld worden om de exacte locatie te kunnen bepalen. (let op, hints mogen niet gescreenshot worden en dienen in EIGEN bewoording gedeeld te worden. Het letterlijk kopiëren van hints is niet toegestaan!) De hints zullen betrekking hebben op de wijze waarop de locatie bereikt kan worden en op de exacte locatie.

Daarnaast worden er vier vervoermiddelen gebruikt. Benoem deze en geef het traject aan, waartussen je ze gebruikt hebt.

Uiteraard kan er geld verdiend worden deze ronde. Dit gebeurt als volgt:

Er is een startbedrag van 4000 euro. Wanneer de opdracht 100% correct is uitgevoerd, zal dit gehele bedrag in de pot komen. Op de volgende wijze zal het bedrag gereduceerd worden bij incorrecte beantwoording:

-10 euro aftrek (max 2500 euro vermindering) per km die de gevonden eindlocatie afwijkt van de bedoelde eindlocatie.
-500 euro aftrek per foutief vervoersmiddel.
-500 euro aftrek (250 euro aftrek voor de startlocatie, 250 euro aftrek voor de eindlocatie) per foutief benoemd traject van vervoersmiddel.
-De Vervoersmiddelen e.d. dienen ook in de correctie volgorde te staan. Als dit niet het geval is, zal er per fout in de volgorde 200 euro afgetrokken worden.
-500 euro (+minjoker voor de regelovertreder) voor het niet op correcte wijze delen van hints.

De antwoorden worden door één persoon ingeleverd. In het topic dient iedereen te stemmen wie dit zal doen. (naam dikgedrukt plaatsen, anders is stem ongeldig) Alleen de antwoorden van de speler met de meeste stemmen zullen in behandeling genomen worden, wanneer meerdere mensen hun antwoorden insturen.

De hints zullen nu onder de spelers verdeeld worden. Dit duurt enkele minuten.

Veel succes!
 

DeletedUser78666

Guest
Ik heb het idee dat de mol enorm in het nadeel is door bepaalde gebeurtenissen. Ik denk dus dat wij beter kunnen wachten met opdrachten, totdat alle opdrachten klaar zijn of dat er voor een langere tijd is voorgewerkt. Zo doen wij opdrachten en is het voor de mol onmogelijk om strategieën te bedenken.
 

DeletedUser74005

Guest
Overleg over de opdracht mag overigens overal! Zolang de spelleiding maar mee kan lezen. Overleg in privegesprek? Voeg ons dan even toe ;) Is om toe te kunnen kijken of de regels niet onbedoeld toch niet nageleefd worden.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Fam: Crowns Liquors, hoek van straat, stoplichten.
Ikzelf: Getal (mr mag niet zeggen welke want je moet iets in eigen woorden zeggen maar dat kan niet met getallen..)
Clickbait: Incomplete link

Als jullie allemaal ffen aangeven, hier of in de chat, wat jullie hebben dan vul ik dit lijstje verder aan.
 

DeletedUser17472

Guest
Op de achtergrond, rechts achter het lage winkelpand van Crown Liquors (tussen deze woorden staat een kroontje), staat een hoog bedrijfspand met verticaal de letters RC. Het woord is niet af, er volgen niet zichtbaar nog minstens 1 letter. Links staat een hoog rood gebouw met ijzeren trap . Is lager dan het bedrijfs/kantoorpand van RC.....
 

DeletedUser66944

Guest
Freaker

Dan weet ik dat er op dat niveau toch al niet gemold kan worden :D
 

DeletedUser78666

Guest
Freaker fam had namelijk niet goed opgelet bij opdracht 1, waardoor 3&4 werden verwisseld.
 

DeletedUser78666

Guest
Ik heb een metrostelsel van Manhatten met een stukje Queens en een stukje Brooklyn. Mijn metrostelsel is in vakjes gesorteerd en 1 vakje daarvan is wit gekleurd. Dit is vakje acht op mijn eerste rij. Hier ligt oorspronkelijk LaGuardia Airport.
 

DeletedUser17472

Guest
Volgende opdracht komt dat heus wel goed :)
Ja, die lossen we niet op .... ik weet niet wat ik nu nog verder moet zoeken aan mijn plaatje. Ik ben zeker 5 uur bezig geweest. Sander heeft ook mee gezocht. Volgens mij is DZ de mol.

Iemand nog zoekideeën voor mijn plaatje.
Lage winkel van Crown (kroontje, binnenin punten buitenom rond met bolletjes) Liquors. Beiden woorden rode letters. In de omgeving vooral laagbouw, maar ik zie 2 echte hoge gebouwen. Een soort woontoren van meer dan 13 verdiepingen (is hoger dan een standaard flat in Nederland). Echte hoogte kan ik niet zien, komt boven foto uit. Tussen winkel en dat flatgebouw staat een soort op hoogte staand schuurtje. Wat voor gebouwtje dat is weet ik niet, maar ziet er uit als een houten gebouw, loopt aan de achterkant schuin weg.
Het andere hoge gebouw is dus een bedrijfspand, ik vermoed kantoor. Er staan op dat gebouw meer dan 2 rode letters. R C of R E. De letter is zichtbaar. Dit gebouw is ongeveer zo 10 verdiepingen hoog en heeft een aparte gevel. Het dak is niet helemaal plat, maar de voor en achtergevel zijn hoger. Het is een lage ronde verhoging met in het midden nog een vierkante verhoging (het is geen schoorsteen, maar de puntjes lijken erop, die vorm dus). Achter de winkel staat een gebouw van ik denk 4 verdiepingen. Meer jaren 50 of 60. Aan de buitenkant ijzeren brandtrappen.
De winkel ligt aan een straat met verkeerslichten en er staan jonge net geplante bomen van ongeveer 2.5 meter hoog.

Iemand tips, want ik weet het niet meer......
 

DeletedUser17472

Guest
Ja, hier of in de skypechat... zoals ik je daar ook gevraagd heb.
 

DeletedUser78666

Guest
SpelerBeschrijving hint
Plan AMetrostelsel Manahttan (gedeelte queens en Brooklyn), verdeeld in vakjes, vak bij vliegveld is wit gekleurd.
PierreEen bus/trein ticket met vertrektijd, 29/12/2017 - 08:09 AM. Reistijd is 49 minuten
NetskyVakken van A1 t/m G1, en 1 t/m 8. Paar zijn genummerd, rest is zwart.
Monobear???
FamdecibelLage winkel van Crown (kroontje, binnenin punten buitenom rond met bolletjes) Liquors. Beiden woorden rode letters. In de omgeving vooral laagbouw, maar ik zie 2 echte hoge gebouwen. Een soort woontoren van meer dan 13 verdiepingen (is hoger dan een standaard flat in Nederland). Echte hoogte kan ik niet zien, komt boven foto uit. Tussen winkel en dat flatgebouw staat een soort op hoogte staand schuurtje. Wat voor gebouwtje dat is weet ik niet, maar ziet er uit als een houten gebouw, loopt aan de achterkant schuin weg.
Het andere hoge gebouw is dus een bedrijfspand, ik vermoed kantoor. Er staan op dat gebouw meer dan 2 rode letters. R C of R E. De letter is zichtbaar. Dit gebouw is ongeveer zo 10 verdiepingen hoog en heeft een aparte gevel. Het dak is niet helemaal plat, maar de voor en achtergevel zijn hoger. Het is een lage ronde verhoging met in het midden nog een vierkante verhoging (het is geen schoorsteen, maar de puntjes lijken erop, die vorm dus). Achter de winkel staat een gebouw van ik denk 4 verdiepingen. Meer jaren 50 of 60. Aan de buitenkant ijzeren brandtrappen.
De winkel ligt aan een straat met verkeerslichten en er staan jonge net geplante bomen van ongeveer 2.5 meter hoog.
TLF???
Freaker
56.9976 meter hoog
102193.3 meter
19680 seconden
Reading avenue
Capri3 km
Clickbait????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan