''Wie hoog klimt kan laag vallen.''

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
2aijz2u.jpg


Aan alle drama-queens, moddergooiers en likegeilers van wereld 59,

Welkom bij de langverwachte formaliteit: De oorlogsverklaring, een half jaar na de start, zowel in-game als op het algemeen forum.
Wellicht de bepalende en meest belangrijke oorlog op deze wereld, mogelijk niet, net als het weer; onvoorspelbaar.



0zlsc0g.png


Inleiding

Al vele maanden wordt er over en weer propaganda verspreid in vorm van statistieken, bevindingen, spotprenten maar vooral erg veel modder. De grote concurrenten Chill. en Vinage, Rose. & GDB , hebben eindelijk een daadwerkelijke oorlog. Het streven is om in dit topic wekelijks een update te geven, zolang de oorlog nog actief en interessant is. De update zal bestaan uit statistieken en / of gebeurtenissen. Roald97 is verantwoordelijk voor het uitbrengen van deze weekverslagen maar zal dit regelmatig uitbesteden aan vrienden/vijanden. Dit om meerdere perspectieven en interessante discussies te veroorzaken.

Verder in dit topic leest u de stam-biografieën per deelnemende stam; volgorde op basis van ranking tijdens het creëren van dit topic. Deze stam-biografieën geven veel informatie over de totstandkoming van de deelnemende partijen en waarom deze oorlog er zo uit ziet. U zult er ook lezen hoe het komt dat Tiktak niet meer bestaat en GDB is ontstaan en waarom Rose. niet samen met Chill aan de rechterkant van de 'versus' staat maar aan de linkerkant. Vervolgens een weergave van de statistieken tot 21-04-2018 en tenslotte de afsluiter.​

302xhlf.jpg

Dit zou geschreven worden door Thelightfighter maar hij is helaas tussentijds gestopt. Kalm met die vodka zou het overnemen. Na twee verzoeken (08-04 en 16-04) vanuit dit account richting Chill is er tot dusver nog niets aangeleverd en is gekozen om dit voorlopig leeg te laten. Chill kan ten allen tijden een autobiografie aanleveren welke dan direct zal worden toegevoegd aan deze post.​
Dit verhaal is geschreven door Lennart (@Spamkaboutertje) en Niels (@dialgaman).

Voordat we bij Vinage komen volgt er eerst een verhaaltje over het begin van wereld 59.

Er was eens een avond, waar ik zoals wel vaker weer uren doelloos op mijn computer aan het klikken was. Classic 14 was net gewonnen en gesloten dus ik had niet bijster veel te doen. Hier en daar een beetje spammen in de chats op skype en daar bleef het wel bij. Een kleine 5 dagen later werd dan W59 aangekondigd. Op het eerste gezicht vond ik de instellingen niet heel bijzonder, weer een PP abuse wereld. Nadat een paar mensen mij vroegen of ik ging spelen bekeek ik de instellingen nog een keer. Toen zag ik het, de reden waarvoor ik ging spelen, een onderdeel in de instellingen waar ik als een van de grootste luilakken erg blij mee was, een wereld waar je niet hoeft te farmen. Dit kon ik natuurlijk niet laten schieten. Daarnaast een wereld met snelheid 1, het totaal tegenovergestelde van de classics. Ideaal om hier even je tijd wat te verdoen.

Al gauw ging ik wat mensen polsen in de toen al gemaakte chat voor classic 15. Ik zou die classic uiteindelijk starten met Niels (Dialgaman) en Henri (.El Pistolero). Beiden hadden ook wel zin me te vergezellen op W59, dus het team was gevormd. Aangezien het altijd wel leuk is als je al wat mensen op een wereld kent, ging ik verder polsen in wat actieve chats. Moet zeggen dat de reacties me erg tegenvielen, niemand wilde spelen. Meer bedoeld als grapje vroeg ik daarom mijn broertje (De Sukke), die al enige tijd gestopt was, of hij mee wilde doen. Iedereen weet nu wel dat dit me uiteindelijk gelukt is. Niet lang daarna hoorde ik dat het team van Act of Divinty ook wel wilde spelen. Het begon de goede kant op te gaan, we hadden 3 accounts waarmee we konden starten. Dit waren Freek de Dierentuin, De Sukke en Act of Divinity.

Het was zover, de wereld ging van start. Als startrichting hadden werd zuid-west gekozen. Helaas werd in de eerste minuten van de wereld al een account verloren, wat een topstart. Er was toch enige twijfel over welk account we zouden gebruiken, waardoor uiteindelijk met een ander account zijn gestart dan we van plan waren. Buiten dat was een van mijn medespelers (kuch kuch Henri) zo slim om noordwest te starten, nu onder Ne Agito Oppeto. Kortom een droomstart. In de avond op de eerste dag van de wereld richtte ik de stam Hondje op. Onze mini premade was een feit. De wereld was van start gegaan, net als zovelen gebruikte wij ook wat pp.

Dit bleef helaas niet onopgemerkt. Al gauw was de eerste massa op W59 een feit. Leonpij12, een van de grootste boosters in de start van de wereld, had al een trein klaar staan. Samen met zijn stamgenoten, besloten zij de aanval op Ne Agito Oppeto te openen. Een slimme zet, want dit account lag afgelegen van de andere accounts. We moeten toegeven dat ze ontzettend hun best deden om het ons moeilijk te maken. Zie hieronder het resultaat.

De eerste golf werd nipt afgeslagen. We probeerden het account nog te redden, her en der werd wat deff gevraagd maar helaas waren alle spelers al in de broekzak van Leon en co. Met een toestemming van 9 was de situatie hopeloos. De dag erop kwamen ze met een tweede golf. Maar we gaven natuurlijk niet op!

De overmacht was helaas te groot, we verloren het dorp. En hondje verloor hun eerste account. We waren hierdoor vastbesloten om er alles aan te doen om deze spelers niet verder dan de mid-game te laten komen. De wereld beviel ons en wij (Lennart en Niels) besloten Rogier te gaan helpen op De Sukke.

Ondertussen hadden we ons aangesterkt met 3 andere leden. Mirage (een mb accountje van Act of Divinity), Smoke and Mirrors (waar een co van een andere wereld op speelde), Enemy With a Purpose en het account dat nu Sons of Azuma heet.

De stam had met Ne Agtito Oppeto een kleine tegenslag, maar misschien was het ook maar beter dat we dit account kwijt waren. We hadden nog een aantal serieuze accounts over, dus er was weinig aan de hand. De wereld kwam wat meer op gang en er begonnen wat meer grotere stammen te ontstaan. De bedreigingen voor ons als stam waren Rota en Syn. Binnen Hondje waren er inmiddels wat accounts nog gefuseerd. Met 5/6 accounts zouden we het niet redden. Dat was duidelijk. We moesten kijken naar potentiële recruits.
Onze goede vrienden en kennissen van vorige wereld Emile en Roald waren gestart op Collationem in de rim bij ons. Een must-have in elke stam. Dit account werd dan al snel toegevoegd bij de rest. Veel leuke spelers die nog niet al in een stam zaten waren er verder niet.

Timo van Act of Divinity kwam met het idee contact op te nemen met de stam DRS. Tijdens de onderhandelingen met DRS waren er nog een aantal spelers uit Syn van wie we sollicitaties ontvingen, maar hier waren we niet echt van onder de indruk.

De onderhandelingen met DRS verliepen stroef. Eerlijk gezegd vonden we het maar koppige spelers die hun wil maar wilde doordrukken. Het zag er daarom eigenlijk ook naar uit dat de onderhandelingen stuk zouden lopen. Gelukkig zagen beide partijen toch op tijd in dat het beter was om de krachten te bundelen. De delegatie van DRS joinde de stam hondje. Dit bestond uit: Redbull, Perfection en Flipping Pages. Zij kwamen met een aantal andere accounts over waar al plannen lagen voor fusies.

Met deze gebeurtenissen stonden we meteen aan de top van de ranglijst. Het werd tijd voor een iets serieuzere naam. Persoonlijk had ik het zelf wel grappig gevonden om Hondje aan te houden, maar het mocht niet zo zijn. Pepijn kwam met het idee om de stam te vernoemen naar Ghosts , Hiding in plain sight. Refererend naar W39. Niels was hierop tegen. Sidenote: Ghosts was de verliezende stam van W39. Niels zat in de winnende stam Divine en wilde hierdoor niet dat de naam naar een verliezende stam werd genoemd.

Om de beide spelers toch tevreden te houden kwam Niels op het idee om de naam Divined Ghosts te gebruiken. Deze naam beviel direct iedereen. Nu moest er enkel nog een tag verzonnen worden. Een originele. Hiervoor werden een aantal spelers gevraagd om wat ideeën te bedenken. Uiteindelijk kwam Roald met het idee ‘Vinage’. Deze tag werd door iedereen goed gekeurd! De stam Vinage ~ Divined Ghosts was geboren!

Met 3 accounts die geinternd zouden worden, hadden we aan die kant ruimte voor een extra recruit. Banana Soraka, een wat groter account in de rim had al contact met de voormalig leden van DRS. We besloten dit account een kans te geven en zo een groot deel van de rim veilig te stellen.
Ondertussen waren de eerste schermutselingen met andere stammen ook begonnen. Syn werd gauw gebroken en Rota hield het niet lang vol. Smokin Aces werd overgenomen van Rota, een tijdje daarvoor kreeg Noobstiaan als dank voor zijn hulp tegen Rota een plekje binnen de stam. De stam zoals die nu is, was bijna een feit.

Net zoals elke stam, heeft Vinage ook een stamnoob. Wellicht kunnen jullie het al raden... Martijn. Iedereen die hem kent weet dat hij vaak slechte ideeën heeft. Deze keer had hij een plan bedacht om het account Act of Divinity, Collationem en Son of Azuma wat meer veilig te stellen. Death by Design werd aangeschreven en zij waren ook direct enthousiast. En wat een aanwinst is dit voor Vinage! Pakken altijd wel een vv op waar nodig en zijn absoluut niet bang om een nachtje door te halen. Stiekem toch wel een goed plannetje…

Hierdoor is Vinage compleet.
Het begon allemaal ruim vier maanden geleden, Twee spelers, LordoXx en MindAgainst raken aan de praat. Een paar weken later, beide wat dorpen rijker en een hoop gepraat verder kon de conclusie wel getrokken worden dat de huidige stam niet veel potentie meer had. Maar ja, what to do? Met zowel ~ROTA~ als Reign om de hoek is een sterke stam toch wel essentieel, and so it begins. Rose. is geboren!

Natuurlijk begin je niet veel met zijn tweeën in een stam, dus nog voordat de stam werd opgericht begon de zoektocht naar nieuwe leden. Opzoek naar spelers met het de meeste potentie was al snel een leuk groepje bij elkaar. En dus met Jo 1920, Elrick, Hacoul, Zlatan., Typhoon-online, Servaas de bescheidene, limless en bamjongeu begonnen we aan ons avontuur.

Waar we de eerste weken van januari lekker konden doorgroeien, werd wel al duidelijk dat A. - destijds nog ~ROTA~ - onze grootste bedreiging zou worden. Na weken in angst geleefd te hebben voor spelers vijf maal zo groot begint de zaak er toch steeds beter uit te zien. Chill. stort zich namelijk met alle goede intenties op A., als gevolg van het grootste stab drama. Het is hier waar de eerste banden met Chill. ontstaan.

Inmiddels zijn we voorbij het stab drama. Zelf zijn we een paar nieuwe leden rijker en een paar oude armer, maar de stam vormt al een hechte groep met veel potentie. Met vertrouwen starten we onze eerste “massa” op A.. Veel woorden zal ik er maar niet aan vuil maken, een groot succes was het niet.

Een wijze les verder groeien we gestaag door. Death by design en mr. christiaansen voegen zich bij ons. Echter raken we die laatste al snel kwijt aan inactiviteit en besluit Death by design dat hij graag voor de, tot dan toe, makkelijke weg kiest bij zijn oude vrienden in vinage ;). Maar gelukkig krijgen we abbruzino hiervoor terug.

Niet lang daarna is het instorten van A. zo goed als een feit. Wat een groot feest had moeten zijn betekent eigenlijk dat er een nog veel lastige tegenstander voor de deur komt te liggen, Vinage. Het is dan ook dat we ons een beetje beginnen te bemoeien met de wereld politiek. Het bondgenootschap met Chill. krijgt vorm en de stam heeft er enorm zin in.

Het is vanaf dat moment dat we een beetje overblijven met onze huidige groep, een hecht team wat inmiddels voor elkaar door het vuur gaat. Ajacied413, onze koning van het deffen; Zlatan., die een stam eigenhandig weg werkt; Shia Labeouf, die je op elk moment van de dag tegenkomt; Jo 1920 die altijd wel een VV op pakt, Abbruzino die edelmannen uitpoept; CircusOfInsanity, onze eigen internkoning en tot slot LordoXx en MindAgainst om dit zooitje te leiden.

Nu zie ik je al denken, waarom staat hier nog tekst? Dat was toch een prachtig slot? Nou dat zal ik je eens vertellen. Waar we allemaal al van start waren gegaan met de eerste grote strijd, Chill. & Rose. versus Vinage & Tiktak, vonden er toch een aantal zaken plaats waar Rose. zich niet fijn bij voelde. Waar toen ook nog de helft van Tiktak in Chill. opging werd besloten dat er voor Rose. geen toekomst meer zat in het bondgenootschap met Chill.. Niet lang hierna is Vinage naar ons gekomen om weer tot een gebalanceerde wereld te komen en een leuke strijd met als resultaat het huidige bondgenootschap. Het is dan ook daarom dat je dit verhaal aan deze kant van de versus vind.
TikTak, TikTak de tijd was gestopt met tikken TikTak was niet meer, de wegen van verschillende spelers gingen scheiden een deel van de leden ging naar Chill. en het andere deel ging naar GDB.

GDB, waar kennen we die stam van? yes W15 waar de oprichter van deze wereld zelf jaren heeft gespeeld als leider van daar, de keuze voor de naam van de stam was daarom ook snel gemaakt.

GDB staat voor een andere filosofie, iets nieuws, iets abnormaals, maar wel iets moois!

Allemaal welkom, helaas was dit iets wat noodzakelijk was na de breuk van TikTak, omdat sommige leden bang waren voor de vijand (Chill.)

Nu we deze stam hebben opgericht, zal ik ook gelijk mijn visie etc. duidelijk maken voor een ieder van hoe je een stam leidt en de saamhorigheid tot 1 blijft bestaan.

Visie:

Mijn visie is dat iedereen evenveel spreekrecht heeft en dat we altijd en overal open kaart over moeten spelen, zoals je ziet is iedereen hier in de stam ''Leiding'' dit is om niemand achter te stellen en te luisteren naar een ieder zijn mening en iedereen als gelijk te zien.

Dit misde ik aan het eind toch wel erg in TikTak, want er werden groepjes gevormd, wat duidelijk de communicatie erg achterstelde en vrijwel niemand wist waar wie mee bezig was.

Ook wil ik buiten de whatsapp/skype etc. meer gebruik gaan maken van het StammenForum, waar hij voor bedoeld is.

Dit is een kleine samenvatting van de tot stand koming van GDB en de breuk van TikTak

(Geschreven door .Thefluffydog)

De statistieken tot dusver

Zijde 1:
Stammen: Chill.
Zijde 2:
Stammen: Vinage, GDB, Rose.

Timeframe: 01/12/2017 00:00:00tot21/04/2018 12:00:00

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 24
Kant 2: 26
Verschil: 2

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 178,373
Kant 2: 207,374
Verschil: 29,001

chart

Bovenstaande statistieken, genomen vanaf 1 december vorig jaar tot aan het moment vlak voordat DRR een aanvalbare ban kreeg, tonen dat het de oorlog zeker nog niet bepaald is en nog nauwelijks gaande is. Enkele kleinschalige winsten van GDB op Drunken Org (Chill) de afgelopen dagen en DRR (Chill) met een kleinschalige winst tegen Vinage.

De dorpenverliezen gedurende de aanvalbare ban heb ik buiten beschouwing gelaten, echter missen we dan ook alle andere dorpenverliezen aan beide kanten. Drunken Org verloor namelijk bijna dertig dorpen in de afgelopen dagen, hierbij is geen sprake van een ban of iets dergelijks.

Hoedanook: de grootschalige massa's, twee kanten op, zullen de komende periode gaan plaats vinden is de verwachting. Op het moment van schrijven moet op sommige plaatsen het front tussen Chill en enkele Vinage, Rose. en GDB spelers nog gevormd worden.

Slot:

Graag bedank ik @Spamkaboutertje, @dialgaman, @MindAgainst en @.TheFluffyDog voor de stam-biografieën en @Single Malt en @Spark and Blaze voor de plaatjes. Spoedig zal ik hier de schrijver van de Chill biografie toevoegen.

Vinage, Rose. en GDB wensen de tegenpartij Chill een prettige oorlog.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Logboek:

Deel 1: Chill. versus Vinage, Rose. & GDB

  • 25-04-2018 = Oorlogsverklaring
    Samenvatting: De oorlog is in-game officieel gestart om 16:07:03 uur.
  • 28-04-2018 = Toevoeging stam-biografie Rose. door @MindAgainst
    Samenvatting: De stam-biografie van Rose. is toegevoegd aan de beginpost.
  • 28-04-2018 = Gebeurtenis
    Samenvatting: De stam GDB en Vinage zijn samengevoegd.
  • 07-05-2018 = Weekverslag 1. door @Roald97
    Verschillende NAP's verlopen en de eerste voortgang in de oorlog. Dit eerste weekverslag is gelijk de laatste.
  • 08-05-2018 = Gebeurtenis
    Samenvatting: Spijtig genoeg hebben de meeste spelers van Chill de stam verlaten en lijkt de oorlog ten einde. Enkele Chill spelers gaan op delete, anderen slaan een eigen weg in.
  • 11-05-2018 = Gebeurtenis
    Rose beëindigd het bondgenootschap met Vinage met een nap tot 11 juni 23:59 (1 maand). Rose rekruteerde twee buitenstaanders en twee spelers van Chill om kwantitatief sterker in de schoenen te staan. Hiermee zal de volgende oorlog Rose versus Vinage zijn, in dit topic!
Deel 2: Rose versus Vinage
  • 12-06-2018 = Oorlogsverklaring door @underground tacticz.
    Vinage heeft de oorlog ingame aan Rose verklaard, op het AF door middel van een kor
  • 19-06-2018 = Weekverslag 2. door ???
    Eerste voortgang van de oorlog.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Reserved
 
Reactiescore
1.367
Lange tijd niet zulke mooi topics mogen aan schouwen, nice
 

Deleted User - 487776907

Guest

Kleine uitleg van de inspiratie bij dit plaatje:
als je de kaarten van de clusters tegenover elkaar legt, lijkt het een soort van yin yang cluster. Vandaar deze avhtergrond gekozende. Het oranje puntje in onze stammen symboliseert DRR.
De oranje/blauwe rotzooi links symboliseert het overstappen van Rose naar onze kant. Er donderde eerst oorlog, wat nu aan het kalmeren is.
Hetzelfde principe geldt voor die oranje stip rechts. Dat zijn de gerekruteerde leden van tiktak.

Echt een top topic Roald. Moet bekennen dat ik m nog niet helemaal heb gelezen, maar ga dit met genot doen kan ik je alvast zeggen.

Vanzelfsprekend wens ik beide kanten extreem veel plezier en succes!
 
Reactiescore
499
Mijn stukkie lijkt zo lang nu whaha
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Ik heb een keer mijn best gedaan om kort van stof te blijven haha, als ook Rose. en Chill. een complete biografie schrijven staat het hele wereldverloop beschreven vanuit vier perspectieven, niemand die dan nog op mijn perspectief zit te wachten :oops:
 
Reactiescore
499
Als je vrolijk aan het typen bent heb je altijd opeens een boek haha
 

Deleted User - 487871837

Guest
Super mooie post Roald!

Speel verder niet op deze wereld, maar ben toch wel benieuwd naar hoe dit zich gaat ontwikkelen.
 
Reactiescore
1.049
Prima post. Had graag t afgerond maar toen gestopt
Deze week besloten weer wat te speldn maar er is aangeraden geen AF tegen 30 man te doen dus dat volg ik op ;)
 

DeletedUser78825

Guest
Prima post. Had graag t afgerond maar toen gestopt
Deze week besloten weer wat te speldn maar er is aangeraden geen AF tegen 30 man te doen dus dat volg ik op ;)

Schrijf je tekstje maar gewoon verder :eek: of geef dat gedeelte dat je al had aan iemand om het af te maken.
Plus, AF Verbod is lame :D
 
Bovenaan