1. Beste Bezoeker,

    Op 26 April zal er een update plaatsvinden van het forum. Daarom zullen onze fora tussen 10:00 en 11:30 tijdelijk onbereikbaar zijn. Gelieve hier geen supportaanvragen over te openen.

    Onze excuses voor het ongemak, en nog veel forumplezier gewenst!

    Met vriendelijke groeten,
    Jullie Community Management
    Ontzet Notitie

Werking van dit subforum + stappenplan bij bugs

Discussie in 'Bugs, Fouten & Serverproblemen' gestart door Crazy Monk, 5. apr 2010.

Deel Deze Pagina

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy Monk

    Crazy Monk

    Lid geworden:
    9. aug 2009
    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste bugs zijn te verhelpen door het volgen van de volgende stappen:

    Stap 1:
    Cookies/Cache (Ook bufffer genoemd) verwijderen van je browser. Hieronder zie je spoilers waarin staat hoe dat moet met de meest populaire browsers:

    Cookiebestanden handmatig verwijderen in Internet Explorer 7

    1. Sluit Internet Explorer 7 af, evenals alle geopende exemplaren van Windows Verkenner.
    2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ inetcpl.cpl en druk op Enter.
    3. Klik op het tabblad Algemeen van het dialoogvenster Eigenschappen voor Internet op Verwijderen onder Browsegeschiedenis .
    4. Klik in het dialoogvenster Browsegeschiedenis verwijderen op Cookies verwijderen.
    5. Klik in het dialoogvenster Cookies verwijderen op Ja.

    Handmatig controleren of cookiebestanden zijn verwijderd in Internet Explorer 7

    1. Sluit Internet Explorer 7 af, evenals alle geopende exemplaren van Windows Verkenner.
    2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ inetcpl.cpl en druk op Enter.
    3. Klik op het tabblad Algemeen van het dialoogvenster Eigenschappen voor Internet op Instellingen onder Browsegeschiedenis .
    4. Klik in het dialoogvenster Tijdelijke internetbestanden en Geschiedenis op Bestanden weergeven. Hierdoor wordt de map geopend waarin cookiebestanden worden opgeslagen.
    5. Controleer of de map die u hebt geopend in stap 4 geen TXT-bestanden bevat.

    Cookiebestanden handmatig verwijderen in Internet Explorer 6

    1. Sluit Internet Explorer 6 af, evenals alle geopende exemplaren van Windows Verkenner.
    2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ inetcpl.cpl en druk op Enter.
    3. Klik op het tabblad Algemeen van het dialoogvenster Eigenschappen voor Internet op Cookies verwijderen onder Tijdelijke Internet-bestanden.
    4. Schakel in het dialoogvenster Bestanden verwijderen het selectievakje Ook alle off line items verwijderen in en klik op OK.

    Handmatig controleren of cookiebestanden zijn verwijderd in Internet Explorer 6

    1. Sluit Internet Explorer 6 af, evenals alle geopende exemplaren van Windows Verkenner.
    2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ inetcpl.cpl en druk op Enter.
    3. Klik op het tabblad Algemeen in het dialoogvenster Eigenschappen voor Internet op Bestanden weergeven onder Tijdelijke Internet-bestanden.
    4. Controleer of de map die u hebt geopend in stap 4 geen tekstbestanden bevat.

    1. Druk de toetsen CTRL, SHIFT en DELETE tegelijk in.
    2. Kies rechtsboven "Alles" (Engels: All)
    3. Zorg dat je Cookies en Buffer (Engels: Cache) aan hebt staan

    1. Klik op het menu 'Gereedschap' menu 'Gereedschap'.
    2. Selecteer 'Opties'.
    3. Klik op het tabblad 'Geavanceerde opties' en ga naar het gedeelte 'Privacy'.
    4. Klik in het gedeelte 'Cookie-instellingen' op 'Cookies weergeven'.
      * Als u alle cookies wilt verwijderen, klikt u op 'Alles verwijderen'.
      * Als u een specifieke cookie wilt verwijderen, selecteert u de website die de cookie heeft geleverd en klikt u vervolgens op 'Verwijderen'.
    5. Klik op 'Sluiten' wanneer u klaar bent.

    Cache verwijderen:
    1. Klik in Opera op het menu 'Extra'.
    2. Klik op 'Voorkeuren'.
    3. Selecteer het tabblad 'Geavanceerd'.
    4. Klik in de linkerkolom op 'Geschiedenis'.
    5. Klik in het gedeelte 'Schijfopslag' op 'Nu legen'.
    6. Klik op 'OK' om het menu 'Voorkeuren' te sluiten.

    Cookies verwijderen:
    1. Klik in Opera op het menu 'Extra'.
    2. Klik op 'Privé-gegevens verwijderen'.
    3. Klik op 'Gedetailleerde opties'.
    4. Selecteer 'Alle cookies verwijderen'.
    5. Schakel de selectievakjes uit bij alle andere privé-gegevensopties die u niet wilt verwijderen.
    6. Klik op 'Verwijderen'.

    Cache verwijderen:
    1. Klik op het menu 'Safari'.
    2. Selecteer 'Verwijder cachebestanden'.
    3. Klik op 'Verwijderen'.

    Cookies verwijderen:
    1. Klik op het menu 'Safari'.
    2. Klik op 'Voorkeuren'.
    3. Klik op 'Beveiliging'.
    4. Klik op 'Cookies tonen'.
    5. Klik op 'Verwijder alles'.
    6. Klik op 'Gereed'.
    7. Sluit het dialoogvenster 'Voorkeuren'.

    Cache verwijderen:
    1. Klik op het menu 'Bewerken'.
    2. Selecteer 'Cachebestanden verwijderen '.
    3. Klik op 'Verwijderen'.

    Cookies verwijderen:
    1. Klik op het menu 'Bewerken'.
    2. Klik op 'Voorkeuren'.
    3. Klik op 'Beveiliging'.
    4. Klik op 'Cookies tonen'.
    5. Klik op 'Verwijder alles'.
    6. Klik op 'Gereed'.
    7. Sluit het dialoogvenster 'Voorkeuren'.

    Windows Netscape 4.x
    Netscape bundles all web site cookies into one file. This file cannot be edited. If you wish to remove one cookie, you must remove them all by deleting the cookie file.

    1. Locate the Netscape folder on your hard drive (usually located in c:/Program Files/Netscape/).
    2. Double click the Users folder within the Netscape folder.
    3. Double click your Profile Name folder (this will usually be your username).
    4. Click the cookies.txt file once to highlight it, then click the File menu and choose Delete.

    Macintosh Netscape 4.x
    Netscape bundles all web site cookies into one file. This file cannot be edited. If you wish to remove one cookie, you must remove them all by deleting the cookie file.

    1. Double click the Hard Drive icon and open the System Folder.
    2. Double click Preferences and locate the Netscape Users folder.
    3. Double click Your Profile folder.
    4. Single click the MagicCookie file so that it is highlighted, click the File menu and choose Move to trash
    5. Or, drag and the MagicCookie file to the Trash folder.

    Netscape 7

    1. Click the Tools menu and choose Cookie Manager
    2. Choose Manage Stored Cookies from the submenu. The Cookie Manager window opens with a list of all the cookies stored on your computer.
    3. Select one or more cookies and click Remove Cookie, or click Remove All Cookies.

    Stap 2:
    Schakel Javascript in.

    Let op: Misschien heb je een Add-on die scripts uitschakelt, ga naar Extra=>Add-ons=>Kies bovenaan de tab 'Extensies'=>Kijk of NoScript of een andere script-blokker tussen staat=>Zoja, zet Tribalwars dan in de 'WitLijst' (Sites die wel scripts mogen gebruiken), Tribalwars heeft zover ik weet geen beschadigende/anti-privacy scripts.
    Ook kan een GreaseMonkey script een probleem zijn, klik rechtsonder op het aapje zodat het 'niet blij' kijkt, als je hier geen aapje hebt, negeer dit dan.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mvg,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4. mrt 2017
  2. Crazy Monk

    Crazy Monk

    Lid geworden:
    9. aug 2009
    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    Voer eerst de vorige stappen uit voordat je deze uitvoert.

    Veel voorkomende problemen:

    Grafische problemen:
    1. Kijk of je een grafisch pakket hebt, deze kan van de server zijn gehaald waardoor de plaatjes niet geladen worden; dit kun je zien onder; 'Hoofdmenu--->Instellingen--->Instellingen--->Onderaan de link(s) weghalen.

    Wil je toch graag het grafisch pakket houden? Neem contact op met de maker om te vragen of hij/zij hem weer online wil zetten.

    Probleem:
    1. Een grafisch pakket dat van een oudere versie is waardoor de posities niet kloppen.
    2. Er hoort een CSS file bij waar de posities in staan, als je deze niet hebt ingevoerd kunnen de plaatjes verkeerd geladen worden.

    Oplossingen:
    1. 'Hoofdmenu--->Instellingen--->Instellingen--->Onderaan 'Grafisch pakket gebaseerd op versie 4.x' aanvinken.'
    2. 'Hoofdmenu--->Instellingen--->Instellingen--->Onderaan de link van de CSS file invoeren', deze is vaak te vinden op de site waar je het grafisch pakket zelf vandaan hebt.

    Userscripts
    Het kan wel eens gebeuren dat bepaalde userscript (greasemonkeyscripts) niet goed meer werken, waardoor er binnen Tribalwars bepaalde dingen niet goed worden geladen. Deze moet je dus uitschakelen. Het ontdekken van welk userscript er niet werkt, kan soms een hele klus zijn. Om eerst te kijken of het ook echt daar aan ligt kun je het volgende doen:
    Door op het aapje rechtsonder te klikken (in de 'statusbar') gaat het aapje lachen/sacherijnig kijken, zorg dat hij sacherijnig kijkt en kijk dan of het probleem zich nog steeds voordoet. Zoja, doe het volgende:

    Rechtermuisknop op het aapje--->Gebruikersscripts beheren. Je krijgt nu een nieuw scherm met al je Greasemonkey scripts, zet 1 script uit en kijk of het probleem nog steeds aanwezig is, zoja, activeer hem weer. En zet een ander script uit, test weer of het probleem er nog is, dit blijf je doen totdat het probleem weg is. Het userscript dat je het laatst hebt uitgezet is dus het probleem, deze kun je verwijderen of uit laten.
    Ga hier heen: [​IMG]
    Vervolgens hier: [​IMG]
    Dan kom je hier: [​IMG]

    Onderaan bij 'User Javascript-map' haal je alles weg (ZORG DAT JE HET ONTHOUD), kijk of het probleem er nog is. Zonee, zet het weer terug neer. Open de map en verplaats 1 van de scripts naar een andere map. Kijk of het probleem er nog is. Zoja, zet het script weer terug neer in de map en verplaats een ander script naar een andere map. Blijf dit doen totdat het probleem opgelost is. Het script dat in een andere map staat moet je weggehalen.
    Typ in de adresbalk 'chrome://extensions/' (Zonder '') en je zult een lijst zien van alle Userscripts + extensies. Door er rechts van op 'Disable' te klikken zet je hem uit. Zet 1 script uit en kijk of het probleem nog aanwezig is. Zoja, zet hem weer aan en zet een ander script uit, kijk weer of het probleem nog aanwezig is. Blijf dit doen totdat het probleem weg is, het script dat je het laatste uit hebt gezet is het probleem, deze laat je uit of verwijder je.

    Bepaalde links werken niet
    Dit kan komen omdat Javascript uitstaat (Zie 'Stap 2') maar ook door een extensie die bepaalde scripts blokkeerd. Om deze extensies weg te halen doe je het volgende:

    Ga in het menu naar 'Extra-->Add-Ons' en zoek naar extensies als 'No script', 'Script block' of iets dergelijks. Als die er is klik rechts op 'Opties' en zet '*tribalwars.nl*' (Zonder '') in de whitelist.
    Typ in de adresbalk 'chrome://extensions/' (Zonder '') en zoek naar extensies als 'No script', 'Script block' of iets dergelijks. Klik rechts op 'Opties' en zet '*tribalwars.nl*' (Zonder '') in de whitelist.
     
    Laatst bewerkt: 3. jul 2010
  3. Blackcomb

    Blackcomb

    Lid geworden:
    8. mei 2007
    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    0
    Problemen bij Telenetgebruikers

    Verhelpen van DNS problemen

    Daar veel Telenetgebruikers vaak problemen hebben bij de connectie met de Tribal Wars servers geef ik hierbij wat tips die de problemen kunnen oplossen.

    Oorzaak van het probleem (technisch):

    Je browser kan de hostname (*.tribalwars.nl) niet kan koppelen aan het IP-adres, waarmee tussenliggende routers tot bij de server komen waar de eigenlijke data moet worden gedownload. De reden dat deze koppeling mislukt komt door de DNS van Telenet, die niet up-to-date is of de nodige adresrecords mist.

    Oplossing voor het probleem:

    Je kan dit probleem op enkele manieren oplossen. Ik zal er drie beschrijven.

    1*/ De lokale DNS bijwerken:

    Op zowel Windows als *NIX systemen (Linux, BSD, OSX) heb je een hosts file. Deze file bevat adressen die hij eerst checkt voordat hij via de externe DNS op zoek gaat naar het IP-adres. Op windows bevindt dit bestand zich meestal in C:\WINDOWS\System32\Drivers\etc\hosts . Op *NIX-systemen vindt je dit meestal in /etc/hosts .

    Om het bestand te wijzigen heb je een eenvoudige teksteditor en root-/administratorrechten nodig. Op Windows neem je bijvoorbeeld Kladblok en op *NIX neem je je favoriete teksteditor (vim, nano, gedit, Kate, TextEdit ...).

    Let in Windows op dat na het opslaan de .txt-extensie niet na de naam 'hosts' komt te staan. Indien dit zo is dien je die nog te verwijderen (check dit via: Configuratiescherm -> Mapopties, 2e tabblad, Extensies voor bekende bestandtypes verbergen uitzetten)

    Eens je het geopend hebt voeg je onderaan het bestand een nieuwe regel toe:
    Code:
    x.x.x.x     ?.tribalwars.nl
    Hier is x.x.x.x het IP-adres van de wereldserver en is ? het subdomein van de wereldserver (vb. nl1). Om het IP-adres van de wereldserver te weten te komen laat je een vriend of een externe resolver (vb. CentralOps ) het IP querien via een nslookup. Mensen op de IRC chat zullen je daarbij ook helpen.

    Mocht deze oplossing na een tijd niet meer werken kan je de regel gewoon uit de hosts-file verwijderen of updaten met het nieuwe IP-adres (vb. na een server-verhuis, want dan verandert het IP-adres).

    2*/ Een andere DNS gebruiken:

    Als Telenet zijn DNS tekort schiet kan je altijd een andere DNS kiezen. Er bestaan enkele gratis servers zoals de OpenDNS servers van Google:
    - Primaire server: 8.8.8.8
    - Secundaire server: 8.8.4.4

    Hoe je dit kan instellen staat uitgebreid omschreven op deze pagina. Voor wie hier de bomen door het bos niet ziet of niet met Engelse handleidingen om kan, heb ik hieronder een korte handleiding voor Windows-besturingssystemen neergezet:

    1. Windows XP:
      Ga naar: Start -> Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen;​
    2. Windows Vista/Se7en:
      Ga naar: Orb -> Configuratiescherm -> Netwerkcentrum;
      Klik links in het venster op Adapterinstellingen wijzigen;​
    3. Klik met de rechter muisknop op de verbinding die je gebruikt en kies Eigenschappen;
    4. Selecteer Internet Protocol Versie 4 en klik op Eigenschappen;
    5. Kies het keuzerondje De volgende DNS-serveradressen gebruiken;
    6. Vul respectievelijk de adressen 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in onder dit keuzerondje;
    7. Sluit alle vensters door op hun OK-knop te klikken.

    Deze oplossing zou moeten blijven werken, tenzij de opgegeven DNS ook outdated is of niet langer beschikbaar is.

    3*/ Wachten tot Telenet zijn DNS servers updatet:

    Hopeless.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26. apr 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.