WERF - Hulp voor nieuwe/onervaren spelers

Reactiescore
1.468
WERF - Wind, Earth, Rain and Fire

Introductie
WERF is opgericht met één gezamenlijk doel: Het helpen van onervaren/beginnende spelers. Het concept van een casual wereld is dat je een tweede kans krijgt om groot te worden in een kansrijke en deels beschermde omgeving. Dit is mogelijk door een langdurige beschermingsmechanisme wat er voor zorgt dat je alleen maar aanvallen kan ontvangen en versturen van/naar spelers die qua punten maximaal 20%* groter of kleiner zijn dan jij zelf. Helaas voorkomt dit mechanisme niet dat ervaren spelers terecht komen op deze wereld en hier door hun ervaring al heel snel groot worden. Vanwege het beschermende mechanisme zijn hun snel buiten jouw bereik en gaan vervolgens alle dorpen om je heen veroveren.

De oplossing
Dit is een probleem die al jaren loopt binnen de voorgaande casual werelden. Het WERF initiatief wil dit op Casual 9 voorkomen door samen te werken om de wereld uit de handen van de ervaren spelers te houden. Dit gaan wij doen door 4 aparte stammen op te richten en hier een mix van 6 ervaren met 6 onervaren spelers in te plaatsen. Door middel van ervaring op doen, fouten maken, er van leren en snappen wat er fout gegaan is, kun jij hier het spel leren op een leuke en leerzame manier.

De invulling
Zoals aangegeven willen we steeds 6 ervaren en 6 onervaren spelers in elke stam plaatsen, dit over 4 stammen verspreid. De bedoeling is om deze over de 4 continenten/windrichtingen van de wereld te verdelen. In de eerste instantie zullen deze stammen een nauwe samenwerking hebben, of dat later in de wereld ook het geval zal zijn staat nog niet exact vast. De exacte invulling zullen we aan de leden overlaten. Het word immers hun wereld.

We hebben jou nodig als ervaren speler!
Dit plan kan niet tot uitvoering worden gebracht zonder ervaren spelers. We hebben in totaal 24 accounts nodig met ervaring. Het liefst accounts met redelijk wat activiteit, en we zouden het ook fijn vinden als je de onervaren spelers kunt helpen met de basisprincipes van TW. Wat dat precies inhoud volgens ons kan je verderop in deze post vinden.
Wil je als ervaren speler meedoen? Stuur mij even een berichtje op Skype (johan_9711) of Discord (Johan9711#4259) of een IGM (ruiter939). We informeren je dan ook graag verder!

We hebben jou nodig als onervaren (nieuwe) speler!
Wil jij ook meedoen met de top van Tribal Wars? Wil jij ook kunnen spelen zoals je soms anderen ziet spelen in bijvoorbeeld de top 25? Wij willen je alles leren!
Als jij denkt dat je tijd hebt om Tribal Wars te spelen, en graag leert (we verwachten dat je minstens 1x per dag inlogd, hoe meer hoe beter uiteraard) ben je zeker welkom bij ons! Stuur een berichtje naar mij (Skype (johan_9711) of Discord (Johan9711#4259), of een mededeling in het spel (ruiter939) en we hopen je zo snel mogelijk te verwelkomen. We staan te popelen om je alles te leren!

Heb je nog geen account op Casual 9? Je kunt je dorp van een andere wereld kopieren naar Casual 9 via Instellingen --> Casual overstap.

De basisprincipes
Zoals ik al eerder aangaf willen wij mensen de basisprincipes van Tribal Wars bijbrengen. Na een brainstormsessie willen we minimaal (maar zeker niet beperkt tot) deze onderwerpen aan de orde laten komen:

  1. Welk dorp kan een speler nu edelen?
  2. Hoe moet de speler gebruik maken van de troepen.
  3. Wie ligt er in range? Kan ik in range komen van iemand anders.
  4. Eens een fake massa organiseren...
  5. Wat te doen bij een event?
  6. Politiek en propaganda / kennismaking met het AF
  7. Clustervorming etc.
  8. PP gebruik / PP farmen
  9. Offensieven (Massa's, maar ook hoe een ideale clear er uit ziet etc.)
  10. Deffen (Snipen, C-snipen, kruisdef, backtimen (counter) etc.
  11. Scripts + Uitleg
Deze lijst moet zeker nog langer kunnen, maar dit is een soort "preview" in welke richting je moet denken.
We willen helpen met het aanbieden van bestaande guides, maar ook guides schrijven en uitleggen, en aan de hand van situaties die zich voordoen maatwerk leven.
We kunnen je ook 1-op-1 helpen, waardoor jij het spel snel leert begrijen!

Eisen spelers
Om spelers goed te kunnen helpen hebben we een paar basiseisen voor de (onervaren) spelers die mee willen doen:

  • De speler heeft premium account samen met farm assistent of accountmanager geactiveerd. (Bij gebruik van accountmanager is een gratis farm assistent geactiveerd)
  • Als speler ben je verplicht om minimaal elke 24 uur een keer ingelogd te hebben. Bij langer afwezig, meld dit dan de mentors van langere afwezigheid. Er wordt wel verwacht - dat er van uit de speler actief gespeeld wordt. Bij lange afwezigheden en/of geen melding daarvan zal er door de mentors contact opgenomen worden. Indien de speler hier geen gehoor aan geeft zal er besloten worden of het leer traject nog verder gaat of dat de speler zal worden ontslagen.
  • Nieuwe spelers moeten de nieuwe stamfuncties delen met de stamoprichters. (Open Foto) Met deze functies is het voor de mentors goed bij te houden wammeer de speler de juiste stappen neemt en op een goede manier het leertraject doorkomt.

We hopen je snel te zien op Casual 9! Groetjes, het WERF team
@Final 24, @thelightfighter @driesbiljart @Buurman Bolderbast @Jo Han @miketijger
Vragen? Stel de ze gerust in dit topic!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
142
Mooi intitiatief
 
Reactiescore
389
Ik hoef niet zelf te spelen, maar als er ooit onervaren spelers zijn met een eigen account, wil ik daar graag als co bij gaan om ze zoveel mogelijk te helpen
 

Deleted User - 487938569

Guest
@St. Jimmy bedankt voor je nutteloze bijdrage aan dit topic. Zou je misschien hier enkel nuttige dingen willen posten want die opmerking slaat gewoon nergens op.
 
Reactiescore
0
Mooi! Ik ben nog niet aanwezig op de Casual maar kom wellicht later deze maand, al weet ik niet in welke van de 2 categorieën ik zou moeten passen (ervaren of onervaren) ;)
 
Reactiescore
1.049
Ik speel mometeel op wereld 72 en 73 , kan ik de overstap maken van op wereld 72? Of maakt dit niet uit van waar de overstap komt?
Maakt niet uit!

Instellingen --> casual overstap

Denk aan de opties m.b.t. invertaris of je die wel of niet wilt meenemen!
 
Reactiescore
559
Ik speel mometeel op wereld 72 en 73 , kan ik de overstap maken van op wereld 72? Of maakt dit niet uit van waar de overstap komt?

je kan best je dorp kiezen waar je het meeste punten hebt, (je kan namelijk gewoon blijven verder spelen op die wereld)
je moet je wel de bedenking maken of je je inventaris en premium functies wil meenemen. Want als je die meeneemt ben je die wel kwijt op je gewone wereld.

Ik raad je aan om je inventaris wel mee te nemen (en eerste nog met het evenement dat aan de gang is grondstoffenpakketten en vlagverdubbelaar mee te nemen)
 
Bovenaan