Wereldwijde afspraken over clusterfuck- en katapult gebruik.

Reactiescore
853
ik ben overigens nooit akkoord gegaan met deze afspraken, op moment van maken van deze afspraken was ik stamloos meende ik me te herinneren.
echter zitten we nu in neo en hanteren we de afspraken gewoon.

ik kaartte enkel aan dat er toch een klein gaatje zit in de straffen en ik van mening ben dat hier een kleine aanpassing zou mogen plaatshebben.
wellicht ben ik ook niet de enige die daar zo over zal denken
Als je om de afspraken heen wilt kan dat altijd, de afspraken worden gemaakt met het doel deze situaties te voorkomen. Dan is het idioot om te kijken op welke mogelijke manier je je om de afspraken heen kan lullen.

Zal een voorbeeldje geven:
Aangezien er gesproken wordt over hoe vaak de overtreding gemaakt wordt en dit per keer (ondanks of er meerdere gevallen plaatsvinden) bestraft moet worden;
Als een speler een verkeerd gebouw kata't zonder dit te melden (kan natuurlijk op een nieuwe browser verkeerd zijn ingesteld). Dient de speler die gesloopt is, een NAP te krijgen tot dit gebouw terug is bij het oorspronkelijke niveau. Een NAP van 12-96 uur max.
Hier heb je twee opties om je voordeel eruit te halen namelijk:
1. Er wordt specifiek vermeld "zonder dit te melden" hierbij kan je dus zeggen dat je iemand de grond in kan kata'en zolang je maar aangeeft dat er kata's op dit gebouw lopen. Hiermee zou de straf dan ontlopen worden aangezien die gelinkt staat aan het kata'en zonder dit te vermelden.

2. Er wordt gesproken over "dit gebouw" in plaats het meervoud, hierdoor zou je meerdere gebouwen kunnen kata'en (bijv:muur+boerderij) en vervolgens enkel een nap geven om de muur op te bouwen aangezien dat gezien kan worden als "dit gebouw".

Je kan natuurlijk zeggen "maar iedereen begrijpt toch wat er bedoeld wordt", je normaal wel, maar als je echt eromheen wil draaien is daar zeker genoeg ruimte voor.
 
Reactiescore
3.452
Jullie hebben bijna 3/4 van de wereld in handen met naps/samenwerkingen toegewezen dorpen/toekomstige recruits,hoezo zou jij dan nog een aanpassing willen zien in een cf/kata nap?
Leg mij dat eens uit
 

DeletedUser77113

Guest
oei, ik denk dat ik een gevoelige snaar heb geraakt...

laat ik even voor de duidelijkheid melden dat ik het eens ben dat er compensatie moet komen om die onrechtmatige CF's, ik geef jullie in deze ook gewoon GELIJK!

ik kan me ook nog vinden in dat napgedoe in één richting, dit is al een huge nadeel voor de CF legger maar om het deffen niet onmogelijk te maken ben ik wel van mening dat die enkelzijdige nap moet gelden op de dorpen die voordien niet tot je eigen account/stam toebehoorde.
 
Reactiescore
3.452
Gevoelige snaar niet hoor,is maar net hoe je een wereld wilt winnen,alles binnenlullen of besluiten gewoon het spelletje te spelen.

Zolang ik nog niet helemaal 100% weet wie het bevel deed voor de cf’s zeg ik voorlopig even niets over deze kwestie;-)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser77113

Guest
Gevoelige snaar niet hoor,is maar net hoe je een wereld wint winnen,alles binnenlullen of besluiten gewoon het spelletje te spelen.

Zolang ik nog niet helemaal 100% weet wie het bevel deed voor de cf’s zeg ik voorlopig even niets over deze kwestie;-)

tgoh, jullie hebben er anders de laatste tijd ook niet naast gerekruteerd? een ted, Red sky, babushka, er zullen er nog wel volgen dus jullie zitten straks gewoon op evenveel leden als wij, of het verschil zal verwaarloosbaar zijn.


Als je zo graag het spelletje wil winnen, waarom is het dan niet bespreekbaar om het recappen van eigen dorpen alsnog mogelijk te maken tijden die 14 daagse NAP?
 
Reactiescore
3.536
Dat die regels allemaal veel beter opgesteld konden worden lijkt me ook wel duidelijk. Maar zoals Jeremy zegt, of je het nu goede regels vind of niet, er is mee akkoord gegaan dus dient aan gehouden te worden.

En ben het zelfs dubbel met Jeremy eens dat heel die regels op verschillende manieren te interpreteren vallen. Ik zou zeggen, maak nieuwe en betrek Martijn er niet bij, dan komen we misschien ergens. Tot die tijd deze hanteren!
 
Reactiescore
3.452
tgoh, jullie hebben er anders de laatste tijd ook niet naast gerekruteerd?
Ga je serieus dit zeggen,haha!
Ik zou zeggen kijk eens naar de stammen en dan de punten:p
Vind het een beetje goedkoop eigenlijk van je,jouw stam is niet vies van spelers aantrekken,had je dan verwacht dat wij gewoon maar klein bleven dan?

Na het afslaan van een voorstel bg vanuit onze kant en een voorstel fusie ,nu een hele flinke voorsprong maken dmv recruits,ik vraag mij oprecht af hoe snel jullie deze wereld willen beeindigen,en of dat dan ook heel goed voelt voor jullie op de manier hoe jullie het hebben aangepakt.
In de lijn van w63,64 dus.

En we hebben btw helemaal niet een eenzijdige nap geeist,met het bespreken van de cf's kwam deze discussie ter sprake en bleken er meerder interpretaties mogelijk te zijn.
Recap war gaat gewoon door ondanks wat katamisbruik ook vanuit de kant van Ufo .
 
Reactiescore
3.536
Recap war gaat gewoon door ondanks wat katamisbruik ook vanuit de kant van Ufo .

Vergeet niet het wereldafspraken zijn, tenslotte is een UFO nog altijd buitenaards en hoeft zich hier dus helemaal niet aan te houden.

5142d8e2d3c2aae95982a914775f9ffc.png
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.319
Puur voor de record, maar hike doet vanzelfsprekend ook mee aan allebei de afspraken.
 
Bovenaan