Wereldwijde afspraken over clusterfuck- en katapult gebruik.

Reactiescore
3.536
Dit betekend dat je 20 dorpen moet afstaan en een eerste waarschuwing krijgt. En de argumenten hier boven genoemd spreekt alles tegen wat ik juist probeer duidelijk te maken.

Ik kan deze redenering wel volgen. Die speler maakt een fout door 3 bb's te edelen, is nu op de hoogte gesteld en hij moet deze dan afstaan. Als het een 2de x gebeurd word hij een 2de x gewaarschuwd en als het vervolgens een 3de x gebeurd gaat die NAP van start (een enkelzijdige).

Ben het voor derest wel eens met iedereen dat dit een overtreding is en het over een enkelzijdige NAP gaat. Ben het niet eens dat dit het 3de geval is en er een NAP gegeven moet worden.
 
Reactiescore
338
Ik zou dit feit wel als 1 CF behandelen en niet als 3 keer dus is er bij dit feit nog geen nap nodig.
 

DeletedUser79568

Guest
ik snap de redenaties van de mensen die zeggen, dit is z'n 1e fout.
maar ik zie het zelf toch anders.

het is misschien in 1 zitting gebeurd, maar een clusterfuck pak je bewust. Het is niet zoals bij de kata afspraken dat je een x per ongeluk je kata target verkeerd aanklikt ofzo.

dan ga ik misschien een wat extreem voorbeeld nemen, maar stel een man loopt op straat, heeft een niet zo'n lekkere dag omdat dingen hem niet zo mee zitten en ziet een familie over straat lopen. hij besluit de man te vermoorden, daarna de vrouw, en tot slot het kind. dan zijn dat 3 bewuste moorden.

een rechter zal dan ook niet zeggen, meneer u had een vlaag van verstandsverbijstering, we veroordelen u voor uw eerste x moorden, de volgende x dat u een willekeurig te kiezen aantal mensen ombrengt, stijgt de straf. hij wordt veroordeeld per fout. het gaat om intentie en hoeveelheid.

zou wel mooi zijn anders, neem 2 rim accies tegenover elkaar, pakt rim speler a even in 1 zitting 40 barbs in het cluster van speler b, accepteert dat ie ze leuk moet afstaan. en speler b mag 40 -3k dorpen gaan uitbouwen en zit de rest van zn tijd zonder farms.

iedere UFO speler die tegen een rimmer aan ligt op dit moment..

afd.jpg_large
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
685
zou wel mooi zijn anders, neem 2 rim accies tegenover elkaar, pakt rim speler a even in 1 zitting 40 barbs in het cluster van speler b, accepteert dat ie ze leuk moet afstaan. en speler b mag 40 -3k dorpen gaan uitbouwen en zit de rest van zn tijd zonder farms.

Volgens mij zegt geen regel dat ze binnen een x aantal tijd gepakt moeten zijn. Dus je kan ook gewoon 2 maanden ermee wachten en hem ze niet uit laten bouwen en zelf legaal die boederij kata'en. Want het zijn toch je eigen dorpen.
Heeft je tegenstander 40 edels minder en hoef je ook niet bang te zijn dat er troepen in gemaakt worden - mocht die zich niet aan zijn woord houden.
Maar snap dat je dat gezeur natuurlijk veel liever niet hebt.
 
Reactiescore
2.478
Zal ik de discussie van vandaag verplaatsen naar top/flop stammen? Dan houden we dit hier wat overzichtelijk.
 
Reactiescore
2.478
Maak er dan een nieuw topic voor aan. Vind het zonde om hier (een positief topic) een negatieve draai aan te geven.
 
Reactiescore
3.536
ik snap de redenaties van de mensen die zeggen, dit is z'n 1e fout.
maar ik zie het zelf toch anders.

het is misschien in 1 zitting gebeurd, maar een clusterfuck pak je bewust. Het is niet zoals bij de kata afspraken dat je een x per ongeluk je kata target verkeerd aanklikt ofzo.

dan ga ik misschien een wat extreem voorbeeld nemen, maar stel een man loopt op straat, heeft een niet zo'n lekkere dag omdat dingen hem niet zo mee zitten en ziet een familie over straat lopen. hij besluit de man te vermoorden, daarna de vrouw, en tot slot het kind. dan zijn dat 3 bewuste moorden.

een rechter zal dan ook niet zeggen, meneer u had een vlaag van verstandsverbijstering, we veroordelen u voor uw eerste x moorden, de volgende x dat u een willekeurig te kiezen aantal mensen ombrengt, stijgt de straf. hij wordt veroordeeld per fout. het gaat om intentie en hoeveelheid.

Hij moet toch niet enkel zijn eerste cf afgeven maar ze alle 3 (dus word op ze alle 3 gestraft). Als die speler niet op de hoogte was van de cf's was hij zich van geen kwaad bewust dus stellen hij het 3x bewust deed zou ik niet automatisch denken. Als hij het een volgende keer doet is het wel bewust.

Maar volgens die redenering zou je er geen probleem mee hebben als hij een CF maakt (al dan niet wetende het niet mag), hij hierop word aangesproken en vervolgens een 2de cf maakt. Dan is het heel bewust maar overtreed hij de afspraak slechts 2x en moet er geen NAP komen.

Dit is 1 actie geweest. Beter worden die reglementen wat beter opgesteld want zit vol onlogische dingen waar echt niet goed over nagedacht is geweest.

zou wel mooi zijn anders, neem 2 rim accies tegenover elkaar, pakt rim speler a even in 1 zitting 40 barbs in het cluster van speler b, accepteert dat ie ze leuk moet afstaan. en speler b mag 40 -3k dorpen gaan uitbouwen en zit de rest van zn tijd zonder farms.

En wat verhelpt dat probleem als je er een NAP voor krijgt? Zit je alsnog met die 40 dorpen, dus maakt geen verschil. Je kan trouwens altijd een mb die dorpen later edelen en het account op del zetten.
 
Reactiescore
3.452
Als die speler niet op de hoogte was van de cf's was hij zich van geen kwaad bewust dus
Maar hij wist ze wel,aldus action reaction
Ga maar snel een kroket bestellen,schijnt 3 halen 1 betalen te zijn!
 
Reactiescore
3.536
Maar hij wist ze wel,aldus action reaction
Ga maar snel een kroket bestellen,schijnt 3 halen 1 betalen te zijn!

Dan is het een vrij domme speler, zou die ook geweten moeten hebben ze weer af te staan,... Dus zie daar niet meteen het nut van in. In ieder geval begaat die een fout en daar mag zijn leiding best op hameren zeker als het bewust was.

Kroketten in Belgie bestellen kan niet en uit de muur halen ofzo ook niet.
 
Reactiescore
3.452
Dan is het een vrij domme speler, zou die ook geweten moeten hebben ze weer af te staan,... Dus zie daar niet meteen het nut van in. In ieder geval begaat die een fout en daar mag zijn leiding best op hameren zeker als het bewust was.

Kroketten in Belgie bestellen kan niet en uit de muur halen ofzo ook niet.
Hij is al ff uit de mb stam:p
 

DeletedUser77113

Guest
ik wil het even niet snappen... maar een enkelzijdige nap tijdens een recap-oorlog, is toch niet heel fair?

het leggen van 3 clusterfucks is ook wel sad idd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77113

Guest
dat zeg ik niet, maar 14 dagen niet mogen counteren vind ik wel heel veel tbh :eek:
ik zou dan eerder zeggen een enkelzijdige nap met uitsluiting van dorpen die tot 3 dagen (of ander aantal) voor overtreding in je bezit waren.

dit maakt het dan wel mogelijk om op een redelijke manier te kunnen blijven deffen met de mogelijkheid om alsnog verloren dorpen te recappen
 
Reactiescore
853
dat zeg ik niet, maar 14 dagen niet mogen counteren vind ik wel heel veel tbh :eek:
ik zou dan eerder zeggen een enkelzijdige nap met uitsluiting van dorpen die tot 3 dagen (of ander aantal) voor overtreding in je bezit waren.

dit maakt het dan wel mogelijk om op een redelijke manier te kunnen blijven deffen met de mogelijkheid om alsnog verloren dorpen te recappen
Dan had je niet akkoord moeten gaan met de afspraken he, je kan niet akkoord gaan en wanneer het niet uitkomt (nadat JIJ als speler een fout maakt) zegt dat je het er niet meer mee eens bent..
 

DeletedUser77113

Guest
Dan had je niet akkoord moeten gaan met de afspraken he, je kan niet akkoord gaan en wanneer het niet uitkomt (nadat JIJ als speler een fout maakt) zegt dat je het er niet meer mee eens bent..

ik ben overigens nooit akkoord gegaan met deze afspraken, op moment van maken van deze afspraken was ik stamloos meende ik me te herinneren.
echter zitten we nu in neo en hanteren we de afspraken gewoon.

ik kaartte enkel aan dat er toch een klein gaatje zit in de straffen en ik van mening ben dat hier een kleine aanpassing zou mogen plaatshebben.
wellicht ben ik ook niet de enige die daar zo over zal denken
 
Bovenaan