Werelden worden niet evenredig opgebouwd

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
241
Ik heb even iets uitgerekend en ik ben benieuwd naar de reden ervan.

Via IMPORTHTML in Google Spreadsheets heb ik de gastingang van NLP10 ingeladen en dan wel de pagina "Continent spelers". Vervolgens een SUM uitgeoefend op de kolom met "dorpen" om tot het totaal spelersdorpen in elke continent te komen. Daarna heb ik via tribalwarsmap.com opgezocht hoeveel barbarendorpen er in totaal in elk continent liggen. De totalen van zowel alle spelersdorpen als alle barbarendorpen in alle continenten samen klopt precies met wat de "wereldkaart tonen" functie ingame aangeeft. Dit betekent dat mijn berekening en aantallen dus 100% correct is.

Hieruit is gekomen dat de wereld niet evenredig wordt opgebouwd en ik vraag me af waarom. Zie hier de totaal aantal dorpen (spelersdorpen + barbarendorpen) per continent:

C44: 2127
C45: 2180
C55: 2239
C54: 2194

Hier zie je dat C55 een grote uitschieter is met maarliefst 122 dorpen meer dan C44. Hoe kan zo'n groot verschil ontstaan en waarom gebeurt het niet evenredig?
 
Laatst bewerkt:

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
241
Tja, dat is aan iedereen zelf om te bepalen of ze het erg vinden ja of nee. Maar zeker voor een Casual is het wel raar, aangezien het aantal edelbare dorpen voor elke speler heel laag ligt. Spelers in een groter continent hebben daardoor een oneerlijk voordeel.
 

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
241
De dorpen zullen random geplaatst worden denk ik. Dus dit toont dat dan ook duidelijk aan.
Bedankt voor je reactie. Ik ben vooral opzoek naar een onderbouwend antwoord in plaats van een gedachte. Random plaatsing kan ik begrijpen, maar dan mag er nog geen verschil van meer dan 100 dorpen tussen continenten zitten.
 
Reactiescore
2.489
De kaart wordt cirkelvorming opgebouwd en de plaatsing is 100% willekeurig. In dit geval zijn er inderdaad verschillen maar die verschillen zijn niet significant genoeg om echt te spreken van een probleem.
 
Reactiescore
4
Denk dat het vooral te maken heeft met spelers die een windrichting kiezen of beginnen in het centrum van hun stam.

Het lijkt me dan toch wel logisch dat de volgende nieuwe spelers in eerste instantie de 'lege' plekken opvullen? Of desnoods een grotere kans op de eerste volgende nieuwe barbspawns? Om de wereld gelijkmatig te laten groeien?
 
Bovenaan