Wereldafspraken

Reactiescore
533
Beste,

Er zijn blijkbaar enkele stammen die het nodig vinden om 'afspraken' te maken over iets dat algemeen geweten is.

Bij deze de enige plek om afspraken te maken is het af en niet in de krochten van skype.

De regels zijn simpel:
Geen clusterfucks en geen kata's.

Uitzondering op cf is het edelen van mb's (daar ben je zelf voor verantwoordelijk) en kata's wanneer het gaat over kerk, muur vp. En eventueel als je kan staven dat het reactief was.

Met Res houden we ons aan deze regels. Indien nog vragen opmerkingen laat het weten door te reageren en uiterlijk morgen zijn deze vast (als dat nu al niet was).


Groetjes
Tuur

Oplijsting afspraken en wie zich engageert. Als je je distancieert, kan dit tegen de stam worden gebruikt.

Anti Katagebruik:
  • Res engageert zich
Anti CF-gebruik:
  • Res engageert zich
Anti-buitenstam VV gebruik:
  • Res distantieert zich (nog een klein beetje onder voorbehoud)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
533
Indien nog niet geweten mb's volgen ook deze regels.
 
Reactiescore
766
Denk niet dat ik me hier populair mee zou maken maar op 1 punt denk ik hier anders over. Clusterfucken door middel van bbs edelen is not done, echter vind ik dat elke speler op de wereld gewoon geedelt mag worden.

Laat jij spelers in je cluster liggen, is dat jouw verantwoordelijkheid. Dergelijke afspraken nemen al veel elementen van het spel weg. Als er nu ook nog bepaald wordt dat je niets anders mag edelen dan mb’s en “grote” spelers waar je direct mee front, vind ik het een beetje overdreven worden.

Als ik de enige ben die hier deze kijk op heeft, zal ik netjes bovenstaande regels opvolgen. Echter ben ik wel benieuwd hoe anderen hier tegenover staan?
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.319
ben het met vtcpro eens, niet geallieerde spelers binnen je cluster zijn jouw probleem, en dan is het enkel jammer als iemand die weet te benutten.

moet natuurlijk niet zo erg zijn dat een noobje een bbtje pakt en binnen 3 uur heeft je frontspeler hem ge-edeld, maar als iets er al een tijdje ligt (ik hanteer zelf meestal boven de 3k punten) is het gewoon legit om het te pakken IMO
 

DeletedUser74825

Guest
Ik ben het ook volledig eens omtrent het kata gedeelte.

Iedere speler is verantwoordelijk voor zijn cluster als er dan spelers blijven tussen liggen zijn die vrij geedeld te worden, (meer dan 3k punten). Je kan geen def gaan timen dus moet je ook maar beetje wakker zitten als je spelers laat liggen.

Natuurlijk wel geen bb’s in een ander zijn cluster pakken. Of andere zaken uithalen zoals dit:
moet natuurlijk niet zo erg zijn dat een noobje een bbtje pakt en binnen 3 uur heeft je frontspeler hem ge-edeld, maar als iets er al een tijdje ligt
 

DeletedUser80044

Guest
Hebben dit al afgesloten met dna en bonken

Hebben dit ook al aangekaart op t af als er meer stsmmen waren die interesse hadden

en was idd op skype besproken

RES zelf zit ook in dit gesprek maar deelt dit blijkbaar niet met hun eigen stam leden.
 

DeletedUser79458

Guest
Hebben dit al afgesloten met dna en bonken

Hebben dit ook al aangekaart op t af als er meer stsmmen waren die interesse hadden

en was idd op skype besproken

RES zelf zit ook in dit gesprek maar deelt dit blijkbaar niet met hun eigen stam leden.

Leiding van Res was toch voor vandaag niet eens met de huidige wereldafspraken?
 

DeletedUser80044

Guest
Leiding van Res was toch voor vandaag niet eens met de huidige wereldafspraken?

Stamleider zat in de chat hebben dit heel uitgebreid overlegt maar heeft er blijkbaar 0,0 mee gedaan.

Ikzelf ga hier dus geen moeite meer in steken aangezien dit echt een heel gedoe was ivm afspraken over cf’s en de straffen hiervoor
 
Reactiescore
533
Hebben dit al afgesloten met dna en bonken

Hebben dit ook al aangekaart op t af als er meer stsmmen waren die interesse hadden

en was idd op skype besproken

RES zelf zit ook in dit gesprek maar deelt dit blijkbaar niet met hun eigen stam leden.
Blijkbaar wou men enkel met de 'leiding' spreken. Maar zo werkt het niet hé. Res beslist zelf ook nog wie hij uitstuurt en als Daan de gesprekken wou bijwonen is dat zijn volste recht maar dat werd geblocked.

Ikzelf vind dergelijke discussie geen voor om te keuvelen tussen leiders. Vandaar dat ik het proper wil doen en direct met medeweten van iedereen en dan is AF het beste.

Denk niet dat ik me hier populair mee zou maken maar op 1 punt denk ik hier anders over. Clusterfucken door middel van bbs edelen is not done, echter vind ik dat elke speler op de wereld gewoon geedelt mag worden.

Laat jij spelers in je cluster liggen, is dat jouw verantwoordelijkheid. Dergelijke afspraken nemen al veel elementen van het spel weg. Als er nu ook nog bepaald wordt dat je niets anders mag edelen dan mb’s en “grote” spelers waar je direct mee front, vind ik het een beetje overdreven worden.

Als ik de enige ben die hier deze kijk op heeft, zal ik netjes bovenstaande regels opvolgen. Echter ben ik wel benieuwd hoe anderen hier tegenover staan?
Dankje voor de inhoudelijke reactie.
Op zich ben ik het wel met je eens helaas heb ik al tal van misbruiken geweten op dergelijke uitzondering. Nl interns in andermans cluster. Kan gaan over langstaande pbg maar heb het ook al geweten dat men gewoon zegt tegen de vijand je mag mijn dorp hebben ik gun het de andere niet.

En die lijn is in mijn ogen te vaag.

Ps wat unfriended doet heeft weinig hiermee te maken. (en ja ik weet van hun kata gebruik)
 
Reactiescore
533
Stamleider zat in de chat hebben dit heel uitgebreid overlegt maar heeft er blijkbaar 0,0 mee gedaan.

Ikzelf ga hier dus geen moeite meer in steken aangezien dit echt een heel gedoe was ivm afspraken over cf’s en de straffen hiervoor
Nogmaals er was gisteren door daan aangeboden mee te doen aan de gesprekken.
 
Reactiescore
766
Dankje voor de inhoudelijke reactie.
Op zich ben ik het wel met je eens helaas heb ik al tal van misbruiken geweten op dergelijke uitzondering. Nl interns in andermans cluster. Kan gaan over langstaande pbg maar heb het ook al geweten dat men gewoon zegt tegen de vijand je mag mijn dorp hebben ik gun het de andere niet.

En die lijn is in mijn ogen te vaag.

Ps wat unfriended doet heeft weinig hiermee te maken. (en ja ik weet van hun kata gebruik)

Kan ik in komen. Alleen is dit een wereld waar je dus geen os kan zenden tenzij je bij elkaar in de stam zit. Het dorp kan dus niet direct worden volgestackt. Hierdoor wordt het lastiger om dergelijke dorpen direct te verdedigen. Dan ligt het dus ook aan de activiteit van de speler waar je tegen front.

Beste eens kijken hoe iedereen hier tegenover staat. Persoonlijk vind ik de regels die @Sokaa & @maretan opperen prima.
 
Reactiescore
533
Kan ik in komen. Alleen is dit een wereld waar je dus geen os kan zenden tenzij je bij elkaar in de stam zit. Het dorp kan dus niet direct worden volgestackt. Hierdoor wordt het lastiger om dergelijke dorpen direct te verdedigen. Dan ligt het dus ook aan de activiteit van de speler waar je tegen front.

Beste eens kijken hoe iedereen hier tegenover staat. Persoonlijk vind ik de regels die @Sokaa & @maretan opperen prima.
Ook aan gedacht. Maar de speler zelf kan wel os na het treintje laten aankomen niet?
Want ik geloof niet dat de os weggaat als je van stam veranderd.
 
Reactiescore
766
Ook aan gedacht. Maar de speler zelf kan wel os na het treintje laten aankomen niet?
Want ik geloof niet dat de os weggaat als je van stam veranderd.
Dat is waar, maar als we het hier hebben over cf's liggen die niet op een looptijd van 2 uur. In mijn optiek komt daar dus de verantwoording van het eigen account kijken. Als jouw frontspeler een beetje actief is heeft hij door dat die dorpen in zijn cluster worden gepakt door de vijand. Die heeft dan een redelijke termijn om hierop te reageren voordat de os aankomt. Je kan namelijk pas os sturen nadat je het dorp hebt veroverd.

Het is dan inderdaad niet de bedoeling dat desbetreffende speler in het cluster van de vijand wordt uitgenodigd in de stam, treintje wordt verstuurd zonder rammen met os erachter getimed. Dat zou dan tegen de regels zijn.

Ik denk dat hier redelijk afspraken over gemaakt kunnen worden.
 

DeletedUser80044

Guest
Nogmaals er was gisteren door daan aangeboden mee te doen aan de gesprekken.

Ja dat weet ik, maar wij vonden het beter om de leiders erin te doen hierdoor werd er niet onnodig gespamd en bleef het tot een minimale groep en zodat die het door konden spelen naar de stam,
De rest van de leiders heeft dat dus wel gedaan naar zijn stam leden bonken dna trains toen

Wij hebben die afspraken al

+ ik heb dit ook al aangegeven op het AF.
Mocht je alsnog mee willen doen hierin stuur NTD een pm.
 

DeletedUser80134

Guest
ik zal dit met de stam -bb- bespreken en als deze afpsraken worden geaccepteerd. ook zodanig opvplgen.

Mitsaku
 
Reactiescore
533
Dat is waar, maar als we het hier hebben over cf's liggen die niet op een looptijd van 2 uur. In mijn optiek komt daar dus de verantwoording van het eigen account kijken. Als jouw frontspeler een beetje actief is heeft hij door dat die dorpen in zijn cluster worden gepakt door de vijand. Die heeft dan een redelijke termijn om hierop te reageren voordat de os aankomt. Je kan namelijk pas os sturen nadat je het dorp hebt veroverd.

Het is dan inderdaad niet de bedoeling dat desbetreffende speler in het cluster van de vijand wordt uitgenodigd in de stam, treintje wordt verstuurd zonder rammen met os erachter getimed. Dat zou dan tegen de regels zijn.

Ik denk dat hier redelijk afspraken over gemaakt kunnen worden.
Ik denk dat je me mis begreep.
Stel Speler X heeft 5 dorpen in het account van (als voorbeeld) cluster NTD. Full def laag moraal.

Andere stam heeft daar echter wel wat leuke gesprekken me en speler X zegt je mag mijn dorpen hebben.
Je edelt 1 dorp en speler X timed zijn def achter jouw edels. Bij mijn weten wordt def niet teruggestuurd omdat het andere stam is, enkel bij versturen een check (niet 100% zeker wel).

Alleszins vanaf dat moment heeft NTD een clusterfuck en zit er stack van 80k aan. Tijd genoeg om wat bij te stacken indien nodig.

Perfect legaal volgens de regels van overnemen vijandelijk dorp in cluster. Maar niet zo fair volgens de cf-regels van andere werelden.

Creatief is het mss wel, maar niet ondenkbaar...

PS: Kan unfriends stoppen met kata op boer en hoofdgebouw? Dat zou wel zo leuk zijn. Anders komen we zelf ook eens langs.
 
Reactiescore
533
Ja dat weet ik, maar wij vonden het beter om de leiders erin te doen hierdoor werd er niet onnodig gespamd en bleef het tot een minimale groep en zodat die het door konden spelen naar de stam,
De rest van de leiders heeft dat dus wel gedaan naar zijn stam leden bonken dna trains toen

Wij hebben die afspraken al

+ ik heb dit ook al aangegeven op het AF.
Mocht je alsnog mee willen doen hierin stuur NTD een pm.
Maar jullie beslissen toch niet met wie dat je gaat communiceren van een andere stam? Die eer ligt toch aan de stam zelf ;).
 
Bovenaan