Wereldafspraken

DeletedUser80044

Guest
Maar jullie beslissen toch niet met wie dat je gaat communiceren van een andere stam? Die eer ligt toch aan de stam zelf ;).

Ik zou eff bij je co’s aankloppen dan weet je wel meer hoe ik erover denk

Ik ben zelfs al bezig voor RES om iets op te lossen
 
Reactiescore
766
Ik denk dat je me mis begreep.
Stel Speler X heeft 5 dorpen in het account van (als voorbeeld) cluster NTD. Full def laag moraal.

Andere stam heeft daar echter wel wat leuke gesprekken me en speler X zegt je mag mijn dorpen hebben.
Je edelt 1 dorp en speler X timed zijn def achter jouw edels. Bij mijn weten wordt def niet teruggestuurd omdat het andere stam is, enkel bij versturen een check (niet 100% zeker wel).

Alleszins vanaf dat moment heeft NTD een clusterfuck en zit er stack van 80k aan. Tijd genoeg om wat bij te stacken indien nodig.

Perfect legaal volgens de regels van overnemen vijandelijk dorp in cluster. Maar niet zo fair volgens de cf-regels van andere werelden.

Creatief is het mss wel, maar niet ondenkbaar...

PS: Kan unfriends stoppen met kata op boer en hoofdgebouw? Dat zou wel zo leuk zijn. Anders komen we zelf ook eens langs.

Dat is inderdaad een tweede manier waarop je die regel zou kunnen omzeilen. Daarom moeten hier goeie afspraken over gemaakt worden. Anderzijds, als deze speler al zijn deff stuurt naar die cf, heb je zijn vier andere dorpen zo te pakken.

Echter zie ik het niet als een probleem. Als er op een normale wijze wereldregels tot stand worden gebracht. Moet iedereen zich hier ook aan houden. Is het merendeel van mening dat dit niet gaat lukken, dan kan je net zo goed geen afspraken maken.

Ik vind het reëel dat je elke speler boven de 3k punten mag edelen in andermans cluster. Hier moet dan inderdaad wel netjes mee worden omgegaan.
 
Reactiescore
1.478
Maar jullie beslissen toch niet met wie dat je gaat communiceren van een andere stam? Die eer ligt toch aan de stam zelf ;).
Je stamleider is toch niet voor niets stamleider... En als je iemand hebt voor externe zaken is diegene gedeeltelijk stamleider.
 
Reactiescore
533
Je stamleider is toch niet voor niets stamleider... En als je iemand hebt voor externe zaken is diegene gedeeltelijk stamleider.
Dan ben je in de veronderstelling dat elke stam strak hiërarchisch is. En laat mij daarin dan net een relschopper zijn.

Ik zou eff bij je co’s aankloppen dan weet je wel meer hoe ik erover denk

Ik ben zelfs al bezig voor RES om iets op te lossen
Zoals de cf's ^^

Is goed ik hoor wel ff. Maar kan hier dan toch ook. Wat is er nu mis met wat openheid? Het gaat puur over regels opstellen. Eigenlijk hoeft dit zelfs niet eens imo, want iedereen hoort ze te weten.

Dat is inderdaad een tweede manier waarop je die regel zou kunnen omzeilen. Daarom moeten hier goeie afspraken over gemaakt worden. Anderzijds, als deze speler al zijn deff stuurt naar die cf, heb je zijn vier andere dorpen zo te pakken.

Echter zie ik het niet als een probleem. Als er op een normale wijze wereldregels tot stand worden gebracht. Moet iedereen zich hier ook aan houden. Is het merendeel van mening dat dit niet gaat lukken, dan kan je net zo goed geen afspraken maken.

Ik vind het reëel dat je elke speler boven de 3k punten mag edelen in andermans cluster. Hier moet dan inderdaad wel netjes mee worden omgegaan.
De andere weet niet dat die speler leeg staat he ;). Die knalt gewoon.

Ik ben van mening speel het spel leuk en ga gewoon leuk spelen. Er is sowieso al weinig meerwaarde aan cf's. Kost enkel veel def en de andere partij moet maar 1X blocken en je kan al niets meer.
 
Reactiescore
766
De andere weet niet dat die speler leeg staat he ;). Die knalt gewoon.

Ik ben van mening speel het spel leuk en ga gewoon leuk spelen. Er is sowieso al weinig meerwaarde aan cf's. Kost enkel veel def en de andere partij moet maar 1X blocken en je kan al niets meer.

Dat kan iedereen toch uitvogelen wanneer het dorp direct gestacked staat na overname :p

Een cf heeft wel meer functies dan degene die jij stelt imo. Je hebt met een leuke cf meer dan genoeg mogelijkheden :)
 

DeletedUser80044

Guest
.


Zoals de cf's ^^

Is goed ik hoor wel ff. Maar kan hier dan toch ook. Wat is er nu mis met wat openheid? Het gaat puur over regels opstellen. Eigenlijk hoeft dit zelfs niet eens imo, want iedereen hoort ze te weten

Ik ben niet zo actief op af en ben op skype altijd beschikbaar, indien jullie het er wel over willen hebben zoals dat ik nu met die CF bezig ben

Zal ik dit via skype doen want verder reageer ik alleen op pms
 
Reactiescore
766
Ik ben niet zo actief op af en ben op skype altijd beschikbaar, indien jullie het er wel over willen hebben zoals dat ik nu met die CF bezig ben

Zal ik dit via skype doen want verder reageer ik alleen op pms
93 berichten in iets meer dan anderhalve maand, best actief :oops:
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.403
Reactiescore
2.490
Misschien een idee om een lijst bij te houden nav forumposts welke stammen/spelers er zich gebonden hebben aan deze afspraken. Dan heb je achteraf een mooie post om te quoten als het wel voorvalt ;)
 
Reactiescore
766
Misschien een idee om een lijst bij te houden nav forumposts welke stammen/spelers er zich gebonden hebben aan deze afspraken. Dan heb je achteraf een mooie post om te quoten als het wel voorvalt ;)
Moeten de regels wel eerst duidelijk vast staan :p
 
Reactiescore
2.490
Moeten de regels wel eerst duidelijk vast staan :p

Geen regel, wel afspraken ;) Maar dat is iets waar het team in kan faciliteren maar niet in zal besluiten/doorpushen.

Wat dacht je dan de top stammen even samenbrenge in een Discord?

Groeten
 
Reactiescore
1.367
Geen regel, wel afspraken ;) Maar dat is iets waar het team in kan faciliteren maar niet in zal besluiten/doorpushen.

Wat dacht je dan de top stammen even samenbrenge in een Discord?

Groeten

DISCORD REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE - Sukkels die nog skype gebruiken
Love u
:(
 
Reactiescore
1.478
Dan ben je in de veronderstelling dat elke stam strak hiërarchisch is. En laat mij daarin dan net een relschopper zijn.
Dat is zeker niet wat ik zei. Maar als de stamleider in een chat zit waarin afspraken gemaakt worden over katagebruik, dan zou er in principe geen probleem moeten zijn, of wel?
 
Reactiescore
533
Hallo iedereen,

Ik kom net van een skype-gesprek over stamregels samen met de grote stammen van de wereld. Ik heb me gewaagd aan de krochten in Skype.
Omdat ik het roerend oneens ben over het gebruik van VV's (en iedereen mag weten dat VV kan gevraagd worden aan Johnny, altijd in voor wat defwerk, indien tijd). Zijn we blijkbaar uitgesloten om verdere afspraken te maken. Zeer jammer vind ik dat wel. Want dat wil niet zeggen dat ik andere dingen wil uitsluiten. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat we hier als een wereld zijnde wel uitgeraken.

Ik vond het een zeer goed idee van duckje om een lijstje bij te houden van welke stammen voor dit pact zijn van geen cf en geen kata gebruik.
Indien men VV buiten de stam als zo strafbaar ziet kan dit ook als punt worden beschouwd, naast de 2 andere.

Ik pas de beginpost alleszins aan met onze wensen als afspraak. De stammen mogen zelf aangeven waar ze zich voor wensen te engageren en vandaar geraken we er wel uit. Ik hoop op een zeer mooie discussie op het AF en laten we op zijn minst w65 de mooiste wereld van 2019 maken!

Groetjes,
Tuur
 
Reactiescore
1.019
Als leider van Tof wil ik toch wel aangeven ook graag mee te doe in dit kata pact!
 
Reactiescore
766
Hallo iedereen,

Ik kom net van een skype-gesprek over stamregels samen met de grote stammen van de wereld. Ik heb me gewaagd aan de krochten in Skype.
Omdat ik het roerend oneens ben over het gebruik van VV's (en iedereen mag weten dat VV kan gevraagd worden aan Johnny, altijd in voor wat defwerk, indien tijd). Zijn we blijkbaar uitgesloten om verdere afspraken te maken. Zeer jammer vind ik dat wel. Want dat wil niet zeggen dat ik andere dingen wil uitsluiten. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat we hier als een wereld zijnde wel uitgeraken.

Ik vond het een zeer goed idee van duckje om een lijstje bij te houden van welke stammen voor dit pact zijn van geen cf en geen kata gebruik.
Indien men VV buiten de stam als zo strafbaar ziet kan dit ook als punt worden beschouwd, naast de 2 andere.

Ik pas de beginpost alleszins aan met onze wensen als afspraak. De stammen mogen zelf aangeven waar ze zich voor wensen te engageren en vandaar geraken we er wel uit. Ik hoop op een zeer mooie discussie op het AF en laten we op zijn minst w65 de mooiste wereld van 2019 maken!

Groetjes,
Tuur
Het is wel een beetje krom als je geen spelers in andermans cluster zou mogen overnemen. Maar jij zou wel de vv mogen draaien van een speler in mijn cluster om mij een oor aan te naaien, niet?

Nou ben ik een beetje voorbarig met mijn reactie omdat ik niet aanwezig ben geweest tijdens de gesprekken.

Dus zou ik mogen vragen voor iets meer informatie omtrent die vv afspraken buiten de stam? Welke stammen zijn voor en welke tegen etc?
 
Reactiescore
634
Geen regel, wel afspraken ;) Maar dat is iets waar het team in kan faciliteren maar niet in zal besluiten/doorpushen.

Wat dacht je dan de top stammen even samenbrenge in een Discord?

Groeten

W65 heeft een leiders chat waar de leiders van Ima. - BONKEN - DNA en Shine (+ mb's/du's en bg's) worden vertegenwoordigd.
Mocht een stam niet enkel bij zinnen maar ook met daden een fair wereld willen spelen, kan die contact opnemen.

Als leiders van de 4 stammen zijn wij ook bereid om de gemaakte afspraken, ook wel de normen en waarden (ethiek) die de community hanteert op forum posten.

Graag willen wij de CM uitnodigen om eens te komen kijken welke normen en waarden de community hanteert en hoe de gesprekken gevoerd worden terwijl stammen elkaar aan het aanvallen zijn.
 
Reactiescore
2.490
W65 heeft een leiders chat waar de leiders van Ima. - BONKEN - DNA en Shine (+ mb's/du's en bg's) worden vertegenwoordigd.
Mocht een stam niet enkel bij zinnen maar ook met daden een fair wereld willen spelen, kan die contact opnemen.

Als leiders van de 4 stammen zijn wij ook bereid om de gemaakte afspraken, ook wel de normen en waarden (ethiek) die de community hanteert op forum posten.

Graag willen wij de CM uitnodigen om eens te komen kijken welke normen en waarden de community hanteert en hoe de gesprekken gevoerd worden terwijl stammen elkaar aan het aanvallen zijn.

Als je de gesprekken naar Discord voert, Graag, met veel plezier zelfs ;)
Op Skype kan ik helaas niet aanwezig zijn :(
 
Reactiescore
533
Het is wel een beetje krom als je geen spelers in andermans cluster zou mogen overnemen. Maar jij zou wel de vv mogen draaien van een speler in mijn cluster om mij een oor aan te naaien, niet?

Nou ben ik een beetje voorbarig met mijn reactie omdat ik niet aanwezig ben geweest tijdens de gesprekken.

Dus zou ik mogen vragen voor iets meer informatie omtrent die vv afspraken buiten de stam? Welke stammen zijn voor en welke tegen etc?
Daarom dat ik tegen die gesprekken op skype ben. Ik ben zeker dat we hieruit geraken als wereld en niet met leiders stiekem achter de rug.

Met jou kan ik wel spreken trouwens goede argumenten. Al de andere mensen kwamen af met redenen als "jamaar je deft enkel als obstructie" wat dus neerkomt op ik wil free dorpen.
Jouw case moest ik wel even laten bezinken lol, ik zou de vv hebben genomen omdat dit account er tenslotte al langer lag dan hun wss.

Het komt er vooral op neer omdat ik heb gedeffed op een account NietJens waar wij goede contacten mee hadden en die werd aangevallen door 2 leden van Ima en MB's. En daar hebben we meer gesloopt dan anders het geval zou zijn. Account zit buiten onze richting dus weinig nut aan voor ons, maar wij vonden het leuk en hebben ons geamuseerd. Maar dat mag dus niet meer.
 
Reactiescore
533
W65 heeft een leiders chat waar de leiders van Ima. - BONKEN - DNA en Shine (+ mb's/du's en bg's) worden vertegenwoordigd.
Mocht een stam niet enkel bij zinnen maar ook met daden een fair wereld willen spelen, kan die contact opnemen.

Als leiders van de 4 stammen zijn wij ook bereid om de gemaakte afspraken, ook wel de normen en waarden (ethiek) die de community hanteert op forum posten.

Graag willen wij de CM uitnodigen om eens te komen kijken welke normen en waarden de community hanteert en hoe de gesprekken gevoerd worden terwijl stammen elkaar aan het aanvallen zijn.
Beste,

Wij zijn uit de gesprekken gegooid als stam omdat we het over 1 punt niet eens waren (VV). We waren zelfs in de eerste plaats niet eens uitgenodigd in de groep.
En ik denk dat ik me best aardig heb gedragen toch? Geen mopjes, geen getrol. Ik heb zelfs naar de cf's gekeken met open geest.

Maar 1X over iets oneens = Kick.
Ik wil graag waarden en normen ondertekenen maar het was wel een ferme dictatuur zo.

Groetjes
 
Bovenaan