Wereldafspraken W74

Reactiescore
242
Gezien er vanuit Method of F!X berichten worden verwijderd op het forum, zou ik graag de wereldafspraken op het AF willen afspreken zodat er niet kinderachtig gedelete wordt.

Vanuit Planet willen wij de volgende afspraken:
-Geen CF's (nader te beschrijven)
-Geen Unirush maar 60% dominantie
-Geen samenwerkingen maar 1v1v1v1. De enige samenwerkingen die toegestaan zijn, zijn mb stammen die niet groter zijn dan 30% van eigen puntenaantal
-Geen vv's draaien buiten eigen stam op MB's na die vooraf zijn aangegeven.
-Kata's enkel op muur, toren of verzamelplaats.

Graag hoor ik hoe AD, Method en F!x hier over denken
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
25
- Definieer geen CF’s.

- VV draaien voor mb’s lijkt me mogelijk.

- Er staat niks over kata gebruik.

- Je kan nu easy bg’s opzetten door spelers < 30% van je punten in aparte stammen te zetten en dit een mb stam te noemen. (Ik weet dat dit niet de bedoeling is maar dit kan wel problemen opleveren)

Geen haat maar ik geef enkele punten aan waar ik denk dat gezeik over gaat komen als er niet gedetailleerd iets wordt opgesteld.
 
Reactiescore
1.075
Samenwerkingen zouden vanaf een bepaald moment wel toegestaan moeten worden.
Anders is de wereld vrijwel gespeeld zodra 1 stam valt.
Ook denk ik vooral dat het niet echt te controleren valt en het elke keer op "toeval" zal gegooid worden.
 
Reactiescore
242
Samenwerkingen zouden vanaf een bepaald moment wel toegestaan moeten worden.
Anders is de wereld vrijwel gespeeld zodra 1 stam valt.
Ook denk ik vooral dat het niet echt te controleren valt en het elke keer op "toeval" zal gegooid worden.

er zijn 4 noemenswaardige stammen, namelijk AD, Planet, F!X en method. Deze stammen zouden prima geen samenwerking met elkaar aan kunnen gaan. Daarbij hoeven wereldafspraken niet gecontroleerd te worden maar ga ik er ook van uit dat spelers zelf ook de eer aan hunzelf hebben om zich aan deze afspraken te houden.
 
Reactiescore
1.075
er zijn 4 noemenswaardige stammen, namelijk AD, Planet, F!X en method. Deze stammen zouden prima geen samenwerking met elkaar aan kunnen gaan. Daarbij hoeven wereldafspraken niet gecontroleerd te worden maar ga ik er ook van uit dat spelers zelf ook de eer aan hunzelf hebben om zich aan deze afspraken te houden.

Je maakt afspraken met oa coruscant en dan ga je ervanuit dat men met eer speelt en iedereen zomaar zich aan de afspraken houd, dan zie je meteen waar het fout loopt :p.
 
Reactiescore
7.931
Vanuit Planet willen wij de volgende afspraken:
-Geen CF's (nader te beschrijven)
-Geen Unirush maar 60% dominantie
-Geen samenwerkingen maar 1v1v1v1. De enige samenwerkingen die toegestaan zijn, zijn mb stammen die niet groter zijn dan 30% van eigen puntenaantal
-Geen vv's draaien buiten eigen stam op MB's na die vooraf zijn aangegeven.

-Kata's enkel op muur, toren of verzamelplaats.

Graag hoor ik hoe AD, Method en F!x hier over denken


Even als buitenstaander beantwoord. Volg het forum een beetje, maar ik denk dat het zwart gedrukte, hoe goed je het ook bedoelt niet lukken gaat. De mens plaatst zich nou eenmaal in rare bochten als het bedreigd is (lees verliest). Met een aantal spelers op deze wereld is het een utopie is om te denken dat dit gehandhaafd gaat worden.

Daarnaast was de vorige Unie wereld ook geen succes, net zoals de geheimen wereld (33) dat niet was. De mens is in beginsel gewoonweg een klootzak.
 
Reactiescore
47
er zijn 4 noemenswaardige stammen, namelijk AD, Planet, F!X en method. Deze stammen zouden prima geen samenwerking met elkaar aan kunnen gaan. Daarbij hoeven wereldafspraken niet gecontroleerd te worden maar ga ik er ook van uit dat spelers zelf ook de eer aan hunzelf hebben om zich aan deze afspraken te houden.

Zoals geen vv buiten stam etc ;)
 
Reactiescore
2.477
Gezien er vanuit Method of F!X berichten worden verwijderd op het forum, zou ik graag de wereldafspraken op het AF willen afspreken zodat er niet kinderachtig gedelete wordt.

Vanuit Planet willen wij de volgende afspraken:
-Geen CF's (nader te beschrijven)
-Geen Unirush maar 60% dominantie
-Geen samenwerkingen maar 1v1v1v1. De enige samenwerkingen die toegestaan zijn, zijn mb stammen die niet groter zijn dan 30% van eigen puntenaantal
-Geen vv's draaien buiten eigen stam op MB's na die vooraf zijn aangegeven.
-Kata's enkel op muur, toren of verzamelplaats.

Graag hoor ik hoe AD, Method en F!x hier over denken

Dit is echt niet haalbaar, hoe mooi het ook klinkt. Wanneer er een partij een te grote kwantitatieve voorsprong neemt, is dat moeilijk te remonteren zonder iets van diplomatie betrekkingen met een andere stam.

Voor een opzetje ivm cf's
Definitie van een niet legitieme clusterfuck: Onder clusterfucken verstaan we alle barbarendorpen en neutrale dorpen gelegen in het cluster van de vijand. Let op: Onder neutrale dorpen/speler verstaan we spelers die niet aantoonbaar banden (elkaar ondersteunen en/of gezamenlijk aanvallen etc.) hebben met de tegenpartij.

Het spreekt voor zich dat de MB/DU/BG stammen onder dezelfde partij worden geschaard. Dit zijn dus altijd legitieme clusterfucks.

Het edelen van barbarendorpen en neutrale spelers die grenzen aan de vijandelijk cluster is nooit toegestaan. Dit betekent dus alles wat binnen 1,42 vakje ligt van de vijandelijke cluster. Het edelen van barbarendorpen/neutrale spelers rondom een eerlijk verkregen clusterfuck is niet toegestaan.

Consequentie voor clusterfucken;
1e keer = afgeven clusterfuck
2e keer, of meer dan 3 dorpen = afgeven clusterfucks en napverlening 24 uur.
3e keer = Inleveren clusterfucks, 10 eigen dorpen en napverlening 24 uur.
4e keer = Verwijdering uit stam of grove inlevering dorpen
 
Reactiescore
1.647
Dit is echt niet haalbaar, hoe mooi het ook klinkt. Wanneer er een partij een te grote kwantitatieve voorsprong neemt, is dat moeilijk te remonteren zonder iets van diplomatie betrekkingen met een andere stam.

Voor een opzetje ivm cf's
Definitie van een niet legitieme clusterfuck: Onder clusterfucken verstaan we alle barbarendorpen en neutrale dorpen gelegen in het cluster van de vijand. Let op: Onder neutrale dorpen/speler verstaan we spelers die niet aantoonbaar banden (elkaar ondersteunen en/of gezamenlijk aanvallen etc.) hebben met de tegenpartij.

Het spreekt voor zich dat de MB/DU/BG stammen onder dezelfde partij worden geschaard. Dit zijn dus altijd legitieme clusterfucks.

Het edelen van barbarendorpen en neutrale spelers die grenzen aan de vijandelijk cluster is nooit toegestaan. Dit betekent dus alles wat binnen 1,42 vakje ligt van de vijandelijke cluster. Het edelen van barbarendorpen/neutrale spelers rondom een eerlijk verkregen clusterfuck is niet toegestaan.

Consequentie voor clusterfucken;
1e keer = afgeven clusterfuck
2e keer, of meer dan 3 dorpen = afgeven clusterfucks en napverlening 24 uur.
3e keer = Inleveren clusterfucks, 10 eigen dorpen en napverlening 24 uur.
4e keer = Verwijdering uit stam of grove inlevering dorpen

Enkel geen samenwerking tussen de grote 4 werd gezegd. Samenwerking met stammen buiten de top 4 heb ik persoonlijk erg weinig moeite mee. Kijk een HRLK en Method. Dat geeft samen een beetje balans en moet gewoon kunnen in mijn optiek.
 
Reactiescore
2.477
Enkel geen samenwerking tussen de grote 4 werd gezegd. Samenwerking met stammen buiten de top 4 heb ik persoonlijk erg weinig moeite mee. Kijk een HRLK en Method. Dat geeft samen een beetje balans en moet gewoon kunnen in mijn optiek.

Excuses dat ik weer over 73 begin. Maar stel Planet creëert een kwantitatieve overmacht zoals Spread. De 2 andere partijen zijn ongeveer de grootte van Imago en Pit. Is het dan rechtmatig om een BG/NAP aan te gaan ? In mijn ogen wel aangezien het anders kan afstevenen in een wel hele saaie eindstrijd.
 

Deleted User - 487971803

Guest
Volgensmij is het allang nietmeer mogelijk om een 1v1v1v1 te doen aangezien ad. en method een overeenkomst hebben. :rolleyes2:
 
Reactiescore
1
Hebben wij een overeenkomst?
Staat niks van op ons forum, er is geen gedeeld forum en ze staan niet bij BG/NAP
 
Reactiescore
1.647
Excuses dat ik weer over 73 begin. Maar stel Planet creëert een kwantitatieve overmacht zoals Spread. De 2 andere partijen zijn ongeveer de grootte van Imago en Pit. Is het dan rechtmatig om een BG/NAP aan te gaan ? In mijn ogen wel aangezien het anders kan afstevenen in een wel hele saaie eindstrijd.

Dan spreken we toch niet meer over een 1 vs 1 vs 1 vs, want dan zouden er nog max 2 stammen over zijn qua ruimte, heb je heel andere situatie.
 

Deleted User - 487971803

Guest
omdat die 2 geen front met elkaar hebben betekent niet dat hun meteen een bg/nap hebben he...
Gaat er meer om dat de ex naw spelers de keuze is gegeven om naar ad. Te gaan of naar method.

Lijkt me toch vreemd dan dat twee stammen die niet samenwerken zo een aanbod doen.
 

Deleted User - 487971803

Guest
Er zijn toch ook ex NAW spelers naar jullie gekomen ? HolyCow bijvoorbeeld ?
Je weet zelf ookwel dat dit vanuit hem komt en niet vanuit fix.

Maar dat hij en meerdere van (ex)NAW het aanbod hebben gekregen om zowel ad. Als method te kunnen joinen spreekt enigzins wel boekdelen.
 
Bovenaan