DeletedUser81341
Guest
Beste Forumgebruikers en spelers van Tribalwars,
Voordat ik deze radicale titel en mijn idee aan jullie uitleg, wil ik eerst een aantal dingen benoemen.
Ten eerste ben ik ervan bewust dat ik op het verkeerde forum zit voor ideeën die wereldinstellingen betreffen, ik kon echter het juiste forum niet vinden en het 'klikje' op de post van Broken Time betreft 'belangrijke informatie - ideeën forum' werkte niet. Ik hoop dat de discussie over mijn idee hier alsnog mag plaatsvinden of dat iemand mij de weg kan wijzen naar het correcte forum voor dit onderwerp.
Ten Tweede heb ik geen idee of dit idee als is voorgesteld of niet. Ik hoor het graag als dit wel het geval is.
Ten derde en als laatste voel ik mij verplicht om te vertellen dat ik niet een bijzonder ervaren Tribalwars speler ben. Het hoogste aantal punten dat ik bereikt heb was 300.000 en ik heb sinds die tijd het spel niet meer aangeraakt, voor, pak hem beet, 6 jaar. Tot nu dus. Ik sta onder anderen hierom open voor discussie en zou het alleen maar mooi vinden als mijn gedachten veranderd kunnen worden.
Goed, nu dat uit de weg is komt hier dan eindelijk mijn idee.
Mij lijkt het goed voor het spel en leuk voor de spelers als er een wereld wordt gestart zonder stammen, zonder 'uitnodiging locaties' en zonder 'verplaats je dorp' items.
Om dieper in dit idee te duiken vertel ik eerst hoe ik hierop gekomen ben. Nu ik het spel weer gaan spelen ben, heb ik het idee dat het vaak dezelfde stammen zijn die werelden winnen en dat er een soort vaste groepen zijn die samen stammen vormen. Ik merk ook dat nieuwe spelers onderdrukt worden door grote groepen samenwerkende ervaren spelers. Het valt me nu ook op in mijn eigen wereld, wereld 69, er zijn al heel snel grote stammen gevormd en ik word omringd door ze. Ik heb zelf mensen aangesproken en bondgenootschappen aangevraagd, maar niemand is geïnteresseerd. Misschien ongeluk, maar ik heb het idee dat, mede doordat Tribalwars zo lang bestaat, er vaste groepen spelers zijn ontstaan die elke nieuwe wereld weer, het spel samen opstarten. Waar dit alles op neer komt is dat ik het idee heb dat Tribalwars een spel voor elite groepen spelers geworden is en dat het vaak dezelfde spelers zijn die de top bereiken, met dezelfde medespelers. Of dit gezond is voor het spel is maar de vraag. Zou het niet wat zijn om een keer een wereld op te starten waar het in de eerste instantie ieder voor zich is en niet vooraf besloten groep, tegen vooraf besloten groep. Dit geeft nieuwe spelers ook de kans om dit prachtige spel in al zijn glorie te ontdekken.
Oplossing en voordelen:
Mijn oplossing is dus om ligging van je eerste dorp compleet willekeurig te maken om zo te zorgen dat bijna iedereen er in de beginfase alleen voor staat. Het doel hiervan is om meer tactiek en meer onderlinge contacten in de begin- en eindfase van het spel te brengen. Dit maakt dat er individueel erg tactisch gespeeld moet worden om de top te bereiken, dat strategische bondgenoten kiezen cruciaal wordt en dat er bovenal veel meer actie plaatsvindt tussen veel meer partijen. Ook maakt dit het mogelijk voor nieuwe spelers om toe te treden tot de community en wordt de winst niet bepaald door de beste vaste groep.
Nadelen:
Een nadeel zou kunnen zijn dat spelers die wel graag met stammen spelen langer moeten wacht op een nieuwe wereld.
Slot:
Zoals jullie zien zijn mijn voor en nadelen lijstjes heel kort. In mijn hoofd ziet het er allemaal mooi uit, maar ik kan moeilijk op papier zetten hoe het daadwerkelijk uit zou spelen. Ik vraag van jullie, trouwe forumleden, om na te denken over dit idee en deze lijstjes in de reacties aan te vullen en om samen na te denken of dit idee iets kan worden of dat het de prullenbak in kan.
Bedankt in ieder geval voor jullie aandacht en ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groet,
-TS-
Voordat ik deze radicale titel en mijn idee aan jullie uitleg, wil ik eerst een aantal dingen benoemen.
Ten eerste ben ik ervan bewust dat ik op het verkeerde forum zit voor ideeën die wereldinstellingen betreffen, ik kon echter het juiste forum niet vinden en het 'klikje' op de post van Broken Time betreft 'belangrijke informatie - ideeën forum' werkte niet. Ik hoop dat de discussie over mijn idee hier alsnog mag plaatsvinden of dat iemand mij de weg kan wijzen naar het correcte forum voor dit onderwerp.
Ten Tweede heb ik geen idee of dit idee als is voorgesteld of niet. Ik hoor het graag als dit wel het geval is.
Ten derde en als laatste voel ik mij verplicht om te vertellen dat ik niet een bijzonder ervaren Tribalwars speler ben. Het hoogste aantal punten dat ik bereikt heb was 300.000 en ik heb sinds die tijd het spel niet meer aangeraakt, voor, pak hem beet, 6 jaar. Tot nu dus. Ik sta onder anderen hierom open voor discussie en zou het alleen maar mooi vinden als mijn gedachten veranderd kunnen worden.
Goed, nu dat uit de weg is komt hier dan eindelijk mijn idee.
Mij lijkt het goed voor het spel en leuk voor de spelers als er een wereld wordt gestart zonder stammen, zonder 'uitnodiging locaties' en zonder 'verplaats je dorp' items.
Om dieper in dit idee te duiken vertel ik eerst hoe ik hierop gekomen ben. Nu ik het spel weer gaan spelen ben, heb ik het idee dat het vaak dezelfde stammen zijn die werelden winnen en dat er een soort vaste groepen zijn die samen stammen vormen. Ik merk ook dat nieuwe spelers onderdrukt worden door grote groepen samenwerkende ervaren spelers. Het valt me nu ook op in mijn eigen wereld, wereld 69, er zijn al heel snel grote stammen gevormd en ik word omringd door ze. Ik heb zelf mensen aangesproken en bondgenootschappen aangevraagd, maar niemand is geïnteresseerd. Misschien ongeluk, maar ik heb het idee dat, mede doordat Tribalwars zo lang bestaat, er vaste groepen spelers zijn ontstaan die elke nieuwe wereld weer, het spel samen opstarten. Waar dit alles op neer komt is dat ik het idee heb dat Tribalwars een spel voor elite groepen spelers geworden is en dat het vaak dezelfde spelers zijn die de top bereiken, met dezelfde medespelers. Of dit gezond is voor het spel is maar de vraag. Zou het niet wat zijn om een keer een wereld op te starten waar het in de eerste instantie ieder voor zich is en niet vooraf besloten groep, tegen vooraf besloten groep. Dit geeft nieuwe spelers ook de kans om dit prachtige spel in al zijn glorie te ontdekken.
Oplossing en voordelen:
Mijn oplossing is dus om ligging van je eerste dorp compleet willekeurig te maken om zo te zorgen dat bijna iedereen er in de beginfase alleen voor staat. Het doel hiervan is om meer tactiek en meer onderlinge contacten in de begin- en eindfase van het spel te brengen. Dit maakt dat er individueel erg tactisch gespeeld moet worden om de top te bereiken, dat strategische bondgenoten kiezen cruciaal wordt en dat er bovenal veel meer actie plaatsvindt tussen veel meer partijen. Ook maakt dit het mogelijk voor nieuwe spelers om toe te treden tot de community en wordt de winst niet bepaald door de beste vaste groep.
Nadelen:
Een nadeel zou kunnen zijn dat spelers die wel graag met stammen spelen langer moeten wacht op een nieuwe wereld.
Slot:
Zoals jullie zien zijn mijn voor en nadelen lijstjes heel kort. In mijn hoofd ziet het er allemaal mooi uit, maar ik kan moeilijk op papier zetten hoe het daadwerkelijk uit zou spelen. Ik vraag van jullie, trouwe forumleden, om na te denken over dit idee en deze lijstjes in de reacties aan te vullen en om samen na te denken of dit idee iets kan worden of dat het de prullenbak in kan.
Bedankt in ieder geval voor jullie aandacht en ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groet,
-TS-
Laatst bewerkt door een moderator: