wereld 79 feedbacktopic!

Reactiescore
2.490
Wereld 79 is aangekondigd! Ga jij spelen of sla je over? We horen het graag!


============

Wereld 79


Beste spelers,

Onze allernieuwste spelwereld zal op 4 maart starten. Wereld 79 is een wereld met leuke en uitdagende instellingen waar iedereen welkom is.

Hopelijk bevallen de instellingen jullie, je feedback is welkom op het wereld 79 forum!

De instellingen

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1 (100%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1 (100%)
- Aanvalstiming: 50 ms

Spel Systeem

- Ridder/Standbeeld: Niet Actief
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Technologieën: Simpel
- Kerk en geloof: Niet Actief
- Uitkijktoren: Niet Actief
- Bolwerken: Actief
- Minimum troepen per aanval: 4%
- Farmen: Actief
- Rooftochten: Actief
- Basisproductie: 60, op level 30 produceer je 4.800 grondstoffen per uur.
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief, punten en tijdgebaseerd
- Prestaties: Actief
-
Vlaggen: actief
- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen. Nadien treden beperkingen op

Beschermingen

- Beginnersbescherming: 4 dagen
- Ratiobescherming: Actief voor de eerste 60 dagen.
- Nachtmodus: 00:00 - 08:00, tijdens de nachtbonus vechten troepen 3 keer zo sterk (normaal 2)

Kaart & Dorpen

- Barbarendorpen Ratio: 40 / 10; voor elke 100 spelers zullen er 40 normale en 10 bonusdorpen spawnen.
- Bonusdorpen: Actief
- Richting Kiezen: Actief

Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 20 velden

Stam

- Ledenlimiet Stam: 10 leden
- Bijzonderheid 1: Stamleden aanvallen is niet mogelijk
- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden. Een speler moet 3 dagen lid van de stam zijn voordat hij ondersteuning kan sturen. Ondersteuning krijgen is meteen mogelijk.
- Bijzonderheid 3: Ondersteuning kan altijd verstuurd worden; de controle vindt plaats op moment van aankomst en niet op moment van versturen.
- Bijzonderheid 3: Als een speler de stam verlaat wordt zijn ondersteuning bij stamgenoten teruggetrokken alsook de ondersteuning bij hem wordt teruggestuurd.
- Bijzonderheid 4: Grondstoffen sturen is enkel mogelijk binnen de stam.

Overwinningsvoorwaarden:

- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie, 70% behalen en behouden voor 7 dagen

Premium-Functies

- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd


Bereid je voor


Ga jij spelen of sla je over?

Laat het weten op het Wereld 79 forum of op onze Discord chat!

Jullie
Tribal Wars Team
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.367
@Duckje Stamleden aanvallen is niet mogelijk? Dus ook niet recappen? Kan dit niet veranderd worden in dat je kunt aanvallen, maar dat er gechecked word bij aankomst of dit een stamgenoot is?

" Ondersteuning kan altijd verstuurd worden; de controle vindt plaats op moment van aankomst en niet op moment van versturen. " is trouwens mooi :)
 
Reactiescore
1.226
@Duckje Stamleden aanvallen is niet mogelijk? Dus ook niet recappen? Kan dit niet veranderd worden in dat je kunt aanvallen, maar dat er gechecked word bij aankomst of dit een stamgenoot is?

Normaal gesproken is dit al het geval. Je kunt je aanval versturen en als het bij aankomst een stamgenoot is zal het een bezoekje worden.
 
Reactiescore
1.367
Normaal gesproken is dit al het geval. Je kunt je aanval versturen en als het bij aankomst een stamgenoot is zal het een bezoekje worden.

Ja, dat dacht ik ook, maar omdat het bij ondersteuning expliciet vermeld word vraag ik t ff :)
 
Reactiescore
130
- Bijzonderheid 3: Ondersteuning kan altijd verstuurd worden; de controle vindt plaats op moment van aankomst en niet op moment van versturen.

Deze vind ik heel leuk
 
Reactiescore
2.490
Normaal gesproken is dit al het geval. Je kunt je aanval versturen en als het bij aankomst een stamgenoot is zal het een bezoekje worden.
Correcte antwoord hierboven
Ja, dat dacht ik ook, maar omdat het bij ondersteuning expliciet vermeld word vraag ik t ff :)
Klopt, voor ondersteuning is het echter een nieuwe feature. Ik zal de tekst voor aanvallen ook aanpassen.
 
Reactiescore
2.490
Nog een klein foutje in de aankondiging gespot:

- Basisproductie: 60, op level 30 produceer je 2.400 grondstoffen per uur. 4.800 grondstoffen per uur
 
Reactiescore
5.686
Ondanks de snelheid best een interessante wereld. De OSregel die geldt bij aankomen en versturen is leuk en de hogere grondstof productie geeft ook iets meer tempo aan de W. 50ms timing is wel weer full-gas edelspam, maar zonder ridder toch al iets dragelijker.

Lijkt me een relaxte wereld om rustig te spelen, leuk.
 
Reactiescore
193
Ik had stiekem gehoopt op 1,25 of 1,5 snelheid (wat ideaal is voor mij) maar een gewone farmwereld met boog en zonder uitkijktoren, alsook met de OS die gecheckt wordt bij aankomst ipv bij versturen (w76 looking at you) is een leuke toevoeging. Ik lees net dat GS productie wel dubbel zo hoog is dus dat ziet er goed uit!

@Duckje is het aanpassen van versturen van GS binnen de stam geen functie die aangepast kan worden (niet per definitie voor deze wereld, maar in het algemeen?). Bij mijn weten is dat één van de redenen dat boosten zo simpel is op bijvoorbeeld w78. Zou nog beter zijn als dat - zeker in de beginfase wordt uitgeschakeld.

Sterkere nachtbonus is ook leuk imo, straft toch slecht timen of 'nachtblitzen' op slecht gestackte dorpen toch iets meer af wat mijn nachtrust goed zal doen (sommigen vinden het leuk om zelfs in de NB aan te laten komen omdat het kan).

Complimenten in ieder geval, toch een wereld met leuke instellingen!
 
Reactiescore
634
Bijzonderheid 4: Grondstoffen sturen is enkel mogelijk binnen de stam.
@Duckje is het aanpassen van versturen van GS binnen de stam geen functie die aangepast kan worden (niet per definitie voor deze wereld, maar in het algemeen?). Bij mijn weten is dat één van de redenen dat boosten zo simpel is op bijvoorbeeld w78. Zou nog beter zijn als dat - zeker in de beginfase wordt uitgeschakeld.

Hier sluit ik mij aan.

W78 is hier een goede voorbeeld hoe het PP farmen wordt geboost door de bijzonderheid 4:
Hoofdaccount start een premade met elke Co speler een eigen account.
Doordat binnen stam GS versturen toegestaan is, wordt hoofdaccount gebootst door middel van de GS die vrij binnen stam gestuurd kan worden.
Hoofdaccount farmt daarmee PP.

Of de hoofdaccount wordt door de GS van de Co spelers gebootst en behaalt zo een te grote voorsprong in zijn groei.
 
Reactiescore
7
Jammer dat er weer maar maximaal 10 stamleden in een stam mogen zitten.
En jammer dat je weer geen bondgenoten mag ondersteunen.
De samenwerkingsverbanden zij dan veel belangrijker.

Wel leuk en handig is dat bij aankomst van os wordt gekeken of het mag blijven staan.
We gaan eens intern overleggen of deze wereld wat is voor ons,
 
Reactiescore
1.016
Het wel kunnen sturen van OS is een mooie toevoeging, al is het in mijn ogen wel jammer dat dit niet de standaard was op voorgaande werelden waar je niet buiten de stam kunt ondersteunen. Had werelden een stuk interessanter kunnen maken.
 
Reactiescore
2.444
Het wel kunnen sturen van OS is een mooie toevoeging, al is het in mijn ogen wel jammer dat dit niet de standaard was op voorgaande werelden waar je niet buiten de stam kunt ondersteunen. Had werelden een stuk interessanter kunnen maken.

Ik weet niet of het de werelden interessanter had gemaakt eerlijk gezegd. De afgelopen twee grootste en kwalitatieve werelden (W73 en W76) waren defensief al zwaar genoeg en werden met enkele massa's beslist. Voeg daar de mogelijkheid aan toe om OS te timen en het zou de aanvaller nog een extra bonus geven, dan waren accounts/stammen gewoon -100 gegaan binnen een massa, hoewel dat op een bepaalde manier ook wel interessant te noemen is :p.
 
Reactiescore
1.226
@Duckje is het aanpassen van versturen van GS binnen de stam geen functie die aangepast kan worden (niet per definitie voor deze wereld, maar in het algemeen?). Bij mijn weten is dat één van de redenen dat boosten zo simpel is op bijvoorbeeld w78. Zou nog beter zijn als dat - zeker in de beginfase wordt uitgeschakeld.

Dit kan wel. Op 75 kun je bijvoorbeeld geen gs versturen naar stamgenoten.
 
Reactiescore
193
Jammer dat er weer maar maximaal 10 stamleden in een stam mogen zitten.
En jammer dat je weer geen bondgenoten mag ondersteunen.
De samenwerkingsverbanden zij dan veel belangrijker.

Wel leuk en handig is dat bij aankomst van os wordt gekeken of het mag blijven staan.
We gaan eens intern overleggen of deze wereld wat is voor ons,

Hoewel ik dat ook jammer vind, denk ik toch dat het beter is voor de werelden nu. 10 stamleden nu in 1 stam is alsnog een stuk meer dan bijvoorbeeld een limiet van 50 op een wereld enkele jaren geleden. Het minder nuttig maken van eindeloos veel zusterstammen lijkt me ook wel goed, hoewel het inderdaad een vervelende invloed heeft op mensen die op normale wijze hun BG willen ondersteunen natuurlijk.

10 is nog steeds 3 meer dan de laatste wereld dus het is in die zin toch een soort van compromis, niet waar :smile: .

Dit kan wel. Op 75 kun je bijvoorbeeld geen gs versturen naar stamgenoten.

Jammer dat dit dan niet een standaard instelling is, imo. Ja bij tijd en wijlen is dat vervelend maar het zou zoveel schelen op vlak van boosten volgens mij.

Maar goed, je kan niet alles hebben!
 
Reactiescore
1.140
Ja persoonlijk vind ik 10 stam leden vrij veel nog.
Maar omdat dit toch een trage wereld is ga ik me niet al te druk maken over settings die me niet aan staan want beter nu op een wereld die ik toch niet ga spelen dan straks :biggrin:

Maar denk inderdaad net als hierboven al genoemd dat vrijhandel het beste uit kan staan of op zijn minst de eerste 60 dagen.

om nog even terug te komen op de leden limiet.
Misschien wel leuk om is te proberen een hoge leden limiet zoals vroeger waarbij alle top stammen dan van te voren wat regels afspreken.
max 6 hoofd accounts bijvoorbeeld.
Dan mogen er wel meer accounts in de stammen maar die mogen niet aan het front liggen en niet mee edelen tegen andere grote stammen.

Misschien ook nog een maximale grote van 100 dorpen afspreken voor niet hoofdaccounts zodat je niet alsnog hoofdaccounts krijgt die gewoon zonder front in de rim spelen.
 
Reactiescore
53
Ja persoonlijk vind ik 10 stam leden vrij veel nog.
Maar omdat dit toch een trage wereld is ga ik me niet al te druk maken over settings die me niet aan staan want beter nu op een wereld die ik toch niet ga spelen dan straks :biggrin:

Maar denk inderdaad net als hierboven al genoemd dat vrijhandel het beste uit kan staan of op zijn minst de eerste 60 dagen.

om nog even terug te komen op de leden limiet.
Misschien wel leuk om is te proberen een hoge leden limiet zoals vroeger waarbij alle top stammen dan van te voren wat regels afspreken.
max 6 hoofd accounts bijvoorbeeld.
Dan mogen er wel meer accounts in de stammen maar die mogen niet aan het front liggen en niet mee edelen tegen andere grote stammen.

Misschien ook nog een maximale grote van 100 dorpen afspreken voor niet hoofdaccounts zodat je niet alsnog hoofdaccounts krijgt die gewoon zonder front in de rim spelen.

Nee joh, gewoon 20 barbs per speler moeten ze doen, hebben we nog eens een 16 continenten wereld.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Bovenaan