Wereld 7; Leukste wereld? Meeste Toppers?

DeletedUser

Guest
Hallo beste forumlezers,

Ik vond dat het weer tijd werd voor een mooie post van mijn kant. Dit is alweer even geleden en om weer wat indruk te maken op jullie zal ik eens wat constructiefs produceren.

Zoals zovaak lag ik vanmorgen weer is heerlijk in mijn bedje te staren naar het o zo interessante doch blanco plafond. Na een week van tentamens was ik van mening dat ik wel wat rust had verdiend, en sliep dus ook tot een uurtje of 11 uit. Heerlijk, dat zeker, maar rond een uurtje of 10 werd ik toch wakker. Bijkomende van alle drukte van de afgelopen weken, ik ben namelijk ook van studie geswitched, bleef ik toch nog heerlijk een uurtje in mijn knusse bedje liggen. Zoals jullie ongetwijfeld weten komen op zulke momenten de meest creatieve gedachten in de mens op. Zo ook in mijn geval.

Wereld 7, wat is dit nu? Is het nu de leukste van de negen actieve werelden? Of toch niet? Is het de wereld met de meeste toppers? Met de meeste arrogantie? :D

Mijn persoonlijke visie op deze toch zeer belangrijke zaken is als volgt:

Ik vind Wereld 7 een zeer leuke wereld om in te spelen. Het heeft eigenlijk alles te bieden wat je kunt vinden in TribalWars. Ik lig in continent 45, een van de meest wispelturige continenten om het zo maar te noemen. Al sinds het begin van deze wereld vechten wij een vete uit met de stam GAN. In het begin een wedstrijd tussen de stammen Nenya en _SoW_ die later fuseerden en de stam _SoC_ werden. Onder leiding van de alombekende Jetsko werden er leuke gevechten uitgevoerd, met name op het forum was het een feest van jewelste. Dit was ook de "Gouden Era" van Nenya, onder de leiding van mij en *Flavio* en met Jello de J als adviseur (originele speler, Jelmer -->Topkerel, Kas jij ook hoor :D), verliep alles erg vlotjes.

Al snel nam Devion2, een zeer bekwame speler en leider, de taak van leider op zich binnen _SoC_ en je zag het niveau stijgen. Totdat _SoC_ uit elkaar viel en weer bij elkaar kwam in de stam GAN onder leiding van Vagnerlove, over wie ik weinig te melden heb. Ook Nenya ging door een flinke transformatie. Door grote hoeveelheden stoppers waren wij gedwongen te fuseren met onze bondgenoot, CORPS tot de stam Volcae --> VOC en uiteindelijk zijn wij geworden tot wat we nu zijn, de stam SiL. Bestaande uit een aantal ouwe rotten, die al vanaf het begin bij elkaar zitten en een aantal nieuwe zielen. Op het moment is het nog altijd leuk te continent 45 en is het moddergooi-tijdperk achterons en houden we ons alleen bezig met het aanvallen van elkaar.

Waar in het begin de Nenya spelers duidelijk meer in hun mars hadden, zijn de GAN leden ook steeds ervarener geworden en hebben onder een aantal goede leiders veel bijgeleerd, waardoor een hoop nu ook goed kunnen timen en weten hoe het spel werkt. Helaas is hierdoor deze oorlog wel uitgelopen tot een ware loopgraven oorlog waarin het einde nog lang niet in zicht is.

Mijn complimenten gaan ook uit naar een aantal huidige GAN-leden die duidelijk goed werk in hun stam stoppen, ZjonBelz, Devion2 etc.

Word vervolgd...

Verder, wil ik ook ingaan op het volgende:

"Topspelers"

Is dat kwalitatief een hoogstaande wereld? Veel toppers?

Ik denk van wel, het is duidelijk dat de wereld 2 snelheid (200 %) erg populair is. Aangezien het al de 7e nederlandse wereld is kunnen steeds meer mensen de basics van TribalWars en wordt het niveau steeds hoger. Ook zie ik vele topspelers uit andere werelden hier spelen en niet in de top 50 staan, ook dit zegt mij wel iets.

Uiteraard staat iedere wereld op zich en kun je dit moeilijk beoordelen...

Maar goed, voel je vrij hier ook een mooi verhaal zoals bovenstaande over SiL en GAN, te plaatsen. Eigenlijk is dit een soort topic om terug te lezen wat er allemaal is gebeurd in deze wereld.

Reflectie :)

Bedankt voor jullie tijd,

Gildor Inglorion
 

DeletedUser

Guest
Zulke topics mis ik de laatste tijd hier. Eindelijk eens een aardig verhaaltje en op een objectieve manier benadert. Ik kan eigenlijk niets extra's toevoegen aan het Nenya/SiL en SoC/GAN verhaal.

Ik hoop dat dit topic nu eindelijk eens vrij blijft van al dat geouwehoer over: jij bent lelijk, en jij bent slecht, en zie mij goed wezen, en jij weet nix objectiefs te vertellen. ;)
 

DeletedUser

Guest
Post Scriptum: Als je het saai vind, prima, maar blijf dan weg :D
 

DeletedUser20783

Guest
wereld 7 vind ik de leukste wereld omdat er actieve mensen zijn een niet zo veel Barbarendorp als sommige andere werelden
eigenlijk ben ik te laat begonnen voor deze wereld maar ik heb geluk gehad om zo goed uit te komen zoals ik nu zit
ik begon einde 58 ik begon in de stam YOAD een kleine stam die de zusterstam was van OAD ik begon goed een werd al snel de beste speller van die stam toen kwam TAGG een -TAG- in ons gebied een ik besloot om naar TAGG te gaan een mocht er ook in na een tijdje kwam ik 3 te staan in TAGG een werd TAGG een opleiding stam dus ik ging naar -TAG- na een tijdje kwam een fusie tussen de beste leden van -TAG- een E een ik mocht mee :D een zo zit ik waar ik nu zit ik heb geluk gehad maar natuurlijk ook mijn best gedaan

wat ik merk aan wereld 7 is dat alles kan een dat vind ik zo leuk aan deze wereld
 

DeletedUser

Guest
W7 eindigt toch met InS op nummer 1 dusja, praat maar lekker over de geschiedenis, wij gaan lekker verder in de toekomst. :)
 

DeletedUser

Guest
Jup , eindelijk voor een buitenstaander van W7 eens een topic om te kunnen lezen dat objectief geschreven is!:)
 

DeletedUser974

Guest
W7 vind ik ook 1 van de leukste werelden, ben er een maandje geleden mee begonnen, omdat ik snelheid 2 wel zo fijn vind :)

Het eerste wat mij opvalt in W7, is dat er veel meer gevochten word dan in W2.

Start W2: 21-02-07
Start W7: 11-03-08

Dit betekend dus dat W7 1 maand en 1 jaar later is begonnen met W7.
Toch heeft W7 W2 met verslagen tegenstanders al bijgehaald.

Verslagen tegenstanders als aanvaller W2:

Code:
Rang  	Naam  	              Verslagen
1 	 Dietrix 	          33,89 Mio.
2 	 cafeole 	         32,42 Mio.
3 	 jermain 	         31,10 Mio.
4 	 MAS MAD 	      30,65 Mio.
5 	 the farmer 	        28,30 Mio.
6 	 -=TERROR=- Neo    26,83 Mio.
7 	 De Kruipele 	        26,63 Mio.
8 	 josboy 	         25,75 Mio.
9 	 some1 	                25,36 Mio.
10 	-010- 	                24,56 Mio.

Verslagen tegenstanders als aanvaller W7:


Code:
Rang  Naam  	          Verslagen
1 	menne0 	           27,30 Mio.
2 	Turbodave222 	26,98 Mio.
3 	abe1 	            26,77 Mio.
4 	Bonaparte 	  24,81 Mio.
5 	13LaD3R 	  21,82 Mio.
6 	Melkz0r 	    21,58 Mio.
7 	Ptje 	             21,51 Mio.
8 	darky1988 	 19,55 Mio.
9 	Nenya 	          18,62 Mio.
10 	hafke 	            18,42 Mio.


Verslagen tegenstanders als verdediger W2:

Code:
Rang  	Naam  	Verslagen
1 	anoli 	              62,53 Mio.
2 	josboy 	             52,19 Mio.
3 	Babatalent 	    45,88 Mio.
4 	cafeole 	      45,29 Mio.
5 	casimodo 	    38,15 Mio.
6 	Dietrix 	       36,69 Mio.
7 	16pyno 	             34,42 Mio.
8 	445036000 	   32,34 Mio.
9 	-=TERROR=- Neo 	31,62 Mio.
10 	Opa Duck 	   31,23 Mio.


Verslagen tegenstanders als verdediger W2:

Code:
Rang  	Naam  	Verslagen
1 	Gilgamesjke 	           55,93 Mio.
2 	Atari Teenage Riot 	30,20 Mio.
3 	Demo73            	    28,39 Mio.
4 	At dooms end 	          28,28 Mio.
5 	airke 	                       27,01 Mio.
6 	tigercatty 	             22,59 Mio.
7 	C@@L 	                    21,55 Mio.
8 	nobobo                       20,76 Mio.
9 	kampen 	                    19,89 Mio.
10 	Casper het spookje 	19,82 Mio.


Dit betekend dus dat er in relatief meer gevochten word in W7 dan in W2.

Persoonlijk heb ik 2 verklaringen waardoor dit verschil zou kunnen komen:
-In W7 lopen de eenheden 2x zo langzaam als in W2, dat betekend dus dat de verdediger meer kans heeft aanvallen te blokken.
-Voor veel mensen (ook de toppers) was W2 hun eerste wereld, degene die nu W7 spelen, hebben al veel meer ervaring met Tribalwars dan degene die destijds aan W2 begonnen.
 

DeletedUser13801

Guest
Ik vindt w7... En vondt w7 waar ik zat, dat op een gruwlijke en harde en uiterst edelzame manier is beindigt door een ene 'Ptje':mad::p. Ik kijk nu lekker op mijn stoel toe hoe de mensen waar ik tegen heb gevochten worden geedeld of edelen. :p

@... Huh nog 2 mensen die hun pic' hebben veranderd?
 

DeletedUser

Guest
W7 vind ik ook 1 van de leukste werelden, ben er een maandje geleden mee begonnen, omdat ik snelheid 2 wel zo fijn vind :)

Het eerste wat mij opvalt in W7, is dat er veel meer gevochten word dan in W2.

Start W2: 21-02-07
Start W7: 11-03-08

Dit betekend dus dat W7 1 maand en 1 jaar later is begonnen met W7.
Toch heeft W7 W2 met verslagen tegenstanders al bijgehaald.

Verslagen tegenstanders als aanvaller W2:

Code:
Rang  	Naam  	              Verslagen
1 	 Dietrix 	          33,89 Mio.
2 	 cafeole 	         32,42 Mio.
3 	 jermain 	         31,10 Mio.
4 	 MAS MAD 	      30,65 Mio.
5 	 the farmer 	        28,30 Mio.
6 	 -=TERROR=- Neo    26,83 Mio.
7 	 De Kruipele 	        26,63 Mio.
8 	 josboy 	         25,75 Mio.
9 	 some1 	                25,36 Mio.
10 	-010- 	                24,56 Mio.

Verslagen tegenstanders als aanvaller W7:


Code:
Rang  Naam  	          Verslagen
1 	menne0 	           27,30 Mio.
2 	Turbodave222 	26,98 Mio.
3 	abe1 	            26,77 Mio.
4 	Bonaparte 	  24,81 Mio.
5 	13LaD3R 	  21,82 Mio.
6 	Melkz0r 	    21,58 Mio.
7 	Ptje 	             21,51 Mio.
8 	darky1988 	 19,55 Mio.
9 	Nenya 	          18,62 Mio.
10 	hafke 	            18,42 Mio.


Verslagen tegenstanders als verdediger W2:

Code:
Rang  	Naam  	Verslagen
1 	anoli 	              62,53 Mio.
2 	josboy 	             52,19 Mio.
3 	Babatalent 	    45,88 Mio.
4 	cafeole 	      45,29 Mio.
5 	casimodo 	    38,15 Mio.
6 	Dietrix 	       36,69 Mio.
7 	16pyno 	             34,42 Mio.
8 	445036000 	   32,34 Mio.
9 	-=TERROR=- Neo 	31,62 Mio.
10 	Opa Duck 	   31,23 Mio.


Verslagen tegenstanders als verdediger W2:

Code:
Rang  	Naam  	Verslagen
1 	Gilgamesjke 	           55,93 Mio.
2 	Atari Teenage Riot 	30,20 Mio.
3 	Demo73            	    28,39 Mio.
4 	At dooms end 	          28,28 Mio.
5 	airke 	                       27,01 Mio.
6 	tigercatty 	             22,59 Mio.
7 	C@@L 	                    21,55 Mio.
8 	nobobo                       20,76 Mio.
9 	kampen 	                    19,89 Mio.
10 	Casper het spookje 	19,82 Mio.


Dit betekend dus dat er in relatief meer gevochten word in W7 dan in W2.

Persoonlijk heb ik 2 verklaringen waardoor dit verschil zou kunnen komen:
-In W7 lopen de eenheden 2x zo langzaam als in W2, dat betekend dus dat de verdediger meer kans heeft aanvallen te blokken.
-Voor veel mensen (ook de toppers) was W2 hun eerste wereld, degene die nu W7 spelen, hebben al veel meer ervaring met Tribalwars dan degene die destijds aan W2 begonnen.

Heeft te maken met het feit dat er een ander vechtsysteem is in wereld 7. In wereld 2 krijg je voor elke gedoodde tegenstander 1 punt, in wereld 7 zit dat net even anders. Voor meer info moet je even kijken bij de wereld 6/7 aankondiging van Duckje, daar staat het ;)
 

DeletedUser13801

Guest
Heeft te maken met het feit dat er een ander vechtsysteem is in wereld 7. In wereld 2 krijg je voor elke gedoodde tegenstander 1 punt, in wereld 7 zit dat net even anders. Voor meer info moet je even kijken bij de wereld 6/7 aankondiging van Duckje, daar staat het ;)

Maar die wereld is weer een tijdje langer open, meer dan een jaar geloof ik. En ik denk niet dat je 2 keer zo veel punten krijgt of wel?
 

DeletedUser

Guest
Ooit begon ik eens heel lang geleden op w 7 :p

W7 wilde ik eigenlijk niet spelen maar op aanvraag van rawberry heb ik dit toch maar gedaan , de stam heette CTH maar omwille van te weinig actieve spelers en omdat rawberry stoptte had ik besloten om naar de stam Law te gaan, een stam die een mooie toekomst zou hebben, gelegen in het zuiden waar we niet veel last hadden van de andere topstammen, maar toen werden de leiders meer en meer inactief , waardoor uiteindelijk Law uit elkaar viel :( ,

Toen nam ik even contact met relatine en na een goed gesprek mochten we met enkele ex- Lawers , in Ins toetreden, ....

Onze continenten opkuisen ging redelijk vlot, met oa. stammen zoals QOTSA, MV, en de oorlogen die nog bezig zijn tegen ~FFC~, ...


dus mijn besluit: w7 is een van de leukste werelden waar ik speel, en de stam maakt het verschil ;)
 

DeletedUser

Guest
W7 vind ik ook 1 van de leukste werelden, ben er een maandje geleden mee begonnen, omdat ik snelheid 2 wel zo fijn vind :)

Het eerste wat mij opvalt in W7, is dat er veel meer gevochten word dan in W2.

Start W2: 21-02-07
Start W7: 11-03-08

Dit betekend dus dat W7 1 maand en 1 jaar later is begonnen met W7.
Toch heeft W7 W2 met verslagen tegenstanders al bijgehaald.

Verslagen tegenstanders als aanvaller W2:

Code:
Rang  	Naam  	              Verslagen
1 	 Dietrix 	          33,89 Mio.
2 	 cafeole 	         32,42 Mio.
3 	 jermain 	         31,10 Mio.
4 	 MAS MAD 	      30,65 Mio.
5 	 the farmer 	        28,30 Mio.
6 	 -=TERROR=- Neo    26,83 Mio.
7 	 De Kruipele 	        26,63 Mio.
8 	 josboy 	         25,75 Mio.
9 	 some1 	                25,36 Mio.
10 	-010- 	                24,56 Mio.

Verslagen tegenstanders als aanvaller W7:


Code:
Rang  Naam  	          Verslagen
1 	menne0 	           27,30 Mio.
2 	Turbodave222 	26,98 Mio.
3 	abe1 	            26,77 Mio.
4 	Bonaparte 	  24,81 Mio.
5 	13LaD3R 	  21,82 Mio.
6 	Melkz0r 	    21,58 Mio.
7 	Ptje 	             21,51 Mio.
8 	darky1988 	 19,55 Mio.
9 	Nenya 	          18,62 Mio.
10 	hafke 	            18,42 Mio.


Verslagen tegenstanders als verdediger W2:

Code:
Rang  	Naam  	Verslagen
1 	anoli 	              62,53 Mio.
2 	josboy 	             52,19 Mio.
3 	Babatalent 	    45,88 Mio.
4 	cafeole 	      45,29 Mio.
5 	casimodo 	    38,15 Mio.
6 	Dietrix 	       36,69 Mio.
7 	16pyno 	             34,42 Mio.
8 	445036000 	   32,34 Mio.
9 	-=TERROR=- Neo 	31,62 Mio.
10 	Opa Duck 	   31,23 Mio.


Verslagen tegenstanders als verdediger W2:

Code:
Rang  	Naam  	Verslagen
1 	Gilgamesjke 	           55,93 Mio.
2 	Atari Teenage Riot 	30,20 Mio.
3 	Demo73            	    28,39 Mio.
4 	At dooms end 	          28,28 Mio.
5 	airke 	                       27,01 Mio.
6 	tigercatty 	             22,59 Mio.
7 	C@@L 	                    21,55 Mio.
8 	nobobo                       20,76 Mio.
9 	kampen 	                    19,89 Mio.
10 	Casper het spookje 	19,82 Mio.


Dit betekend dus dat er in relatief meer gevochten word in W7 dan in W2.

Persoonlijk heb ik 2 verklaringen waardoor dit verschil zou kunnen komen:
-In W7 lopen de eenheden 2x zo langzaam als in W2, dat betekend dus dat de verdediger meer kans heeft aanvallen te blokken.
-Voor veel mensen (ook de toppers) was W2 hun eerste wereld, degene die nu W7 spelen, hebben al veel meer ervaring met Tribalwars dan degene die destijds aan W2 begonnen.

W2 is de 2e server van de Nederlandse tribalwars. Ik geloof pas sinds juni pas OD-ranking stammen worden bijgehouden. Daarnaast zijn door die up-dates alle OD-ranking van spelers gereset.

Dus OD ranking op w2 zegt niets. En moet je ook zeker niet gaan vergelijken met aan ander wereld.
 

DeletedUser

Guest
Nu zal ik is even tijd nemen om op Gildors post te reageren. Als allereerst mijn complimenten. Het is namelijk zalig om jouw little story te lezen. lekker fris zonder barbaarse taalgebruik.

Wereld zeven? Een leuke maar harde wereld. Met interne en stamhoppen kom je er niet alleen. Het is leuk dat ik het begin heb mogen meemaken en ben ook van plan tot in hoeverre mijn leven het toelaat verder te spelen tot mijn laatste dorp. (of dat dorp nummer 248.033 zal zijn of mijn eerste :p wie weet.)

Echter mis ik op deze wereld wel de mogelijkheid diplomatie ik weet dat bij de meeste leiders dit een deuk doet op hun Arrogantie dat zij de wereld alleen kunnen domineren. Maar zo krijg je nooit het wereld oorlog effect. Twee grote partijen tegen elkaar zoals op w2.

Maar onze wereld is nog vrij jong je ziet tegenwoordig wel erg veel steeds meer 'topspelers' stoppen of ten ondergaan. De wereld zal nog even zo gezuiverd worden waar uiteindelijk net zoals in w2. Twee grote stammen tegen elkaar staan.

Wat is heerlijker aan 10k incomings op je te krijgen. :D Wat ik wel een min puntje is, is het arrogantie gehalte. Dat kan gevaarlijk zijn voor andermans spel plezier. ;) We moeten niet te arrogant tegen elkaar worden maar ook eens vrolijk en gezellig. Het is en blijft een spel voor ons plezier.
 

DeletedUser

Guest
Dan is nu de tijd gekomen voor mijn moment van arrogantie. ;)

Zoals sommigen van jullie weten (anderen vernemen het nu :p) ben ik gestopt met het spel. Ik check alleen nog af en toe het forum, etc. Beschouw dit als een definitief afscheidsbericht. Ik ga hier alles schrijven over het account ormazd, en mijn persoonlijke mening daarbij geven;
Het is opgericht in wereld 6, twee weken voor de start van wereld zeven. Er speelden twee spelers op, ik en mijn co. Ik had al 1 maand "ervaring", en hij speelde voor het eerst. Dus we zijn met weinig tot geen ervaring in wereld zeven beland. Dus persoonlijk vind ik dat we het nog niet zo slecht gedaan hebben met de volgende verwezenlijkingen;

-Lange tijd eerstes gestaan in OD aanval (Begin W7)
-Heel onze tw-carriere in de top 10 meegedraaid, tussen nr 3 en 9
-Lange tijd eerstes gestaan in totale OD-ranking
-Meer dan twee maanden omsingeld geweest door de vijand, Only, zonder ook maar 1 dorpje te verliezen, in tegenstelling, we hebben er een stuk of 80 overgenomen van verschillende Only leden, waaronder Dennemen. ;)

We zijn ook vrij veel vernoemd in het bronze awards topic, als "beste speler" of "meest belovende speler". Dit vond ik heel leuk, en het was zeker een motivatie voor mij. :)

Het account Ormazd is nu overgenomen door een goede speler, die mijn volste vertrouwen krijgt. Ik reken erop dat het account Ormazd blijft waar het thuishoort, bij CORPS --> Volcae --> VOC --> _InQ_, de stam die ons altijd goed geholpen heeft, en ons heeft ondersteund wanneer nodig. Bedankt allemaal, ik vond het heel leuk daar. :)

Met vriendelijke groet, Ormazd :cool:

Mijn verhaaltje hoort hier eigenlijk ook thuis, dus laat ik mezelf maar eens quoten, dan moet ik het niet allemaal opnieuw zeggen. :p
 

DeletedUser

Guest
Wereld 7, wat is dit nu? Is het nu de leukste van de negen actieve werelden? Of toch niet?

Ik denk niet dat er veel spelers zijn die hier antwoord op kunnen geven, want eigenlijk zou je iemand moeten vinden die op alle 9 werelden met evenveel inzet heeft gespeeld. Alleen zo iemand kan een waarheidsgetrouw antwoord geven. Of wacht, nee. Zelf die kan dat niet. Elke wereld is zo leuk als je hem zelf maakt. Iedereen heeft een persoonlijke voorkeur, ten eerste gebasseerd op de instellingen van de wereld en ten tweede op zijn ervaringen met de wereld in questie. Niemand kan je vraag dus beantwoorden, dit soort reflectieve vraagstellingen zijn zinloos als je echt zoekt naar een antwoord. Dit wordt gewoon een topic waar iedereen zijn ei kwijt kan :p Ik denk dat W7 tot nu toe vrij interessant is geweest, een hoop ontwikkelingen die toch wel uniek zijn geweest maken W7 daarom misschien wel tot de leukste wereld. Denk aan het ontstaan van VOC, aan het sinds het begin belaagde InS, aan het resetten van Nippel en ga zo maar door.

Voor mij persoonlijk is dit een goede wereld, ik heb mezelf kunnen verbeteren en heb weer een hoop leuke spelers ontmoet. Wat dat betreft gaat het beter dan verwacht. Dat maakt W7 voor mij de beste wereld, maar dat is bij gebrek aan ervaring en onder voorbehoud :)

Is het de wereld met de meeste toppers?

Ik heb spelers die er meer verstand van hebben dan ik horen beweren van wel. En ik denk ook zeker dat er hier een aantal toppers zitten die we niet moeten onderschatten op .nl niveau. Uiteindelijk zullen werelden dit in een stijge lijn blijven overtreffen omdat er steeds meer spelers ervaring opdoen en dat zeker ten goede zal komen aan het spel op latere speelwerelden. Dus dat belooft wat :)

Met de meeste arrogantie? :D

Nee, op ieder wereldforum zijn er spelers die naar bevestiging zoeken door middel van de aandacht te trekken met spierballentaal. Ik weet niet of er hier meer dan gemiddeld zitten, maar ik denk het niet. Misschien een paar hoogvliegers :p
 

DeletedUser

Guest
Leuke topic. Aangezien mijn ligging ook in K45 is, ga ik op daar even op in en laat ik dat meteen met een bold statement doen:

Nenya/Volcae/VOC/SiL had allang moeten heersen in K45. Waarom dit niet is gebeurd, blijkt al uit het feit dat ik vier verschillende namen noem voor, ruw gezegd, één stam.

Waar K45 in het begin van w7 een stuk of vier, vijf grotere stammen kende, kent het er nu nog maar twee. Je had destijds _SoW_ dat tot _SoC_ verwerd, terwijl dochterstam W.O.C. ook wilde meetellen. Later werd GAN opgericht door VagnerLove (voor wie veel respect: jammer dat hij niet meer als lichtend voorbeeld op w7 aanwezig is) uit onvrede voor de manier waarop Nenya werd aangepakt. Want moge één ding duidelijk zijn: nadat Nenya zich de meerdere van _SoW_ had getoond, was het de onbetwiste dominante stam in K45. Daar kon later _SoC_ niets aan veranderen, laat staan W.O.C.

GAN groeide snel, mede doordat bleek dat de stam Nenya wel degelijk was aan te pakken, zolang men maar durf en inzet toonde. VagnerLove stak enorm veel tijd in de stam, de spelers, de gecoördineerde aanvallen en heeft zelfs succesvol (en in zijn eentje) spionnen uit de stam weten te pikken. Nenya had _SoC_ en W.O.C. kunnen vermorzelen, als slechts enkele gecoördineerde aanvallen waren georganiseerd. Dan had zelfs het kleine, dappere GAN niet kunnen voortbestaan. Maar de stammen werden, relatief gezien, met rust gelaten en zo trokken de spelers die wílden vechten een voor een naar GAN. Van minderheid in K45 werd GAN tot een serieuze bedreiging voor de macht en dat is het nog steeds. De stam heeft geprofiteerd van stoppende spelers aan vijandelijke zijde, maar heeft daarnaast ook karakter getoond richting actieve vijandelijke spelers.

Inmiddels heeft de situatie zich onvermijdelijk uitgebreid naar een groter kader. Het is nu SiL, dat niet alleen in K45 zit, tegen GAN, dat ook in K35 en K55 voet aan de grond heeft. De situatie is nu als volgt: GAN bestaat in K45 uit praktisch alleen maar ervaren, doorgewinterde spelers die al lang tegen Nenya/SiL vechten maar relatief klein zijn. Het nadeel voor GAN is dat het ook enkele sterke spelers, ex-HPx'ers, in K55 heeft die niet een-twee-drie aansluiting met K45 kunnen vinden (met spelers als aslan ertussenin) terwijl ze toch OS verdienen e.d.

SiL heeft een vergelijkbaar nadeel en dat is de fusie met Order. Hierdoor zitten er enkele spelers in de stam die allesbehalve eer aan hun leiders aandoen en GAN (met name mij en ZjonBelz) veel ruimte geven om westelijk uit te breiden. Oostelijk buiten K45 zal GAN voorlopig sowieso niet uitbreiden aangezien het daar K45 eerst zelf onder controle wil krijgen. De grootste reden dat dit nog heel lang kan duren, al dan niet nooit zal gebeuren, is de ligging van Nenya daar. Uitleg is niet nodig, zowel Gildor als Flavio hebben zich wel bewezen als bekwame speler.

Zoals Gildor zelf al aangaf, is er dus sprake van een loopgravenoorlog. De oorlog zal niet in K45 beslist worden maar op andere fronten. Voor GAN is dit K55; verliest het daar te veel, of wordt het geheel ingesloten, dan komt het op een driefrontenoorlog aan die nooit gewonnen kan worden (denk terug aan de situatie van HPx). De achilleshiel van SiL is K44 waar veel relatief onbekwame ex-Order spelers liggen. SiL wil toch de stam intact houden en dus ook de InQ/SiL-cluster in K44 en dat zal op de lange termijn heel wat kracht kosten. Het verstandigste is de zwakkere spelers te internen, maar daarmee bewijs je je niet als loyaal naar je stamleden. Het voordeel voor SiL is dat het daar waarschijnlijk op hulp van InQ kan rekenen, al heeft die stam andere prioriteiten.

Daarnaast heeft SiL al een speler van GAN in de stam opgenomen, wat de GAN-cluster een stuk onveiliger maakte. Het rommelt nog steeds, spionnen of spion-achtigen zijn weer in het spel en SiL schijnt nog meer pogingen te doen GAN-leden naar SiL te lokken. Op dit front zou de oorlog dus ook beslist kunnen worden, al zou ik het zelf betreuren als het op deze manier moet. Maar dat is ook het spel.

Kort samengevat: de stam Nenya en al haar nakomelingen is door de fusies en interne veranderingen te veel met zichzelf bezig geweest, waardoor een stam als GAN tevoorschijn heeft kunnen komen. Een stam met als hoofddoel: (de stam) Nenya (SiL) uit K45 verdrijven. Inmiddels is de situatie er eentje geworden met weinig uitkomst op de korte termijn, tenminste, niet via oorlog. Nenya is onbetwist de beste aanvaller in K45, al geef ik vast een tip voor erwin2209 die zich richting K45 edelt. De beste verdediger is onbetwist GAN'er ZjonBelz, check de statistieken en/of haal verhaal bij SiL'ers. Ik vermoed (hoop) dat daar nog wat frustratie zit. Op ervaring zal deze oorlog niet meer beslist worden. Het zal ofwel afhangen van (sluwe) tactiek, ofwel van uithoudingsvermogen.

Ik wens beide stammen succes, waarvan SiL 49% en GAN 51%.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan