Wereld 69 komt eraan!

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ja dat is dus het punt waarom mensen de toren niet een goede toevoeging vinden. Met de toren is het inderdaad uitdagender om te offen. Het is tot het punt gekomen dat wanneer je een goede deffer bent, het haast onmogelijk is om te verliezen. Als je ruim 10 uur minimaal al weet waar de clears komen, dan is het natuurlijk gigantisch makkelijk om te blocken. Daarnaast zijn Faketreintjes kansloos. Activiteit en skills worden door de toevoeging niet meer beloond. Gigantisch veel deff hebben wel.

De enige manier hoe je nog iemand kan breken is door een gigantische meerderheid te hebben ten opzichte van je tegenstander en dan wordt het nog steeds moeilijk aangezien je tegenstander (als die het slim doet), met 50 deff makkelijk 150 clears kan slopen, als het niet meer is. Zonder de torens, door slimme fake acties was het een stuk moeilijker en was er meer actie over en weer naar mijn mening.

Het voordeel voor de deffer is te groot wanneer de torens goed geplaatst zijn.

Tuurlijk ieder zijn eigen ding, maar heb op W64 bv wel gezien dat die toren wel zo handig was.

Topdeffers zijn tegenwoordig heel zeldzaam en zeker, als je er echt de skills voor hebt ben je erg lastig weg te spelen. In de praktijk komt dit echter niet evenveel voor. En als het zo is moet je gewoon alle kracht gebruiken ja.

De eindstrijd duurt tegenwoordig korter en korter. In theorie vertraagt een toren dat al een stuk. (Nu heb je wel af en toe werelden zonder toren waar niveau hoger is, zeker houden ook voor degenen die het willen). Maar die toren vond ik toch wel fijn. Er is heel veel kritiek op geweest en toch veel mensen die op w64 bv achteraf zeiden dat hun mening 180 graden gedraaid was.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ik vind je redenering wat vreemd om heel eerlijk te zijn. Iemand die het initiatief neemt zou in mijn opinie ook in het voordeel moeten zijn. Het is toch vreemd dat het voordeel momenteel bij de deffer ligt? De toren neemt zo gigantisch veel opties weg van de aanvaller dat je letterlijk op je luie stoel achteruit kan hangen als deffer. Ik vind dat tegen de hele intentie van het spel in gaan. Het doel was om elkaar aan te vallen en over te nemen. Terug aan te vallen. Tegenwoordig is het gewoon alles slopen en wachten op de volgende wave over twee weken.

Just saying, hierdoor worden eindstrijden veel korter. Vaak zie je dat 1 geslaagde massa al resulteert in zoveel demotivatie aan de andere kant dat er een kettingreactie ontstaat. W40 of ervoor was de wereld zo groot dus de impact stuk kleiner.
 
Reactiescore
1.454
Tuurlijk ieder zijn eigen ding, maar heb op W64 bv wel gezien dat die toren wel zo handig was.

Topdeffers zijn tegenwoordig heel zeldzaam en zeker, als je er echt de skills voor hebt ben je erg lastig weg te spelen. In de praktijk komt dit echter niet evenveel voor. En als het zo is moet je gewoon alle kracht gebruiken ja.

De eindstrijd duurt tegenwoordig korter en korter. In theorie vertraagt een toren dat al een stuk. (Nu heb je wel af en toe werelden zonder toren waar niveau hoger is, zeker houden ook voor degenen die het willen). Maar die toren vond ik toch wel fijn. Er is heel veel kritiek op geweest en toch veel mensen die op w64 bv achteraf zeiden dat hun mening 180 graden gedraaid was.

Het is prima dat jij het een leuke toevoeging vindt. Ik ben blij dat sommige mensen de lol er wel van inzien. Voor mij verpest het de hele intentie van het spel. Kijk nou bijvoorbeeld naar W66. Daar heeft Niels5151 massa's op zijn neus gehad en niks verloren. De massas waren prima getimed over het algemeen en Niels5151 is kwalitatief niet de beste spelers (niet een slechte speler hoor, maar als je kijkt welke spelers letterlijk tegenover hem staan is het gewoon geen doen voor hem). Hij staat tot op heden gewoon lekker in de top en is tweede met ODD. Niet omdat hij goed heeft gedefft. Niet omdat onze offs slecht waren. Puur en alleen omdat hij uitkijktorens heeft en een overvloed aan deff. Er is praktisch gezien geen door komen aan. Echter, wanneer hij dit niet had, hadden de tegenstanders hem al lang gebroken.


Just saying, hierdoor worden eindstrijden veel korter. Vaak zie je dat 1 geslaagde massa al resulteert in zoveel demotivatie aan de andere kant dat er een kettingreactie ontstaat. W40 of ervoor was de wereld zo groot dus de impact stuk kleiner.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De eindstrijden duren even lang, maar het is een stuk minder interessant. Zonder de toren ging het juist op en neer. Een account brak aan de ene kant, een andere aan de andere kant. Nu zie je vaak dat massa na massa fout gaan tot het 1 keer lukt. Daarna raakt iedereen gedemotiveerd en valt de stam. Hierdoor is de eindstrijd, in mijn opinie, een stuk minder interessant.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
InnoGames ziet dit spel - en daarmee ons ook - als een melkkoe. Leegmelken totdat er niets meer uit komt, en dan de stekker eruit trekken. Als ze wat meer hun best hadden gedaan om spelers te behouden, had dit spel nog jaren meegekund. Nu heb ik er weinig vertrouwen meer in eerlijk gezegd.
 
Reactiescore
1.365
Mis de moraalloze werelden. :(
 

DeletedUser77014

Guest
De toren neemt zo gigantisch veel opties weg van de aanvaller dat je letterlijk op je luie stoel achteruit kan hangen als deffer.
Er zijn altijd andere manieren mogelijk betreft aanvallen om het de deffer als nog lastig te maken. Dát is juist die uitdaging die er is bij het offen met uitkijktoren. Je hebt de kans om met goed aanvalswerk als nog een luie deffer doen te verassen. Als je hier voor weg loopt ben je gewoon lui naar mijn mening.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Het is prima dat jij het een leuke toevoeging vindt. Ik ben blij dat sommige mensen de lol er wel van inzien. Voor mij verpest het de hele intentie van het spel. Kijk nou bijvoorbeeld naar W66. Daar heeft Niels5151 massa's op zijn neus gehad en niks verloren. De massas waren prima getimed over het algemeen en Niels5151 is kwalitatief niet de beste spelers (niet een slechte speler hoor, maar als je kijkt welke spelers letterlijk tegenover hem staan is het gewoon geen doen voor hem). Hij staat tot op heden gewoon lekker in de top en is tweede met ODD. Niet omdat hij goed heeft gedefft. Niet omdat onze offs slecht waren. Puur en alleen omdat hij uitkijktorens heeft en een overvloed aan deff. Er is praktisch gezien geen door komen aan. Echter, wanneer hij dit niet had, hadden de tegenstanders hem al lang gebroken.




Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De eindstrijden duren even lang, maar het is een stuk minder interessant. Zonder de toren ging het juist op en neer. Een account brak aan de ene kant, een andere aan de andere kant. Nu zie je vaak dat massa na massa fout gaan tot het 1 keer lukt. Daarna raakt iedereen gedemotiveerd en valt de stam. Hierdoor is de eindstrijd, in mijn opinie, een stuk minder interessant.

Je hebt zeker wel een paar punten hoor. Zo is kwantiteit een wat gevoeligere factor daar en iedereen kijkt anders tegen dingen aan. Maar ik denk dat velen toch gewoon niet durven aanpassen aan de tactieken die je op een uitkijktoren wereld moet gaan toepassen. Het is een andere soort speelstijl, wat meer timen & strategie, en als deffer is het ook fijner vind ik. Ik verlies liever dorpen omdat een tegenstander 4 edels op een dorp binnen 20 ms timed dan dat ik met duizenden incs per dag gewoon teveel activiteit moet opbrengen. Op W64 erg veel fun gehad met massa's die ik aan beide kanten zag, 400 edelparen gesplit of een andere edelparen massa met groene edels achter clears. Dat waren massa's die ook voor topdeffers zwaar waren en die het op zichzelf niet gered hadden.
 
Reactiescore
1.365
Reactiescore
1.454
Er zijn altijd andere manieren mogelijk betreft aanvallen om het de deffer als nog lastig te maken. Dát is juist die uitdaging die er is bij het offen met uitkijktoren. Je hebt de kans om met goed aanvalswerk als nog een luie deffer doen te verassen. Als je hier voor weg loopt ben je gewoon lui naar mijn mening.

Natuurlijk zijn er mogelijkheden, maar die zijn zwaar beperkt. Als er een massa met 400 clears perfect getimed wordt, kan deze nog steeds geblockt worden met 100 deff. Als er een massa komt van 1600 incs waarvan 400 clears, moet de deffer meer gaan nadenken welke nou clears zijn en welke niet. Aldus, het voordeel ligt bij het offen. Met de toren ligt het voordeel bij de deffer en dat is iets wat er in principe nooit moet zijn om de vooruitgang van het spel te laten vorderen.

Kort samengevat, kansloos ben je nooit, maar een ontiechelijk matige deffer kan een perfecte massa deffen en dat vind ik persoonlijk jammer.

Je hebt zeker wel een paar punten hoor. Zo is kwantiteit een wat gevoeligere factor daar en iedereen kijkt anders tegen dingen aan. Maar ik denk dat velen toch gewoon niet durven aanpassen aan de tactieken die je op een uitkijktoren wereld moet gaan toepassen. Het is een andere soort speelstijl, wat meer timen & strategie, en als deffer is het ook fijner vind ik. Ik verlies liever dorpen omdat een tegenstander 4 edels op een dorp binnen 20 ms timed dan dat ik met duizenden incs per dag gewoon teveel activiteit moet opbrengen. Op W64 erg veel fun gehad met massa's die ik aan beide kanten zag, 400 edelparen gesplit of een andere edelparen massa met groene edels achter clears. Dat waren massa's die ook voor topdeffers zwaar waren en die het op zichzelf niet gered hadden.

Dat is dan ook mijn punt. Met de oude massas kon je het de deffer echt zwaar maken. Zoveel dat het gewoon kansloos begon te worden. Dan hoefde je niet per se de meerderheid te hebben, enkel een goed plan. Tegenwoordig moet je de meerderheid hebben en een perfect plan met perfecte uitvoering om nog steeds 9/10 alles als BLOCK OK terug te krijgen in je berichten lijstje.
 
Reactiescore
767
Sloop fakes voor de win meeste mensen zijn lui als hell met uitkijktoren en filteren bijna atlijd de groene bijltjes.
 
Reactiescore
1.454
Dan kan je kort samengevat gewoon niet offen :)

Hahaha, fair enough :p
Heb het helaas nu al een paar keer gehad dat we gewoon een goede massa deden en we deze domweg terugkregen als BLOCK OK, van iemand die amper wist hoe die moest snipen :p. Het vergt gewoon geen skills meer en dat is zeer teleurstellend!
 
Reactiescore
182
Dan kan je kort samengevat gewoon niet offen :)

Erg kort door de bocht. De toren valt over het algemeen nog mee omdat 99% van de spelers niet kan deffen en toch gaat runnen. Als je echter pech hebt en je zit toevallig tegen een sterke deffer dan kom je er gewoon niet heen zonder overmacht. Zeker in combinatie met ridders waardoor de stam dus de laatste 10 uur( want dan zie je de incs al) nog kapot veel os kan schuiven om stacks te zetten. Je kan zoveel timen, zo goed faken en zo goed aanvallen als je wil, de deffer zal altijd in het voordeel zijn. Een top aanvaller zal een gemiddelde deffer het nog wel lastig kunnen maken indien deze niet kan overstacken, maar als je een topaanvaller vs een topdeffer zet zal de aanvaller er niet doorkomen zonder overmacht. Maakt niet uit hoe goed hij is.
 

DeletedUser79447

Guest
Het is prima dat jij het een leuke toevoeging vindt. Ik ben blij dat sommige mensen de lol er wel van inzien. Voor mij verpest het de hele intentie van het spel. Kijk nou bijvoorbeeld naar W66. Daar heeft Niels5151 massa's op zijn neus gehad en niks verloren. De massas waren prima getimed over het algemeen en Niels5151 is kwalitatief niet de beste spelers (niet een slechte speler hoor, maar als je kijkt welke spelers letterlijk tegenover hem staan is het gewoon geen doen voor hem). Hij staat tot op heden gewoon lekker in de top en is tweede met ODD. Niet omdat hij goed heeft gedefft. Niet omdat onze offs slecht waren. Puur en alleen omdat hij uitkijktorens heeft en een overvloed aan deff. Er is praktisch gezien geen door komen aan. Echter, wanneer hij dit niet had, hadden de tegenstanders hem al lang gebroken.

Vind het wel grappig dat je dit aanhaalt.
Ja het klopt dat een uitkijk het makkelijker maakt, zeker met z'n huge front. Echter heb jij geen weet van wie er op de accounts binnen NEO spelen. Laatste maanden zijn veel teams compleet gemaakt met goede spelers. De spelers tegenover hem stellen echter nog redelijk teleur voor wat zij hebben laten zien. Als je diepe cf's probeert te pakken met deff niet strak getimed, nuken en edels niet goed timed of gewoon met 3 spelers maar random op frontdorpen gooit is het ook niet zo moeilijk deffen.

Waar is de tijd dat je gewoon 600 nukes door heel je cluster kreeg met daarbij 300 edeltjes verspreid?
 

DeletedUser69389

Guest
Vind het wel grappig dat je dit aanhaalt.
Ja het klopt dat een uitkijk het makkelijker maakt, zeker met z'n huge front. Echter heb jij geen weet van wie er op de accounts binnen NEO spelen. Laatste maanden zijn veel teams compleet gemaakt met goede spelers. De spelers tegenover hem stellen echter nog redelijk teleur voor wat zij hebben laten zien. Als je diepe cf's probeert te pakken met deff niet strak getimed, nuken en edels niet goed timed of gewoon met 3 spelers maar random op frontdorpen gooit is het ook niet zo moeilijk deffen.

Waar is de tijd dat je gewoon 600 nukes door heel je cluster kreeg met daarbij 300 edeltjes verspreid?
Want jij kunt zo goed aanvallen. Oh wacht.....:rolleyes:
 
Reactiescore
1.454
Vind het wel grappig dat je dit aanhaalt.
Ja het klopt dat een uitkijk het makkelijker maakt, zeker met z'n huge front. Echter heb jij geen weet van wie er op de accounts binnen NEO spelen. Laatste maanden zijn veel teams compleet gemaakt met goede spelers. De spelers tegenover hem stellen echter nog redelijk teleur voor wat zij hebben laten zien. Als je diepe cf's probeert te pakken met deff niet strak getimed, nuken en edels niet goed timed of gewoon met 3 spelers maar random op frontdorpen gooit is het ook niet zo moeilijk deffen.

Waar is de tijd dat je gewoon 600 nukes door heel je cluster kreeg met daarbij 300 edeltjes verspreid?

De laatste massa was zeker erg teleurstellend uitgevoerd (de KPN storing gooide ook nog wat roet in het eten), dat is zeker waar. Dat neemt niet weg dat de speler van Niels5151 opzich niet zo'n bijzondere speler is. Kijkend naar zijn front zou het zonder toren sowieso niet te deffen zijn voor een speler van zijn kaliber (dan kom je al in het kaliber Cona en Laurens als je dat voor elkaar wilt krijgen).

Jij vraagt je af waar de tijden zijn dat je 600 nukes en 300 edels op je neus krijgt zijn gebleven. Ik vraag me af waar de tijden zijn dat je teller gewoon comfortabel boven de 5000 hangen, een week aan end :p. Dat was pas echt deffen namelijk.

PS: Ik heb wel een redelijk goed beeld wat er op Niels5151 speelt. Misschien moet je toch maar eens met een aantal stamgenoten gaan praten dat ze niet de situatie van medespelers uit het niets aan de vijand gaan vertellen :p.
 
Bovenaan