Wereld 69 komt eraan!

Reactiescore
1.454
Het is niet onmogelijk hoor, maar het is wel immens veel werk als het goed is getimed. Je kan dan best alles cancelsnipen met je def, zodat je geen snipes "kwijtraakt" zeg maar.

Ik kreeg 600 clears en 800 edels gesplit. Dat was al een vrij moeilijke opdracht.

Voor de gemiddelde deffer is het praktisch gezien onmogelijk :p.

86aefbce31d3ce14d9a3c0bed809ecef.png


Succes ermee. Staat geen enkele boost aan, aan beide kanten.
Nog altijd moet je 2 edels snipen per dorp.

Gooi nu eens 3k bijl en 1500 lc er in zoals ik aangaf en de gemiddelde split wordt gedaan...

Als ik met Pianist front heb ik ez 50 dorpen erbij eerste wave. Snipt alles toch zo licht :eek:.

Als je ook berekent dat je enkel de edel meeneemt maar niet de hele snipe, verlies je hard. Ja, je slaat er mss een massa mee af maar off bouwt sneller op dan deff :p

Ik heb ook gezegd dat wanneer je het zo doet, het niet een sustainable situatie is he. Zeg alleen dat als er nood aan de man is, dat je het op die manier kan doen. Verder heb je meer dan genoeg snipe opties als je gewoon wat kata en daarnaast ook nog zc in dorpen hebt staan. Heb je per dorp 4 snipe kansen. Uiteindelijk ga je ze dan gewoon raken :p
 
Laatst bewerkt:

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.147
Ik onderbouw niks, gezien op de speedtoernooien waar forumtitels worden uitgedeeld geen barbarenrondes worden gespeeld. Op de rondes die er wel worden gespeeld zijn bots vrij zinloos.

Vroeger was het niveau hoger, de toernooien van 2017 en ervoor waren wel degelijk moeilijk om te winnen.

Dat is net zoals de werelden van hoger niveau waren vroeger. Ik heb trouwens de TW-cup van 2014(?) gewonnen, die zou ik best als titel willen hoor.

Zou natuurlijk helemaal nergens op slaan om een titel van speed met een normale wereld te vergelijken. Er zijn überhaupt geen speeders die het goed doen op normale werelden en vice versa.
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Dat is net zoals de werelden van hoger niveau waren vroeger. Ik heb trouwens de TW-cup van 2014(?) gewonnen, die zou ik best als titel willen hoor.

Zou natuurlijk helemaal nergens op slaan om een titel van speed met een normale wereld te vergelijken. Er zijn überhaupt geen speeders die het goed doen op normale werelden en vice versa.

Dan hoor ik graag op welk account jij zat op die ‘TW-cup’ (nog nooit van zo’n toernooi gehoord).

Ben het wel met je eens dat een vergelijking te ver gaat, echter vind ik het wel leuk dat speeders over het algemeen heel aardig meedraaien op normale werelden maar andersom hebben spelers van normale werelden over het algemeen alle moeite met speeds.
 
Reactiescore
389
Voor de gemiddelde deffer is het praktisch gezien onmogelijk :p.



Gooi nu eens 3k bijl en 1500 lc er in zoals ik aangaf en de gemiddelde split wordt gedaan...

Oh, kan je door de uitkijktoren dan zien dat de split op die manier is gedaan?
Nogmaals als je alles sniped er van uit gaande dat ze zo worden gespeeld, ga je gewoon veel dorpen verliezen.
Het is gewoon absoluut kul dat je zegt dat het makkelijk te deffen is met 100 def.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.147
Dan hoor ik graag op welk account jij zat op die ‘TW-cup’ (nog nooit van zo’n toernooi gehoord).

Ben het wel met je eens dat een vergelijking te ver gaat, echter vind ik het wel leuk dat speeders over het algemeen heel aardig meedraaien op normale werelden maar andersom hebben spelers van normale werelden over het algemeen alle moeite met speeds.

Heir to the demon, rank 4 op die TW-cup die .nl destijds won. Jij speelde toen net een jaar, het was enkel voor topspelers. Was op twmasters, ik weet niet of die een database hebben?

Ik zou sowieso moeite hebben met speeds, omdat je te actief moet zijn urenlang. Dat kan ik sowieso niet.

fw4zgm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.454
Oh, kan je door de uitkijktoren dan zien dat de split op die manier is gedaan?
Nogmaals als je alles sniped er van uit gaande dat ze zo worden gespeeld, ga je gewoon veel dorpen verliezen.
Het is gewoon absoluut kul dat je zegt dat het makkelijk te deffen is met 100 def.

Kan je met uitkijktoren zien of er niet gewoon 3000 speer en 2000 zwaard bijzit? Das dus gewoon een dom argument.

Verder moet je mijn woorden ook niet gaan verdraaien, want heb nooit gezegd dat je alles moet gaan snipen, heb gezegd dat je moet blocken snipen en recappen. Als je alles daadwerkelijk zou beheersen is het makkelijk te redden met 100 deff. Ik denk dat je maar even een spoedcursus deffen moet hebben...
 
Reactiescore
389
Brian 14:05
Ja dat moet je nie tegen mij zeggen zeg het hem
Zeg je bent gwn een vette nicht
Muil houwe nu

Kan je met uitkijktoren zien of er niet gewoon 3000 speer en 2000 zwaard bijzit? Das dus gewoon een dom argument.

Verder moet je mijn woorden ook niet gaan verdraaien, want heb nooit gezegd dat je alles moet gaan snipen, heb gezegd dat je moet blocken snipen en recappen. Als je alles daadwerkelijk zou beheersen is het makkelijk te redden met 100 deff. Ik denk dat je maar even een spoedcursus deffen moet hebben...

Gast echt waar het is gewoon belachelijk wat je hier nog steeds volhoud.
Je zei idd 10 dorpen blocken dus dat is 4 per dorp a 40 def.
Dan komen er nog op 90 dorpen 2 clears + 2 x 2 edels.
Je heb zelf nog 60 def dus minimaal moet je al 30 dorpen recappen, aangezien je NIET WEET HOEVEEL TROEPEN ER BIJ DE EDELS ZITTEN Die 60 def verlies je ook nog is allemaal door de snipes en van die 40 defs in stacks gaat ook veel dood, het is echt belachelijk dat je het niet kunt erkennen en gewoon maar je eigen wanbeeld hoog houdt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.454
Gast echt waar het is gewoon belachelijk wat je hier nog steeds volhoud.
Je zei idd 10 dorpen blocken dus dat is 4 per dorp a 40 def.
Dan komen er nog op 90 dorpen 2 clears + 2 x 2 edels.
Je heb zelf nog 60 def dus minimaal moet je al 30 dorpen recappen, aangezien je NIET WEET HOEVEEL TROEPEN ER BIJ DE EDELS ZITTEN Die 60 def verlies je ook nog is allemaal door de snipes en van die 40 defs in stacks gaat ook veel dood, het is echt belachelijk dat je het niet kunt erkennen en gewoon maar je eigen wanbeeld hoog houdt.

Somebody is triggered xD.

Of je kan erkennen dat je gewoon de ballen van deffen niet snapt. Als je oprecht niet door hebt dat wanneer je ook maar een beetje kan snipen, je dat makkelijk kan deffen mits je de tijd hebt, dan zegt dat genoeg over jouw...
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ik heb ook gezegd dat wanneer je het zo doet, het niet een sustainable situatie is he. Zeg alleen dat als er nood aan de man is, dat je het op die manier kan doen. Verder heb je meer dan genoeg snipe opties als je gewoon wat kata en daarnaast ook nog zc in dorpen hebt staan. Heb je per dorp 4 snipe kansen. Uiteindelijk ga je ze dan gewoon raken :p

Goed deffen hoort ook bij dat je in de toekomst niet in de problemen komt ;). Een eerste wave compleet afslaan kunnen meeste wel, maar als ze in de tweede wave troepen dood gaan moet je je afvragen of het wel zo goed gedefft is.

Met een uitkijk kun je wel verschil tussen een groene edel en een split zien, maar niet of het 1k bijl is of 3k LC + 1.5k bijl. Daar kun je spelers genoeg mee foppen. Om die reden is een toren echt niet zo OP als iedereen vindt naar mijn mening. Je kunt fout gokken, torenwereld of niet. Natuurlijk is een niet-torenwereld nog graad moeilijker, maar een uitkijktoren is niet iets wat direct tot een oorlog leidt waar fronten niet schuiven. Het schuift enkel minder, omdat de momenten om toe te slaan spaarzamer zijn en er een grotere voorbereiding aan vooraf gaat.
 
Reactiescore
389
Somebody is triggered xD.

Of je kan erkennen dat je gewoon de ballen van deffen niet snapt. Als je oprecht niet door hebt dat wanneer je ook maar een beetje kan snipen, je dat makkelijk kan deffen mits je de tijd hebt, dan zegt dat genoeg over jouw...

Oke jij wint, blijkbaar ben je gewoon een muur en kan je niet begrijpend lezen / dingen snappen en ga je dan maar zeggen dat ik niet kan deffen. Top. Misschien kan je ooit nog eens op tribalwars.nl inloggen, naar verzamelplaats gaan en dan op simulator klikken. Dan kan je bij aanvaller troepen invullen en vul je troepen in tot je aan 5000 eenheden komt. Maakt niet uit welke. Dan ga je bij verdediger ook troepen invullen en kijk je hoeveel je nodig hebt om 1 edel te blocken, op alle mogelijkheden die de aanvaller kan bedenken.

Vergeet niet op berekenen te klikken, dat staat links onderin.
 
Reactiescore
1.454
Goed deffen hoort ook bij dat je in de toekomst niet in de problemen komt ;). Een eerste wave compleet afslaan kunnen meeste wel, maar als ze in de tweede wave troepen dood gaan moet je je afvragen of het wel zo goed gedefft is.

Met een uitkijk kun je wel verschil tussen een groene edel en een split zien, maar niet of het 1k bijl is of 3k LC + 1.5k bijl. Daar kun je spelers genoeg mee foppen. Om die reden is een toren echt niet zo OP als iedereen vindt naar mijn mening. Je kunt fout gokken, torenwereld of niet. Natuurlijk is een niet-torenwereld nog graad moeilijker, maar een uitkijktoren is niet iets wat direct tot een oorlog leidt waar fronten niet schuiven. Het schuift enkel minder, omdat de momenten om toe te slaan spaarzamer zijn en er een grotere voorbereiding aan vooraf gaat.

Mensen moeten niet gaan verdraaien wat ik zeg. Ik zeg niks anders dan met 100 deff kan je 400 clears afslaan. Vervolgens wordt er van gemaakt dat er splitreinen in zitten, dat het allemaal binnen 1 minuut was etc., ja dan wordt het moeilijker. Is alleen niet wat ik aangaf, maar die charlezz wil zo graag gelijk hebben dat hij niet eens door heeft dat hij de situatie zo verdraaid heeft en nog steeds niet gelijk heeft.

Ik vind de toren juist OP, omdat de ontvanger van de massa te snel kan zien wat een fake is en niet, waardoor een fake sturen vaak nutteloos is. Mooiste zou zijn als er een maximum aantal toren zou zijn gebaseerd op het aantal dorpen, of de toren iets minder krachtig te maken om het voordeel bij de offer te houden.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.147
Net leuk zeg, ellendig kut hele dagen duizenden fakes dodgen.
 
Reactiescore
1.454
Oke jij wint, blijkbaar ben je gewoon een muur en kan je niet begrijpend lezen / dingen snappen en ga je dan maar zeggen dat ik niet kan deffen. Top. Misschien kan je ooit nog eens op tribalwars.nl inloggen, naar verzamelplaats gaan en dan op simulator klikken. Dan kan je bij aanvaller troepen invullen en vul je troepen in tot je aan 5000 eenheden komt. Maakt niet uit welke. Dan ga je bij verdediger ook troepen invullen en kijk je hoeveel je nodig hebt om 1 edel te blocken, op alle mogelijkheden die de aanvaller kan bedenken.

Vergeet niet op berekenen te klikken, dat staat links onderin.

Of je gaat gewoon eens de niet alles in je voordeel proberen te verdraaien. Ik geef duidelijk aan 2000 van speer, zwaard en boog, tegen een standaard split van 3000 bijl en 1500 lc. Klap dat maar eens in de sim.

Verder moet je niet constant alles verdraaien. Mijn punt was dat je 400 clears kan deffen met 100 deff, en dat dat niet zo moeilijk is. Vervolgens wordt die door jouw verdraaid naar 400 clears binnen 1 minuut en zitten er split treinen bij; iets wat ik niet had aangegeven.

Je bent zo druk bezig met een internetheldje te zijn, dat je niet eens doorhebt dat je de hele discussie aan het veranderen bent.
 

DeletedUser73358

Guest
Torenwereld versimpeld het deffen, maar in de recentere werelden is nou eenmaal gebleken dat weinig mensen (zelfs met een toren) incapabel zijn om degelijk te verdedigen. Kleinere massa's zijn hierdoor inderdaad vrij simpel te verdedigen, grotere massa's kunnen vooralsnog mits goed getimed, een leuke variatie in de aanvallen en veel edels zeer effectief en lastig zijn om goed te verdedigen. De aanvaller moet nou eenmaal degelijke aanvallen opzetten, anders komt er gewoon weinig van.

Daarnaast heeft natuurlijk niet iedereen een eenvoudig front en als men teveel werkt met recaps en focust om de 1e wave op te vangen, dan kom je met de volgende waves vooralsnog in de problemen. De TS boosters, inclusief spelen met ridders heeft op recente werelden gezorgd voor een extreem snowball-effect. Dus stel je krijgt 400 edels, die je schijnbaar allemaal redelijk hebt afgewerkt kun je vooralsnog 30+ dorpjes verliezen simpelweg omdat als er eenmaal dorpjes wegvallen en jij hebt vanuit die dorpjes snipes/recaps lopen die ook direct wegvallen.

De toren voegt naar mijn inzien wel waarde toe, niemand heeft zin om hersendood fakes te sturen, of dagenlang te dodgen. Het is altijd wel heel erg effectief geweest, maar ik heb het nooit wat gevonden.
Het nadeel is er echter ook, dit zorgt ervoor dat men al snel moet denken aan 400+ edels en minimaal hetzelfde aantal clears voordat de fronten echt winst kunnen maken, kortom een wereld zal stilstaan puur om op te bouwen voordat er grote succesen geboekt worden. Als die eenmaal geboekt worden, dan zal de wereld binnen een paar maand ook gespeeld zijn. De focus zal dus veel meer op end-game liggen, want early/mid-game zal aanzienlijk makkelijker zijn door de torenfuncties.

Weet hier niet direct een oplossing voor, maar de toren verzwakken en dergelijk lijkt mij ook geen oplossing. Men zal toch CF's voor hun diepe uitkijktorens en dergelijk rechtvaardigen en de rol van fakes zal je toch niet terug brengen naar wat het geweest was.

Het is wel geen zak aan om maanden lang vast te liggen als core-spelers, puur om langzaam je edels en stam op te bouwen voordat je de nodige edels en clears hebt om te kunnen toeslaan. Want met blitzjes kun je ook maar zoveel en op een gegeven moment heb je niet zoveel meer aan nog meer CF's.

*Note, dit zorgt er trouwens ook voor dat de ''zwakke'' fronten keer op keer gefocust zal worden. Je zou zeggen ''dat is toch logisch??", maar individuele acties zal echt niet effectief zijn. Dus stel je ligt in de core tegen je vijand, maar je stam/buren liggen er niet sterk tegenaan kwa looptijden, of fronten niet met die speler (een serieuze eerlijke 1v1) dan zal je in alle waarschijnlijkheid geen serieus terrein winnen totdat er serieuze succesen geboekt zijn op andere fronten, of spelers volledig weggespeeld zijn. Simpelweg omdat een actie met weinig edels toch niets gaat opleveren, dus dan zul je maanden je clears en evt edels moeten doneren, zonder te groeien etc.

@Duckje
Al met al denk ik daarom dat de uitkijktoren momenteel niet gebalanceerd is, voor de meeste spelers is het puur spelbederf. Een paar werelden kun je dit wel toestaan, maar vroeg of laat zijn spelers het wel zat om zich volledig te richten op andere fronten en het belang van de stam i.p.v. hun eigen fronten. Als er dan eenmaal doorbraak is, dan gaat iedereen ook snel op grijs want tegen dan is het verschil in kwaliteit en uitloop van spelers te groot om te overbruggen.

Ik vergelijk het met een vulkaan, die bouw je nu zeg maar 90% van de tijd op en dan oppeens komt er een grote uitbarsting op hetzelfde gebied waardoor de wereld ook in een klap gespeeld is.

Waar er eerder op willekeurige fronten klein schalige en individuele acties plaats vonden, ga je dat nu steeds minder krijgen en de enigste oplossing is een grootschalige vulkaan uitbarsting. Als die er eenmaal is, dan ben je ook gelijk snel klaar.

giphy.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Mensen moeten niet gaan verdraaien wat ik zeg. Ik zeg niks anders dan met 100 deff kan je 400 clears afslaan. Vervolgens wordt er van gemaakt dat er splitreinen in zitten, dat het allemaal binnen 1 minuut was etc., ja dan wordt het moeilijker. Is alleen niet wat ik aangaf, maar die charlezz wil zo graag gelijk hebben dat hij niet eens door heeft dat hij de situatie zo verdraaid heeft en nog steeds niet gelijk heeft.

Ik vind de toren juist OP, omdat de ontvanger van de massa te snel kan zien wat een fake is en niet, waardoor een fake sturen vaak nutteloos is. Mooiste zou zijn als er een maximum aantal toren zou zijn gebaseerd op het aantal dorpen, of de toren iets minder krachtig te maken om het voordeel bij de offer te houden.

Het uiteindelijke punt is toch dat je vindt dat mensen met een toren gewoon met die verhouding niet kunnen verliezen met beetje skills?

Dan moet je ook verder kijken dan je neus lang is en niet enkel naar de eerste wave kijken. Anders heb je een punt, maar lijkt me een nutteloze discussie dan. Offen bestaat namelijk niet uit alleen een wave 1. Wave 1 afslaan is geen hele massa afslaan altijd.

Fakes nutteloos vind ik verder een plus, want ik denk dat bijna geen enkele deffer van dodgen houdt. Ja - het deffen is hierdoor stuk makkelijker, maar in mijn ogen ook stuk leuker. Ik word liever weggespeeld omdat ik 800 splitedels op m'n dak krijg dan dat ik 5k fakes per dag binnenkrijg. Fake massa's worden idd wel weggenomen, dat vind ik ook wel een downside. Hoewel je die nog steeds in bepaalde mate kunt doen zolang er geen torens in hele diepe CFs zitten. Maar die tactiek wordt grootendeels weggenomen idd.
 
Reactiescore
1.454
Het uiteindelijke punt is toch dat je vindt dat mensen met een toren gewoon met die verhouding niet kunnen verliezen met beetje skills?

Dan moet je ook verder kijken dan je neus lang is en niet enkel naar de eerste wave kijken. Anders heb je een punt, maar lijkt me een nutteloze discussie dan. Offen bestaat namelijk niet uit alleen een wave 1. Wave 1 afslaan is geen hele massa afslaan altijd.

Fakes nutteloos vind ik verder een plus, want ik denk dat bijna geen enkele deffer van dodgen houdt. Ja - het deffen is hierdoor stuk makkelijker, maar in mijn ogen ook stuk leuker. Ik word liever weggespeeld omdat ik 800 splitedels op m'n dak krijg dan dat ik 5k fakes per dag binnenkrijg. Fake massa's worden idd wel weggenomen, dat vind ik ook wel een downside. Hoewel je die nog steeds in bepaalde mate kunt doen zolang er geen torens in hele diepe CFs zitten. Maar die tactiek wordt grootendeels weggenomen idd.

Das nou precies het punt. Ik zeg 400 clears kan je makkelijk afslaan met 100 deff. Dat was mijn stelling. Het werd al snel uit verband getrokken door te zeggen en wat over wave twee, alles zit binnen 1 minuut (waardoor je de deff niet kan schuiven), treinen zijn gesplit (maar wel op een manier die 9/10 niet voorkomt, maar het kwam zijn argument beter uit aangezien dan de snipes wel gesloopt werden).

Verder is fakes ontvangen niet altijd leuk, maar niet kunnen faken is dan ook naar. Een goede deffer kan snel de fakes herkennen van de clears. Verder worden er zonder toren veel meer fouten gemaakt, waardoor er meer accounts gebroken worden, dus er meer actie plaats vind. Wat is nou mooier wanneer beide kanten accounts breken door vol door te zetten?

Dat neemt de toren weg imo. Ik hoop dan ook dat w70 geen toren wereld is.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.147
Beste is:

Geen toren, geen kerk, geen PP functies, geen snelheid 1, geen boog & geen fucking ridders&boosts. Die wereld zou ik maar al te graag spelen. Een classic dus. Normale werelden worden helemaal verneukt door die ridders&boosts. TS boost +15, hou op zeg.
 
Bovenaan