Wereld 64 + De Grote Belegering

Duckje

Teamleden
Tribal Wars Team
Community Manager
Reactiescore
2.286


Beste Community,

Vandaag willen we, samen met wereld 64 ook een nieuw eindspel aankondigen voor Tribal Wars.nl: De Grote Belegering

Om je iets totaal nieuws te bieden voor onze 15de verjaardag, zonder het spel dat je kent te wijzigen, hebben we een nieuw eindspel gemaakt.

In dit scenario moeten de stammen van de wereld vechten over de controle van één groot dorp. Om te winnen zullen je je sluwheid en strategie moeten gebruiken. Bestorm je de stad met zoveel mogelijk troepen? Neem je strategische plekken in de staf af van je vijanden of val je hun dorpen aan terwijl hun troepen de grote stad beschermen? De keuze ligt bij jouw!




... Van districten
Op elke wereld met dit eindspel zal je in het centrum een van de kaart een stad vinden. Deze stad kan variëren in grootte en bevat steeds verschillende districten. Deze districten werken zoals normale steden buiten dat: ze niet hernoemd kunnen worden, en ze altijd een toestemming van 1 hebben en dat de reistijd altijd exact even lang is. Zelfs van district naar district. Als extra hebben de districten een negatieve defensiebonus zodat het moeilijker is om ze te verdedigen. De waarde verschilt tussen de districten maar een hogere waarde zal ook meer invloedspunten geven, die nodig zijn om de wereld te winnen.



... En stadswijken
Invloedspunten worden uitgedeeld aan de stammen voor elk district dat ze bezitten. Maar dat is afhankelijk van de stadswijk waarin ze liggen. Terwijl het aantal districten kan variëren zal een stad altijd bestaan uit vier stadswijken. Elke stadswijk geeft op verschillende momenten invloedspunten. Dit is 10:00 voor het centrum, 14:00 voor de financiële wijk, 18:00 voor de Ambachtenwijk en 22:00 voor de Haven (Neen, er zijn nog steeds geen schepen in Tribal Wars, Sorry!). Om Invloedspunten te verdienen moet je stam deze districten bezitten op deze exacte momenten. Dit is de enige manier om invloedspunten te verdienen. Het is dus belangrijk dat je een district kan bezitten wanneer de teller op nul komt en zich reset. Dus zorg ervoor dat je verdediging goed is of gooi al je eenheden op een ander district om het in de laatste seconde over te nemen. Om het nog iets spannender te maken hebben we nog een kleine twist toegevoegd. Als een stam de vereiste 40% invloedspunten bereikt zal de kost van goudmunten automatisch gereduceerd worden met 10% voor iedereen in de wereld. Dit gaat door met een extrz 10% tot 90% van de vereiste invloedspunten zijn bereikt en goudmunten nog 40% van hun originele prijs zijn.



Ten oorlog!
We hopen dat je geniet van dit nieuwe eindspel, het is niet heel ingewikkeld maar de districten behouden zal dat wel zijn. Wees dus zeker dat je een plan hebt en kies je doelwitten wijs!

We koppelen dit nieuwe eindspel met Wereld 64. De instellingen staan hieronder

Jouw
Tribal Wars Team
 
Laatst bewerkt:

Duckje

Teamleden
Tribal Wars Team
Community Manager
Reactiescore
2.286
Wereld 64

Beste spelers,

Wereld 64 komt eraan! Deze spelwereld start op 13.09 om 11:30

De instellingen van deze wereld zijn op globaal niveau bepaald om het nieuwe eindspel (De Grote belegering) te testen.

We testen eveneens de wijziging aan één van onze Premium Functies: "Bouwtijdreducties" die spelers toestaat om de bouwtijd van gebouwen te reduceren. In het verleden hebben we veel feedback gekregen over deze functionaliteit en we hebben nu besloten deze te veranderen. Origineel was deze functie voorzien als een vaste reductie (50%), om te verzekeren dat het er een vermindering is in efficiëntie en het de balans van het spel niet teveel verandert. Op basis van jullie feedback en gebruikersstatistieken kwamen we tot de conclusie dat deze functie niet voornamelijk gebruikt werd om je dorp sneller te doen groeien maar om je dorp herop te bouwen na een aanval, voornamelijk deze van muren. Dit was niet de verwachtte functionaliteit en is een probleem voor de balans van het spel.


Daarom hebben nagedacht over manieren om de functionaliteit niet te veranderen maar wel de negatieve impact die die een verandering kan hebben op spelers die het in een "normaal volume' gebruiken. Daarom hebben we geconcludeerd om de verminderde efficiëntie aan te pakken en te algemene reductie te verlagen van 50% naar 30%

We horen ook hierover graag jullie feedback.



De instellingen


Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1 (100%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1 (100%)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Actief
- Ridder/Standbeeld: Ja, met skills
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Niet actief
- Uitkijktoren: Actief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief
- Prestaties: Actief
- Technologieën: Simpel
- Beginnersbescherming: 4 dagen
- Minimum troepen per aanval: 1%
-
Vlaggen: actief
- Nachtmodus: 00:00 - 08:00
- Aanvalstiming: 100 ms

Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: De Grote Belegering
- Ledenlimiet Stam: 20 leden
- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen.

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd, 30% per reductie
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd

Feedback

Open geen supportaanvragen of topics om deze instellingen of de startdatum te wijzigen. De instellingen van deze wereld zullen gedurende de wereld NIET gewijzigd worden. Hij wordt dus uitgespeeld zoals hij gestart is.

Ga jij spelen of sla je over? Laat het weten in het feedbacktopic, of op onze discordchat in het hiervoor aangemaakte kanaal (click)!

Alvast veel succes!

Met vriendelijke groeten,
Jullie TribalWars.nl Team
 
Laatst bewerkt: