Wereld 64 + De grote belegering Feedbacktopic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.489
gs_forum_banner.jpg


Beste Community,

Vandaag willen we, samen met wereld 64 ook een nieuw eindspel aankondigen voor Tribal Wars.nl: De Grote Belegering

Om je iets totaal nieuws te bieden voor onze 15de verjaardag, zonder het spel dat je kent te wijzigen, hebben we een nieuw eindspel gemaakt.

In dit scenario moeten de stammen van de wereld vechten over de controle van één groot dorp. Om te winnen zullen je je sluwheid en strategie moeten gebruiken. Storm je de stad met zoveel mogelijk troepen? Neem je strategische plekken in de staf af van je vijanden of val je hun dorpen aan terwijl hun troepen de grote stad beschermen? De keuze ligt bij jouw!




... Van districten
Op elke wereld met dit eindspel zal je in het centrum een van de kaart een stad vinden. Deze stad kan variëren in grootte en bevat steeds verschillende districten. Deze districten werken zoals normale steden buiten dat: ze niet hernoemd kunnen worden, en ze altijd een toestemming van 1 hebben en dat de reistijd altijd exact even lang is. Zelfs van district naar district. Als extra hebben de districten een negatieve defensiebonus zodat het moeilijker is om ze te verdedigen. De waarde verschilt tussen de districten maar een hogere waarde zal ook meer invloedspunten geven, die nodig zijn om de wereld te winnen.

gs_map_city_400300.jpg
gs_ranking_overview_400300.jpg


... En stadswijken
Invloedspunten worden uitgedeeld aan de stammen voor elk district dat ze bezitten. Maar dat is afhankelijk van de stadswijk waarin ze liggen. Terwijl het aantal districten kan variëren zal een stad altijd bestaan uit vier stadswijken. Elke stadswijk geeft op verschillende momenten invloedspunten. Dit is 10:00 voor het centrum, 14:00 voor de financiële wijk, 18:00 voor de Ambachtenwijk en 22:00 voor de Haven (Neen, er zijn nog steeds geen schepen in Tribal Wars, Sorry!). Om Invloedspunten te verdienen moet je stam deze districten bezitten op deze exacte momenten. Dit is de enige manier om invloedspunten te verdienen. Het is dus belangrijk dat je een district kan bezitten wanneer de teller op nul komt en zich reset. Dus zorg ervoor dat je verdediging goed is of gooi al je eenheden op een ander district om het in de laatste seconde over te nemen. Om het nog iets spannender te maken hebben we nog een kleine twist toegevoegd. Als een stam de vereiste 40% invloedspunten bereikt zal de kost van goudmunten automatisch gereduceerd worden met 10% voor iedereen in de wereld. Dit gaat door met een extrz 10% tot 90% van de vereiste invloedspunten zijn bereikt en goudmunten nog 40% van hun originele prijs zijn.


gs_influence.jpg

Ten oorlog!
We hopen dat je geniet van dit nieuwe eindspel, het is niet heel ingewikkeld maar de districten behouden zal dat wel zijn. Wees dus zeker dat je een plan hebt en kies je doelwitten wijs!

We koppelen dit nieuwe eindspel met Wereld 64. De instellingen staan hieronder

Jouw
Tribal Wars Team

Wereld 64

Beste spelers,

Wereld 64 komt eraan! Deze spelwereld start op 13.09 om 11:30

De instellingen van deze wereld zijn op globaal niveau bepaald om het nieuwe eindspel (De Grote belegering) te testen.

We testen eveneens de wijziging aan één van onze Premium Functies: "Bouwtijdreducties" die spelers toestaat om de bouwtijd van gebouwen te reduceren. In het verleden hebben we veel feedback gekregen over deze functionaliteit en we hebben nu besloten deze te veranderen. Origineel was deze functie voorzien als een vaste reductie (50%), om te verzekeren dat het er een vermindering is in efficiëntie en het de balans van het spel niet teveel verandert. Op basis van jullie feedback en gebruikersstatistieken kwamen we tot de conclusie dat deze functie niet voornamelijk gebruikt werd om je dorp sneller te doen groeien maar om je dorp herop te bouwen na een aanval, voornamelijk deze van muren. Dit was niet de verwachtte functionaliteit en is een probleem voor de balans van het spel.


Daarom hebben nagedacht over manieren om de functionaliteit niet te veranderen maar wel de negatieve impact die die een verandering kan hebben op spelers die het in een "normaal volume' gebruiken. Daarom hebben we geconcludeerd om de verminderde efficiëntie aan te pakken en te algemene reductie te verlagen van 50% naar 30%

We horen ook hierover graag jullie feedback.



De instellingen


Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1 (100%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1 (100%)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Inactief
- Ridder/Standbeeld: Ja, met skills
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: niet actief
- Uitkijktoren: Actief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief
- Prestaties: Actief
- Technologieën: Simpel
- Beginnersbescherming: 4 dagen
- Minimum troepen per aanval: 1%
-
Vlaggen: actief
- Nachtmodus: 00:00 - 08:00
- Aanvalstiming: 100 ms

Edelen:

- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35 per edel
- Edelmannen looplimiet: 25 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: De Grote Belegering
- Ledenlimiet Stam: 20 leden
- Vakantievervangingen: Mogelijk voor maximaal 30 dagen over een periode van 60 dagen.

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd, 30% per reductie
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd

Feedback

Open geen supportaanvragen of topics om deze instellingen of de startdatum te wijzigen. De instellingen van deze wereld zullen gedurende de wereld NIET gewijzigd worden. Hij wordt dus uitgespeeld zoals hij gestart is.

Ga jij spelen of sla je over? Laat het weten in het feedbacktopic, of op onze discordchat in het hiervoor aangemaakte kanaal (click)!

Alvast veel succes!

Met vriendelijke groeten,
Jullie TribalWars.nl Team

Feedback op alle wijzigingen is welkom!
 
Laatst bewerkt:

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Het nieuwe spel nog niet gezien.
Maar de belangrijke instellingen (snelheid 1, kerk, uitkijk), die combinatie was W63 ook te zien. Dus iets meer variatie had wel welkom geweest :p.

EDIT:
Deze instellingen komen niet overeen met die op de tw site. Welke zijn nou correct? :confused:
 
Laatst bewerkt:

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Ah helaas. Dus deze instellingen zijn basically een kopie van w63 met kleine aanpassingen & dat eindspel?

De enige twee verschillen die ik zie zijn:
- Edel looplimiet is op w64 5 velden minder.
- W63 heeft als overwinningsvoorwaarde runendorpen, W64 dit eindspel.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487871837

Guest
Ik zou oppassen met instellingen die enorm lijken op die van 63, want ik heb er weinig positiefs over gelezen. Nu weet ik niet of dat door de lage snelheid in combinatie met LH kwam of dat er wat anders aan de hand is, maar toch.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Ik zou oppassen met instellingen die enorm lijken op die van 63, want ik heb er weinig positiefs over gelezen. Nu weet ik niet of dat door de lage snelheid in combinatie met LH kwam of dat er wat anders aan de hand is, maar toch.

LH had ik over het hoofd gezien. Heb enkel gekeken of de instellingen hierboven ook bij w63 dezelfde waarde hadden.
Nu kan het eindspel de wereld misschien stuk leuker maken dan W63, ik verwacht niet dat deze wereld nou net zo'n w wordt.

Maar volgens mij zijn er altijd spelers die bepaalde voorkeuren verafschuwen, zoals hekel hebben aan kerk, lage snelheid, TW doet geen goede zaken met veel instellingen hetzelfde houden in mijn ogen. Geef deze wereld gewoon geen kerk ofzo (waarom zou er 2x achter elkaar een kerk wereld komen?) en archers en snelheid 1.5 bijv. Dan was het stukken gevarieerder.
 
Reactiescore
2.489
Oeps, kerk hoorde niet op deze spelwereld te zijn. Die heb ik in de aankondiging dus even gewijzigd.
 
Reactiescore
1.468
Ik denk dat met dit nieuwe eindspel de instellingen heel anders bekeken moeten worden dan normaal, ik denk niet dat je dit kunt vergelijken met w63.

Ik Ben benieuwd hoe word voorkomen dat degene die als eerste edels heeft (de welbekende pp-abuser) als een malle al die steden pakt. Dat geeft natuurlijk geen garantie dat de steden blijven behouden, maar je hebt maar 1 edel per stad nodig.

Dit gaat staan of vallen bij de hoeveelheid serieuze spelers op een wereld en de hoeveelheid vereiste invloedspunten.

Inno kiest hier denk ik voor om meer invloed te hebben op de duur van de wereld.
 
Reactiescore
1.019
Dan had je het best nog even een wereldje moeten wachten aangezien er spelers zijn die absoluut snelheid 1 heel erg vervelend vinden :p
 

DeletedUser71336

Guest
Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd, 30% per reductie???????
van 50 naar 30? innogames in crisis? of ik die nu helemaal fout zit :eek:
 

Deleted User - 487871837

Guest
Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd, 30% per reductie???????
van 50 naar 30? innogames in crisis? of ik die nu helemaal fout zit :eek:

Staat in de openingspost.
 
Reactiescore
1.019
Is ook alleen maar meer geld voor ino aangezien mensen nu 2x gaan reduceren ipv 1x
 

DeletedUser61134

Guest
Op zondag mag je niet werken op een kerkwereld, maar god zijt gedankt dat deze niet meer van toepassing is nu Duckmans de instellingen gewijzigd heeft.
Al die non- believers altijd maar doorspelen op zondagen is blasfemie.

Wereld 63 is daarom een duivelsput, hoog tijd dat TW respect krijgt voor de kerken en een aanvalsverbod doet op Zondagen. Binnenkomend moeten gezamenlijke respectbetonningssessies (blijkbaar een woord volgens spellingscontrole?) worden naar onze Here God. Aanvallen die je verstuurd worden zendelingen en komen alleen het geloof versterken.

Innogames heeft een erg tekort aan respect voor de geloven op onze pannekoek en respecteert "zondag rustdag" niet zoals het hoort.
 
Reactiescore
1.367
snelheid 1? welp, guess ill die
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.495
Hoezo begint innogames nu ineens met goede updates te doen? Moet wel zeggen dat ik het nieuwe overwinning systeem nog vaag vind. Ben heel benieuwd hoe deze wereld gespeeld gaat worden? Core start voordeliger dan rim start?
 

DeletedUser77014

Guest
Jullie kunnen beter de naam van het spel veranderen, want dit is geen Tribalwars meer. :x
 

DeletedUser78825

Guest
Hoezo begint innogames nu ineens met goede updates te doen? Moet wel zeggen dat ik het nieuwe overwinning systeem nog vaag vind. Ben heel benieuwd hoe deze wereld gespeeld gaat worden? Core start voordeliger dan rim start?

Vgm is de looptijd van overal even lang op dat ding als ik het goed lees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan