Wereld 63 feedbacktopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deleted User - 24028

Guest
@Duckje dus er is een verhoogde gs productie. Waarom staat dat niet in de aankondiging / instellingen ?
 
Reactiescore
2.489
@Duckje dus er is een verhoogde gs productie. Waarom staat dat niet in de aankondiging / instellingen ?

Omdat mijn template het niet bevatte :)-)) en omdat het voor normale spelers ook niet altijd relevant en interessant is.

Er staat op mijn Todo Lijst om de aankondigingen te herwerken om dit soort zaken automatisch op te nemen.
 

DeletedUser69389

Guest
Omdat mijn template het niet bevatte :)-)) en omdat het voor normale spelers ook niet altijd relevant en interessant is.

Er staat op mijn Todo Lijst om de aankondigingen te herwerken om dit soort zaken automatisch op te nemen.
Zoals Martijn (@sseg ) op de classic eerder al meermaals aanhaalde is dat relevante informatie en dienen jullie de spelers daar ook gewoon over te informeren. Het niet doen is laakbaar en toont een onbegrip jegens de community.
 
Reactiescore
2.489
Formules:

Geen moraal - Geen formule
Puntengebaseerd: ((Def_punten / Aanvaller_Punten)*3+0,3)*100
Indien meer dan 100 -> 100%
Puntengebaseerd + Tijd: ((Def_punten / Aanvaller_Punten)*3 +(0.25 + GespeeldeDagen*0.002)

Het tweede gedeelte is max 0.5, opgeteld bij het eerste *100% voor percentage moraal. indien hoger dan 100 = 100%


Puntengebaseerd + Tijd (uitgebreid): ((Def_punten / Aanvaller_Punten)*3 + 0.25 + GespeeldeDagen*0.002)

indien hoger dan 100 = 100%


Voorbeeld:
Speler 1: 50.000 punten
Speler 2: 3.000 punten

Speeltijd: 250 Dagen

Je krijgt dan het volgende resultaat
Bekijk bijlage 13237


Voor diegene die het zelf even willen testen heb ik even een google sheet aangemaakt:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1g-oj8Eazz3bwlKUXIkkoKmYq1XpeFrVAfcrAHAKs384/edit?usp=sharing

Even info over de moraalberekening.

Vlak na wereldstart zorg ik voor een IGM met uitleg over deze beide settings.
 

Deleted User - 24028

Guest
@Duckje nu je toch bezig bent met berekeningen tonen.. hoe wordt de productie factor opgenomen in een berekening voor gs ?

Normaal is het de gs die je hebt per lvl (vaste waarden) x wereld snelheid. Hoe voeg je daar de productiefactor aan toe ?
 

Deleted User - 487920325

Guest
@Duckje nu je toch bezig bent met berekeningen tonen.. hoe wordt de productie factor opgenomen in een berekening voor gs ?

Normaal is het de gs die je hebt per lvl (vaste waarden) x wereld snelheid. Hoe voeg je daar de productiefactor aan toe ?

wereldsnelheid * productie factor * 80
 

Deleted User - 24028

Guest
wereldsnelheid * productie factor * 80

Nou dat lijkt me niet te kloppen, tenzij dat de productie factor iets anders is dan dat ik heb.. Maar ik neem aan dat dit de standaard productie per lvl gebouw is op snelheid 1 is ?

In 1 van mijn script gebruik ik: [5, 30, 35, 41, 47, 55, 64, 74, 86, 100, 117, 136, 158, 184, 214, 249, 289, 337, 391, 455, 530, 616, 717, 833, 969, 1127, 1311, 1525, 1774, 2063, 2400] -> de 5 is voor lvl 0, 30 voor lvl 1, en zo verder
Neem nu even classic: Ik heb een houthakkers van lvl 27 en die produceert volgens het overzicht 10.168 / uur. Als we de berekening hier op toepassen: 2.5 * 1525 * 80 = 305.000.

Zit ik fout met mijn basis aantallen of wordt die factor 80 toch op een andere manier toegebracht ?

Heb zelf even zitten puzzelen en volgende berekening lijkt me correcter: 2.5 * 1525 * (80 / 30) = 10.166,666. Niet op de kop correct, maar dat zou kunnen liggen aan de afronding die gebruikt wordt op het getal 80 / 30.. De 30 komt btw van @Duckje die zei dat 30 de standaard productie was en die bij classic 80 is en op w63 50 zal zijn.

PS: sorry als dit niet hier thuishoort, mag gerust verplaatst worden.
 
Reactiescore
1.019
Productie factor is normaal 30
Bij wereld 63 is die 50
Met snelheid 1 krijg je 2400 per uur op 30

2400/30*50=4k

Normaal krijg je bij snelheid 2.5 6k
6k/30*80 = 16k
 

Deleted User - 24028

Guest
Productie factor is normaal 30
Bij wereld 63 is die 50
Met snelheid 1 krijg je 2400 per uur op 30

2400/30*50=4k

Normaal krijg je bij snelheid 2.5 6k
6k/30*80 = 16k
Jup dat is idd een andere correcte manier, uitkomst is hetzelfde als mijn manier 1 * 2400 * (50 / 30) :)

Heb ook gevonden ondertussen hoe je het op de kop juist krijgt: Math.round(wereldsnelheid * standaardProductie) * (productieFactor / 30)

Math.round wilt zeggen dat wat binnen die haken valt eerst afgerond moet worden :)
 
Reactiescore
1.089
De totale gs productie wordt bepaald door een formule:
{standaardproductie} * {gebouwlevel-exponent} * {wereldsnelheid} * {factor}

Verdere uitleg/voorbeelden kan je via die quote vinden (ook op de pagina erna)

Zoals Martijn (@sseg ) op de classic eerder al meermaals aanhaalde is dat relevante informatie en dienen jullie de spelers daar ook gewoon over te informeren. Het niet doen is laakbaar en toont een onbegrip jegens de community.

Eens ja. Het heeft op de classic werelden ook een behoorlijk verschil gemaakt, vooral omdat daar de gs productie een stuk hoger is. Dan is bijvoorbeeld 6k ( maal 3) grondstoffen per uur opeens wel heel veel wat je mist of extra krijgt. Vind het ook gewoon niet meer dan normaal en dat heb ik toen ook uitgebreid met duckje en Poo besproken in dat topic dat er gewoon openhartig over gedaan wordt.
Heb toevallig gezien dat er deze classic wel wat over werd gezegd trouwens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan