Wereld 62 Feedbacktopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser74055

Guest
Als je via tribalwars naar wereldinfo gaat en dan wereld instellingen van de wereld staat er dat ts daling per edelman 20-35 is. Lijkt me handig dat dat ff aangepast om onduidelijkheden te voorkomen. ;)
 
Reactiescore
746
De instellingen op die pagina zijn nog niet eens volledig ingesteld. Die pagina is pas up to date zodra de wereld start. Minder naar kijken dus, want die info daar is zo inaccuraat als wat. Enkel de aankondiging telt.

(tevens is Haul onafhankelijk van rooftochten, dus beiden actief is perfect mogelijk en hier dus ook het geval)
 
Reactiescore
831
De instellingen op die pagina zijn nog niet eens volledig ingesteld. Die pagina is pas up to date zodra de wereld start. Minder naar kijken dus, want die info daar is zo inaccuraat als wat. Enkel de aankondiging telt.

(tevens is Haul onafhankelijk van rooftochten, dus beiden actief is perfect mogelijk en hier dus ook het geval)

Oh bedankt daarvoor, wist niet dat ze nog niet volledig waren. Wat ik eerder bedoelde over de rooftochten is dat er oftewel 'Actief' staat of 'Actief, met rooftochten'.

Maar deze is nog niet vast dus lekker afwachten :p
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.745
Leuk, alleen had ik het ledenlimiet liever op 5 of 10 gezien, zo creëer je meer dan 2 stammen die er echt toe doen. De meeste recente werelden tellen sowieso maar 20 a 30 fatsoenlijke spelers, wat dus gemakkelijk in twee stammen past.
 
Reactiescore
2.486
Zo'n lage ledenlimiet is alleen realistisch op een classic. En dan kijk ik vooral naar de kleinere rimstammen die er op een gewone wereld zijn.
 
Reactiescore
2.486
En waarom denk je dat

Heel grof gezegd: op een classic gaat het op kwaliteit van spelen. Op een normale wereld zijn er ook meer 'noobs' die het spel nog leren kennen en gaat het dus meer om het spelplezier. Ik ben het met je eens dat het voor pro's (de algemene AF ganger) het ideaal is om kleine stammen te hebben. Enkel is dit maar een subgroep die iedereen vergeet. Er zijn meer noobs dan pro's enkel hoor je deze eerst genoemde groep nooit. Deze noobs maken in een kleine groep nooit een kans. Aldus mijn visie.
 
Reactiescore
346
Heel grof gezegd: op een classic gaat het op kwaliteit van spelen. Op een normale wereld zijn er ook meer 'noobs' die het spel nog leren kennen en gaat het dus meer om het spelplezier. Ik ben het met je eens dat het voor pro's (de algemene AF ganger) het ideaal is om kleine stammen te hebben. Enkel is dit maar een subgroep die iedereen vergeet. Er zijn meer noobs dan pro's enkel hoor je deze eerst genoemde groep nooit. Deze noobs maken in een kleine groep nooit een kans. Aldus mijn visie.

Bestaat de echte noob dan nog? Kom ze eigenlijk zelden meer tegen. Tribal Wars is ook niet echt meer een spel wat nieuwe spelers aantrekt, voornamelijk het oude gareel komt steeds weer terug.
 

Deleted User - 2242732

Guest
Klopt wel wat je zegt aldo, maar met de evolutie van de laatste werelden hebben die "noobs" ook wel totaal geen toekomst meer.
Er bestaan maar 2 echte stammen op een wereld (vanwege de hoge ledenlimiet) en de edelruimte is gering aangezien iedere stam het max van zijn spelers heeft & voor ieder account dus ook edelruimte moet voorzien worden. Die voorziene ruimte wordt dan ook enorm snel ingenomen. Veel doorgroeimogelijkheden hebben noobs niet echt, dus of ze nu met 10 of met 5 zijn speelt geen rol, mochten ze de kans krijgen door te groeien is dat dan weer iets anders.

Een topstam van 3-4-5 man max daarintegen zal die edelruimte veel minder snel innemen.
Misschien zou er iets moeten bestaan als variabele ledenlimiet bv

  • punten nr 1 speler in je stam< x % van de nr 1 speler op de wereld --> ledenlimiet van 5-->10
  • Totaal aantal punten van je stam < x% van de punten van de nr 1 stam --> ledenlimiet van 5-->10

Het is maar een random idee, zoals het nu is is het voor beiden (nieuwe en oude spelers) niet echt fun meer na een paar maand.
 
Reactiescore
3.541
En wat doe je dan met stammen die 20 leden hebben waarvan de top 5 zo groot is ze regeltechnisch maar met 5 in een stam mogen zitten? Mooie gedacht maar niet echt praktisch.

Ik ben het wel oneens met Aldo dat hij zegt noobs minder kans hebben om door te groeien. Als het leden limiet veel lager zit, zit de kwaliteit ook veel meer verdeeld. Dit houdt in dat de 'toppers' ook vaak tegen elkaar komen te staan waar de 'noobs' dan weer veel meer profijt uit kunnen halen. Eventueel worden deze 'noobs' diplomatisch nog wat meer gebruikt omdat er meer evenwicht is in de wereld en ze dus effectief van belang kunnen zijn met troepen of dergelijke. Waardoor ze dus langer meedraaien als dat alles 50/50 verdeeld is en het gewoon een 1 v 1 strijd word waar noobs gewoon een rap lust object worden om nog wat save te creëren of snel nog wat te groeien voor de grote oorlog eraan komt. Werelden zijn ook veel sneller gedaan bij een 1 v 1 strijd, breekt stam A is B gewonnen en omgekeerd. Als het ledenlimiet veel lager ligt en er zijn 5 stammen en er valt een stam gaat het gewoon nog een tijdje door. Stel stam A breekt een speler van stam B dan gaan de overige spelers ipv op del (wat meestal gebeurd bij een 1 v 1 strijd) gewoon over naar stam C, D of E omdat alle kansen dan nog gewoon open blijven liggen.

Conclusie: Het evenwicht van een wereld is belangrijk maar hoe meer partijen daaraan meedoen hoe langer de levensduur. Hoe langer de levensduur hoe langer zoveel mogelijk spelers de tijd hebben bij te leren/wat te presteren.

Dus nogmaals een oproep, haal het ledenlimiet nog snel even 7 omlaag. Ik ken er niets van maar volgens mij is dat maar een kleine aanpassing :s
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan