DeletedUser
Guest
Wereld 6 en spelversie 4.0
Beste spelers,
Op vrijdag, 04 Januari 2008 zal de volgende wereld, Wereld 6, op Tribal Wars starten. Met die wereld wordt ook de spelversie 4.0 geïntroduceerd die nieuwe features voor Tribal Wars brengt. Je kan vanaf ongeveer 14:00 uur op de wereld inloggen zodra het icoontje op de hoofdpagina verschijnt. De nieuwe features van de update die de basis van het spel veranderen zullen op de bestaande werelden uiteraard niet ingevoerd worden.
Gelieve geen supportaanvragen te sturen of we de wereldinstellingen willen veranderen, of je misschien vroeger mag starten, en of we de wereld niet op een ander datum kunnen starten.
Spelversie 4.0: Nieuwe features
Met de nieuwe spelversie zullen een hoop nieuwe veranderingen komen die aan de ene kant het spel vooral in het begin interessanter maken en aan de andere kant makkelijker te spelen :
- Naast de dorpen die voor nieuwe spelers gecreëerd zullen ook zogenoemde bonusdorpen ingevoegd worden. Deze dorpen kunnen overgenomen worden en geven de bezitter in dat dorp voordelen (bijvoorbeeld betere productie van eenheden of grondstoffen). Je herkent die dorpen aan het grafisch verschil op de kaart, daar kan je ook zien welke bonus het dorp krijgt.
- De rol van de ridder wordt verbeterd: Door regelmatig met je ridder aan te vallen maak je kans voorwerpen, zogenoemde items, te vinden.
- Items verbeteren de eigenschappen van je troepen of van je dorp, bijvoorbeeld dat je meer buit kan dragen of dat je sterker aanvalt.
- Je vindt items door vaak aan te vallen, hoe vaker je aanvalt hoe sneller je een item zal vinden.
- De gevonden items kan je in de wapenkamer bestuderen.
- De ridder kan enkel 1 item geëquipeerd hebben.
- De items hebben alleen effect, als de ridder tijdens de aanval of tijdens de verdediging bij de troepen is.
- Hoe de items heten en wat ze precies doen zullen we nog niet verraden.
- Als twee ridders in een dorp staan krijgt dat dorp de bonus van alle ridders, maar van elk item enkel 1 keer. Dus twee ridders met hetzelfde item hebben dezelfde effect als een ridder met en een zonder item. Dit is enkel voor de gemeenschappelijke verdediging van een dorp belangrijk.
- Je kan je ridder nu ook in andere dorpen stationeren als je daar ook een standbeeld hebt gebouwd - maar je kan nog steeds enkel 1 ridder hebben.
- Verlaten dorpen worden nu ook barbarendorpen die langzaam meegroeien. Die dorpen hebben hiervoor geen grondstoffen nodig en ze produceren geen troepen. Bonusdorpen groeien ook mee. Als de dorpen nieuwe eigenaars hebben groeien ze uiteraard niet automatisch.
- In de smederij kan je nu ook een wachtlijst voor ontwikkelingsopdrachten gebruiken als je een Premium Account (PA) hebt.
- De ranglijsten voor verslagen tegenstanders worden anders berekend: Afhankelijk daarvan of je aanvaller of verdediger bent krijg je verschillend veel punten voor de verslagen troepen. De Hoeveel punten dat precies zijn kan je hier zien:
- Op nieuwe werelden kunnen tot aan 100 000 spelers spelen en de stabiliteit van bestaande, kleinere werelden is verbeterd. Dit betekent dat de paginas van het spel sneller laden en minder vervallingen optreden.
De nieuwe features zijn nog niet in de hulp pagina's geïntegreerd, maar we zullen ze daar binnenkort ook invoegen. Ondertussen kan je hiervoor in het Vragen-forum kijken voor de details. Als je je mening over dit onderwerp kwijt wil kan je die hier uiten.
De nieuwe features worden enkel vanaf wereld 6 vol geïmplementeerd. Op de bestaande werelden komen ze niet. In de toekomst zullen we ook werelden zonder de nieuwe features lanceren.
Wereld 6: hard-facts
- Start Wereld 6: Vrijdag, 04 Januari 2008, om ongeveer 14:00 uur
- Moderators: Ragey, BeNnOo, Nevyn; (forum: amoral)
- Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: ja
- Ridder/Standbeeld: ja
- Ridderitems (en nieuwe ridderfeatures): ja
- Bonusdorpen: ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): groeien mee
- Edelmanproductie: goudmunten-systeem
- Technologieën: 1-level-systeem
- Instellingen:
- Snelheid bouwen/ontwikkelingen: 1.5x
- Snelheid troepen: normaal
- Nachtmodus: van 01:00 tot 07:00 uur
- Startdirectie kiezen: pas vanaf 01 Februari 2008
- Grondstoffen vrij sturen: pas vanaf 01 Februari 2008
- Aanvalstiming: gehele seconden (bij meerderen aanvallen in een seconde vecht de eerstgestuurde aanval als eerste)
- Minimum troepen per aanval: 2% van de dorpspunten
- Boerderijlimietregel: gedéactiveerd
- Edelmannen looplimiet: 77 velden (~ 45 uur)
- Edelmannen goedkoop nabouwen: actief (goudmunten!)
Een gedétailleerde uitleg over de wereldinstellingen vind je hier. Nogmaals, stuur geen supportaanvragen over de instellingen van deze wereld. Als je iets hierover wil weten, vraag dit dan in het Vragen-forum.
Veel plezier en succes op Wereld 6!
Jullie tribalwars.nl team
Laatst bewerkt door een moderator: