Wereld 50 instellingen: Discussietopic

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.784

DeletedUser

Guest
Dit gaat nog een kleinere wereld dan normaal worden...

2000 duizend pre registraties tot nu toe, kan liggen aan de zomertijd maar vind het wel schandalig weinig voor een community die al jaren roept om een premiumloze wereld.
 

DeletedUser66265

Guest
Dit gaat nog een kleinere wereld dan normaal worden...

2000 duizend pre registraties tot nu toe, kan liggen aan de zomertijd maar vind het wel schandalig weinig voor een community die al jaren roept om een premiumloze wereld.

Het moment van starten, niet helemaal de juiste instellingen hebben, het plotseling naar voren halen van de wereld en de al tijden lang krimpende community. Zouden die omstandigheden misschien een rol spelen?
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.784
Dit gaat nog een kleinere wereld dan normaal worden...

2000 duizend pre registraties tot nu toe, kan liggen aan de zomertijd maar vind het wel schandalig weinig voor een community die al jaren roept om een premiumloze wereld.

Preregistraties zijn net begonnen en zover ik weet is het aantal preregistraties de laatste werelden altijd ergens tussen de 3k en de 5k, waar W47 een uitschieter was.

Daarbij zal deze wereld meer bb's per speler hebben en dus ook groter.

Ik denk dat je dus misschien nog positief verrast kan worden.
 
Reactiescore
276
Je kan hier geen premium "farmen", dat zal ook wel zijn effect hebben. Waar normale werelden toch een significant aantal "shadow regs" hebben, denk ik dat een groot deel van deze 2000 mensen wel daadwerkelijk gaan spelen.

Overigens denk ik dat 100% barbs complete waanzin is, maar ik juich gekke settings alleen maar toe.
 

DeletedUser63648

Guest
Een opvallende keuze dat duur herbouwen + millis. Iedereen die dus fatsoenlijk kan snipen kan zijn tegenstander lam leggen. Met het voorspelde hoge niveau voorzie ik stagnatie en zelfs bb-geëdel door de 'profs'. hihihi. Een wereld waar de deffers in het voordeel zijn, dwz iedereen die het basisniveau heeft. Edelclears zijn dus wss het enige rendabele. Maar tja. dan wordt je natuurlijk voor en na geëdeld.

En met 100 ms kan iedereen snipen.
 

DeletedUser66265

Guest
Een opvallende keuze dat duur herbouwen + millis. Iedereen die dus fatsoenlijk kan snipen kan zijn tegenstander lam leggen. Met het voorspelde hoge niveau voorzie ik stagnatie en zelfs bb-geëdel door de 'profs'. hihihi. Een wereld waar de deffers in het voordeel zijn, dwz iedereen die het basisniveau heeft. Edelclears zijn dus wss het enige rendabele. Maar tja. dan wordt je natuurlijk voor en na geëdeld.

En met 100 ms kan iedereen snipen.

Clears tussen de edels timen, fake edel clears, wees creatief. Het wordt voor de aanvaller een stuk lastiger maar het is zeker niet zo dat er geen opties over blijven. Een goede aanval zal nu echter wel een tijdrovende klus worden.
 

DeletedUser

Guest
Preregistraties zijn net begonnen en zover ik weet is het aantal preregistraties de laatste werelden altijd ergens tussen de 3k en de 5k, waar W47 een uitschieter was.

Daarbij zal deze wereld meer bb's per speler hebben en dus ook groter.

Ik denk dat je dus misschien nog positief verrast kan worden.

Uiteindelijk gaat het toch tegenvallen, helaas. Er zijn slechts 2500 pre registraties gedaan wat ik toch wel bizar weinig vind. De extra barbarendorpen zullen dan misschien toch nog het nodige gaan compenseren waardoor de wereld net een acceptabele grote zal gaan krijgen. Het boeit me verder vrij weinig, maar toont wel aan dat premiumfuncties uiteindelijk niet de hoofdoorzaak zijn dat TW steeds inactiever word.
 
Reactiescore
276
Uiteindelijk gaat het toch tegenvallen, helaas. Er zijn slechts 2500 pre registraties gedaan wat ik toch wel bizar weinig vind. De extra barbarendorpen zullen dan misschien toch nog het nodige gaan compenseren waardoor de wereld net een acceptabele grote zal gaan krijgen. Het boeit me verder vrij weinig, maar toont wel aan dat premiumfuncties uiteindelijk niet de hoofdoorzaak zijn dat TW steeds inactiever word.

Hartstikke leuk en aardig dat Poo juist deze post als "leuk" markeert, maar het is natuurlijk niet realistisch om te verwachten dat alle verloren spelers terugkomen, door zes(!) jaar na dato ons een aalmoes toe te werpen in de vorm van één gratis speelwereld.

Hebben de premiumfuncties het spel verziekt? Natuurlijk. Het zal ongetwijfeld een aantal spelers weggejaagd hebben, en daarmee heeft het een negatief effect gehad op de community. Na zes jaar is dergelijke "schade" niet meer te fixen. Dat gezegd hebbende zal het niet de enige reden zijn, Tribalwars is nu eenmaal een (ver)oud(erd) spel, de oude community is "ouder" geworden, etc.

Ondanks de negatieve toon, natuurlijk hartstikke goed dat tw team het voor elkaar gekregen heeft om een gratis .nl wereld te lanceren!
 

DeletedUser74396

Guest
het aantal preregistraties heeft vrij weinig te maken met de community als je het mij vraagt.
In tegenstelling tot w47 (een wereld met PP abusen) is er voor w50 amper reclame gemaakt.
De instellingen waren ocharme een weekje van tevoren bekend, same voor de preregistraties...
Dat er een wereld zonder PP kwam was niet veel langer bekend.

De spelers die nog steeds op het AF zitten zullen zodoende de aankondiging van w50 gezien hebben en zich daarop hebben verheugd.
Het doel van w50 is echter niet om de weinige spelers die nog op het AF zitten samen te laten spelen, maar door het afschaffen van PP abusen de oude (verloren) community terug te laten komen. Een doelgroep die helemaal niet bereikt kon worden op zo'n korte tijd.
 
Reactiescore
1.142
Hartstikke leuk en aardig dat Poo juist deze post als "leuk" markeert, maar het is natuurlijk niet realistisch om te verwachten dat alle verloren spelers terugkomen, door zes(!) jaar na dato ons een aalmoes toe te werpen in de vorm van één gratis speelwereld.

Hebben de premiumfuncties het spel verziekt? Natuurlijk. Het zal ongetwijfeld een aantal spelers weggejaagd hebben, en daarmee heeft het een negatief effect gehad op de community. Na zes jaar is dergelijke "schade" niet meer te fixen. Dat gezegd hebbende zal het niet de enige reden zijn, Tribalwars is nu eenmaal een (ver)oud(erd) spel, de oude community is "ouder" geworden, etc.

Ondanks de negatieve toon, natuurlijk hartstikke goed dat tw team het voor elkaar gekregen heeft om een gratis .nl wereld te lanceren!

Ondanks dat het ervaren spelers niet aan staat denk ik dat de premium functies op nieuwe spelers een positief effect hebben.
Veel al van deze abusher zijn namelijk nieuwe spelers.
 
Reactiescore
1.094
Barbarendorpen per speler?
We houden dit de normale instelling. Dit betekent in totaal tussen 10 - 15 barbarendorpen per 100 startende spelers. Denk eraan dat voor 'oude' (wereld 1 -> 10) dit op 0 stond en je puur afhankelijk was van spelers die stopten om te farmen.

Nou nee. Gezien de hoeveelheid barbaren is dit eerder 1:1 dan 1:10/15.
 
Reactiescore
276
Nou nee. Gezien de hoeveelheid barbaren is dit eerder 1:1 dan 1:10/15.

Dit was door mijn script al uitgelezen en later door Duckje bevestigt als de "bedoelde" instelling. Het is inderdaad 1:1.

Dus 100 = 100%, dus voor elke startende speler zal er 1 barbarendorp geplaatst worden. Deze wereld zal dus best wel wat barbarendorpen hebben. Echter: Deze instelling kan nog vlak voor de start gewijzigd worden op basis van het aantal pre-regs).
 
Bovenaan