Wereld 50 instellingen: Discussietopic

Reactiescore
2.489
Discussie: Wereld 50


Beste spelers,

Misschien wel het topic waar iedereen al een tijdje op wacht, maar de tijd is bijna aangebroken om Wereld 50 aan te kondigen.

Wereld 50 wordt verwacht tegen het einde van juni. De instellingen (buiten enkele) zijn nog niet definitief, daarvoor hebben we jullie hulp nodig.

De vragen die we graag beantwoord zien:
  • Feedback op onderstaande wereldinstellingen
  • Zou je nog iets veranderen, zoja: wat?

Op basis van de feedback worden de definitieve instellingen vastgelegd.

De huidige instellingen:

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 150% (1.5) Kan niet aangepast worden
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100% (0.6) Kan niet aangepast worden

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Inactief
- Ridder/Standbeeld: Inactief
- Bonusdorpen: Inactief
- Kerk en geloof: Inactief
- Burgerwacht: Inactief
- Prestaties: Geactiveerd
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Groeien mee tot 3.000 punten
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20 - 35
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 5 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Inactief
- Moraal: Gedeactiveerd

Instellingen:
- Nachtmodus: van 23:00 tot 07:00 uur
- Startdirectie kiezen: Actief
- Aanvalstiming: Milliseconden
- Minimum troepen per aanval: 1% van de dorpspunten Kan niet aangepast worden
- Boerderijlimietregel: Gedeactiveerd Kan niet aangepast worden
- Edelmannen looplimiet: Onbeperkt

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie de stam die de 75% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 30 dagen wint.
- Ledenlimiet Stam: Onbeperkt
- Vlaggen: Inactief

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief

Om alvast enkele vragen voor te zijn:

Waarom kunnen bepaalde instellingen niet aangepast worden?
Snelheid, Minimumtroepenregel: We verwachten op deze wereld meer startende spelers dan op andere werelden. Uit ervaring kan dit serverproblemen veroorzaken en daarom is de snelheid relatief laag alsook zijn we verplicht een minimumtroepenregel te activeren.

Boerderijlimietregel: De boerderijlimietregel kan echt niet geactiveerd worden op 'normale' werelden, hiervoor kan je dus nog enkel op speed/Classics terecht.

Waarom geen enquête / Stemming voor alle spelers?
In dit soort stemmingen komen de meer recentere instellingen sterker naar boven, zie ook Resultaten huidige enquête, dat is niet de bedoeling voor wereld 50. Tevens krijg je op deze manier combinaties die mogelijk niet optimaal werken.

Waarom geen limited/No-haul
Uit de instellingen blijkt dat dit toch niet geheel geapprecieerd wordt. Onze laatst gestartte classic heeft limited haul actief en is dus een prima wereld als je deze instelling echt wil spelen.

Barbarendorpen per speler?
We houden dit de normale instelling. Dit betekent in totaal tussen 10 - 15 barbarendorpen per 100 startende spelers. Denk eraan dat voor 'oude' (wereld 1 -> 10) dit op 0 stond en je puur afhankelijk was van spelers die stopten om te farmen.

Met vriendelijke groeten,
Jullie Tribal Wars.nl Team
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser73972

Guest
zonder de zeuren over wat niet aangepast kan worden zeg ik toch wtf die nachtmodus :eek:

Niemand heeft er baat bij dat deze om 23u ingaat, zet deze maar op 01:00 en zorg dat deze tot 9u duurt, dan heb je tenminste iets van slaap. Als dat niet kan alsnog de nachtbonus niet om 23u laten starten

Ledenlimiet stam: 25 vind ik btw ook een goede instelling van w47, zo voorkom je massa-stammen.


Dit zijn de 2 haalbare puntjes die toch nog wel moeten aangepast worden vind ik
 
Reactiescore
1.150
Ik heb de hele discussie niet echt goed gevold over de boerderijlimietregel, maar waarom kan het nou niet geactiveerd worden? Heb verder ook niet echt een goede reden gezien..
 
Reactiescore
2.489
Ik heb de hele discussie niet echt goed gevold over de boerderijlimietregel, maar waarom kan het nou niet geactiveerd worden? Heb verder ook niet echt een goede reden gezien..

Kan technisch niet. <-- punt aan de lijn en dieper en verder gaan we hier ook niet op in.
 
Reactiescore
111
Nachtbonus is raar idd, beter uurtje (of 2) later
 

DeletedUser73657

Guest
- Edelmannen looplimiet: Onbeperkt

Met deze instelling ga je bij massa's gewoon 1000 edels op je achterland krijgen, dan wordt deffen praktisch onmogelijk :p
 
Reactiescore
1.150
Kan technisch niet. <-- punt aan de lijn en dieper en verder gaan we hier ook niet op in.

Hmm, oké dan.

- Edelmannen looplimiet: Onbeperkt

Met deze instelling ga je bij massa's gewoon 1000 edels op je achterland krijgen, dan wordt deffen praktisch onmogelijk :p

Ja leuk toch? Dwingt je tot nieuwe tactieken on te deffen.
 

DeletedUser

Guest
Lijkt me weer een standaard wereld zonder iets interessants behalve die achterlijke nachtbonus.
Geen 15techs, geen seconden, geen boerlimiet, niets leuks.

Je kan hier geen muren uppen met PP i guess, wow nice
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
To be honest: dit ziet uit als een doodsaaie wereld.

Ik zou ten eerste een paar dingen sowieso veranderen.

Ledenlimiet Stam: Onbeperkt. Verander dit aub naar maximaal 50 of 40. In ieder geval een stuk lager, gezien de overwinningsvoorwaarden afhankelijk zijn van dominantie.
Nachtbonus. Waarom al vanaf 11? Kan dit naar 12 of liever zelfs 1? Ik zou zelf 00:00 - 07:00 of 01:00 - 08:00 doen. Ik zie zelf liefst het laatste.
Edelmannen looplimiet. Deze heb ik liever niet op onbeperkt. Dit kan echt problemen opleveren voor werelden die langer bezig zijn en is gewoon niks tactisch aan.

Ik zou een van de volgende dingen meepakken om de wereld wat interessanter te maken.

Optie A:
Activeren van kerk & boog.
Kerk brengt toch een extra tactisch element in het spel.

Optie B:
Pakketten & 3-tech. Laat aub wel dan de aanvalstiming op milliseconden staan! Ik wil geen nieuwe W39.

Optie C:
Combinatie van bovenstaande, zonder boog.
 

DeletedUser61042

Guest
Lijkt me weer een standaard wereld zonder iets interessants behalve die achterlijke nachtbonus.
Geen 15techs, geen seconden, geen boerlimiet, niets leuks.

Je kan hier geen muren uppen met PP i guess, wow nice

Zou wel leuk zijn inderdaad de laatste wereld die ik heb met techs heb gespeeld was wereld 24.

Kan technisch niet. <-- punt aan de lijn en dieper en verder gaan we hier ook niet op in.

Waarom word daar niet verder op ingegaan mijn vraag staat er ook altijd nog een maand onbeantwoord bij wereldinstellingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Speel classic voor meerdere techs.

Classic.

Classic.

Wat vind je buiten Classic-wereld instellingen dan nog leuke instellingen? ;)

Deze discussie is al eens gevoerd. Je kunt mensen niet dwingen om voor "speciale instellingen" per se de classic te moeten spelen.

Ik heb echt gewoonweg geen tijd voor een Classic. Bij een Classic duurt de gemiddelde clearsopbouw vaak niet langer dan 4 dagen, meestal zelfs 3. Je kunt dus in principe iedere 3 dagen vol onder aanval te komen liggen.
Voor mij is een normale wereld veel relaxter.

Moeten we de noobs van de TW-community blijven doodknuffelen met saaie instellingen? Zeker nu we een wereld krijgen voor het eerst sinds w27(!) waar bewust PP-functies uitgezet worden voor de community.
 

DeletedUser70435

Guest
Deze discussie is al eens gevoerd. Je kunt mensen niet dwingen om voor "speciale instellingen" per se de classic te moeten spelen.

Ik heb echt gewoonweg geen tijd voor een Classic. Bij een Classic duurt de gemiddelde clearsopbouw vaak niet langer dan 4 dagen, meestal zelfs 3. Je kunt dus in principe iedere 3 dagen vol onder aanval te komen liggen.
Voor mij is een normale wereld veel relaxter.

Moeten we de noobs van de TW-community blijven doodknuffelen met saaie instellingen? Zeker nu we een wereld krijgen voor het eerst sinds w27(!) waar bewust PP-functies uitgezet worden voor de community.

Ambrose is een iemand die classics speelt. Hij noemt instellingen die op de huidige classic actief zijn. Waarom zou je 2 bijna identieke werelden (buiten de snelheid) zo kort na elkaar maken? ;)

Andere instellingen zijn zeker mogelijk, daarvoor dit topic. Maar om nou instellingen te noemen die op de huidige classic er zijn, en hij classics speelt, ....
 
Reactiescore
1.711
To be honest: dit ziet uit als een doodsaaie wereld.

Ik zou ten eerste een paar dingen sowieso veranderen.

Ledenlimiet Stam: Onbeperkt. Verander dit aub naar maximaal 50 of 40. In ieder geval een stuk lager, gezien de overwinningsvoorwaarden afhankelijk zijn van dominantie.[/B]


MASSA=KASSA gaat hier goed op :p.
 

DeletedUser77477

Guest
2 vraagjes:

1. Kan je tropen uitwisselen tussen verschillende stammen of alleen naar je eigen stam?

2. Miliseconden, wat is dan de beperking tussen 2 aanvallen? 100ms of is er geen?



3. Met onbeperkte leden in stam kan je theoretisch iedereen uitnodigen en de wereld winnen, wat niet de bedoeling is.. Als je een hoog limiet wil, is 100 of 120 een max

Mvg
NMPN
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Ambrose is een iemand die classics speelt. Hij noemt instellingen die op de huidige classic actief zijn. Waarom zou je 2 bijna identieke werelden (buiten de snelheid) zo kort na elkaar maken? ;)

Andere instellingen zijn zeker mogelijk, daarvoor dit topic. Maar om nou instellingen te noemen die op de huidige classic er zijn, en hij classics speelt, ....

Een classic duurt echter gemiddeld slechts 4 maanden. Een wereld een stukkie meer.

Het is appels met peren vergelijken. Je kunt absoluut niet een normale wereld met een classic vergelijken. De snelheden zijn anders en bovendien zal het alleen al door het ontbreken van de boerderijregel een compleet andere wereld worden.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
To be honest: dit ziet uit als een doodsaaie wereld.

Ik zou ten eerste een paar dingen sowieso veranderen.

Ledenlimiet Stam: Onbeperkt. Verander dit aub naar maximaal 50 of 40. In ieder geval een stuk lager, gezien de overwinningsvoorwaarden afhankelijk zijn van dominantie.
Nachtbonus. Waarom al vanaf 11? Kan dit naar 12 of liever zelfs 1? Ik zou zelf 00:00 - 07:00 of 01:00 - 08:00 doen. Ik zie zelf liefst het laatste.
Edelmannen looplimiet. Deze heb ik liever niet op onbeperkt. Dit kan echt problemen opleveren voor werelden die langer bezig zijn en is gewoon niks tactisch aan.

Ik zou een van de volgende dingen meepakken om de wereld wat interessanter te maken.

Optie A:
Activeren van kerk & boog.
Kerk brengt toch een extra tactisch element in het spel.

Optie B:
Pakketten & 3-tech. Laat aub wel dan de aanvalstiming op milliseconden staan! Ik wil geen nieuwe W39.

Optie C:
Combinatie van bovenstaande, zonder boog.

Dit lijkt mij het beste en dan de nachtmodus zie ik het liefs van 00:00 tot 08:00
 

DeletedUser70435

Guest
Een classic duurt echter gemiddeld slechts 4 maanden. Een wereld een stukkie meer.

Het is appels met peren vergelijken. Je kunt absoluut niet een normale wereld met een classic vergelijken. De snelheden zijn anders en bovendien zal het alleen al door het ontbreken van de boerderijregel een compleet andere wereld worden.

Hij wil dan ook boerderijregel wel op w50 hebben :rolleyes:
Ik blijf erbij dat je nu niet moet verwachten dat er dezelfde instellingen gaan komen, die net al op een classic zijn gezet. TW moet rekening houden met heel de community, niet een handjevol die toevallig én classics én gewone werelden spelen.
 
Bovenaan