Wereld 45 & Premium Beurs

Reactiescore
1.367
Premium geval is heel leuk, maar als je verkoopt is het erg vervelend dat hij constant naar boven gaat. Je bied bijv 4900 hout aan terwijl je 5 handelaren hebt + 4910 hout. Het aanbod dat hij dan doet is 5050, waar je dus niets mee kunt. Kan er geen optie komen waarbij hij de maximale waarde pakt van wat je hebt?
 
Reactiescore
425
Vraag,

Hoeveel verdient Innogames hieraan? Ik bedoel krijgen ze hier een percentage van oid?
Voor de rest is het een prima functie. Werkt goed, je kan snel gs kopen als het nodig is of je kan het verkopen. Alleen is hij vaak leeg.

Iets anders ik snap nog niet hoe het werkt. De uitleg van poo. is onduidelijk.

Inno verdient er niks aan, is gewoon pure liefde die beurs.
 

DeletedUser72306

Guest
het is raar dat beurs leeg kan zijn in 1 continent en vol in een ander
stel iemand begint met spelen na 3 weken en hij wordt als eerste in een nieuw continent geplaatst
dan kan hij teoretisch gelijk 60k/60k/60k gs aanschaffen via de beurs zijn opslag omhoog halen en zo een enorme voor sprong nemen op mensen die gelijk met hem begonnen zijn maar net nog een plekje kregen in een over bevolkt continent

iets wat naar mijn mening waardeloos is

ook het oude systeem was beter je kon toen tenminste zien wie er verkocht en wist zo ook wat voor mensen er om je heen lagen
 

DeletedUser76439

Guest
Voor mij is het nieuwe systeem beter. Het leert de jeugd gebruik maken van wat ze op school geleerd hebben. Ben zeker dat er enkelen zullen overstappen naar de echte beurs. In de morgen en de late avond is er normaal veel meer aanbod. Dan je aankopen voor de dag doen is niet slecht. Later op de dag een deel verkopen. Momenteel is er ook een groot verschil in koers tussen de verschillende grondstoffen. Wil je leem voor hout ruilen doe je dat beter op de beurs.
Koers leem 118 verkoop 1223 leem en krijg 10 punten.
Koers ijzer 174 koop 1732 ijzer voor 10 punten.

Een winst van 41% of heb ik een foutje gemaakt?
Beste aanbieding op de gewone markt 0.95.

Het is beter voor de grondstof handelaren dat men niet kan zien dat er aanbiedingen zijn.
Grondstoffen op de markt kunnen gestolen worden.
Bij een aanval is het nu mogelijk om de overschot op de beurs te verkopen.
 

DeletedUser75068

Guest
Misschien veranderen dat je alle 3 de grondstoffen in 1x kan verhandelen. Mooi systeem, premium is nu beter te verdienen en de voordelen die spelers er mee konden maken zijn gefixt :) Thanks

tinsel
 

DeletedUser56459

Guest
Dan toch eens een wereld zonder Grondstoffen voor premium te kopen :eek:

Edit: precies niet echt gedeactiveerd nu ik alles lees :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser62766

Guest
Was het altijd al zo dat je zonder handelaren premium kon vervoeren? Heb een tijdje niet gespeeld maar in mijn hoofd was dat wel zo. Nu kan je in ieder geval echt ongelimiteerd doorkopen, zelfs je markt hoeft niet meer geupgraded te worden
 
Reactiescore
1.075
je hebt ook gewoon met de beurs handelaren nodig hoor?
 

DeletedUser62766

Guest
Nou als ik premium naar de beurs stuur kost dat me mooi geen handelaren in ieder geval.
 

DeletedUser76439

Guest
Ik vraag me af of ik de enige ben die als de koers hoog is grondstoffen koop die ik niet nodig heb, en een deel van die grondstoffen dan terug verkoop als de koers laag is?

Zo iets wat een beursgoeroe doet .

Zo handelen kost me wel een grote opslagplaats en redelijk wat handelaren. Maar met verlies verkopen heb ik hier, in tegenstelling met de echte beurs nog niet moeten doen.

Maar het kan natuurlijk altijd als er juist een aanval binnen komt.

Opgelet handelen op de beurs houd risico's in.
 

DeletedUser62766

Guest
Ja 100%
Heb in de beginfase wel wat geboost (ooh aah cheater) en had daar bij met marktplaats n2 9 grondstofdingen naar mijn dorp toelopen. (en dus ook premiumhandelaren weglopen). Is dit een bug dan?
 

DeletedUser76439

Guest
Wat is er gebeurd deze nacht? Gisteren nog meer dan 350k grondstoffen op de beurs en deze morgen zo goed als leeg. Vlug al mijn handelaren opgestuurd om de orde te herstellen. (Een druppel op een hete plaat.)
 
Reactiescore
746
Ja 100%
Heb in de beginfase wel wat geboost (ooh aah cheater) en had daar bij met marktplaats n2 9 grondstofdingen naar mijn dorp toelopen. (en dus ook premiumhandelaren weglopen). Is dit een bug dan?

https://help.tribalwars.nl/wiki/Premium_Beurs#Handelen
Wat is er gebeurd deze nacht? Gisteren nog meer dan 350k grondstoffen op de beurs en deze morgen zo goed als leeg. Vlug al mijn handelaren opgestuurd om de orde te herstellen. (Een druppel op een hete plaat.)

https://help.tribalwars.nl/wiki/Premium_Beurs#Taxatie_en_groei

:)
Staat alles in uitgelegd wat jullie vragen zijn ;)
Mochten er nog onduidelijkheden zijn hoor ik dat graag.
 

DeletedUser68708

Guest
Ik vind die premium beurs geweldig. De koersen vliegen de hele dag op en neer en als je een actieve speler bent kun je daar je voordeel mee doen en het is nog erg leuk ook.
Op de oude manier zijn er heel veel spelers die een nieuwe wereld alleen gebruiken om alleen GS te verkopen. Niks mis mee maar is niet leuk voor het spel. Deze manier voegt een extra dimensie toe: actief zijn en handelen!
TOP!
 

DeletedUser

Guest
Het kopen van grondstoffen is een begrip geworden binnen Tribalwars. Ik vind het persoonlijk erg leuk dat ze dit systeem nu uitvoeren op basis van een beurs. In mijn optiek wordt het zo leuker dan wanneer je 1000 GS kunt kopen met 1PP. Voor mijn gevoel is er een nieuw item toegevoegd aan de game, waar je naast farmen lekker mee aan de slag kan. Op het juiste moment kopen en verkopen, toch een kunst op zich :D
 

DeletedUser76439

Guest
Wat ik nog mis op de beurs is een limietorder. Ik weet dat er binnenkort wel zullen zijn die daarvoor een script zullen maken. Maar een limiet order invoeren voor premium gebruikers zou niet slecht zijn. Dan moet ik geen uren op de beurs vertoeven.

Enkel voor hen die niet weten wat dat is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Limietorder
 
Bovenaan