Wereld 45 & Premium Beurs

DeletedUser62646

Guest
Ik snap ook niet geheel hoezo de beurskoers 1 PP = 64 GS blijft, als het aanbod zo onwijs laag is, of sterker nog, er is 9/10x niks aangeboden, zou dat dan niet de koers wat moeten opkrikken? Vraag zal er genoeg zijn lijkt me.
 

DeletedUser76330

Guest
Ik snap ook niet geheel hoezo de beurskoers 1 PP = 64 GS blijft, als het aanbod zo onwijs laag is, of sterker nog, er is 9/10x niks aangeboden, zou dat dan niet de koers wat moeten opkrikken? Vraag zal er genoeg zijn lijkt me.

Dit is helemaal idioot. Als er veel vraag is en weinig aanbod zal die verhouding er in het normale leven anders uit zien. Maar zie jij hier mensen 1 PP betalen voor 30 GS, 100 PP voor 3k en dus 1000PP voor 30k. Nee. Dat zou echt belachelijk zijn.

Beurs is unfair, de persoon die het eerste op de wereld is en zo snel mogelijk is met die beurs abusen. Die staat voor, mijlenver voor en dat moet niet kunnen vind ik. Had het dan lekker gehouden zoals het was zodat dat iedereen had kunnen abusen. Nu is het wie het eerst komt die het eerst maalt.
 

DeletedUser75778

Guest
Zoals het er nu uitziet is deze nieuwe feature pure onzin, gewoon compleet gefaald. Als ik het TW-team was, zou ik zo snel mogelijk voor verandering zorgen.
 

DeletedUser75763

Guest
Begin van de wereld was deze compleet gevuld omdat de wereld nieuw is vriend..... Nu zal dat niet meer gebeuren dus nadeel voor nieuwe spelers vriend.

Dat is toch logisch? Als een bedrijf de beurs op gaat zijn er ook heel veel aandelen beschikbaar. Als er een aantal dagen/weken later mensen die aandelen willen kopen is het gewoon volgens vraag en aanbod. Dus gewoon zoals het op de echte beurs ook gaat.
 
Reactiescore
1.136
Dit is helemaal idioot. Als er veel vraag is en weinig aanbod zal die verhouding er in het normale leven anders uit zien. Maar zie jij hier mensen 1 PP betalen voor 30 GS, 100 PP voor 3k en dus 1000PP voor 30k. Nee. Dat zou echt belachelijk zijn.

Das juist hele idee van de beurs als er meer vraag dan aanbod is stijgt de prijs.
 

DeletedUser76330

Guest
Dat is toch logisch? Als een bedrijf de beurs op gaat zijn er ook heel veel aandelen beschikbaar. Als er een aantal dagen/weken later mensen die aandelen willen kopen is het gewoon volgens vraag en aanbod. Dus gewoon zoals het op de echte beurs ook gaat.

Het gaat er niet om hoe het er in het echt ook aan toe gaat. Sturen we in het echt ook 5000 bijlstrijders op een dorp af?

Het gaat mij er om dat er nu een enkeling een enorme voorsprong heeft t.o.v de hele grote rest. Met het normaal verkopen van GS voor PP kon die hele grote rest er nog voor kiezen om mee te gaan, nu heb je niet eens die keuze meer..

Das juist hele idee van de beurs als er meer vraag dan aanbod is stijgt de prijs.

Tuurlijk, dat is de beurs. Maar eerst zijn ze van dit spel TW hugs aan het maken om het zo eerlijk mogelijk te maken (3:1 regel als voorbeeld). Alles moet zo eerlijk mogelijk en de noobs moeten evenveel kansen hebben als de betere spelers. Waar zijn die gelijke kansen nu gebleven? Niet bepaald in de PP beurs.
 

DeletedUser75763

Guest
Het gaat er niet om hoe het er in het echt ook aan toe gaat. Sturen we in het echt ook 5000 bijlstrijders op een dorp af?

Het gaat mij er om dat er nu een enkeling een enorme voorsprong heeft t.o.v de hele grote rest. Met het normaal verkopen van GS voor PP kon die hele grote rest er nog voor kiezen om mee te gaan, nu heb je niet eens die keuze meer..

In de middeleeuwen waarop dit spel gebaseerd is wel?! En ja toen was het principe van vraag en aanbod er ook al.

En als je zelf zo graag wilt pp abusen moet je maar zorgen dat jij als eerste die beurs in kan.

Tuurlijk, dat is de beurs. Maar eerst zijn ze van dit spel TW hugs aan het maken om het zo eerlijk mogelijk te maken (3:1 regel als voorbeeld). Alles moet zo eerlijk mogelijk en de noobs moeten evenveel kansen hebben als de betere spelers. Waar zijn die gelijke kansen nu gebleven? Niet bepaald in de PP beurs.

En als je gewoon kon pp abusen zonder de beurs was er ook altijd wel eentje die 100k pp had en een ander maar 50k. Dan zou dat ook oneerlijk zijn? Ik geloof dat met deze pp beurs de verschillen kleiner zijn dan met gs verhandelen.
 

DeletedUser44024

Guest
De beurs is zeker interessant, en kan pp abuse verminderen.

Maar heb nog wel wat vraagtekens.
- hoe wordt de looptijd van de handelaren bepaald? ik neem aan dat die voor iedereen gelijk is.
- hoe start de beurs bij aanvang van de wereld? is deze al gevuld met GS en kunnen PP abusers snel een hoop GS inkopen zonder dat er nog verkopers zijn, of gevuld met PP (die innogames dan zal moeten voorschieten).

Alleen jammer dat verhandelde PP wordt afgeroomd :)

Looptijden is voor iedereen gelijk.

Enje tweede vraag: je kan geen gs kopen die niet eerder werd verkocht.

Uit de berichten van andere van de laatste dagen begrijp ik dat de premium beurs gestart is met volle GS. Graag zou ik van een tw mod horen wat nu precies de situatie is/was.
 

DeletedUser72306

Guest
beurs was compleet vol in het begin van de wereld

als je nu 65 gs koopt betaal je 2 pp terwijl als je 64 gs koopt betaal je 1 pp

dus als er al wat op de markt komt zou ik de tafel van 64 uit me hoofd moeten kennen om niet een mis stap te maken
als er dan eindelijk 1281 hout staat en ik tik in 1280 hout betaal ik dus 20 pp maar krijg van de beurs 1281 gs
terwijl als ik 1281 kopen zou omdat dat het maximum is wat in de beurs staat moet ik wel 21 pp afrekenen

dus 64=1
maar 1 gs kan ook 1 pp zijn

ik vond het oude systeem ook beter toen konden mensen ook gewoon pp aanbieden om gs te krijgen
nu is het dat mensen afspreken hun gs naar de beurs te brengen en een ander koopt het zodra hin er op staat

abuse van pp dus

enige wat ze zouden kunnen doen is werelden maken waar 20% ed. niet mogenlijk is
maar ja dat kost tw veel geld dus dat gaat niet gebeuren
 
Reactiescore
1.136
Voordelen: het is niet meer echt mogelijk om iemand te booste met accountjes die via de markt snel via de pp functie goedkoop gs'en booste ook je ligging en looptijd zijn nu gelijk dus in dat opzicht vind ik de beurs wel goed.

Verbeterpunt: vind die marge niet echt kloppen in het begin was de beurs de hele tijd leeg dit kan gewoon niet kloppen dan moet die prijs stijgen dat is het hele idee van een beurs.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser59471

Guest
Vraag,

Hoeveel verdient Innogames hieraan? Ik bedoel krijgen ze hier een percentage van oid?
Voor de rest is het een prima functie. Werkt goed, je kan snel gs kopen als het nodig is of je kan het verkopen. Alleen is hij vaak leeg.

Iets anders ik snap nog niet hoe het werkt. De uitleg van poo. is onduidelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76439

Guest
Mail van mijn broker.

De Premium Beurs al uitgeprobeerd?

Het nieuwe speeltje enkel op deze wereld werkt als de echte beurs. De prijzen schommelen volgens vraag en aanbod. Zo stel ik vast dat je beter niet s morgens verkoopt. Er is dan een overaanbod.

Niet iedereen wil grondstoffen kopen. Maar mensen die enkel grondstoffen willen ruilen kunnen er ook gebruik van maken. Op de gewone grondstoffen markt staan aanbiedingen van 1000 tegen 1500 of soms nog meer verschil. Dat is 50% verlies. Op de Premium Beurs kan je zaken afhandelen tegen een kost van ongeveer 4%. VB. Bij de laagste koers ontvang je 650 grondstoffen voor 10 punten. Dan verkoop je 674 van iets anders en je hebt je punten terug. Het kost je 24 grondstoffen of 4%.

20% gereduceerde kosten.

Dit kost je 30 punten. Van zodra de winst die je hebt op de kosten van een gebouw genoeg opleveren maak je daar gebruik van. Dus van zodra je 674 x 3 grondstoffen winst maakt, dit gerekend aan een beurskoers van 64 doe je winst door gebruik te maken van 20% gereduceerde kosten en de gespaarde grondstoffen te verkopen.

Nog een voordeel, zie je een aanval aankomen en je kan niet alles opgebruiken plaats ze op de beurs en weg zijn de grondstoffen. Aanval afgelopen koop gewoon voor evenveel punten grondstoffen terug. (transactie kosten beurstaks inbegrepen 4%)


Geen enkele garantie wordt gegeven en geen enkele aansprakelijkheid zal worden aanvaard
voor schade die voortvloeit, direct of indirect als gevolg van deze advertentie. Handelen op de beurs houd altijd een risico in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
372
Je hebt geen last van die zogenaamde tax als je meteen de juiste verhouding invoert volgens mij? Het lijkt alleen maar of je meer betaalt, maar in feite krijg je gewoon wat je hoort te krijgen voor de pp die je besteed.
 

DeletedUser76439

Guest
Je krijgt inderdaad wat je hoort te krijgen. Maar bij verkoop betaal je ongeveer 4% meer dan de aangegeven beurskoers. Wat helemaal niet erg is.
 
Bovenaan