Wereld 30 Review

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Review Wereld 30

review.jpg

Twee woorden negen letters!

De oplossing van dat raadsel is uiteraard duurt lang. Klopt. Dit heeft absoluut langer geduurd dan ik gehoopt had. Sommige verhaaltjes hebben erg lang op zich moeten wachten, welke verhaaltjes toch zeer belangrijk waren voor het compleet maken van een Review topic. Ik wilde dit topic afronden voordat ik aan mijn stage zou begonnen maar dit is door deze omstandigheden helaas niet gelukt. Bij deze alsnog, een review!

Waarom doen we dit eigenlijk?

Gezien dit voor de meeste mensen vrij recent allemaal is, is dit voor nu niet veel nieuws om allemaal terug te lezen. Maar hoe was de start nou gegaan? Dit heeft een deel van de huidige spelers van w30 misschien gemist, of bepaalde mensen hebben een deel van hun hersenen weggezopen – ik noem geen namen, is dat nodig dan? :D – en voor sommigen is het misschien te lang geleden. Besides, het is altijd leuk om over een tijdje terug te lezen wat er op deze wereld allemaal gebeurd is. Want let’s face it: dit is een interessante wereld geweest afgelopen jaar! Hoe de oorlogen gegaan zijn, daar zijn al twee harstikke mooie topics over geschreven met stukjes proza tussen die driedubbele onzin waard waren. In dit topic komen verhalen aan bod, geschreven door een aantal leiders/kopstukken van deze wereld. Een kleine inhoudsopgave:

- Stam: XVIII (geschreven door Auseinandersetzung);
- Stam: ~TRI~ (geschreven door Diederik van diedisback);
- Stam: Flash (geschreven door Conabita);
- Stam: Loyal (geschreven door Castiel/Baba);
- Stam: Megali (geschreven door Jeremy van Vitalise);
- Stam: Vertigo (geschreven door Rik van MaakJeNietDruk);
- Stam: ODA (geschreven door Ian van prinsesje);
- Stam: +/- (geschreven door TheCountOfMonteCristo);
- Speler: Noire (geschreven door Sander);
- Speler: Scooby-Doo (geschreven door Luuk);
- Speler: Door de muur om 7 uur (geschreven door Robin van DDMo7U).


Verhalen extra geschreven door mensen van ’t Algemeen Forum:

- Speler: ildraco (geschreven door Paul van ildraco);
- Speler: Spamoholic (geschreven door Kenneth van Spamoholic);
- Speler: .MolotoV (geschreven door Melle van .MolotoV).


Een hele flinke kluif leeswerk! Ik heb als stammen gekozen de stammen die naar mijn inziens grote invloed gehad hebben op deze wereld en ik heb de accounts gekozen die ten eerste top 3 waren voor lange tijd. Door de muur om 7 uur was dit niet altijd het geval, maar is naar mijn mening wel een account geweest die ook zeer belangrijk is geweest voor deze wereld met de stam Vertigo en dergelijke achter zich. Ik ga kappen met lullen. Er ontbreken helaas nog twee stukjes, die van XVIII en van Megali. Ik hoop deze later te kunnen toe te voegen, maar om jullie niet langer te wachten: bij deze de review!

XVIII:

Moet nog toegevoegd worden.

~TRI~:

Trinity Force!

05th December 2012 - 19:11:04 – de dag dat ik in Trinity force kwam. Van de huidige tw spelers zijn er niet veel eerder gekomen. Enkel lammert van Lambo2010 speelde eerder in Trinity force. Natuurlijk zijn er wel nog accounts van ex – Tri zoals Scooby-doo alleen daar zitten nieuwe spelers op.

Iedereen weet dat ik niet goed ben in een heel betoog schrijven vergeef me <3.

Opgericht:
TRI werd opgericht op 2012-11-03 13:09:07 door Troien, die eigenlijk niet actief genoeg was en Xelight werd de hoofdleider. De hulpleiders waren Ragnoraxy en nightring. Dit waren real life vrienden. Later zijn die allemaal zo’n beetje gestopt, en werd de nieuwe leiding gevormd door Lone soul en Ildraco dat is allemaal een stuk bekender I think.

Fusie:
De fusie was eigenlijk noodgedwongen. TRI had te weinig actieve spelers voor een oorlog, Ildraco de grote meester (nu wil ik mijn zakgeld Paul) heeft dit voornamelijk geregeld. De fusie was handig voor TRI zodat de accounts bemand konden worden TRI draaide op dat ogenblik ook niet echt lekker irritaties werden groter, en het werd duidelijk dat TRI wat eigenlijk niet echt een topstam was meer een vriendenclubje het niet kon redden zonder fusie.

Algemeen:

Tri zal mij vooral bij blijven als een leuke stam met veel vrienden, leuke mensen helaas zijn er veel weg. Ik zal ze ook herinneren als mijn eerste topstam, ook al is Opposites een stuk beter qua kwaliteit van de leden. Ik hoop dat ik nog een hoop ex-tri spelers mag tegenkomen in de toekomst

Groet,

Diedisback

Flash:

Het begin
Ik ben begonnen op Conabonita, maar ik ben geen goede starter en werd al snel aangevallen door grotere spelers om me heen.
Ik was leider van Xcution , een stam met wat spelers om me heen.
Ik lag naast RuneRifle, en op dat moment besloten we te fuseren.
Dit lag niet zo goed in MANIC, maar ik had weinig tijd om te starten dus het leek mij een goede oplossing.

We begonnen te fuseren en MANIC begon een beetje gek te doen, dus beetje terug gek gedaan.

.Flash
Omdat ik nu op RuneRifle speelde, zat ik automatisch op een leidersaccount van .Flash
Een massastam op dat moment en in oorlog met Royal Flush.
We zagen de kansen somber in, er zaten voornamelijk nieuwe en kleinere speler in .Flash.
We moesten oplossingen zoeken, er werd veel gecommuniceerd en er werden veel dingen verteld over TW.
Zo lieten we diverse oplossingen zien in scenario's die zouden kunnen gebeuren.
Zo leerden we de nieuwere spelers wat bij, en werd er wat terrein gewonnen.
Dit ook met dank aan Finest, waar we met wat grotere spelers van hun afspraken maakten.
Dit frustreerde enkele Royal Flush spelers waardoor er enkele stopten, en de rest opging in Loyal.
De strijd tegen Loyal leek een onmogelijke.
We waren gewoonweg met te veel accounts om alles goed te laten verlopen, daardoor zijn we enkele fusieplannen gaan maken.
Om de accounts goed en evenwichtig te maken.
We gingen van 40 accounts naar 25 accounts in .Flash, en al snel wierp dat zijn vruchten af.
Het eerste slachtoffer was Grizmo55, die noordwest lag van .Flash, een rekruutfoutje van Loyal die ongestackt stond.
De massa had 300 incomings, wat best veel is voor een early game.
Hij zwichte en vluchtte.
Daarna kwam Viral (Roy), het was aardig makkelijk hij was 90% Offence en werd snel opgerold voor een top 10/20 account.
Dit deed ons vertrouwen goed, we bleven zuidelijker edelen totdat we Pinky tegen kwamen.
Pinky was niet alleen, hij had DJ Headhunterz bij zich. Wat later een Dubbelaccount bleek te zijn en gebanned werd.
Waardoor Pinky op een gegeven moment heel hard groeide.
Na een paar mislukte massa's (Spelers die niet mee deden) over en weer. Werd het tijd om een grote massa te organiseren.

Postabon,Matista en RuneRifle lagen ondertussen al tegen Pinky aan.
Waardoor we besloten met een aantal man Pinky aan te vallen.
Ook Pinky zwichtte, hij nam dit sportief op en ik vindt hem nog altijd een toffe gozer.
Hij was een voorbeeld van hoe een goede speler hoort te reageren wanneer hij valt.

Aan de andere kant werd er ook terrein gewonnen door onze Bondgenoot +/-, waardoor er enkele problemen kwamen in Loyal en Loyal viel.

We hadden nog een oorlog lopende, deze tegen Cookie.
Tegen cookie hadden we al veel terrein gewonnen, en de laatste accounts gingen naar Vert.
Dus besloten we de oorlog te verzetten naar Vert.
Omdat er destijds toen veel inactiviteit was in .Flash, hebben we nauwelijks aanvallen kunnen doen.
Daar in tegen was Vert. actief en vielen al snel Neverglade aan, een account dat net zoals Grizmo55 een rekruutfoutje bleek te zijn.
We hebben goed stand gehouden, als je ziet hoeveel inc (1500) en clears (400/500) er op kwamen (Op een 1,1 miljoen account).
Met enkele mensen hebben we 3/4 dagen achter elkaar gedeft en maar 2/3 dorpen verloren.
We wilden een counterattack doen, helaas waren we gewoon te inactief voor een geslaagde massa.
Hierdoor besloten we Noire te contacteren om Spamoholic aan te vallen.
Helaas had hij er nog geen tijd voor, totdat 2 weken later hij zelf kwam om Spam aan te vallen.

Het werd onrustig in .Flash, omdat er een aantal mislukte massa's waren door inactieve spelers.
Die toezeggingen deden, en het later ''vergeten'' waren.
Waardoor er steeds meer druk kwam om naar +/- te gaan met enkele actieve leden.
De gesprekken liepen anders dan verwacht, ook omdat er verschillende dingen werden gezegt, wat nogal verwarrend was.
Hierdoor zijn de gesprekken gestaakt, maar de onrust nog niet uit .Flash.
We zouden niet overleven, wanneer er een aantal accounts zo inactief waren.
De actieve spelers hadden circa 2 tot 4 accounts onder hun hoede, alleen maar omdat die inactief waren.
Dus werd er gekeken naar andere mogelijkheden.
Al snel waren er enkele spelers die dan naar Vert. toe wilden, opzich een goede zet als je ziet wat onze stamcluster dan zou worden.
De gesprekken liepen soepel en edelrichtingen werden gemaakt.
Er moesten enkele inactieve accounts het veld ruimen, wat natuurlijk niet makkelijk was, maar het waren accounts die het niet gered hadden zonder VV.
De rollen werden omgedraaid, we waren niet meer langer bondgenoot van +/-, maar een vijand.
Nog steeds wil ik +/- bedanken voor de communicatie en gezelligheid.
Ik vind het erg jammer dat het zo gelopen is, na een aantal communicatiefoutjes

We werden al snel Vert. wat ook een leuke en gezellige stam was.
Helaas was het met Vert. al snel het zelfde als .Flash, het werd zeer inactief nadat er veel spelers besloten te stoppen.
Ik was op dat moment zelf ook redelijk inactief vanwege mijn drukke agenda.

En toen ik terugkwam, Zaten we in ODA ! hihi
 
Laatst bewerkt:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Loyal:

Wereld 30 begon voor mij echt toen ik als hoofdspeler op Vodianova kwam spelen, het account had toen 7 dorpen en een leuke ligging, met Bjarne en Milan zouden we een topteam vormen. De 2 genoemde stopten echter vrij snel op Wereld 30, helaas voor het account. De namechange was een vooraf aangekondigde actie, ik zou anders namelijk nooit op dat account zijn gekomen, ik speel enkel met mijn eigen namen en zo is dus ook Ezio Auditore da Firenze op Wereld 30 gekomen.

Het account zat in Loyal, een stam sterk gelegen in de core richting het westen van Wereld 30. De stam groeide zeer rap en beschikte over een groot aantal topspelers, het had op dat moment concurrentie bovenin van de pre-made Mundi XVIII. De leiding van Loyal kon het allemaal niet bijbenen, het waren 2 onervaren leiders die allebei voor het eerst leiding gaven aan een topstam. Hierdoor kwam het idee naar voren dat ik hoofdleider zou worden in Loyal en de twee medeleider zouden worden om ook bij te leren. Zo gezegd zo gedaan, en dat is hoe ik destijds aan het roer van Loyal kwam te staan.

Loyal bleef ondertussen sterk uitbreiden en maakte liet aan de wereld zien terecht in de top te staan. De stam week voor niemand en haar leden hadden een zeer grote groei, concurrent Mundi deed echter hetzelfde waardoor er een leuke strijd ontstond om de eerste plek ( niet dat dat enige waarde heeft ). Mundi stortte echter als een kaartenhuis in elkaar, Loyal besloot hier op te reageren en nam een aantal sterke en goed gelegen Mundi spelers aan. Er ontstond een enorme voorsprong voor de stam.

Dit werkte in de eerste instantie enorm goed voor het moraal, de stamgroei werd net groter, de spelers groeide nog harder, maar des te harder kwam de klap in het gezicht toen de activiteit en groei verminderde. Spelers werden luier, gingen ervan uit dat het ze wel zou komen aanwaaien, terwijl onze vijanden vochten tegen de rang 1 en dus enorm gemotiveerd waren goed te presteren. Vooral .Flash wist een aantal mooie aanvallen op te zetten waardoor onder andere Viral viel, ook Pinky and the Brain had het erg zwaar maar dit account bleef sterk overeind staan.

Loyal herpakte zichzelf, liet zien waarom het op rang 1 stond en alles leek weer onder controle te zijn, echter kwam de val van Stelvio zeer ongelegen, Stelvio ging op delete doordat Gerard van dit account ermee stopte. Dit herzag hij later omdat een co graag door wilde, door een verkeerde overstap kreeg het account echter 50% om de oren en hier zou het account nooit meer bovenop komen. Er was een gat gevallen in de Choice cluster, maar belangrijker, er was een gat gevallen in de orde van de defensie van de stam. Elk account dient zijn omgeving te domineren, als 1 account verzaakt leidt de hele stam hier onder, en dat was wel te zien. Dream Weaver kreeg het zwaar, ook Pinky and the Brain kreeg harde massa's te verwerken wat uiteindelijk tot hun val zou leiden. Na Pinky viel helaas ook Vliegende Ezel en ging Dream Weaver op delete.

Ondertussen was er in het oosten ook een oorlog opgelaaid met de stam die destijds Hans heette, Ankertjes kwam flink onder aanval te liggen, deze aanvallen werden met succes afgeweerd en daar wisten we ook hard terug te slaan, dorpen werden gewonnen. Dit bracht moraal terug in de stam en alles leek weer goed te komen, de stam had BG's gevonden in ODA en Megali. Het trio had een goede band en had een verbond tegen Hans/+/- gevormd, een fusiestam ontstaan uit twee Core-Oostelijk gelegen stammen genaamd ~TRI~ en NWO. Loyal had hierdoor .Flash én +/- als vijand.

Een tijdje ging het goed voor Loyal, de zaken waren opgelost, ze hadden sterke BG's en de zaken verliepen goed, Loyal was vooral de aanvallende partij in de oorlogen die werden gevoerd op dat moment. Een sterk offensief van +/- zorgde ervoor dat Ankertjes wankelde, sterk doorzetten zorgde vervolgens ook voor de val van dit account. Hier ging een tactische blunder van Ankertjes zelf aan vooraf, een fusie met een speler naast hem zorgde voor een front van ongeveer een half continent groot met meer dan 5 spelers van +/-. Het front was simpelweg te groot en met teveel verschilende spelers om zonder gigantisch grote stacks te verdedigen. En op dat moment kon Loyal zich dat niet veroorloven.

Megali was ondertussen ook niet meer wat het geweest was, de stam wankelde gigantisch, de stam wankelde op begeven moment zo erg dat er een fusie nodig was om de spelers van Megali in de eigen linies te behouden. Hierdoor lag Loyal, dat nu Global ging heten, zowel westelijk als oostelijk van +/-. Jordi en Sander hadden ondertussen de leiding van Global opgepakt, samen met Marie, wegens privéproblemen bij mij persoonlijk, ik kon hierdoor amper online zijn en zeker niet voldoende om de stam te leiden. Een gebeurtenis waar ik gigantisch van baal, maar iets dat niet te vermijden was gezien de persoonlijke situatie.

Na mijn privéproblemen wilde ik terugkeren op Wereld 30, echter was er gigantisch veel verandert, Ezio zat ondertussen in ODA samen met de andere Zuidelijk gelegen Global leden, een aantal Global leden waren richting +/- gestapt, leden waaronder ook Noire, iets wat ik deze twee lang kwalijk genomen heb. Het heeft echter geen nut wrok te koesteren voor dingen die lang terug zijn gebeurt, ik vind jullie beslissing nog steeds vreemd en ben teleurgesteld dat jullie voor dit pad hebben gekozen. Maar achteraf kan ik het begrijpen. Jullie hebben geweldig gestreden om Global van de grond te krijgen, echter moet de rest dan ook nog maar willen, en dat begrijp ik heel goed. Het enige dat ik nu kan doen is jullie bedanken voor de leuke tijd die we toch in Loyal samen hebben beleefd.

In ODA kon ik de zin niet terugvinden, er was een pad bewandeld die ik niet zelf gekozen had, echter begrijp ik dat de spelers van Ezio destijds voor dit pad kozen. Ik kon er echter geen echt plezier meer in vinden, iets dat ik wel enorm heb geprobeerd, meerdere malen zelfs, dat kunnen menig ODA spelers bevestigen ook.

Al met al niet een gigantisch geslaagde wereld voor mij als persoon, maar er is genoeg in gebeurd en er was ruim voldoende actie. Ik heb veel toffe spelers leren kennen en heb erg mooie momenten mee mogen maken op deze wereld. Bedankt voor een leuke tijd aan iedereen, en het gaat jullie allemaal goed, ik hoop jullie allemaal nog een keer tegen te komen op het strijdveld in een andere wereld, als vriend, of als vijand ^^
Het was me een waar genoegen dames en heren ☺
Met vriendelijke groet,
Castiel.

Megali:

Moet nog toegevoegd worden.

Vertigo:

Op 19 maart 2013 werd er een nieuwe rimstam opgericht met de naam Vertigo. Onder leiding van Julian (van demonsexists) & Rik (Maakjenietdruk) begon de stam klein met 4 leden. Al snel groeide deze 4 leden uit tot de sterkere leden rond continent 23/24.
De groei van Vertigo viel al snel op bij andere spelers in de buurt en al snel werden er een aantal nieuwe leden aangenomen een stuk naar het oosten toe. Het ledenaantal groeide hiermee tot 8. Met deze 8 leden hebben we ongeveer een maand een stam gevormd, maar helaas stopte er door drukte 4 van de leden waaronder een van de oprichters (Julian).
Met 4 leden werd het al snel duidelijk voor ons dat als we wat wouden betekenen in de wereld dat we op zoek moesten gaan naar nieuwe recruits of samen moesten gaan werken met een andere stam (fuseren). Zo werd eerst om ons stamcluster in het noorden te verstevigen Speelvis gerecruiteerd.
In diezelfde tijd werden wij gecontacteerd door de rimstammen Cookie en Star! Cookie (olv. Mr Tobias) was in toen in oorlog met de toen nog grote stam .Flash en hun wisten ook dat ze als ze de oorlog van .Flash zouden willen winnen dat ze ergens samen moesten gaan werken en hadden toen een verdrag gesloten met Star.(olv. DDM7U) Een nog kleinere rimstam in het westen van de wereld. Na goed overleggen hebben we op 31 mei 2013 de fusie afgerond en met het aannemen van nog 2 nieuwe leden in dezelfde week ging het heel goed met Vertigo. Als kleine rimstam begonnen waren we nu een stam die derde stond op de wereldranglijst.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Door deze fusie wisten we eigenlijk al dat er snel een oorlog met .Flash zou volgen. We hadden alleen niet gedacht dat ze deze oorlog zo snel aan ons zouden verklaren. Het duurde vanuit de kant van .Flash dan ook veelste lang voordat ze begonnen met een aanval. De oorlog zelf was niet heel erg spectaculair. Hier en daar werden wat dorpen verloren. Ondanks dat wij toch duidelijk het voordeel hadden ging het binnen Vertigo niet super. Mede door de vakantie was de activiteit niet super hoog. Nadat Noire zich onverwachts Spamoholic aanviel toen viel voor Spamoholic het doek.
Ten tijde van de oorlog tussen Vertigo & .Flash was er onderling veel gezelligheid op skype. In de oorlog was terug te zien dat de activiteit in beide stammen niet optimaal was en er werd dus al meerdere malen voor de grap gesproken over een fusie tussen beide stammen. Toen de BG tussen .Flash & +/- werd verbroken zijn er dus serieuze gesprekken begonnen over de fusie. Na lang overleg tussen de beide leidingen was de beslissing gemaakt en zouden de leden van .Flash overkomen naar Vertigo. Hiermee waren wij dus de nieuwe nummer 2/3 stam van de wereld.
De zaken liepen de eerste 2 weken binnen de nieuwe samenstelling goed. Na de val van Ravage hebben wij het oosten van onze stam “versterkt” door het binnen halen van 3 nieuwe leden. Wat achteraf zeker een van de foute beslissingen is geweest van de leiding van Vertigo. 2 van de nieuwe leden zorgden al snel voor problemen in het noordoosten van het stamcluster. Ook in het zuiden van het stamcluster ontstond er steeds meer onenigheid over de afgesproken interns. Dit waren samen met inactiviteit en dat ze er geen zin meer in hadden redenen voor een aantal spelers om te stoppen. Dit waren onder andere bespeler(s) van de accounts Postabon, Jack Daniels, DDM7U. Toch wel een aantal van de sterkhouders binnen Vertigo. Toen een aantal dagen voor 15 september heb ik (Rik) in onze stamchat laten weten dat ik het niet meer zag zitten binnen Vertigo en dat ik binnen een aantal dagen de stam zou gaan verlaten. Dit kwam mede door de bovenstaande punten maar ook omdat ik vond dat er teveel mensen waren die aan zichzelf dachten of die zichzelf boven andere mensen plaatste.
Vervolgens heeft de leiding (met name Mr Tobias) geprobeerd de zaken voort te zetten binnen Vertigo. Maar naast het account Maakjenietdruk waren er nog een aantal belangrijke accounts om het noordelijke en zuidelijke cluster met elkaar te kunnen verbinden geleaved en is er na overleg besloten dat het (actieve) zuidelijke deel van Vertigo zich bij de stam ODA zou gaan voegen en is er in het noorden een nieuwe stam opgericht (V)

ODA:

Het verhaal van ODA

ODA is ontstaan uit een fusie tussen Apple Inc en Raawr. Mijn co en ja tevens vriendin kwam op het idee om deze 2 stammen samen te voegen om de directe dreigingen van enkele krachten als Revalation, Little Muppets en The Rolling Stones tegen te kunnen houden. Het begon allemaal op 29-11-12 toen de leiders van Apple Inc (Thijs91 en Mc.Dome) ODA oprichten. Toen de fusie rond was bleek er geen animo te zijn voor meer leiders dus hebben wij als leider van Raawr toegegeven geen plek als leider te vervullen.
Steeds meer dorpjes werden gepakt en een aantal topspelers als Tituskiller, KonijntjeX en G.TH begonnen hard hun weg naar de top te edelen wat er toe leiden dat na nog geen maand ODA al bovenaan de continentlijst stond. Het was een rumoerige start met veel mensen die kwamen en gingen maar het begon een echte stam met potentie te worden. Er werden een aantal oorlogen ontketend met nabij liggende stammen om zodoende een ijzersterk cluster te creëren.

ODA’s opmars
ODA was 1 van de weinige stammen die het nog een goed idee vond een opleidingsstam te beginnen (wat maar weer eens bewees dat dit gewoon niet werkt) Maar de banden verliepen stroef en de leiding van ODA dwong de leiding van de opleidingsstam om leden te kicken zodat die geedelt konden worden door ODA. Al snel was dit het begin van het einde van de leiders Thijs 91 en Mc.Dome. Eerstgenoemde werd vervangen door G.TH en toen begon de stam pas echt goed te draaien. Het continent werd toen der tijd nog gedeelt met 4 andere stammen (TRI/NWO/Mars/M#B). G.TH kwam op het geweldige idee om samen met Mars te fuseren en M#B weg te edelen zodat je 3 stammen over zou houden, maar zoals jullie allemaal weten fuseerde NWO en Tri tot 1 dus werd het een opgesplitst continent.

ODA op weg naar de top
De fusie was vanaf dag 1 al geslaagt! Mc.Dome stopte als leider en Highlander nam zijn plek in. Highlander had daarbij ook goede banden met de leider van NWO Wouter en zodoende waren we zeer goed op de hoogte van alles wat er aan de hand was om ons heen en konden we aan echt uitbreiden denken. M#B werd vrij snel weggeedelt door wat nu het front van ODA is en er werd geedelt richting de rim om zodoende een goede safezone te creeren. Echter bleef het hier niet bij en fuseerde we ook nog met het toenmalige Pyscho. Dit resulteerde in een top 5 plek op de ranglijst en echte naamsbekendheid voor ODA. Highlander en G.TH was een echt top team en het ODA van dezer dagen zou er niet zijn zonder hun.
Toen Loyal de oorlog begon en bondgenoten begon te werven zijn wij aan Loyals kant gekomen aangezien Hans toen onze edelrichting was echter bleek dit later niet de enige reden te zijn om voor Loyal te kiezen ;)
Sick had de kant van de vijand gekozen en zou ons grootste target worden samen met Hans, maar blijkbaar hield G.TH er goede banden met de toenmalige Sick leider Werner opna en zodoende weer een fusie. Met deze fusie kreeg ODA een groot deel van het zuidelijke werelddeel in handen en stonden we op plek 3. Lang was ons idee om de lachende 3de te worden in de oorlog maar het verhaal van Loyal is bekend!
Toen global gevallen was is er een groot deel naar ons toe gekomen en kwamen we op plek nummer 1. Met veel hangen en wurgen zijn we tot een goed geoliede stam gegroeit resulterende in goede resultaten tegen Little Muppets .

Het ODA van nu
Lang ging alles op deze manier en was ODA denk ik een tijdje terecht de nummer 1 van de wereld maar zoals in veel stammen heeft de zomervakantie ook in ODA flink huis gehouden. Vooral resulterend in het vertrek van onze 2 leiders G.TH(Tom) en Highlander (Dennis) + het wegvallen van Marie (ga geen verhaal op het AF vertellen waarom maar ik denk dat veel mensen wel weten hoe of wat ;)) waardoor unaniem besloten is dat ik het stokje wel zou gaan overnemen. Met een nieuw leidersteam en een nieuwe visie zijn we verder gegaan en proberen na de vakantie alles op de rails te krijgen (kan wel mededelen dat dit echt een hels karwei was :p) .
Wat een mooie 3 strijdt had kunnen (en misschien wel had moeten worden) viel Vert en hebben wij daar in onze ogen optimaal van geprofiteerd. We wisten natuurlijk dat Molotov haast onhoudbaar zou zijn ;) Na een kleine terugval staat ODA klaar voor weer een nieuwe periode zonder Naps en zijn we helemaal klaar om de 2 strijd aan te gaan met +/- .
Ik wil daarom mijn verhaal dan ook afsluiten met het succes wensen aan +/-. Wij en vooral ik willen een 100% eerlijke oorlog zonder gebackstab met wederzijds respect naar elkaar toe.

En excuses voor het slechte verhaaltje, ben niet zo schrijver maar ik vond als oudste lid dat ik dit moest doen!
 
Laatst bewerkt:

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
+/-:

Het verhaal van +/-

Introduction:

Ik zal bij het begin van het begin beginnen. NWO en ~TRI~ (buren) hadden al redelijk lang een BG met elkaar. Totdat deze, begin februari 2012, door ~TRI~ werd opgeheven. NWO wilde uit pijn door deze plotselinge vijandige actie, bloed zien en informeerde bij Loyal voor een mogelijke samenwerking tegen het toen al struggelende ~TRI~. Deze kwam er en is na het achterwegen blijven van initiatief aan beide kanten, door Castiel (speler op Ezio Auditore da Firenze (leider van Loyal) opgeheven. Castiel was namelijk al bezig met een ander plan, een plan welke de wereld zou doen schudden op zijn grondvesten. Een plan voor de Wereldoorlog.

Dit plan ontketende zich op een februari nacht in de vorm van een PM naar de leiding van de topstammen. In deze PM waren de partijen, op NWO na, zo goed als verdeeld. NWO had een belangrijke rol, zij was samen met Lott! namelijk de ekte core van de wereld en kon voor zowel de ~TRI~ kant als voor de Loyal kant een strategisch voordeel opleveren.

Enfin. Het was dus aan NWO om te beraadslagen. En dat deden we. Met elke top stam werd intensief ge’pmt/geskyped over mogelijke situaties van de toekomst. Deze werden vervolgens geëvalueerd en hebben in verband met enkele overduidelijke signalen vanuit de leiding van Loyal en het stoppen van de leiding van ~TRI~( degene de BG beeindigden), er toe geleid dat wij voor de kant voor ~TRI~ kozen.

Tijd was onze vijand. ~TRI~ had vele inactieve doch grote en daarmee belangrijke accounts en NWO had juist activiteit voor 2 maar lag qua grootte en daarmee sterkte flink achter. De oplossing leek en bleek ideaal. De kleinere doch actieve spelers (samen met de grote hoeveelheden beschikbare spelers (zoals de latere leider Scooby-Doo) (Luuk) die we konden plaatsen) zouden op de grote maar inactieve accounts komen, om zo een sterk geheel te vormen. Zoals yin en yang vulden ook wij elkaar goed aan en zo onstond Opposites ([url=http://nl.twstats.com/nl30/index.php?page=tribe&id=14167]+/-):

oppositess.png


In het heetst van het vuur:

Na de opriching van +/- was er nog veel werk voor de boeg. Accounts moesten worden geinternt, spelers moesten worden herplaatst, edelrichtingen moesten worden uitgezet kortom we moesten de fusie netjes afronden ondanks dat de leiding pas net was gevormd (Lavalya en Bone duck van NWO en Ildraco en Littlemuppets (welke op zeer korte termijn is vervangen door La Comadreja) van ~TRI~) en dat terwijl de vijand, die op dat moment bestond uit Loyal

11kwd8k.png


, Megali (voorheen PXF),

35hfsw4.png


ODA,

2rc0ci8.png


, (en in mindere mate) Lott! en Sol gewoon op ons door kon beuken. Het onvermijdelijke bleek waar te zijn. Door de recruits en de daarme inherent gekomen vijanden waren we volledig omsingeld. Zelfs op de plekken die onze ‘safe zone’ moest voorstellen, lagen vijanden op korte afstand op de loer. Gevolg was dat ManuMilitari ons verliet, en dat terwijl dat één van de accounts was waar wij met man en macht voor hadden gevochtten. De leiding realiseerde zich dat er toch enkele haken en ogen aan de fusie zaten en besloot een tactische recruit te maken (we hadden ook al goed contact met deze accounts). Sol werd gerecruit. Dit leverde ons meer safe zone op en gaf ons tevens de tijd om even adem te halen en de belangrijkste dingen van de fusie af te handelen.

Enfin. We herpakten ons en speelde opeenvolgend Ankertjes, I Thougt She Was 18 (welke zich later weer herpakte), Flusher, Lack of Faith en Safe Zone weg. Dit was teveel voor Loyal en Megali. Vervolgens werden door onze bondgenoot .Flash ook nog eens de volgende accounts aangepakt: Vliegende Ezel, Frostitue en (oud leiders account) .Pinky and the Brain.

Een monsterscore voor de oppositie dus. Hier volgen de oorlogsstats (zijn op de cijfers van ODA na (die hadden op dat moment 102 dorpen van +/- veroverd, volledig kloppend aan hoe ze waren op dat moment).

Een nieuw begin

Loyal en Megali, beiden hevig verzwakt besloten te fuseren, om zo een sterke nieuwe eenheid te maken (in ieder geval, dat was het plan). Zo ontstond . Een nieuwe stam, met nieuwe leiders ([url=http://nl.twstats.com/nl30/index.php?page=player&id=2080506]Nyx911 van Megali en Ezio Auditore da Firenze (Castiel) en Noire van Loyal).

Het leek een mooi idee, maar o nee. Dat was het zeker niet. Met een stamcluster wat zo verspreid was, kon het deffen niet effectief gebeuren. Om maar niet te spreken over de grote meningsverschillen die er tussen oud-Loyal en oud-Megali kwamen. Een deel van Megali, had zich, niet zonder reden, in een ver verleden al eens afgesplitst van Loyal. Al bij al was het een stam die gedoemd was te mislukken. En zo geschiedde. Global’s main leider (Castiel) was plotseling weg en had redelijk wat ravage achtergelaten. Noire en Nyx911 moesten dit maar zien op te lossen, maar nadat Noire, na één redelijk hard gefaalde 1e massa (welke toch de toon voor een nieuwe stam zet), evenals het wegblijven van eendracht in Global, de handdoek in de ring gooide, was het tijdperk van Global al weer over.

Noire solliciteerde bij +/- omdat hij in deze stam wel potentie, samenwerking en stamgevoel zag en liet Nyx911 alleen achter. Snel volgde meer solli’s (dezelfde dag al 3 stuks) en ondanks dat Nyx911 dachte en trachtte Global nog te kunnen redden, bleek het net zoals een kip zonder kop, een waanbeeld te zijn.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Een nieuw begin 2.0

Gesprekken werden (in achterkamers) gevoerd, afspraken gemaakt, een nieuwe leider in +/- aangesteld (Ramon) en recruits voltrokken. Het resultaat; een nieuwe topstam:
Vertigo

2mq3xuu.png


Tevens kwam de toen huidige nummer 3 stam ODA in een versnelstroom. Een groot deel van oud-Global ging naar ODA en zo werd ODA door recruits 1#.
Oud-Megali herenigde zich weer (voor het grootste deel (nogal wat accounts waren namelijk geinternt)) onder de naam Ravage. Maar ook dit bleek geen rendabele stam voor de toekomst. Al snel leavden 2 accounts, Qluz en Certio. Welke vervolgens overkwamen naar +/-. Waarna 1 van de belangrijkste frontaccounts uit Ravage; .ThenKillEach werd weggespeeld. En vervolgens ook .The Iron Fist (één van de andere belangrijke frontaccounts). Hiermee was Ravage definitief gebroken en zo had +/- één van de bondgenoten van haar vijanden kunnen verslaan.

Een moeilijke stap

Lone Soul het oud leidersaccount uit ~TRI~ lag al tijden verkeerd in +/-. Door de staat van zijn gezondheid had de nieuwe leiding van +/- besloten hem geen leider te maken. De bespeler van dit account ging zo ver in TW dat hij door de gevolgen van de stress die hij door TW meemaakte, meerdere malen weken lang in het ziekenhuis heeft gelegen. De leiding wilde hem dus beschermen. Helaas vatte Lone Soul dit niet zo op. Vanaf het moment dat hij terugkwam had hij een wrok tegen Lavalya omdat dit account zogezegd hem van zijn leiderspositie afhield (waar het in realiteit de keuze vanuit oud-TRI was geweest). De mentaliteit van de speler was dus altijd al vijandig jegens de nieuwe stam (TRI de stam die gedoemd was te vallen was volgens hem perfect), wat meerdere malen in ernstige conflicten resulteerde. Zo wilde de speler geen dorpen afstaan om zo een vastliggende stamgenoot te helpen, omdat hij zo zijn rang en duurverdiende dorpen (waar het in feite zo goed als enkel interns waren) gratis af moest staan. Met conflicten als deze en ene ging het een tijdje zo door. Een probleem werd veroorzaakt en de leiding loste het op. Niet gek zou je zeggen? Nee inderdaad, maar bij deze speler zag hij door het verleden in alles het slechte en zo ontstonden er dagelijks wel problemen. De leiding zat met een dillema. Dit account defte ruim de helft van +/- 360 graden front en was dus niet een makkelijk te vervangen account, maar aan de andere kant zorgde dit account ook op dagelijkse basis voor een negatieve sfeer in de stam en dat was ook niet goed. De leiding koos voor de meest +/- behoudende toekomst en hield Lone Soul in de stam.

Totdat datgene waar +/- sinds haar bestaan zo fel tegen was gebeurde. Een stab. Het account Lone Soul had al sinds lange tijd een NAP met het account Kapseljd en dacht, in de aanloop tot een massa op dat account, gewoon aan te kunnen vallen, als dat door een VV’er werd gedaan. Dit was onacceptabel. Lone Soul zou moeten worden gekickt om de goede repuatatie van +/- te behouden.

Maar ook hier zaten we weer met een dillema, het gat van Lone Soul zou tot in het hart van +/- rijken, waardoor wij met nauwelijks safe zone (en dat met 360 graden front) zouden overblijven. Om die reden zochtten we naar een vervanging voor Lone Soul en zo kwamen we op de accounts Kapseljd en http://nl.twstats.com/nl30/index.php?page=player&id=178377]I Thought She Was 18[/url] uit.

Een gebroken BG

Gezien deze recruits grensden aan onze bondgenoot .Flash, waarmee we al sinds de vroege dagen van Wereld 30 samenwerkten (tegen stammen als Loyal), moesten we het natuurlijk eerst bespreken, wat dan ook gebeurde. Na het achterwege blijven van bezwaar (we zochtten naar een gezamenlijke oplossing) nam +/- de accounts aan (en kickte Lone Soul) waarna achteraf bleek dat .Flash er eigenlijk helemaal niet blij mee was. Wat volgde was een rare periode met weinig communicatie wat vervolgens leidde tot het door .Flash plots overstappen naar haar vijand Vertigo. Hiermee was de BG verbroken en werd +/- geschokt en verbaasd achtergelaten.
Lone soul werd ondertussen door +/- gemasst, door ODA en Lott! gevv’d en door +/- .
De val van Vertigo

Na de fusie met .Flash recruitte Vertigo ook nog een deel van oud-Ravage maar dit bleek uiteindelijk deels fataal. De ooit eens zo gezellige/hechte/goede rimstam bleek haar eigen graf te hebben gegraven. Door het snel aannemen van vele leden raakte de stamsfeer kwijt, wat vervolgens ook nog werd versterkt toen een aantal van de oud-Vert spelers stopte. Het resultaat, Vertigo viel.

ODA recruitte een groot deel van de leden en ook +/- nam enkele leden tot zich. Verder werd onze Luuk (Scooby-Doo) tot leider aangesteld na het aftreden van Ramon.

De stab van Wereld 30.

Al maandenlang had het account [url=http://nl.twstats.com/nl30/index.php?page=player&id=182345]LittleMuppets
het zwaar, door zijn immens grote front en het nauwelijks hebben van safe zone, naast dat ODA enkel en alleen vanwege hun doel LittleMuppets weg te spelen, de Loyal kant koos, was dit het uitgelezen account voor een ODA stammassa. En zo geschiedde. Niet 1 maar maar liefst 3 stammassa’s met ongekende verliezen, werden opgezet. Verliezen die telkens werden veroorzaakt door het nalatige gedrag van de eigenaars/het plots terugkeren van de eigenaars die beloven iets te doen en vervolgens weer alles verpesten.

Ach goed. Dit bleef door gaan tot aan 3 keer toe, waarop de eigenaar eiste dat we het account internde. Wij probeerde hem nog over te halen maar dit was tevergeefs. En zo begonnen we met de voorbereidingen, totdat Jesper (een andere LittleMuppets speler (die voor het compleet verneuken van het account, door het verpesten van het deffen, heeft gezorgd)) plots terugkwam en besloot +/- te leaven, te joinen en +/- aan te vallen.

De emmer liep over. +/- was woedend zo woedend dat zij bereid waren tot het maken van een NAP met de vijand, een NAP waarin ze gezamenlijk het op dat moment meest gehate account van Wereld 30, zouden wegspelen. En zo begonnen de voorbereidingen, een massa van ODA en +/- werd gepland en LittleMuppets [url=http://nl.twstats.com/nl30/index.php?page=player&mode=conquers&id=182345&type=lose&newtribe=14167&pn=-1werd in 1x weggespeeld[/url].

Het heden

Dan nu zijn we in het heden beland, LittleMuppets is weg en de NAP is over. Vandaag (11-11-2013) was de ‘grote’ aanval van ODA op maar liefst 5 fronten met een totaal van ruim 8k incommings. Het resultaat:



En dit is dan de geschiedenis van +/- van haar allereerste dagen, tot het heden. Ik zelf ben ervan overtuigd dat +/- de enige en terechte overwinnaar van W30 zal worden.

Ter afsluiting, hier nog het wereldkaartje:

 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Noire:

Noire Review

Het begin
Noire begint # daagjes nadat w30 is gestart ook aan de wereld. Op het w18 AF was een paar weken eerder het idee geboren van een pre-made met enkel spelers van deze wereld voor w30, en Noire is een van de leidende accounts. De start gaat voorspoedig, Noire farmt goed door en loopt al snel vooruit op de omgeving. De eerste dorpen worden zonder spectaculaire verliezen geedeld, en al snel sluipt Noire de top van de ranglijst binnen.
De omgeving merkt dit echter ook op. Onder andere de stam RSP ziet in wat voor dreiging ons account voor hen in houdt, en probeert op slinkse manier die dreiging weg te nemen. Eerst sluiten ze een NAP met ons af, daarna gaan ze bij andere stammetjes in de omgeving een samenwerkingspact tegen ons aan. Omdat Noire er in het begin van de wereld voor gezorgd heeft veel goede contacten in haar omgeving te hebben (we moesten wel, er lagen niet veel spelers van Mundi XVIII dichtbij die ons in geval van nood bij konden springen) komt dit al snel uit, waarna we met vastberadenheid de NAP met RSP opzeggen en hiermee aan de slag gaan.
Dit doen we in samenwerking met de speler 'Rushed', die vrij snel een fusie voorstelt omdat hij zelf de activiteit niet vol kan houden. Het team van Noire is met 2 personen echter prima op orde, en hier wordt dan ook niet op in gegaan. Rushed houdt er mee op, en zijn dorpen worden door Noire overgenomen. Hierna is de basis van Noire stevig gelegd.

XVIII

We gaan verder met het aanvallen van de wat meer uitdagende spelers in de buurt. Dit is een bewuste strategie, we willen de tegenstand snel uitschakelen om een uitgebreid cluster met goede farmmogelijkheden te behouden. De spelers op Keupers zijn capabele deffers, en bieden een hoop weerstand. Uiteindelijk worden ze bedwongen.
Daarna volgt een serie van minder noemenswaardige tegenstanders die relatief makkelijk vallen. De gevolgde strategie is simpel en effectief. We spotten en edelen de kerken, zetten alle dorpen zonder geloof en vegen ze leeg, en halen daarna de dorpen binnen terwijl onze aanvalstroepen alweer aan het farmen zijn gegaan.
Ondertussen gaat het voorspoedig met veel van de spelers in XVIII. De top wordt door accounts van de stam gedomineerd, en er is een goede sfeer in de stam. Jordi kampt op dit moment met wat gezondheidsproblemen en is iets minder actief als voorheen. De spanningen intern lopen door de verschillende spelers en de bagage van andere wereld op. Sander komt op een avond terug van het sporten, en treft een groot geschil op de stamchat aan tussen Jasey (La Comadreja) en een groep andere spelers. Jasey wordt uit de stamchat verwijderd met de mededeling dat hij zodra de gemoederen bedaard zijn terug kan keren, maar pikt dit niet. Hij verlaat de stam, en het hek is van de dam. Al snel verdeeld de stam zich in verschillende kampen, en vanwege de verspreidde ligging van alle accounts is er weinig reden voor veel spelers om nog langer deel uit te maken van XVIII. De stam valt.
Noire solliciteert bij Loyal, en wordt toegelaten. Tijd voor een nieuw hoofdstuk.
Loyal
In Loyal komen we terecht in een stam met zeer goede spelers. Onder andere Stelvio, op dat moment het grootste account van de wereld, Dreamweaver, Ezio Auditore da Firenze en nog verschillende andere spelers zitten in de stam. Onze buurman uit XVIII, Spamoholic, wordt even later ook in loyal toegelaten.
Noire draait goed door, er wordt goed gefarmd maar de edels stapelen zich nooit te hoog op. Nu Noire geen leidersaccount van een stam meer is kunnen de bespelers zich beter focussen op het eigen account.
Er wordt een aanval op Noire geplanned, vanuit 3 kanten worden we aangevallen, waaronder door Blur van de stam TRI. Met dit account was destijds een NAP afgesloten, maar er waren nieuwe spelers op gekomen die hier blijkbaar niet van op de hoogte waren gesteld. Blur houdt zich alsnog aan de NAP, de aanval van de andere accounts wordt afgeslagen. Tot op heden is dit de enige keer geweest dat Noire zich defensief heeft moeten weren.
Verschillende spelers worden weg gespeeld. Japadajeweit wist niet waarvoor kerken gebouwd moesten worden en is al snel vogel voor de kat. Corretjee en Servillia ondergaan de aanvallen en verdwijnen van de wereld. top 20 account .Ichigo Kurosaki. wordt ook weg gespeeld samen met Noire-aanvaller zenzisasense. Een vergrijp jegens ons account gaat niet onbestraft.
Ondertussen veranderen er veel zaken op de wereld. Na de val van Mundi vormen zich een aantal te duchten tegenstanders. TRI ligt aan de rechterkant niet ver van ons vandaan, ODA bestaat al lange tijd en wordt steeds groter. Links van ons liggen flash en cookie, boven ons ligt Spamoholic, onder ons liggen spelers van Loyal met als belangrijkste speler Dreamweaver.
Baba, op deze wereld ook bekend als Castiel, is leider van Loyal. Hij ziet een wereldoorlog wel zitten, en voert gedreven diplomatie om dit te bereiken. Spanningen tussen stammen lopen op, ooit moet de bom barsten. Binnen Loyal zijn verschillende accounts, waaronder Noire, sceptisch over een wereldoorlog. Het front is er niet klaar voor, en verschillende spelers binnen de stam hebben de noodzakelijke ervaring niet om mee te komen op het niveau wat tijdens een dergelijke oorlog aan de dag gelegd zou worden. Dreamweaver is het zo oneens met de gekozen weg van Loyal dat het account plots op delete gezet wordt. Ondertussen is Stelvio niet meer wat het geweest was, een straf van de support voor een stomme fout, en daar is het account nooit meer van kunnen recupereren.
Desalniettemin barst de door Castiel gewenste wereldoorlog los. Beide partijen kampen met problemen of verschillende fronten, en het gaat op en weer. Loyal heeft moeite met activiteit. Een paar van de bondgenoten van Loyal kampen met hetzelfde probleem. Het netto resultaat is dat de core-stammen het langzaamaan aan het winnen zijn. Op een gegeven moment wordt besloten Loyal en Megali te laten fuseren tot Global.
Global
Noire is tijdens de fusie nog steeds bezig met aanvallen op .ichigo en zenzi, en we worden het grootste account van wereld 30. Een positie die we tot op heden vast hebben kunnen houden. Steeds meer accounts worden nieuwsgierig naar onze aanvalstactieken, en vanuit de stamvijand +/- wordt veel vv gedraaid op onze targets. Witkop wordt aangevallen, en er wordt goed gedeffed.
Door de fusie neemt de activiteit bij zowel Loyal als Megali-spelers tijdelijk toe, maar de tegenstand blijft hevig. Er worden verkiezingen uitgeschreven binnen Global, en Noire wordt een van de leidersaccounts. Er wordt een stamaanval geplanned, maar dat loopt niet volgens plan. Details zijn te vinden in het volgende door Sander geschreven forumtopic.
De wegen van Noire en Global scheiden zich, Noire wordt stamloos, en treed na een sollicitatie toe bij +/-. De succesvolle aanval van Noire op Molotov wordt op het moment van toetreding meteen beëindigd omdat vanaf dan Noire zich heeft te houden aan de BG van +/- en flash.
+/-
Noire wordt onderdeel van +/-. Er wordt een langdurige NAP ingesteld met onze voormalige stamgenoten uit Global, zodat zei zich aan kunnen passen aan de nieuw gevormde situatie. Noire gaat ondertussen cluster opruimen, en speelt daarna wat kleinere spelers weg. De contacten met flash worden aangehaald aangezien ze nu een stam-BG ten westen van ons zijn. Ze zijn in oorlog met vert, een stam die boven ons ligt. Spamoholic heeft gekozen toe te treden tot deze stam, en voor ons is duidelijk dat wij op termijn onze BG zullen moeten gaan helpen. Anderhalve maand na onze overstap naar +/- trekken wij ten strijde om flash te helpen, en de gevolgen zijn meteen te zien. Spamoholic verliest dorpen blij de vleet, en verlaat vert. Gevolg... geen vv.
Noire heeft het rijk voor zich alleen, en trekt een verwoestend spoor door de landen van spammetje heen. Pas na een week komt Spam weer bij vert., en worden de deuren op slot gegooid. We hebben binnen gehaald wat we wilden, en kiezen eieren voor ons geld. Flash heeft weinig met onze hulp kunnen doen, dus onze troepjes doodlopen op de nieuwe def bij spam was alleen maar verspilling geweest. We gaan een paar daagjes farmen, en bereiden ons voor op de volgende stamactie. Kapseljd zal het volgende target zijn. We pakken flink wat dorpies, en ondertussen verzwakt de oplettendheid bij Spamoholic.
Noire staakt de aanval op Kapsel omdat blijkt dat Lone Soul het spelletje vies gespeeld heeft.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Lone Soul... Hij verzweeg een NAP met kapsel naar de stam toe, en liet een vv de clears versturen zodat hij later kon zeggen dat de vv zich niet aan de NAP had gehouden, en niet hij zelf. De stam gruwelde van deze actie, en niet veel later was het exit Lone Soul uit +/-. Het hiaat dat hierdoor ontstond liet +/- toe twee nieuwe recruits te doen. Kapseljd en I Thought She Was 18 joinen de stam. Flash, de bondgenoot voor wie Noire de veilige grens met spam opgegeven heeft (We wisten zeker dat de spelers daar ons nooit aan zouden vallen), keert zich tegen ons. Wat nu gedaan. Door de relatieve veiligheid waarin Noire opereerde was het account vrij offensief ingesteld, en plots werden we geconfronteerd met een enorm front wat we met onze bestaande defvoorraad niet zouden kunnen verdedigen moest er meteen een aanval komen. Offensief kunnen we weinig aangezien bij het nieuwe vert. de def juist in overvloede aanwezig is. Edels stapelen zich op, en Noire gaat in het cluster barbaren edelen om defdorpen in te maken. Er is een nap tussen +/- en vert ingesteld, dus voorlopig hebben we tijd om de def in die nieuwe dorpen te recruiten.
Noire richt zich op witkop samen met Scooby. De nap met vert. is verstreken, en we besluiten niet bij de pakken neer te gaan zitten. De aanval is de beste verdediging, Noire gaat nog maar een keer ten strijde tegen Spammetje. Het gaat hard, Spam op w30 is verleden tijd. En met het einde van spam komt ook het einde van de fusiestam vert in zicht. Of hier een causaal verband tussen zit zullen wij niet snel durven stellen, maar vert splitst in ieder geval. Verschillende spelers van vert stappen over naar ODA, en plots krijgt Noire front met de aartsvijand van +/-. We zien onze kans schoon... een uit elkaar vallende stam, de spelers die erin resteren hebben weinig steun meer. Snikch20 is blijven hangen in vert, en is het volgende doelwit. Hem opedelen geeft ons een zeer mooie nieuwe uitgangspositie. Maakjenietdruk komt bij +/-, en we zien in ons noorden, waar we eigenlijk nooit veer steun hebben kunnen genieten, plots een sterke medestander. Na de aanvallen op Snikch gaan we een keertje bij Molotov op de koffie, maar de zaak daar zit flink dicht gespijkerd. Noire maakt voor de gein maar weer een one-eighty, en richt de pijlen op Kooyman. Een tijd geleden had Noire een NAP met het account, maar die is al lang geleden opgezegd. En nu is het tijd om eens te gaan kijken wat dit account nu eigenlijk precies waard is.
Dat blijkt niet veel te zijn. Er wordt een record Aanvaller van de Dag gehaald bij de eerste aanvalsdag op kooyman, en tot op heden zijn we nog steeds niet klaar met het opedelen van alle dorpen die daar vrij zijn komen te staan.

Op dit moment voert Noire zowel het puntenklassement als de ODA-ranglijst met grote voorsprong aan. Het team is vanaf het begin hetzelfde, en heeft er nog steeds grote lol in iedere keer als er op w30 ingelogd wordt. We zijn dan ook nog lang niet klaar. Zodra kooyman weg is zullen er vast wel weer leuke aanvalletjes komen! En terwijl ik dit aan het typen ben zie ik zelfs wat inkomende aanvallen op de teller komen. Misschien dat er dus ook op defensief vlak wel een klein beetje te beleven zal zijn op Noire binnenkort! Leuk :) Wat blijft w30 toch een interessante wereld!

Scooby-Doo:

Het begin.
Na een tijdje te zijn gestopt met tribalwars logde ik na een lange tijd weer in op mijn tribalwars skype, hier kwam ik weer in gesprek met Jeffrey en Wannes mijn goeie vrienden van W20. Na een beetje te hebben bij gepraat hoorde ik dat zowel Jeffrey als Wannes nog een tijdje hadden doorgespeelt nadat ik was gestopt. Wannes speelde zelfs nog actief en Jeffrey was nog niet zo lang geleden gestopt op wereld 30 op het account Conductedhero. We kwamen met het leuke idee om samen een team te vormen en op een mooi account te gaan spelen. We hebben kort besproken wat voor een account dit moest zijn en toen heeft Jeffrey een post op het AF gemaakt. Al snel vloog Wouter erop met het account Scooby-Doo in de aanbieding. Het account was een tijdje inactief had een leuk aantal edels en een erg groot front met spelers zoals: Noire, Flusher, .The Iron Fist, Casperges, Kapseljd, Witkop en Ankertjes. Het leek ons een mooie uitdaging om te spelen op een account met zo'n front en daarbij herkende we de speler Witkop van W20 waardoor er al snel een NAP was tussen beide spelers om wat extra safe te creeeren. Nu begon het, een historische dag voor W30: 19 april 2013.
Oorlogen.
We hadden een rustig begin met nog wat af te ronden interns maar daarna brak de oorlog los tegen zowel Megali als Loyal.
We moesten ons front zien te verkleinen en met de stam zorgen voor extra safe zone. Zo werden de eerste targets Flusher en Casperges weggeedelt. Casperges was op vakantie en onbemand toen Diedisback en ik hem aanvielen en snel een account van Megali hadden weggespeelt. Een mooie samenwerking was geboren, ook wel 'The Mean Machine' genoemd. Tegelijkertijd begonnen we met wat spelers een aanval op Ankertjes wie na het wegedelen van Flusher een groot front had met spelers zoals Lambo, Diedisback, Lone Soul en ons account. Dit was een redelijk geslaagde massa waarbij de nodige dorpen zijn gepakt maar het account nog niet gebroken dit zou in de toekomst wel gaan lukken waarbij Kapseljd het account Ankertjes ook begon te internen. Ankertjes werd weggespeelt en Kapseljd kreeg een mega front. Rond deze tijd zijn Loyal en Megali gefuseert met Global als nieuwe stam op W30. Er kwam een massa van Global op +/- waarbij Scooby-Doo volgens info (wat later valse info bleek, smerige spelletjes van Jordi!!!) het belangrijkste target was voor Global. Resultaat: Luuk ging snel op de vlucht en vertrok naar Munchen waardoor Scooby-Doo vooral onder VV heeft gestaan tijdens deze eerste en meteen ook laatste aanval op Scooby-Doo. De massa werd goed afgeslagen mede doordat het niet al te lekker liep binnen Global. Niet veel later is Noire ook geleaved uit Global. Een tijdje later kwam het nieuws, een solli van Noire om +/- te joinen. De vraag of wij dit wel wilden als buren lag bij ons, scooby-doo, wouden wij dit wel. Zo'n groot front met de nummer 1 opgeven. Juist nu we op Scooby-Doo waren gaan spelen om het grote front en om Noire weg te spelen en zelf nummer 1 te worden. Uiteindelijk zijn we akkoord gegaan met het recruiten van Noire na een goed gesprek met de spelers van dit account en het vooruitzicht dat we nogsteeds een groot front zouden hebben met .The Iron Fist, Kapseljd en Witkop.
De oorlog tegen Global bleef doorgaan maar nu met een veel kleiner front. Het volgende target voor de stam was Kapseljd. Met een goeie aanval braken Noire en ik door en hebben we flink wat winst geboekt. Na een tijdje kwamen we zover dat we niet meer verder mochten i.v.m edelrichtingen.
Na het vallen van de stam Global gingen vele naar ODA en er werd een nieuwe stam opgericht genaamd Ravage. Na een saaie periode met vele interns werd het weer tijd voor wat actie. Onze grootste vijand waar we een groot front mee hadden was .The Iron Fist. Na op een avond alle aanvallen eruit te hebben gestuurd zijn de spelers van .The Iron Fist ermee gestopt. Nog meer te internen dus. Als gevolg van het stoppen van .The Iron Fist (een van de weinig actieve spelers in Ravage) vertrokken wat spelers zoals Vitalise uit de stam wie uiteindelijk de overstap maakte naar +/- een recruite die zorgde voor nog minder front voor Scooby-Doo. Het werd telkens wat saaier met alle interns waardoor we even in een dipje hebben gezeten met weinig activiteit.
Na vele opties langs te hebben gelopen wat we konden doen om weer wat motivatie te krijgen kwam een jump naar het ODA front er uiteindelijk uit. Hier beginnen we nu met een nieuwe start in de strijd tegen ODA.

Op een leuke en sportieve oorlog!
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Door de muur om 7 uur:

a) De start
In de start van DDM speelden Robin, Vincent en Ramon.
We joinden de stam star, die veel langer op poten bleef staan dan gedacht
Wereld 30 was echter een wereld waar we niet van plan waren te starten, maar eerder nog eens willen knallen voor de aanvang van w31.
W30 was bovendien al een hele tijd bezig (rang 1 had al 50k)
Echter viel w31 ons dik tegen en hebben wij,Robin, vincent en ramon, maar beslist om verder te spelen op w30.
Na enige tijd besliste Vincent ermee te stoppen, meeral doordat hij het druk kreeg en samen met zijn voetbal tw niet kon combineren.
Daarop besliste Robin om nick, een rl kennis te vragen om mee te spelen op ddm.

b) Betrokken in oorlog cookie vs .flash + star.
Na een tijd van goed contact met team Karel, met een solli van hun kant als gevolg besloten we hen een invite te sturen.
Mede door deze invite besliste leiding van cookie (wat impulsief) om ons de oorlog te verklaren, tenzij we karel buitengooiden (wat we natuurlijk niet deden)
Velen hadden star onderschat.
na gesprekken met .flash besloten we een bg aan te gaan tegen cookie.
Ondertussen verliep ons account nog steeds vlotjes en door wat dwaze grappen kwamen we reeds in contact met wouter van +/-
Nick, robin en ramon rimden verder, we hadden ondertussen het plan om zo verspreid mogelijk te edelen, om later de gaten op te vullen.
Genomen edelgebied= geen discussie voor later.

c) vert. vs .flash
Nadat we te horen kregen dat wij met star niet als bg aangeduid stonden bij .flash en het er vingerdik op lag dat wij na cookie next target waren besloten we maar om met cookie in zee te gaan.
Ondertussen kwamen we ook in contact met rik van maakjenietdruk en besloten we te overleggen om een fusie, die er dan ook kwam.
De oorlogsverklaring vanuit .flash volgde.
Ondertussen hadden we met ddm de 1 mil bereikt.
Na een tweetal weken van mindere activiteit en problemen met edelrichtingen van maxxmo beslisten we in fusie te gaan met Timo en chris.
Dit was ook het begin van onze (toegegeven) internreeks.
Na een tweetal weekjes constante activiteit vertrok timo op vakantie en zagen we hem jammergenoeg nooit meer terug.
Chris besliste ook om te stoppen en ramon had er ook geen zin meer in.
Gevolg: Robin en nick bleven weer alleen over, maar ons account barstte nog steeds qua activiteit, we waren immiddels ook in de leiding van vert. gestapt en deden heel wat vv werk ondermeer op karel en spam.


d) De val van vert. -keuze voor ODA
Door het drukke rl begin augustus en wat onnozele problemen beslisten Robin en nick om uit de leiding van vert. te stappen.
Begin september besliste Robin ermee te quitten voor school, maar een rl kennis bracht hem terug een tweetal weken later.
Ondertussen was vert. gevallen, meeral door de quit van maakjenietdruk en moesten we een beslissing nemen.
Vanuit de 'overblijfselen' van vert. kwam het idee om een 'nieuw' vert te starten, maar Wij zagen dit niet zitten aangezien dit voor ons simpelweg het oude vert zou zijn met een nieuw laken rond.
Immers zou het probleem dat niemand vv nam toch steeds terugkomen.
Dus hadden we de keuze; +/- of ODA
Eerlijkgezegd gingen we eerst contact zoeken bij +/-, aangezien we hun leiding, wouter al van bij het begin kenden.
en nu nog steeds goed mee overeen komen.
De twijfel bleef er en de beslissing werd uitgesteld, ookal omdat een join bij +/- moeilijk werd, aangezien tobias dat helemaal niet zag zitten.
Er was al vanaf de samenwerking bij vert goed contact met dit account en dit is nog steeds zo.
Vandaar dat we eens besloten om voor ODA te kiezen, na een goed gesprek met ian voelden we dat het daar wel goed zat.
Wij hadden met ddm echter nog nooit met iemand van ODA gesproken, buiten een 5tal kleine pm's.

e) huidige situatie
Met de keuze voor oda werd team karel wat in het 'zak ' gezet door ons, dat voelde zo aan.
Toch bleven we bij ons standpunt dat onze beslissing de goeie was.
Wanneer Team karel aangaf aan ODA een account te zoeken( hun acc had immers geen toekomst) besloten wij hen op ons account toe te laten.
Robin is nu tijdelijk gestopt op ddm, maar komt later terug.

f) toekomst
Aangezien wij ook wat meer actie willen, buitenom de interns (die wij ook niet zelf kiezen...) zal ons account wat meer meedraaien in de huidige WO
hopelijk nog een mooie toekomst.

We willen alvast mensen bedanken die deze wereld gemaakt hebben; wouter, ian, cona en nog zoveel anderen die mijn respect krijgen.
We hopen dat deze wereld nog lang mag duren en dat we nog veel moois mogen zien van beide partijen


Robin en nick
Luckas en Arnold

ildraco:

Het Verhaal Ildraco

Misschien is ildraco wel één van de accounts, die bepalend was in de start en het verloop van de wereld, het heeft dan ook alles van op de eerste rij meegemaakt. Zowel diplomatisch als in de strijd.

Het begin


Na een lange tussenpauze van echt actief spelen wou ik er nog eens aan beginnen, niet grootschalig maar eerder voor een beetje leut. De bedoeling was dan ook nooit om hoge ogen te gooien. Een paar RL vrienden en een paar mensen van W27 die ik wel wat wou leren en eens met samen spelen, zo ontstond de premade trill. Door een gunstige ligging kwa tegenstand en risico's en door de weinige BB's koos ik toen voor eens een andere start. Een start op mijnen ipv LC. Iets wat uiteindelijk tegen de verwachtingen in nog zeer goed meeviel ook. Zelfs even met een eerste plaats als gevolg. Doordat de risico's ingeperkt werd kon ik ook relatief rustig verder werken. Bij trill echter belanden we natuurlijk in de core van conflict naar conflict. Geen probleem ik was met deze stam begonnen en had mezelf dan ook als doel voorgenomen deze spelers iets bij te brengen.

IQ

Het tijdperk van trill komt stilaan tot zijn einde, recht komt XVIII mundi dichterbij, TRI in het zuiden wint van ons zuiden, en ook in het westen en noorden komt een massastam op namelijk IQ. .IQ en nog een MB stam. De keuze dringt zich op, ofwel ten ondergaan met trill ofwel toch nog iets maken van deze wereld. Ondertussen is men account nog steeds top 3, en heb ik toch nog het gevoel van deze wereld iets te willen maken, maar wou ook steeds niet men trill vrienden in de steek laten. Op dat moment ben ik zeker niet geneigd voor TRI door een smerige actie van hun, dan rest me de keuze Mundi of IQ. Mijn trill vrienden zou ik nooit meekrijgen naar Mundi, maar in IQ geilde ze maar al te graag op punten en rank, dus kreeg ik gemakkelijk mijn trill vrienden mee waar ik tot dan zo goed mee samenwerkten en sommigen zelfs in RL kenden.

Net ervoor was er contact met lavalya die een samenwerking wel zag zitten, er kwam contact, er werd elkaar vertrouwde informatie toegespeeld (zonder evenwel te spionneren) We wisten immers dat er in een later stadium wel nuttig zou zijn deze politieke banden. Net als lavalya deed ildraco zeker ook zijn werk op diplomatiek vlak. Er werd een schaarse goede spelers/account rond ons vergaard, zo kwam Sven van Dutchdingo (toen Liptonia) en Red Hell bij mijn contacten. Spelers waar ik later wel iets mee kon doen, dacht ik toen zeker niet verkeerd.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
De Val van IQ en later Immex
Zoals zo vaak het probleem is met massastammen, is het einde nabij wanneer de edelrichtingen niet werken, en dat was geen wonder. De toenmalige leiding van IQ besloot toen over te stappen naar een elitestam en de noobs af te stoten, geen mooie manier van werken. Ik heb me dan ook nooit ingezet voor die stam, ik onderhield men contacten daarbuiten met een lavalya onder meer nog altijd, omdat ik wist dat deze stam het niet zou redden.

Later bleek dit ook uit te komen, Janpaulus de leider die TRI aan het lijntje houdde of dat probeerde en vooral een BG met Mundi zag zitten. Toen Mundi de BG weigerde, werd me zelfs nog altijd verboden door de leiding om Mundi aan te vallen. Ondanks ik La Comadreja en Combined zag dichter komen en hier wou ingrijpen. Ik had geen goesting (en ik niet alleen) om dit te laten gebeuren en de stam viel.

TRI en Edwin
Vermits ik op dat moment nog steeds alleen speelde en het account door de stroebelingen in rank daalde, besloot ik een co te nemen, een RL vriend werd een nieuwe co, Edwin, bekent als Dr Ivaknov op het AF. Echter wouden we wel anoniem blijven mits Krepox deze wereld speelde, en gezien de geschiedenis tussen Edwin en Krepox. Toch kwamen we uiteindelijk tot de conclussie dat er weinig keus was van stammen, Loyal, Mundi en TRI waren de enige valabele opties voor ons. Loyal ging niet vanwege de ligging (lagen nog aan de andere kant van de wereld), zo werd er eerste naar Mundi gezien, ondanks verschillende contacten (maar door het anonieme gedeelte) werd ildraco geweigerd bij Mundi. Dus werd het TRI.
Een keuze die uiteindelijk super zou meevallen. Bij TRI werd ildraco wel meteen toegelaten.

De opkomst en de val van TRI
Bij TRI kwamen we eigenlijk verassend in een gezellige en actieve stam terecht, Daarin leerde ik een Diedisback, Lone soul ondertussen speelden we een top 10 account weg (met hulp van TRI) en nam ildraco terug zijn plaats in waar het hoorde, top 10 namelijk. Echter waren er wel stilaan problemen aan het onstaan bij TRI, vooral edelrichtingen was een flop, dit leidde tot interne conflicten. Spelers werden gerecruut waarbij de edelrichtingen in de soep draaide, en toen het niet meer oplosbaar was, stopte de TRI leiding. Daarvoor hadden ze ook nog eens de BG opezegd met het NWO van Lavalya. Hierdoor stopten ook nog eens vele accounts, vooral diegene aan het Loyal front. De situatie was vrij hopeloos en TRI was klaar voor de genadeslag.

Op dat moment werd bij TRI gekeken naar ildraco, en ik nam men verantwoordelijkheid, en ging met Lone soul, TRI leidden.

Castiel en diplomatie

Ondertussen lag de kaart wel helemaal anders, Mundi was gevallen en vele spelers waren naar Loyal. Waardoor TRI en Loyal op dat moment de 2 grootste stammen waren, het enige voordeel toen voor TRI is dat het een core stam was, die gemakkelijk kon schuiven met hun def.
Loyal's Castiel nam zijn stokpaardje en probeerde TRI diplomatisch buitenspel te zetten. Met een BG met Megali, ODA lag nog open maar ODA koos uiteindelijk om ook met Castiel in zee te gaan. De enige uitweg was op dat moment nog altijd mijn goede banden met NWO, die nu meer dan goed van pas kwamen, Lavalya, Sven en Red hell, had ik immers nog steeds goede contacten mee.

Het antwoord op Castiel was dan ook een fusie, die ook eerlijk toegeven niet zo makkelijk ging als gedacht. maar door het respect dat NWO had voor ildraco en omgekeerd werd uiteindelijk een nieuwe stam geboren. Hans later +/-
accounts werden herbemand zou kwamen toppers als Luuk op Scooby-Doo en de rest is geschiedenis.

Fusie ildraco en Emrakul
Door de problemen en edelrichtingen van TRI en NWO was eigenlijk ildraco nog een probleem, op dat moment gebruikte ik mijn account als def account om Diedisback en anderen te helpen aan het front, maar een account als ildraco moest gewoon naar het front, Edwin stopte en een fusie met Emrakul onstond zou zou ildraco het account voor het megali front moeten worden en ook TKE moeten aanpakken, en aan dat front de massa's en verdere dingen regelen. Ildraco speelde Safe zone (ex megali - Global toen) weg en later zou ook aan TKE en Nyx gesnoept worden. En regeren in het Oosten samen met La Coma en Dingo

Het verdere verloop ligt nog fris in het geheugen met de opkomst van ODA en het vervolg van +/-, zal ik niet over uitwijden, dit is al leesvoer genoeg[/QUOTE]

Spamoholic:

Spamoholic.

Het begin: Barbs
W30 begon voor mij met de stam BARBS, waar een groep anti-krepoxspelers bij elkaar zaten om krepox (la comadreja) te gaan dwarsbomen. Uiteindelijk ging het niet al de best wegens de inactiviteit meerdere spelers bezaten & waar sommigten gefaald waren ofwel genobelt waren. Uiteindelijk door mijn 1ste inactiviteit waardoor ik een week achterstand had, had ik nog herbegonnenn & vroeg Sam (fatality.) om co te worden.

MundiXVIII: Nr1 stam van het begin
Zo begon het Spamoholic.-team verder te groeien en begonnen we aan ons 2de dorp. We zagen in het zuiden een bedreiging afkomen (Noire). Sam wou naar mundiXVIII, ik dus niet, uiteindelijk de overlevingsmogelijkheid leek er het beste op om in Mundi te gaan dus deed Sam maar een sollicitatie. Meesten gingen akkoord alhoewel de grootste vraag was: gingen ik & Jasey geen probleem vormen aangezien er grote haat op elkaar werd gestrooid op het AF? Uiteindelijk toen we bij elkaar in de stam zaten waren er geen problemen & konden we best nog goed met elkaar omkomen.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.781
Het einde van MundiXVIII
Latere periode begon de ruzie, niet door de spamoholic, maar met de leiding van de stam mundi vs la comadreja. Ik kwam pas thuis van het werk, ik wist niet wat er gaande was maar blijkbaar zou het zijn gegaan over het feit dat .Thenkilleach alleen maar kon farmen in J.'s ogen. Mundi ging gescheiden, sommigen gingen naar Loyal, & anderen gingen naar TRI. Ik heb natuurlijk samen met Noire naar Loyal gelopen omdat me contacten ook beter lag met noire dan bij la comadreja.

Loyal, TRi & NWO
Toen in Loyal had ik nieuwe companen bijgekregen, de welbefaamde I Kan Speek Anglish & de noob Maakjenietdruk. Ons 3 gingen nogal uit onze bol & pakten nogal wat spelers aan, waar later IKSA ook me stam had toegejoint wegens het teamwork we hadden. Alleen Rogier & Noire leken niet echt goed op te schieten haha. Verder hadden we wel een leuke tijd gehad in loyal waar de Castiel als leider heel actief bezig was, & op het AF tegenover TRI waar er ook een oorlog uitbrak tussen loyal & TRI. Zo hadden we op bondgenoten zitten zoeken, maar helaas de ene was een verkeerde bondgenoot (ofwel een goede maar we wantrouwen ze teveel). Door teveel woordwisselingen hadden NWO een fusie aangedaan met TRI & zo werd Hans geboren. Uiteraard had dit nog meer woordwisselingen gegeven op het AF :p.

Het ontstaan van Global
Uit woede hadden Loyal en Megali ook een fusie aangedaan waar Global geboren werd & een bondgenootschap aangevraagt aan ODA om een wereldoorlog te starten. Het begin ging goed, maar wanneer de eerste aanvallen geplant waren, ging het niet zoals het hoorde & was de voormalige leider er erg pisnijdig erover & hadden ze de overstap gemaakt naar +/-. Interne & externe ruzies bleven groeien & Global begon minder stabiel te staan. Gelukkig had Global Nyx911 nog die zoveel tijd wou investeren om global terug vast te lijmen, en ze deed het goed. Alleen nam het een heleboel tijd in & haar rl zou ervan kunnen beschadigen.

Van Global naar Vert.: Het einde van IKSA
Global ging uiteen, & ik & IKSA gingen naar Vert. toe omdat we daar nog goede contacten hadden & we hadden ook een goede keuze gemaakt. Anderen gingen naar ODA & nog anderen gingen naar Ravage. Vert. kregen ogen gericht op hun, zowel als .Flash, waar rivaliteit al een tijdje mee bezig was. Uiteindelijk IKSA had toen ook een nieuwe speler , & mijn motivatie om door te gaan was er ook niet en ging ik ook stoppen. Plots had Iksa vert. verlaten & naar .flash toegerend, toen later hoorde ik dat hun ons wou backstabben en was ik teruggekeerd, toen later werd hij weer gekicked door .flash omdat hij noob was, uiteindelijk begon zo het einde te ontstaan van IKSA maar ook het einde met mijn co Fatality die er geen motivatie meer in had.

Rivaliteit Vert. & .Flash: De start van de oorlog

Het gedoe rondom IKSA betekende natuurlijk niet dat het rivaliteit tussen .Flash & Vert. voorbij was. Later was er een oorlogsverklaring uitgevoerd vanuit .Flash, waar er op het AF ook veel over besproken was. Helaas, uit deze oorlog kwamen meer woordwisselingen uit, dan daden. Dat ging paar weken aan de gang, en Vert. begon ongeduldig te worden. We waren achter die tijd het beu en hadden de eerste slag begonnen. Natuurlijk vanwege de oorlogsverklaring hadden wijzelf ons al wat voorbereid en gingen we aan de slag met wat kleine aanvalletjes op snikch20 & Neverglade. Wij waren grootmoedig geworden, & vonden .Flash een stam niets te vrezen. Uiteindelijk begonnen hun een counterattack te doen, alhoewel niet op de manier ik verwacht had.

Het einde van Spamoholic.

Het terugslag vanuit .Flash deed niet veel schade, alhoewel hun bondgenootschap hadden met +/-, werd er natuurlijk gevraagt aan noire, de spamoholic op zijn blanke poep te slaan. Uiteindelijk een grote fout gemaakt geweest, waar Noire niet veel tegenslagen gehad heeft & alles kon clearen toen mijn aanwezigheid er niet was. Alles stond in het front tegenover .Flash & bij me stamgenoten waardoor ik heel wat dorpen verloor aan Noire. Ik was razend op mezelf, & besloot alles eerst alleen af te regelen & liep ik weg uit Vert. Mijn activiteit daarentegen heeft Noire juist meer geholpen & ik was nog zwaarder aan toe. Ik zag in dat ik niet capabel meer was voor tw, ik kwam terug in vert. & vertrouwde het account in de handen van Vert. toe waar Door De Muur Om 7 Uur meerderdeels wat heeft kunnen deffen.

Uiteindelijk op deze wereld heb ik me respect gegeven aan: Noire, IKSA (oude spelers), Ezio (castiel.), nyx911, maakjenietdruk en Door De Muur Om 7 Uur.

.MolotoV:

Voor mij begon wereld 30 als een grap. Ik was gestart en had een stam gemaakt met als naam : melle is baaas.
de stam kreeg vele aanmeldingen en haalde de top 10 in de start!!!

na een beetje trollen ben ik om weet ik veel welke reden serieus gaan spelen.
Toen kreeg ik te maken met the rats, een deff stam die om me heen lag waar ik vanaf het begin oorlog mee had.
Ik besloot ik alle wijsheid select te joinen en zat daar, al zal je het niet geloven, met kapsjeld in een stam!!!!
The rats waren uiteindelijk allemaal weg gespeeld behalve de opper rat, tommyder. Die de hele wereld al zo'n beetje full deff is en lang heeft overleeft. Mogen deze tommyder nog lang herrinert worden.

Select failde en toen ging ik naar een bende schapen genaamt sheep! een beetje een rare stam als je het mij vraagt. Paar vijanden en een paar vrienden bij elkaar gezet. Het eindigde met molotov die als enige actief bleef.
Een van de raarste situaties deze wereld voor mij.
Toen kwam ik tijdens het edelen van the new one met cona van runerifle in gesprek en besloot ik maar naar Flash te gaan aangezien loyal mij niet in hun edel plannen konden krijgen.

Ik hoop dat flash altijd herrinerd zal worden, ik zal ze iig nooit vergeten want wat een top stam was dat. Ik vind het dan ook jammer dat flash niet gewoon is gebleven, want ik denk dat dit mijn beste tijd was op w30. Mijn vijand Dream weaver raakte overspannen en ging op barb, wat ik heel jammer vond en ik hoop dat ook hij nog lang onthouden zal worden want het is een groot speler.

Na een tripje naar vert gingen een enkel van Flash naar ODA, hier eindigde mijn reis. Na enkele massa's gehad te hebben, waarvan de laatste een week duurde en ik zelf veel gedefft had, kon ik het qua tijd niet meer aan en ben ik na BIJNA een jaar gestopt op molotov. Met pijn in mijn hart heb ik het acc verlaten maar ik hoop zeker dat molotov lang onthouden blijft op w30. Ik ga er vanuit dat ik nog lang genoeg door rutger wordt herrinert aan het fijt dat ik een noob en een fail stacker ben etc. maar ik hoop dat er ook zijn die lief over me denken :)


dat was mijn top verhaaltje.
 

DeletedUser68252

Guest
Mooi geschreven review, helaas klopt niet alles maar ach, niet alles kan kloppen in zo'n lap tekst. Ik hoop dat er nog vele verhalen aan toegevoegd gaan worden in het nieuwe jaar, dit is tot nu toe al met al een geschiedenis rijke wereld, een zeer mooie wereld als je het vergelijkt met de andere werelden 28-33 steekt deze er toch wel dubbel en dwars bovenuit. Verder wil ik iedereen alvast een hartverwarmend 2014 wensen, dat er nog maar vele massa's mogen volgen.
 
Bovenaan