Wereld 16: Door de eeuwen heen!

DeletedUser

Guest
Wereld 16: Door de eeuwen heen

Het is bijna zover... Het tweejarig bestaan van wereld 16 komt eraan en dat verdient toch wel even een overzicht van hoe de wereld tot nu toe is verlopen. Er is veel gebeurd, dat is zeker, en ondanks dat ik hier sinds de start speel weet ik lang niet alles. Let wel: dit is geschreven vanuit het oogpunt van een Post./Astra* speler, en dit zijn dan ook de stammen waar ik het meeste vanaf weet. Desondanks ga ik van start en nergens beter om te beginnen dan bij het begin natuurlijk:




De start van w16:



Op 23 november 2009 werd W16 door Duckje aangekondigt, wat je hier kan terugvinden. Spannende instellingen, gezien het sinds w1 geleden was dat een classic nog milliseconden had (w5 en w10 werken beide met seconden). De reacties in het discussietopic waren dan ook navenant:

yes eindelijk nog eens een wereld uit de goede oude tijd goeed gedaan tw team

Rawrberry zei:
deze wereld = juist ideaal voor farmers zoals ik


Op 1 december ging de wereld van start, met de nodige nieuwe topics en spam als gevolg. Er waren zeer veel bekende namen aanwezig (o.a: Da Capital; Amokro, Rawrberry, Dragoncrusher, Marscalcus , Pollenus, Sebastian Valmont, Simple Plan, gehaktbal8, ferdy81...) Het beloofde dus een spannende wereld te worden met al deze toppers.

Ook de nodige premades waren aanwezig: M!lF, Modus, .Click , ... en in latere instantie ook High5. Helaas weet ik zelf niet bijster veel meer over de beginperiode, maar ik zal toch even een overizcht proberen te geven van de vele gebeurtenissen aan de start samen met enkele quotes van het AF:

Een kaartje van hoe enkele stammen lagen: (modus, .click, FnF)

16c8l7q.jpg

En een ander kaartje van toen de wereld net één week ebzig was:

w16.png


En zo zagen de ranglijsten eruit in C64 een tijdje nadat de eerste dorpjes werden verovert:

c64spelers.png



c64stammen.png


Met even een zoom op .LIFE, waar later nog een stukje over komt:

kaartjelife.png


En natuurlijk ook altijd leuk als een huidige stamgenoot het toen al waar kon maken:

Spelersranglijst C32:

Code:
1 trepaulo N.Sp.3 767 1 1
 2 rickkymaster -W- 522 1 1
 3 kokosmelk only. 486 1 1
 4 fumy75 -W- 485 1 1
 5 ziekfort007 only. 433 1 1
 6 Geert de Grote 432 1 1
 7 rots9 -W- 411 1 1
 8 RHSP1 only. 388 1 1
 9 gs demin only. 385 1 1
 10 robbytom 366 1 1
 11 henkthetank -W- 345 1 1
 12 gaeremynck2 317 1 1
 13 Bass Fighter 303 1 1
 14 S.V.T. -W- 302 1 1
 15 timmie700 N.Sp.² 300 1 1
 16 Fight gast -W- 300 1 1
 17 ghost123 CW. 296 1 1
 18 christian99 279 1 1
 19 tijsie111 T.B. 276 1 1
 20 Darum -W- 266 1 1


Waar speelt Amokro voor beginners, altijd lachen geblazen natuurlijk.


En als afsluiter van deze reeks, nog een kaartje ^^:

vdh5zt.png


Vele stammen vielen al snel aan de start, wat altijd opnieuw voorkomt aan de start van een werled:


- .click
- Modus
- .LIFE


Uiteraard zijn er nog veel meer stammen die opkwamen en weer vielen maar zoals gezegd: ik weet niet alles en kan ook niet alles terugvinden.





De oorlog tussen .Click en Astra*


astraeerstedagen.png


We gaan even dieper in op de val van .click aangezien dit een belangrijk kantelpunt is geweest voor de rest van het verloop van W16, zoals zo meteen zal blijken. Aan de start was er namelijk een oorlog gaande tussen .Click (opgericht door .Rainbow.) en Astra* (opgericht door Ignotum Periculum). Ze voerden namelijk een strijd om de core. Nadat o.a. Veduki ervoor zorge dat .Click viel (en daarbij ook De Capital backstabde door zijn troepen via VV weg te sturen) won Astra* deze oorlog en stonden ze daarna nummer 1, waar ze nu nog steeds staan.


valclick.png





M!LF, en hun invloed op W16:



mlfontstaan.png


Een kaartje hoort hier uiteraard wel bij:

w16nltop5.png

M!lf, een stam die bij veel mensen die hier sinds de start spelen een belletje doet rinkelen. Tevens de stam die door velen (aan de start) als dé topstam van w16 werd omschreven. Niet zo verwonderlijk als je weet wie er allemaal deel van uitmaakte. Maar niet alles was rozengeur en manenschijn voor M!lf... Na veel problemen met de support (die hun naam ongepast vond) mochten ze uiteindelijk hun naam behouden zolang ze duidelijk naar het tv-programma verwezen in hun profiel.


Nu en dan konden de spelers van M!lF ook wel eens lachen als er weer een of ander stammetje een aanval ging opzetten:



ownd2.png



Nadat M!LF een tijdje had meegedraait, veranderde deze hun naam in Time.! (Your Time Has Come.). Een nogal toepasselijke naam, want niet veel later werd M!lf opgesplitst in Prik en Unum. maar hierover later meer.





High 5, de toppers van W5? :




Iedereen die op deze wereld speelt, MOET deze stam kennen, of ze zijn de afgelopen twee jaar blind geweest. Inderdaad: High 5, tegenwoordig bekend (of berucht?) als High5².

High 5 werd de langstlopende premade van w16 (en de langsopende premade ook denk ik overigens) hoewel ze aan de start op enige twijfel van mede forumposters konden rekenen:


LordFear zei:
Jups wees maar zeker. Binnen 2 weekjes is de w5-delegatie er ^^

Amokro zei:
Ben dan benieuw waarom spelers van die werelden per definitie een hoger niveau mee zouden brengen.


Lordfear zei:
Omdat wij al jaren lopen te snipen/taggen etc. Ook zijn we vertouwd met de boerderijregel (perfecte def en off dorpen) en de pakketjes... We zijn meer doorwinterd
Wel heb je misschien gelijk dat deze spelers niet de beste starters zullen zijn mits dit toch een vak apart is. Maar op lange termijn zou het niveau wel moeten stijgen ja.
Met als bonuspunt dat de meeste spelers elkaar al geruime tijd kennen. En dit is toch een doorslaggevend punt om een pre-made te doen slagen.


Lordfear zei:
Tjah, als oud w1 speler kan ik je zo wel vertellen dat er van de echte goede spelers weinig meer over is op w1.
Ik reageer enkel op de volslagen domheid van 1 w5 speler, die blijkbaar denkt dat hij een voorsprong heeft, terwijl de dingen die anders zijn op een klassieke wereld in het hele begin geen eens van belang zijn, en als je eenmaal serieus speelt, wen je daar zo aan.

Besides, W5 is toch ook de wereld met broeder en zuster stammen?
Hoezo niveau?


Eenmaal High 5 gestart was, kwam het er als volgt uit te zien:


25kq1c8.png


Een vrij mooie, maanvormige ligging dus. Al snel groeide High 5 uit tot een top 5, en later ook top 2 (n even rank 1) stam.




De oudjes van W16: 40+:




96570908.png

Voor mij was dit een vrij onbekende stam tot ze oorlog kregen met Astra*. Het enige dat ik van ze af weet van voor die tijd, is dat ze een fusie waren aangegaan met Xerxes, waardoor ze een meer betekenisvolle rol gingen spelen in het verloop van w16 (hier zal iemand me dus ook over moeten aanvullen):


24764669.png


40+ staat er nog steeds als een trotse nummer 2, maar ze zullen nog uitgebreid aan bod komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Post., ~BOD~ en STB:



En dan zijn we nu bij mijn eigen oude stammetje aangekomen. Opgericht door Abdelya, iedereen kent der wel, en met een vrij groot ledenaantal uitgegroeid tot een nummer 2 stam, na Astra* weliswaar -de eeuwige nummer 1-.

postnq.png


Post. zal ik in één rubriek behandelen, verwacht dus niet dat dit chronologisch zal zijn met de gebeurtenissen die elders plaatsvonden, hoewel het wel enigzins samenloopt met de geschiedneis van STB en Nilva. Bij nader inzien plaats ik die er toch maar even bij in de titel. Het spijt met als ik hierdoor mensen voor het hoofd stoot, maar ik weet nou eenmaal bijster weinig van laatstgenoemde stammen af (behalve dan dat ze hebben bestaan, dat ze oorlog met Post. hadden en dat er later andere stammen uit zijn ontstaan die ik later nog zal bespreken) dus daarvoor zal ik de hulp nodig hebben van de spelers die er wél iets vanaf weten.


De stamveranderingen horen er voor laatstgenoemde natuurlijk wel bij:

~BOD~:


bodsr.png


STB:

stbr.png


Nu ga ik even verder met het geschiedneisverhaal van Post., de andere twee stammen zal ik er pas later in het verhaal bij betrekken. Uiteraard zal ik dit -eenmaal ik voldoende informatie heb- wel aanpassen.

Post. dus. Het was zeker geen topstam te noemen, ook al stonden ze op een gegeven moment rang 2. Eerder een substop stam die er door middel van een goede samenwerking in slaagde om hun vijanden omver te werpen. In eerste instantie althans. De belangrijkste van deze vijanden waren natuurlijk Ill. en ~Troy.

Nu dan, even beginnen bij het begin van het verhaak: Na de vak van ~WAL~ werd door deze drie stammen - die een bg hadden- afgesproken dat elke stam slechts twee leden van ~WAL~ mocht rekruteren. Ill. hield zich echter niet aan deze afspraak, waarna Post. hen de oorlog verklaarde. Nadat deze enige tijd bezig was, sloot post. een samenwerkingsverbond af met ~BOD~, om ill. aan te vallen. Hiervoor werd een gedeeld forum opgesteld, en werden gezamelijke acties uitgevoerd. Met succes zo bleek, ill. begon al snel te wankelen waarop Post. enkele leden rekruteerden.

Dit was niet naar de zin van ~BOD~, waarop de samenwerking meteen werd stopgezet. In de tussentijd was De Heer Bij Nacht, een Post. lid, overgestapt naar STB. Er heerste bij deze speler enige onvrede, en deze vetrok dus. Hierdoor werden Post. en STB vijanden, maar dit komt pas later aan bod.

Even terug naar de andere kant van het cluster, daar lag namelijk ~troy, toen nog de nummer 2 stam. Het boterde niet echt goed tussen de twee leidsters van beide stammen, en al snel werd de samenwerking stopgezet, waarop een oorlog uitbrak. ~Troy had tevens oorlog met Astra*, en leed daar stevige verliezen, en ook Post. kon hen flink wat dorpen afhandig maken. Er leaveden al snel enkele ~~Troy leden, en er werd een nieuwe stam opgezet (of het was een naamwijziging, kan het me niet meer precies herinneren). In ieder geval bleef van ~Troy (dat nog steeds bestaat en in handen is van Astra* leider .totally Spies :D) niet veel meer over.


Ondanks deze successen heerste bij enige post. leden -Chicago 5 op kop - wat onvrede. Vooral met de oud R.K. leden (waarmee Post. in het prille begin van hun bestaan een fusie mee aanging). Gevolg was dat zij plotseling de stam verlieten, en enige spelers backstabden (koioy, zolitar om twee namen te geven)


Een kaartje van hoe het er daarna uit kwam te zien:

kaartjeaf.png

Daarna werd een allinatie opgezet waarbij ~BOD~, P.H. en STB gingen samenwerken tegen Post. Koioy leed al hevige verliezen gezien die meteen na hun leaven werd aangevallen door chcicago 5 (die nu overigens ook op w20 alweer bekend staat als een grote backstabber). Na enige tijd van oorlog voeren, die Post. ruimschoots verloor, bleven er maar weinig leden meer over. Voor iedereen werd naar een oplossing gezocht, en gevonden waarop ikzelf en Abdelya de keuze moesten maken tussen Prik en Astra*. Na veel wikken en wegen werd het uiteindelijk die laatste.





Astra* en Unum. : de wereld kreeg een nieuwe vorm:



Ik had hier ooit een klein artikeltje over gschreven dat echter nooit werd gepubliceerd. Ik denk echter dat het de zaken van toen redelijk goed weergeeft. Bij deze krijgen jullie het alsnog te zien:

kaartjeastra.png

Interview met .Totally Spies :

Wat waren de beweegredenen om een fusiepartner voor Astra* te zoeken?

De beweegredenen waren dat astra* in een dip zat. Er gingen 2 prominente spelers stopen. En die stopte volgens het oude gezegde stoppen is delete. Dit was een zware klap. We hadden nog maar 10 actieve leden over zowat en moesten wat doen om te blijven bestaan.

Waarom viel de keuze op Unum.?

Er waren verscheidene opties voor nieuwe leden. Maar zoals iedereen kan zien. Was Unum. een perfecte aanvulling op ons stamcluster, zijn het spelers met een goed puntenaantal die van aanpakken weten. Verder was het een kleine groep van 8 spelers was het voor ons gewoon een perfecte combo.


Hoe vlotte de opname van de Unum. leden? Verliep het contact goed?

Toen we ons plan invulling wilde geven waren we opzich best wel even gespannen. Er waren natuurlijk op en aanmerkingen. Zo was Unum. een grote concurrent van astra*. En was de kans om een blauwtje te lopen zeer groot. Maar het ging eigenlijk perfect, dit had ik in mijn stoutste dromen nog niet kunnen bedenken.


Beautje30 vertoefde eerder al in Astra, dit verblijf was echter van korte duur. En Thieske66 heeft de stam verlaten. Blijft Astra stabiel?

Laat ik deze vraag even in 2 splitsen. Beauty30 was idd al eerder in astra*. Alleen lag daar veel druk op. Aangezien beide stammen toen nog wel bestonden. Daarvan is nu totaal geen sprake meer. We zijn 1 groep.

En thieske66 was een astra* aangelegenheid. Dat heeft niks met de fusie te maken gehad. En is intern afgehandelt.





De val van P.H. en de opkomst van Nilva:



P.H. ... Het was een zootje bij elkaar geraapte spelers, zonder enig echt cluster. Nadat ze de restjes van ~Troy hadden gerekruteert, en aan de rechterkant ook nog een aantal spelers aannamen, kwam het er ongeveer zo uit te zien:

updatekaartjuiste.png

Door al hun gerekruteer, overtraden ze de gemaakte afspraken met ~BOD~. Hierdoor kwamen ook zij in een oorlog verwikkeld. Deze was echter van korte duur, gezien de leiders van P.H. (met name chicago5) hun eigen leden niet vertrouwden. Enkele accounts verdwenen of gingen op delete, en er vond een fusie plaats tussen ~BOD~ en P.H. waarbij een nieuwe stam ontstond. Dat was dus Nilva.

nilva.png


Tot op heden staat Nilva nog steeds trots recht. Ondanks het feit dat ze enkele accounts zijn verloren, hebben ze verder niet erg veel problemen gekent. Wel enkele oorlogen, waarvan de oudste natuurlijk de oorlog tegen Mental is. Hierover in een latere rubriek wat meer. Wederom heb ik niet verg veel info beschikbaar over1





Clash: Astra* VS Royal!:



Astra* VS Royal. Een oorlog die weliswaar makkelijk door Astra* werd gewonnen, maar ook een die de wereld duidelijk maakte dat Astra* toch niet zo onverslaanbaar was als werd gedacht. De meesten zullen wel weten waarover (of beter: over wie) ik het nu heb: .farmalarm.

In eerste instantie sneed het Astra* offensief door Royal als een mes dat door boter doet. Ze stuitten echter op onverwachts verzet, één account wou maar niet neergaan. Toen duidelijk werd dat iemand verzet kon bieden, kreeg de wereld een sprankeltje hoop. Meteen werd alles op alles gezet om .farmalarm te redden: o.a. marscalcus, chicago 5, 40+ ,... stuurden OS. Ook werd er -wanneer de spelers zelf niet konden- vollop VV gedraait door andere stammen, al was het maar om Astra* tegen te werken.

Tot mijn spijt heb ik geen enkel kaartje van dit hele gebeuren terug kunnen vinden. Mocht iemand toch een kaartje hebben, gelieve deze dan even te geven zodat ik hem kan toevoegen. Wel enkele live opnames:


timing2w16.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
__RAM (433|521) plaagbeest F21.9 6:49:50
« Bash N Conquer » 0082 6:49:50
« Bash N Conquer » 0114 6:49:50
____EDEL A (417|526) plaagbeest F20.0 6:49:50
__RAM (438|518) plaagbeest F24.2 6:49:50
__RAM (451|508) plaagbeest F34.1 6:49:50
__RAM (437|512) plaagbeest F20.9 6:49:50
____EDEL A (417|526) plaagbeest F20.0 6:49:50
__RAM (428|524) plaagbeest F21.1 6:49:50
« Bash N Conquer » 0061 6:49:50
« Bash N Conquer » 0130 6:49:50
__zwaard (442|513) plaagbeest F26.0 6:49:50
« Bash N Conquer » 0094 6:49:50
« Bash N Conquer » 0054 6:49:50
____EDEL B (409|523) plaagbeest F18.8 6:49:50
__RAM (435|517) plaagbeest F21.1 6:49:50
« Bash N Conquer » 0110 6:49:50
« Bash N Conquer » 0061 6:49:50
« Bash N Conquer » 0116 6:49:50
__RAM (421|528) plaagbeest F22.4 6:49:50
« Bash N Conquer » 0123 6:49:50
« Bash N Conquer » 0110 6:49:50
__zwaard (438|517) plaagbeest F23.7 6:49:50
« Bash N Conquer » 0061 6:49:50
« Bash N Conquer » 0060 6:49:50
« Bash N Conquer » 0120 6:49:50
____EDEL, FullClear (403|530) plaagbeest F27.8 6:49:51
__RAM (447|524) plaagbeest F35.0 6:49:51
__RAM (415|524) plaagbeest F18.1 6:49:51
__RAM (417|526) plaagbeest F20.0 6:49:51
__RAM (446|516) plaagbeest F30.7 6:49:51
__RAM (427|523) plaagbeest F19.7 6:49:51
__RAM (440|517) plaagbeest F25.5 6:49:51
Big Bos..astra 6:49:51
Big Bos..astra 6:49:53
__RAM (418|520) plaagbeest F14.0 6:49:55
__RAM (417|526) plaagbeest F20.0 6:49:55
__RAM (437|512) plaagbeest F20.9 6:49:55
__RAM (418|520) plaagbeest F14.0 6:49:55
____EDEL D(428|512) plaagbeest F12.5 6:49:55
__RAM (438|518) plaagbeest F24.2 6:49:55
__RAM (428|524) plaagbeest F21.1 6:49:55
__zwaard (442|513) plaagbeest F26.0 6:49:55
__RAM (418|520) plaagbeest F14.0 6:49:55
« Bash N Conquer » 0034 6:49:55
__RAM (435|517) plaagbeest F21.1 6:49:55
« Bash N Conquer » 0131 6:49:55
____EDEL D(428|512) plaagbeest F12.5 6:49:55
__RAM (440|517) plaagbeest F25.5 6:49:55
__zwaard (438|517) plaagbeest F23.7 6:49:55
__RAM (415|524) plaagbeest F18.1 6:49:55
__RAM (427|523) plaagbeest F19.7 6:49:56
__RAM (421|528) plaagbeest F22.4


Astra* VS 40+:




40+ werd aangemoedigt door het succes van .farmalarm (en namen deze ook in hun gelederen op). Ze waagden hun kans en lanceerden een aanval op een Astra* account, gerasimos genaamd. De speler in kwestie zat net midden in zijn proefwerkweek, en kwam enkele dagen niet online. Hierdoor, en door de goed opgezette aanval van 40+, verloor het account flink wat dorpen.


.Totally spies kwam hierop weer met een prachtig staaltje verdeel en heers politiek. Hij slaagde erin om 40+ zowel Ingor als Darkruler09 afhandig te maken, waardoor het verpestte gerasimos account opgeruimd (lees: geïnternd) kon worden.

Dit was meteen ook het voorlopige einde van de oorlog tussen Astra* en 40+. .farmalarm viel niet snel daarna doordat deze niet langer zoveel tijd in hun account wilden stoppen (ze zaten namelijk met examens).

Ook hier weer geen kaartje beschikbaar. Er was een kaartje, maar dat werd toen automatisch geüpdate en hebben we dus niets meer aan. Mocht iemand er één hebben, gelieve dit dan te melden :)



De val van Astra*:



24 oktober 2010. Een van de donkerste dagen in de Astra* geschiedenis en tevens een van de redenen dat ik hier met zo bijster weinig kaartjes zit. Die gingen namelijk allemaal -samen met het hele archief- verloren toen Mr. Squarepants, een van de oudgedienden binnen Astra*, de stam ophief.

Reden? Hij wou zijn oprichtersrechten niet afstaan, en dat terwijl hij al geruime tijd niets meer uitvoerde als leider. Inactief dus. Toen hij hierop werd aangesproken, zei hij dat Astra* Astra* niet meer was en bam daar had je het. Weg was Astra*. Snel daarna richtte hermansprong Astra* opnieuw op, maar het was een hele domper voor elk Astra* lid om op dergelijke wijze gebackstabd te worden door een oud-leider.

Als reactie op dit gebeuren kwam het volgende:

.totally spies zei:
Beste AF bezoekers...

Bij deze wil ik formeel reageren om alle ophef die zonet is gekomen.
Een klein beetje te sussen..

Mr. squarepants heft jouw stam op

Om 19:35 is de stam Astra* opgeheven. Door 1 van de oprichters van Astra*.
Dit is absoluut niet het einde. Maar is een emotionele daad geweest.

Deze oprichters was ook niet 1 van de originele oprichters.
Astra* zal gewoon een doorstart maken.

Een stam is namelijk niet 1 leider.
Das een collectief aan leden, dat zich tezamen inzet voor 1 doel.

Ik roep bij deze ook op.
Aan astra* spelers, het hierbij te laten.
Laat het nu maar aan de spammers over.

Wij hebben andere dingen aan ons hoofd.

Mvg,
Robbie

En -uiteraard- werd Mr. Squarepants door de overgebleven Astra* leden weggespeeld.


Niet enkel dit was een zwarte dag, maar ook deze.





High 5 VS O² & Luctor:



Een kaartje van hoe O² er aan de start bijlag:

111map.png

Ik heb nu een hele tijd over Astra* gehad, maar in dat hele verhaal was ook nog iets anders gebeurt: High 5 had O² en Luctor de oorlog verklaart. Alles valt natuurlijk terug te lezen in dit topic, maar voor wie daar geen zin in heeft kan ook gewoon hier de kaartjes bekijken:

242fqxg.jpg


2kprnm.jpg

Het was een oorlogsverklaring die heel lang op zich had laten wachten, maar er toen eindelijk alsnog kwam. Dit was tevens een oorlog die nooit is afgelopen, maar hier zal ik later nog op terug komen. Het is weer tijd voor wat anders





Mental: opkomst, fusie & verval:




Mental, een stam die ontstaan is uit de beter kern van STB. Het was een initiatief van D. van het account De Leen.

mentalo.png


Mental kwam al snel in de top 5 terecht, en ging op een gegeven moment ook een fusie aan met Prik (dat een afsplitsing was van het oude M!LF). Hierdoor kwam Mental op rank 1 terecht.

prik.png


Mental raakte ook snel in drie oorlogen verwikkeld: een oorlog met Nilva, een oorlog met Astra* en een 'oorlog' met Fallen. Vooral die eerste twee hebben een beangrijke rol gespeeld in de val van mental.

Voor de fusie met Prik had Mental een gefaalde fusie met ~BOD~ ondergaan (iets dat tevens meegespeelt heeft in het ontstaan van Nilva). De leider van ~BOD~ , Corsleutel, was toen namelijk op vakantie en de fusie werd erg snel en zonder zijn medeweten uitgevoerd. Dit was niet naar de zin van sommige leden, en deze bleven achter in ~BOD~. De fusie faalde dan ook, en Nilva ontstond waarop een oorlog tussen Mental en Nilva volgde.

Er werden echter nog fouten gemaakt door Mental: ze rekruteerden Misstiny en De Professor in afwezigheid van leider THF. Dit was samen met de aanval die Marscalcus op .totally spies lanceerde, reden genoeg voor Astra* om Mental de oorlog te verklaren.

Zo zagen die recruits eruit:

naamloossr.jpg


Wederom... Geen kaartjes beschikbaar. Als mensen nou eens een topic mét kaartje zouden openen, kon ik ze hier tenminste plaatsen ^^ Nuja, niet snel daarna ontstond DiceK nadat gig graham II en muchas macaras de stam verlieten:

valmental.png

De oorlog werd dus ruimschoots gewonnen door Astra* en Nilva. Beide stammen rekruteerden enkele leden van Mental, en dat was het dan.



High 5's poging om de wereld te hervormen:

Op hetzelfde moment dat Astra*'s oorlog met Mental begon, trachtte High 5 -die toen een BG met Mental hadden- Astra* te doen vallen. Na eerdere gesprekken die liepen via Veduki (Bob), stuurde Beguilling volgende ¨PM rond naar enkele Astra* leden:

rondschrijvenbeguilling.png


Twee Astra* leden vetrokken: Veduki en Megan Fox. En hoewel die laatste niet langer deel uitmaakte van Astra* was hij toch bereid om hen nog een 'afscheidsgeschenk' te geven. Een fake aanvalsplan werd opgesteld en aan Megan Fox gegegen. Die stuurde dat plan op crag van Sjeff door naar Mental leider Muchas Macaras:

fakeplan1.png


fakeplan2.png


Het fakeplan werd uitgevoerd, waarna een Blitzkrieg actie op Marscalcus, de toenmalige nummer 1, werd gestart. De samenwerking tussen High 5 en Mental had ook betrekking tot Nilva. High 5 kreeg wat nuttige informatie over een target vanuit het Mental kamp:

intel1.png


intel2.png


Het resultaat hiervan was een verloren Nilva account.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Astra* VS 40+: round 2


Nadat het een poosje rustig was geweest tussen Astra* en 40+, verklaarde Astra* hen opnieuw de oorlog. In eerste instantie met mooie successen op o.a. Rubbereendje. 40+ sloeg echter terug, en het account The Infinity kwam onder vuur te liggen. Daar is een vrij lange strijd gevoerd tussen de twee leiders van 40+ en The Infinity. Die laatste verloor uiteindelijk doordat er geen spelers meer opzaten (voor een tijdje althans).

Een tijdje daarna opende Dice. het vuur op k.ing arthur. Darkluer09 en Dimanuz verlieten toen ook Astra* waarop darkruler k.ing samen met adios aanviel. Het K.ing account ging erg snel verloren (de speler die er opzat stopte meteen). The Infinity hield nog een poosje stand, maar hier zal ik later op terugkomen.



De eerste wereldoorlog: Astra* en Nilva VS High5²!



Om op dit verhaal in te kunnen pikken, moeten we even een tijdje terug. Eerder in het verhaal heb ik namelijk de oorlog tussen High 5 en O² besproken, en tevens vereldt dat deze nooit werd beëindigt. Nou, de reden daarvoor volgt hieronder:


High 5 is op een gegeven moment namelijk met O² gefuseert. Na het tijdelijke stoppen van T. (beguilling) nam Bappos het roer over, en die regelde deze fusie. De reden volgt hieronder:




Bappos zei:
Oxigen en High 5 Bundelen hun krachten

Na lange tijd tegen elkaar gevochten te hebben ontstond een dermate hoge vorm van respect ten opzichte van elkaar dat we tot dit gezamenlijke besluit zijn gekomen. De mentaliteit van de O² leden en die van High 5 komt in dusdanige mate overeen dat we deze stap hebben kunnen maken. Door het samengaan ontstaat er een stam met meer slagkracht en een aanzienlijk verbeterde positie tegenover oude en nieuwe vijanden.

Zoals al wel bekend is High 5 is een stam die opgericht is uit voormalige vijanden van w5, waarbij de onderlinge klik beter bleek te zijn als verwacht. Het overgebleven Oxigen is een hechte groep van taaie vechters die voor elkaar door het vuur gaan en de klappen van de zweep kennen, met de resultaten vanuit het verleden willen we dan ook graag deze uitbreiding aangaan.

Met het samengaan van de twee stammen zal 1 nieuwe stam ontstaan, waarbij samenwerking en gezelligheid hoog in het vaandel zullen komen te staan. Samen met deze fusie zal ook onze vijandelijkheid onderling verdwijnen en kunnen we ons richten op andere uitdagingen om verder te gaan met uitbreiding van de verschillende accounts van onze spelers. Hierbij verwachten we ook de rust binnen W16 te verstoren.

Dus houd je oren en ogen open, want waar vijanden hun handen ineen slaan ontstaat een sterke eenheid.


Tot zover de fusie dus, terug naar de oorlog. Hieronder enkele kaartjes:


nilvacluster.png

kaartjea.png


Deze oorlog werd ruimschoots gewonnen door zowel Astra* als Nilva. Erg lang heeft de samenwerking tussen deze laatste twee niet geduurt, maar hierover straks meer. Verschillende High 5 accounts kwamen zwaar onder vuur te liggen, de voornaamste waren natuurlijk lilbrowser, lancelot-nl en sandam. Voor een oorlog tussen drie stammen die zo groot waren, heeft hij niet erg lang geduurt (helaas).



Een nieuwe stam: Fulguration



Nadat Dice. eerder al enkele accoutns uit Fallen had gerekruteerd, was het tijd voor het echte werk. Hiervoor dien ik eerst weer even terug te grijpen in het verleden, namelijk naar de opkomst van *SY*.

25917467.png


Ik ga niet veel vertellen over *SY*, wel ga ik een stukje uit een oud artikel van nonkel jos halen:

Tim: “ Wat voor stam is *SY*? Hoe is de sfeer binnenin de stam?”

Ronalddje: “Synergia is een stam met een motto deze is ook te vinden op ons stamprofiel. Met zijn allen staan wij sterk. Dit is niet enkel kletspraat, maar naar mijn mening pure waarheid. De sfeer binnen de stam is momenteel erg goed. We hebben een kleine hechte groep die al een langere tijd met elkaar speelt. Het zuidelijke deel was altijd al Synergia. Het noordelijke deel is er later bijgekomen. Dit deel kwam uit G53-, deze twee delen zijn al vrij snel in elkaar overgevloeid. Kortom, een kleine actieve en enthousiaste groep.”


Tim: “Wat zijn de toekomstperspectieven die jullie ons vrij durven/kunnen geven?”

Ronalddje: “Qua toekomst perspectieven ziet het er goed uit. Ons cluster is compact, dus we kunnen alle kanten uit, behalve zuid, want de rim groeit niet meer helaas.
Wij liggen inderdaad aan een aantal grotere stammen, rebel, 40+ en fallen. Wij gaan hier mee om, zoals ons motto luid: met zijn allen. We zijn inmiddels redelijk begaafd in het deffen, dat is ook wel aan de stats te zien. Weinig verloren dorpen, relatief veel ODD. Een groot deel van de verloren dorpen is weer terug bij *SY* dus dat maakt dat aantal zeer beperkt. Zo gaan wij dus met de grotere stammen om.”

Tim: “Als RIMstam zijn jullie uiteraard ver gevorderd. Zijn er anekdotes die jullie in jullie bestaan willen vertellen? Zware gevechten? Topdiplomatie of andere zaken? Voor de lezer zijn dergelijke zaken altijd aantrekkelijk om lezen.”

Ronalddje: “Klopt, ik denk dat wij een van de stabiele rimstammen op deze wereld zijn. We hebben een lineaire groei zonder veel downs. We hebben een gevecht gehad met de stam die ongeveer 5x van naam is veranderd. De laatst bekende naam was GTHELL, de strijd die daarmee is gevoerd is duidelijk door ons gewonnen. We hadden daar even enkele momenten problemen mee omdat er een speler werd gestackt door fallen, maar dat is snel opgelost. Verder denk ik dat de fusie met het zuidelijke deel van G53- een gouden zet was(ik kwam zelf ook over). Hierdoor domineerden we gelijk de helft meer gebied met slechts enkele nieuwe spelers.
(de rest houden we voor ons zelf)”


Tim: “ Als men aan *SY* denkt, denkt iedereen aan Yero Fosgate. Hoe draagt hij bij tot het geheel in de stam? Wat doet Yero voor de stam?”

Ronalddje: “Team Yero is een van de meest begaafde TW spelers die ik heb ontmoet. Het team helpt ons de scherpe puntjes af te vlakken. Verder heeft het team veel contacten binnen deze wereld wat goed van pas komt. Verder ondersteunt het team onze drie koppige leiding als extra paar ogen en oren. Kortom: Team Yero is voor de finishing touch!”

Tim: “Vanuit jullie perspectief; hoe zijn de machtsverhouding op dit moment volgens jullie?”

Ronalddje: “Vanuit ons perspectief domineren een paar stammen de wereld. De meest stabiele factor vinden wij High 5. Ook zijn wij blij met de wedergeboorte van astra*, de stam wankelde even, maar is wat ons betreft, sterker dan ooit terug aan de top. Dat is natuurlijk goed voor deze wereld. In het zuidelijke gebied, wat voor ons meer van toepassing is, zijn er een aantal sterke(qua rang) stammen. Wij domineren op dit moment 2 continenten en beginnen steeds sterker te staan in een 3e. Boven ons ligt 40+, redelijk groot front met 2 spelers. Ten oosten ligt fallen zij domineren zonder twijfel C74. Dan hebben wij in het westen nog te maken met rebel, we hebben een redelijk front met ze. Toch denk ik dat het tot een echte aanval vanuit rebel kant het niet gaat komen. Ze hebben een groot cluster, maar zijn per speler slecht geclusterd. Iedereen ligt overal. ”

Tevens nog een kaartje van hoe het er toen bijlag:


59ws5s.png


*SY* hebben we dus gehad, terug naar FUL. Ful ontstond dus door een (gedeeltelijke) fusie tussen Dice. en *SY*. Leuk om weten is dat FUL eerder al bestond, op wereld 1 waar het ook een top 10 stam was. Ook daar werd deze stam opgericht door Yeronimo (hier Yero Fosgate).


fulr.png


En met FUL was het rijtje compleet. Voor wie niet snapt wat ik bedoel: ik zal er later op terugkomen (again ^^).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De tweede wereldoorlog: CCC16



Sommigen vragen zich misschien af waarom ik dit de tweede wereldoorlog noem. Is dit niet nog steeds de eerste? Nou in mijn optiek niet. Op een gegeven moment liep de GAP tussen Astra* en Nilva op de klippen. Wiens schuld dit was, of hoe dit precies kwam laat ik in het midden gezien de meningen daarover nogal verdeelt zijn.

Nu, maakt ook niet echt uit. Feit is dat de samenwerking werd stopgezet, en dat daarna High5² zijn kans schoon rook om een massabondgenootschap op te starten tegen Astra*. De voglende PM werd rondgestuurd door Veduki:


=Veduki zei:
Beste lotgenoot,

Na een lange tijd van inactiviteit, laag edelgehalte, groeiende vijanden en saaie uren TW is het tijd voor iets nieuws! Het is tijd om de wereld te veranderen en te beginnen met een nieuwe Wereld 16. Tijd voor een grote knaller. Tijd voor de Classic Competition!

Een hoop mensen zullen op de hoogte zijn van de wereldindeling zoals die nu is. Astra* is centraal gelegen, met 5 grote andere stammen eromheen. FUL, Nilva, ~GoH~, 40+ en High5² zijn de grote underdogs op dit moment. Tijd om daar eens verandering in te brengen.

Lang genoeg is er tegen 1 stam tegelijk gevochten. Nu het moment om tegen de 5 grootste concurrenten tegelijk te vechten. Iedereen zal strijden tegen elkaar. Nu is het natuurlijk niet te doen om de gehele wereld over te reizen om een andere stam te edelen. Daarom zullen de 5 underdogs tegen elkaar strijden door middel van een mentale competitie. Dus niet met bloederige bijlen en laaiende lichte cavalerie, maar met de juiste timing en een hoop plezier. Dit met gevolg dat er maar 1 grote verliezer zal zijn: Astra*.

De competitie zal als volgt in elkaar steken:
Per stam zullen er 2 leden van Astra* worden gekozen. Dit zijn de targets. Deze targets kunnen niet gewisseld worden. Tijdens het event, wat een volle maand zal duren, zullen alleen met deze 2 targets punten te verdienen zijn. De underdogs mogen niet hetzelfde target kiezen.
Tijdens het event zullen de 5 underdogs elkaar niet aanvallen. Er geldt dus een NAP (, ook wel een GAP te noemen). Deze zal na het event nog een 2 weken voortduren, om iedereen te laten genieten van de overwinning.

Het is de bedoeling om tijdens de volle maand zo veel mogelijk punten te verdienen. Er zijn punten te verdienen op de volgende manieren:
- Het behalen van de titel "Aanvaller van de dag" ***** 2 punten per titel
- Het edelen van een dorp van 1 van de 2 targets ***** 1 punt per dorp
- Het doden van een edel in het dorp van een target ***** 0.5 punt per gedode edel

Helaas kunnen we ook punten af gaan:
- Een geedeld dorp van de stam, door een target ***** -2 punten

Per dag zullen er dagoverwinningen worden toebedeeld. Degene die de meeste punten op een dag behaald heeft, zal de dagoverwinning krijgen. De stam die de meeste overwinningen heeft behaald, zal de jackpot winnen! De prijzen:
1ste. 100PA per lid
2de. 60 PA per lid
3de. 30 PA per lid
4de. 0 PA per lid
5de. 10 PA per lid

Er zullen extra dagoverwinningen worden uitgedeeld bij de volgende gebeurtenissen:
- Het kapot krijgen van het 1ste target (Door op te edelen, BB te zijn geworden, of uit Astra* te zijn gestapt) ***** 2 extra dagoverwinning
- Het kapot krijgen van het 2de target (Door op te edelen, BB te zijn geworden, of uit Astra* te zijn gestapt) ***** 4 extra dagoverwinningen

Om alles netjes te laten verlopen zal er een gedeeld forum worden gemaakt waarin rapporten kunnen worden gepost, ter controle en inzage van de punten. Uiteraard is er ook de mogelijkheid om lekker te spammen =D

Een samenvatting:
FUL, Nilva, ~GoH~, 40+ en High5² tegen Astra*. De 5 stammen spelen ook nog tegen elkaar een competitie, wie kan het beste Astra* bashen?
Om dit te kunnen doen zal er gedurende 2 maanden (van 15-08 tot 15-10) een NAP gelden tussen de 5 stammen, waardoor er van 01-09 tot 01-10 kan worden aangevallen.

Kortom maak jezelf klaar voor het grootste event van deze wereld, ooit! Maak je klaar voor een spetterende competitie, een bloedende Astra* en een hoop nieuwe dorpen!

Geniet van de zure posts van Astra* op het AF ;)

Met enthousiaste groet,
FUL-Leiding, Nilva-Leiding, ~GoH~, 40+-Leiding, High5²-Leiding

En zo geschiedde. Al snel volgden de eerste aanvallen op Astra* met grote successen voor de alliantie op twee fronten: het The Infinity front, en het De Heer Bij nacht/Its Ridickulous front (deze laatste twee rekruteerde Astra* vanuit Nilva). Yeronimo ik had beter van je verwacht, maar er stond dus ook geen kaartje in het CCC16 topic. Gelukkig heb ik nu wél her Astra* archief tot mijn beschikking:


scaled.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Na CCC16 volgde al snel FFF16 (dat nu overigens nog steeds bezig is, de laatste aanvallen lopen op Its Ridickulous, Faha en 0Wnz). De mededeling:


Veduki zei:
Beste CCC16-pro's,

De uitslag van de NAP aanvraag is bekend. Alle stammen zijn enorm positief en hebben geen enkel negatief geluid laten horen. Tijd om dus lekker door te knallen dus!

Tijdens deze lange periode kunnen we natuurlijk niet enkel een NAP hebben. Er moet nog iets extra's bij. Bij deze dus het voorstel voor FFF16: Final Flourish Festival 16.

Bij het event zal iedere stam één week worden geholpen, door middel van clears & fakes van de andere stammen. Iedere stam komt een keer aan de beurt. In deze post zal duidelijk worden wat het event inhoud en de competitieve elementen naar voren zullen komen.


Inhoudelijke uitleg
Een beurt zal 2 weken duren, waarvan 1 week voorbereidings en 1 aanvals. Aan het begin van de voorbereidingsweek zal worden aangegeven waar de andere stammen hun clears & fakes op moeten gooien. Dit zal gespecificeerd zijn per dorp en per dag. In de aanvalsweek zullen de aanvallen en fakes aankomen. Daarbij de stam die aan de beurt is een groot voordeel heeft en makkelijk kan edelen!

Het versturen van clears & fakes over zulke lange afstanden is lastig. Mede is precies timen ook te overdreven om te vragen. Daarom zal per aanvraag (1ste maandag van een 2 weken) de volgende dingen doorgegeven moeten worden:
- Op welke dorpen de clears & fakes dienen aan te komen.
- Op welke dag de clears & fakes dienen aan te komen.
- Een bedankje ;)


Het aantal clears en fakes is per stam verschillend. Niet alle stammen hebben evenveel clears tot hun beschikking. Daarom is het aantal clears en fakes die beschikbaar gemaakt worden voor dit event gebaseerd op het aantal dorpen dat de stam heeft. Het aantal zal liggen op 2.5% van het aantal dorpen dat de stam (op dit moment) in bezit heeft. Deze clears zullen slechts 1 maal ter beschikking staan. Dus maar één maal lopen, naar de dorpen die aangegeven worden. Het aantal clears en fakes komt neer op:
[ally]High5²[/ally] -> 14518 dorpen -> 363 clears & 363 fakes
[ally]40+[/ally] -> 10851 dorpen -> 271 clears & 271 fakes
[ally]Nilva[/ally] -> 9858 dorpen -> 246 clears & 246 fakes
[ally]FUL[/ally] -> 7359 dorpen -> 184 clears & 184 fakes
[ally]~GoH~[/ally] -> 3760 dorpen -> 94 clears & 94 fakes


In totaal zal dit gemiddeld neerkomen op een 926 clears en 926 fakes die een stam extra tot haar beschikking heeft in haar aanvalsweek. Een hoop extra aanvalskracht dat op verschillende tactische mogelijkheden kan worden toegepast! =)

Aangezien bekend is dat Astra* spijtig genoeg mee kan kijken op dit forum, zal een veiligheid worden ingebouwd. Per stam zal er een FFF16-aanspreekpunt komen. (Dit kan de diplomaat zijn, maar hoeft niet.) Deze persoon geeft aan de aanspraakpunten van de andere stammen informatie door. Namelijk waar en wanneer er clears of fakes moeten komen, danwel ontvangt deze informatie en speelt die het door naar de leden. De informatie-stromen over met aanvallen en bevestiging daarvan loopt dus enkel via deze contactpersonen, niet over het gedeelde forum.
Op die manier lekt er zo min mogelijk informatie uit.


Competitieve overkoepeling
Om het competitie-element niet te laten vervallen, zullen er wederom per stam punten te verdienen zijn. Deze punten zullen op het einde van het gehele periode worden opgeteld. Punten zijn te verdienen op de volgende manieren:
- Grootmacht van de dag ***** 5 punten
- Veroverd dorp van een Astra*-speler ***** 1 punt
- Veroverd dorp van een Astra*-speler in je Aanvalsweek ***** 5 punten
- Verloren dorp door een Astra*-speler ***** -1 punten


Natuurlijk geen competitie zonder een prijs. De prijs zal ditmaal niet bestaan uit saaie PA, maar bestaat uit een extra aanvalsronde! Deze aanvalsronde zal inhoudelijk hetzelfde zijn als een "normale" aanvalsronde. Kortom eenmalig 2.5% clears en 2.5% fakes per stam beschikbaar.

Wanneer we dit event in een grote agenda zouden zetten, komt het er als volgt uit de zien:
Maandag 26-09: "Stam A" geeft aan waar en wanneer clears & fakes van de verschillende stammen naartoe moeten.
Maandag 03-10: "Stam A" begint met de aanvalsweek van haar beurt.
Zondag 09-10: Laatste dag van de beurt van "Stam A".

Maandag 10-10: "Stam B" geeft aan waar en wanneer clears & fakes van de verschillende stammen naartoe moeten.
Maandag 17-10: "Stam B" begint met de aanvalsweek van haar beurt.
Zondag 23-10: Laatste dag van de beurt van "Stam B".

Maandag 24-10: "Stam C" geeft aan waar en wanneer clears & fakes van de verschillende stammen naartoe moeten.
Maandag 31-10: "Stam C" begint met de aanvalsweek van haar beurt.
Zondag 06-11: Laatste dag van de beurt van "Stam C".

Maandag 07-11: "Stam D" geeft aan waar en wanneer clears & fakes van de verschillende stammen naartoe moeten.
Maandag 14-11: "Stam D" begint met de aanvalsweek van haar beurt.
Zondag 20-11: Laatste dag van de beurt van "Stam D".

Maandag 21-11: "Stam E" geeft aan waar en wanneer clears & fakes van de verschillende stammen naartoe moeten.
Maandag 28-11: "Stam E" begint met de aanvalsweek van haar beurt.
Zondag 04-12: Laatste dag van de beurt van "Stam E".

Maandag 05-12: "Winnaar" geeft aan waar en wanneer clears & fakes van de verschillende stammen naartoe moeten.
Maandag 12-12: "Winnaar" begint met de aanvalsweek van haar beurt.
Zondag 18-12: Laatste dag van de beurt van "Winnaar".

Samenvatting
Iedere stam krijg een aanvalsbeurt, waarbij de andere stammen eenmalig clears & fakes beschikbaar stellen. Tijdens de gehele periode van 26-09 t/m 04-12 zijn er punten te verdienen, om een extra aanvalsbeurt te winnen.



Graag per stam te bespreken of jullie mee zouden willen doen aan dit event, tijdens de al lopende NAP.
Wanneer het event positief bevonden wordt, graag ook een (actief) contactpersoon aan te wijzen, die alle aanvalsgegevens zal doorgeven en ontvangen.
Wanneer het event positief bevonden wordt, graag ook welke beurt je zou willen zijn, beurt A t/m E. (Meerdere beurten aangeven mag ook.)

Hopelijk is iedereen enthousiast over FFF16 en zorgen we met zijn alle voor nog meer dorpenverlies bij Astra*!

Met enthousiaste groet,
Bob. (Veduki)


FFF16 was een nog minder groot succes dan CCC16, maar er stonden andere dingen te gebeuren.


De alliantie brokkelt af?:

Nog niet zo lang geleden verliet oud leider Beguilling samen met enkele andere High5² leden hun stam. Ze richtten daarbij New. op, tegenwoordig Curam genaamd.


curam.png


De reden hierover is nog steeds niet helemaal duidelijk, een verklaring zou volgen op het AF maar deze is er nog steeds niet gekomen. Maar ik denk dat we kunnen stellen dat het niet meer boterde tussen de spelers van O² en de oudgedienden van High 5.


Eerder zei ik dat met de fusie tussen Dice. en *SY* het rijtje rond was. Hiermee bedoelde ik dat elke top 5 stam een of meerder fusies had ondergaan. Drie van deze fusies resulteerden in een rank 1 plaats: die van Astra* en Unum. (al stond Astra* toen al rang 1), die tussen Mental en Prik en die tussen High 5 en O². Slechts een van deze fusies slaagde, de andere twee waren tot mislukking gedoemt. Daarnaast hebben we natuurlijk de fusies tussen ~bod~ en P.H., die tussen 40+ en Xerxes (en later ook Rebel) en die tussen *SY* en Dice.


En er is nog ander nieuws. Blijkbaar brokkelt de alliantie nu helemaal af want het volgende verscheen enkele dagen geleden op het algemene forum: Clicky. Hoe of wat is nog niet precies bekend, maar ik hoop dat we hierover binnenkort meer te weten zullen komen.


Een kaartje nog van de huidige situatie:


wereldkaart.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wat zoek ik nog?

- Kaartjes
- Verhalen
- Anekdotes
- Etc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan