Welke stam overleeft?

DeletedUser

Guest
zie het probleem niet heb gevraagd hoe jullie je daar nu nog voelden na reactie dat het niet leuk was in die trant vroeg ik of jullie 2 (Koosje en Roosje) naar CN wilden komen
verder no spang
word alleen opgeblazen als een malle hier
 

DeletedUser14737

Guest
LOL.... jullie hebben zeker nooit een stam geleid in de top. Als jullie dat wel hadden gedaan dan zouden jullie weten waarom Iddo spelers vraagt.
Simpel: WORLD-DOMINATION.. met of zonder jullie..


p.s.
het is en blijft een spel.. have fun..
 

DeletedUser

Guest
Ik durf wel te stellen dat een top stam niet perse bovenaan hoeft te staan. NR 1 blijven door recruiting is niet moeilijk. Blijven bestaan met grotendeels dezelfde leden die vanaf het begin mee speelden vind ik een stuk knapper. Misschien eens een nieuwe top 10 maken aan de hand van het minst aantal stamwisselingen ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik durf wel te stellen dat een top stam niet perse bovenaan hoeft te staan. NR 1 blijven door recruiting is niet moeilijk. Blijven bestaan met grotendeels dezelfde leden die vanaf het begin mee speelden vind ik een stuk knapper. Misschien eens een nieuwe top 10 maken aan de hand van het minst aantal stamwisselingen ;)

Meeste wissels zijn verdwenen door die TW-stats fout op 22 juni 2009

PS Ik heb altijd mijn leiding gevolgd tot het einde en ben zo met ze toch in een aantal stammen geweest
Loyaliteit is lastig te meten :p
 

DeletedUser

Guest
Meeste wissels zijn verdwenen door die TW-stats fout op 22 juni 2009

PS Ik heb altijd mijn leiding gevolgd tot het einde en ben zo met ze toch in een aantal stammen geweest
Loyaliteit is lastig te meten :p

Een loeiharde waarheid waar weinig aan toe te voegen is.


In ons streven naar individualiteit, in ons streven naar identiteit, passeert iedereen wel eens dat aantrekkelijke doelpunt, ook al is het ten koste van een ander, om eens te scoren.
Hey, wie wil niet dat zijn stam speciaal is, wie wil niet dat zijn stam 'beter' is dan de andere, voor welke reden dan ook. Iedereen vindt zijn reden wel.
Iedereen die een hond wilt slaan vindt licht een stok, maar iedereen die zijn eigen stam wilt verheerlijken, op welk manier dan ook, vindt tevens snel een reden.
Waarom is een overbodige vraag: jouw stam...is jouw stam. Natuurlijk is die fantastisch en in bepaalde opzichten 'beter'. En natuurlijk is die andere stam in bepaalde opzichten 'slechter'.

Maar vergeet niet dat in dat andere kamp analoge problemen/goed functionerende onderdelen (kunnen) opduiken en evenzeer leuke en misschien ook minder leuke facetten aanwezig zijn. Die 'andere' stam wordt toch net altijd wat zwart afgeschilderd. En dat kan best, dit is het propaganda-topic. Maar onthoudt dergelijk of andere negatieve commentaren in specifieke topics zoals het 'pluim'-topic, waar het net de bedoeling is om eens stam-overschrijdend iets positiefs te vermelden. Laat je niet verglijden in die topics om te vervallen in persoonlijke discussies daar waar ze niet op prijs gesteld worden. En tot slot: het kan geen kwaad om ook in de andere topics eens iets positiefs te zeggen over een andere stam.

Stammen zijn zeer moeilijk te vergelijken. Een stam is zelden 'beter' dan een andere, hoewel we toch altijd de neiging hebben de ene voor te trekken op de andere. Er zijn altijd wel criteria te vinden. Maar bestaat er wel consensus over die criteria? Helemaal niet! Voor de één is dit, voor de ander is dat belangrijk.

De stam die uiteindelijk als dominante aanwezigheid W7 zal kleuren, zullen zij de winnaar zijn? Waarschijnlijk wel, op papier zijn zij rang nr. 1. Een objectief feit dat meteen zoveel als niets zegt. Met deze rang gaat geen enkel waarde-oordeel gepaard. Waarom er dan naar streven? Wie kan het eigenlijk schelen welke stam overleeft?
Wetende dat activiteit de belangrijkste parameter is in dit spel, mag wel gesteld worden dat niet alle spelers met gelijke wapens strijden. De een heeft meer tijd beschikbaar dan de ander. En ok, de ene heeft wat meer inzicht, de ander een aantrekkelijke tactiek. Als puntje bij paaltje komt en je kijkt wie er overblijft en je kijkt wie er gestopt is, dan merk je toch duidelijk dat dit een afvalrace was die weinig met kwaliteit te maken heeft, maar alles met tijdsbeschikbaarheid. En wat dat betreft kan je je moeilijk op de borst gaan kloppen.

Dus wie gaat dit overleven? Alle stammen die de activiteit en ook wel wat de skills hadden om de druk waaronder zij gezet werden te trotseren. Bij de ene was het zeer lovenswaardig om tot hier te geraken, bij de ander was dat peanuts.

Ikzelf kijk weinig tot niet uit naar wie uiteindelijk op rang 1 zal belanden als de wereld sluit. Nee, ik ben benieuwd naar de verhalen die dan verteld kunnen worden, en nu reeds kunnen verteld worden over alle leuke en toffe situaties die deze wereld heeft voortgebracht. Hoe spelers en stammen in bepaalde situaties terecht kwamen en hoe zij daar mee omgingen. Daar ben ik nieuwsgierig naar en ik hoop dan ook dat wat dit betreft meer initiatieven kunnen komen van betrokken spelers om hier wat leuke werkjes over te schrijven...:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Zulke mooie woorden dat niemand er meer op durft te reageren :D

Maar meen het, netjes neergezet.
 

DeletedUser50957

Guest
Ik denk dat TA of EXE overleeft.

TA door de mooie ligging en EXE door hun enorme cluster.
 

DeletedUser

Guest
Beter kan het niet worden omschreven, volg deze wereld nog wel beetje ondanks dat ik er niet meer speel.
Hoop dat deze wereld idd een mooi einde krijgt en er nmooie verhalen komen als de wereld stop gezet is.
Succes voor diegene die hier nog spelen!
 
Bovenaan