[Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam

Reactiescore
141
Heb mij best gedaan om er nog wat van te maken, maar zo snel als wolf gezien worden is altijd kut. Succes verder
 
Reactiescore
32
Ik wil wel een potje leiden maar ik ben beetje slecht in een goede rolsverdeling.
 
Reactiescore
32
Als iemand interesse heeft in samen leiden, PM me hier of op Discord [Cryptic#9117]
 
Reactiescore
141
Ik heb zelf een voorstel voor een ronde. Ik hoor graag of ik deze ronde kan starten. (Liefst voor de verkiezingen). Ik hoor ook graag of iemand mee wilt leiden:

Wakkerdam Verkiezingseditie

Met de Tweede Kamerverkiezing voor de deur, maakt ook Wakkerdam zich klaar voor de verkiezingen! Het Kabinet van Nederland probeert de verkiezingen naar hun hand te zetten, aan de lijststrekkers om aan hun grillen te ontkomen en de gemene plannetjes van het kabinet te ontmaskeren!

Ik stel graag de lijststrekker aan u voor:

Kees van der Staaij (SGP) (Priester)
Door god gestuurd, is Kees van de Staaij innig in contact met het hemelse. Als hij een andere lijsttrekker interrumpeert, wordt voor iedereen duidelijk wat de motieven van de andere lijststrekker zijn.


Geert Wilders (PVV) (Beul)
Als de beste debater van de oppositie, gaat hij in debatten als een beul te werk.


Lilianne Ploumen (PvdA) (Gebroeders)
Het verschil tussen PvdA en GroenLinks bestaat niet meer, daardoor weten Ploumen en Klaver precies wie zij zijn want ze zitten eigenlijk in dezelfde partij.

Jesse Klaver (PvdA) (Gebroeders)
Het verschil tussen PvdA en GroenLinks bestaat niet meer, daardoor weten Ploumen en Klaver precies wie zij zijn want ze zitten eigenlijk in dezelfde partij.

Lilian Marijnissen (SP) (Cupido)
De SP wilt heel graag regeren, maar daarvoor heeft ze wel medestanders nodig. Ze wil heel graag met een andere linkse partij samenwerken, gaat het deze verkiezing wel lukken?

Joost Eerdmans (JA21) (Cupido)
Eerdmans, de man die het gedachtegoed van Fortuyn een nieuw leven wil geven. Daarnaast wilt hij heel graag meeregeren. Gaat het hem lukken samen te werken met de gevestigde macht?

Thierry Baudet (FvD) (Zondebok)
Als er geen rel is, komt Baudet natuurlijk zelf in het nieuws met zijn eigen relletjes. Hierdoor maakt hij zichzelf natuurlijk geheel ongeloofwaardig en komt hij sowieso niet aan de macht.

Zondebok:
- Als de lynchstemming op een gelijkspel eindigt zal géén van beide sterven en wordt de zondebok gelyncht.

Femke Merel van Kooten-Arissen (Splinter) (Slet)
Femke Merel is alweer bezig met haar vierde partij, na PvdD, 50plus, PvdT is ze nu lijststrekker van Splinter. Maar niemand weet waar ze na de verkiezingen bij aansluit.

- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Henk Krol (Lijststrekker) (Jager)
Henk Krol, de man die overal ruzie maakt. Als Henk Krol neergaat, neemt hij iemand anders in zijn schandaal mee.

Sylvana Simons (Bij1) (Dwaze Heks)
Sylvana ziet overal racisme en heeft als oplossing gratis geld voor niet-witte mensen.

Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Richard de Mos (Lijststrekker)

Farid Azarkan (Lijststrekker)

Esther Ouwehand (Lijststrekker)


HET KABINET:

Mark Rutte (VVD) (Infectiewolf)
Als leider van het kabinet is hij de man van het kabinet. Zijn doel is Rutte 4. Hij zet maar al te graag zijn principes voor de macht graag opzij. Heeft hij steun in de eerste kamer nodig? Dan praat hij een van de oppositieleiders om.

Sigrid Kaag (Weerwolf)
Sigrid Kaag doet als D66-lijsttrekker natuurlijk alsof ze voelt wat het volk voelt, maar eigenlijk zit ze er voor zichzelf.

Gert-Jan Seegers (Ketterse Wolf)
Gert-Jan is ook in contact met hemelse, maar is, anders dan Van der Staaij, gecorrumpeerd door de macht. Zijn interrupties lijken oprecht, maar zijn eigenlijk schijnheilig.

- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Wo(l)pke Hoekstra (CDA) (Wolp)
Met zo’n naam moet je wel Wolp zijn

Wolp:
- Wolp is een speciale vorm van welp.
- Wolp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent hij de wolven wel.
- Wolp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de wolp dit goed zal diegene sterven.
- Wolp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen.
- Wolp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!



Naast het stemmen voor een grondig onderzoek naar een van de lijststrekkers door de pers, is er elke dag ook een wetsvoorstel waarover gestemd moet worden.

Voorbeelden van wetsvoorstellen zijn bijvoorbeeld:
- De rol van de Jager neemt ipv 1 persoon, 2 personen mee als deze door een schandaal getroffen wordt.
- De rol van de Priester krijgt een extra drankje, maar de infectiewolf krijgt een extra infectie.

---

Ik hoor/zie het graag.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
338
Ik ben een belg, dus de politieke namen zeggen mij weinig.... Het idee van een wetsvoorstel ga je wel grondig moeten uitwerken denk ik. Daarmee bedoel ik dat de regels daarrond heel duidelijk gaan moeten zijn. Ik ben wel voor het idee
 
Reactiescore
141
Ik ben een belg, dus de politieke namen zeggen mij weinig.... Het idee van een wetsvoorstel ga je wel grondig moeten uitwerken denk ik. Daarmee bedoel ik dat de regels daarrond heel duidelijk gaan moeten zijn. Ik ben wel voor het idee
De spelleider, ik dus, bepaalt waarover gestemd gaat worden.

En tsja dit zijn de mensen die ons kleine kikkerlandje moeten gaan leiden.
 
Reactiescore
723
Die wetsvoorstellen lijken wel leuk. Soort van supply drops?

Geen idee wanneer de verkiezingen in NL zijn, heb je een datum
 
Reactiescore
141
naja potje duurt zeg maar 7 dagen dus ik vermoed 10 maart ofzo? Ik kan ook vandaag beginnen met inschrijvingen.
 
Bovenaan