Weerwolven van Wakkerdam w37

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser81928

Guest
img_009_b.jpg


Hallo w37. hopelijk mag ik dit hier posten van Poo en bappos, Ik wil namelijk een potje weerwolven van wakkerdam organiseren op w37. Dit door middel van een gedeeld forum met spelers uit elke stam die mee willen doen. Op het forum kan worden gediscussieerd over het potje maar grotendeels zal het via skype en de spelleider gaan.

Ben benieuwd of hier animo voor is.


Hier een beetje een uitleg en regels:

Spelregels Weerwolven van Wakkerdam op het Forum.tribalwars.nl


Inhoud.
  1. Activiteit
  2. Spelbederf
  3. Vals spel
  4. Sportiviteit
  5. Spelregels: inhoudelijk
    • Stemmen
    • Netwerken
    • Hints in verhaaltjes
    • Spelleiders
    • Rollen
    • Winst wolven
  6. Spelregels: spelleid(st)er


1.Activiteit
Het is aan de spelleider zelf te beslissen hoe hij inactiviteit gaat aanpakken.
Er kunnen reserve's ingezet worden (nooit een speler die dood is gegaan in desbetreffende spel) of je wordt uit het spel geschreven als je 2 of 3x niet hebt gestemd. Ook als je duidelijk niet actief aan het spel meedoet en bvb. slechts enkele minuten online komt kort voor de deadline om te stemmen zonder de discussie te volgen kan de spelleider beslissen je als inactief te beschouwen.
Deze regel is redelijk subjectief en de verschillende spelleiders kunnen strenger of minder streng hier tegen optreden.
Spammen wordt niet getolereerd, blijf dus altijd ontopic.​


2.Spelbederf
Het is misschien niet altijd duidelijk wat spelbederf juist inhoudt en we kunnen niet voor alle mogelijke scenario's en achterpoortjes regels opstellen. Dus het is aan jou om je gezond verstand te gebruiken en het spel zo leuk mogelijk te houden. De beste manier is je de gevolgen van je acties in te beelden. Als de rollen omgekeerd zouden zijn en jij zou het slachtoffer zijn van wat je wilt doen, zou jij dan vinden dat het spel voor jou verpest is?

Ook het kopiëren van volledige msn-gesprekken of pm-berichten wordt op neer gekeken. Dit soort gesprekken zijn privé, als je een publiekelijke discussie wilt gebruik dan het discussieboard. Het is uiteraard toegestaan samen te vatten wat je met iemand besproken hebt of wat hij gezegd heeft, maar doe dat met je eigen woorden in plaats van een rechtstreekse kopie als 'bewijs' te gebruiken.​
 

DeletedUser81928

Guest
3.Vals spel.
Wanneer je op vals spel betrapt wordt zal de spelleider je onmiddelijk uit het spel schrijven. Als dit vals spel verregaande gevolgen heeft of je herhaaldelijk deze regels overtreedt kan er zelfs voor gekozen worden je voor beperkte of onbeperkte tijd uit spellen te bannen.

Voorbeelden van regels omtrent vals spel zijn:
  • doorgeven van screenshots
  • doorgeven van passwoorden
  • doorgeven van pm's van de spelleider
  • je voordoen als een andere speler (bvb via msn)
  • anoniem informatie verspreiden (bvb via een vals emailadres)
  • het gebruik van meerdere forum-accounts


4.Sportiviteit.
WvW is en blijft een spel, we willen dus dat het zo eerlijk en sportief mogelijk gespeeld wordt. Als blijkt dat je onsportief gedrag vertoont kan de spelleider er voor kiezen je uit het spel te schrijven. Ook hier geldt dat bij herhaling de straf erger kan worden en zelfs tot een forumban kan leiden.​


5.Spelregels: inhoudelijk.
Stemmen.
Per spelleider verschillend;
- stemmen in discussie topic dmv kleuren
- stemmen per privé bericht
De spelleider beslist of je wel of niet van stem mag wijzigen.
De spelleider beslist de tijden (deadline) wanneer hij alle stemmen/actie's wil hebben.

Netwerken.
Sommige spelleiders verbieden elk contact achter de schermen en prefereren alleen discussie in het topic.
Maar meestal is het gebruikelijk om te netwerken met elkaar. (liegen, bedriegen, vertrouwen, pact sluiten, alles is denkbaar)

Hints in verhaaltjes.
Per spelleider verschillend.

Spelleiders.
Zij dienen alles duidelijk in de instellingen te vermelden tov wijzigingen van de rollen
Spelleiders zijn in volmacht hun eigen spelerslijst te kiezen. Klachten hierover kunnen vermeld worden aan de spelleider en diegene zal daar naar kijken.
Spelleiders zijn verplicht objectief te kijken en geen rollen door te vertellen aan buitenstaanders.
Spelleiders mogen hun eigen interpretatie in het spel en regels betrekken.

Rollen.
Je dient je te gedragen naar je rol.
Vragen over rollen worden besproken met de spelleider via privébericht.

Posten.
Spam mag niet! Deze berichten worden gemeld en bestraft.
Post aanpassen waarin een actie van jou gemeld staat mag niet! Doe je dit wil kan die actie worden genegeerd (voorbeeld je stemt eerst op iemand en wijzigt je post naar een ander, jouw stem kan dan niet getelt worden).
Dood = Dood dus niet meer posten.

Winst wolven.
De wolven winnen op het moment dat de wolven het gelijke aantal hebben als de goedjes. Dit gaat wel om bewezen wolven die elkaar kennen. Een sjamaan en een nog niet opgegroeide welp tellen hierbij dus niet mee! Mochten er nog twee spelers over zijn en het goedje is de burgemeester, winnen de wolven dus.​


6.Spelregels: spelleid(st)er.
  • Spelleiders moeten alle regels duidelijk in hun topic hebben staan.
  • De regels in dit topic gelden, mits anders gemeld door de spelleider/spelleidster. Oftewel heb je niks gemeld, gelden deze regels!
  • Spelleiders moeten alle rollen die ze in hun lijst hebben gemeld hebben met een duidelijke uitleg!
  • Wijzigingen in rollen en regels moeten apart gemeld worden.
  • Leiders zijn verplicht hun volgorde van de nachten door te geven.
  • Dode spelers zijn dood, vervangen van inactieve spelers door eerder gedode spelers is dus niet toegestaan.

[/spoiler]

Rollen:
Spelregels Weerwolven van Wakkerdam op het Forum.tribalwars.nl [/SIZE]


Inhoud.
  1. Activiteit
  2. Spelbederf
  3. Vals spel
  4. Sportiviteit
  5. Spelregels: inhoudelijk
    • Stemmen
    • Netwerken
    • Hints in verhaaltjes
    • Spelleiders
    • Rollen
    • Winst wolven
  6. Spelregels: spelleid(st)er


1.Activiteit
Het is aan de spelleider zelf te beslissen hoe hij inactiviteit gaat aanpakken.
Er kunnen reserve's ingezet worden (nooit een speler die dood is gegaan in desbetreffende spel) of je wordt uit het spel geschreven als je 2 of 3x niet hebt gestemd. Ook als je duidelijk niet actief aan het spel meedoet en bvb. slechts enkele minuten online komt kort voor de deadline om te stemmen zonder de discussie te volgen kan de spelleider beslissen je als inactief te beschouwen.
Deze regel is redelijk subjectief en de verschillende spelleiders kunnen strenger of minder streng hier tegen optreden.
Spammen wordt niet getolereerd, blijf dus altijd ontopic.​


2.Spelbederf
Het is misschien niet altijd duidelijk wat spelbederf juist inhoudt en we kunnen niet voor alle mogelijke scenario's en achterpoortjes regels opstellen. Dus het is aan jou om je gezond verstand te gebruiken en het spel zo leuk mogelijk te houden. De beste manier is je de gevolgen van je acties in te beelden. Als de rollen omgekeerd zouden zijn en jij zou het slachtoffer zijn van wat je wilt doen, zou jij dan vinden dat het spel voor jou verpest is?

Ook het kopiëren van volledige msn-gesprekken of pm-berichten wordt op neer gekeken. Dit soort gesprekken zijn privé, als je een publiekelijke discussie wilt gebruik dan het discussieboard. Het is uiteraard toegestaan samen te vatten wat je met iemand besproken hebt of wat hij gezegd heeft, maar doe dat met je eigen woorden in plaats van een rechtstreekse kopie als 'bewijs' te gebruiken.​


3.Vals spel.
Wanneer je op vals spel betrapt wordt zal de spelleider je onmiddelijk uit het spel schrijven. Als dit vals spel verregaande gevolgen heeft of je herhaaldelijk deze regels overtreedt kan er zelfs voor gekozen worden je voor beperkte of onbeperkte tijd uit spellen te bannen.

Voorbeelden van regels omtrent vals spel zijn:
  • doorgeven van screenshots
  • doorgeven van passwoorden
  • doorgeven van pm's van de spelleider
  • je voordoen als een andere speler (bvb via msn)
  • anoniem informatie verspreiden (bvb via een vals emailadres)
  • het gebruik van meerdere forum-accounts


4.Sportiviteit.
WvW is en blijft een spel, we willen dus dat het zo eerlijk en sportief mogelijk gespeeld wordt. Als blijkt dat je onsportief gedrag vertoont kan de spelleider er voor kiezen je uit het spel te schrijven. Ook hier geldt dat bij herhaling de straf erger kan worden en zelfs tot een forumban kan leiden.​


5.Spelregels: inhoudelijk.
Stemmen.
Per spelleider verschillend;
- stemmen in discussie topic dmv kleuren
- stemmen per privé bericht
De spelleider beslist of je wel of niet van stem mag wijzigen.
De spelleider beslist de tijden (deadline) wanneer hij alle stemmen/actie's wil hebben.

Netwerken.
Sommige spelleiders verbieden elk contact achter de schermen en prefereren alleen discussie in het topic.
Maar meestal is het gebruikelijk om te netwerken met elkaar. (liegen, bedriegen, vertrouwen, pact sluiten, alles is denkbaar)

Hints in verhaaltjes.
Per spelleider verschillend.

Spelleiders.
Zij dienen alles duidelijk in de instellingen te vermelden tov wijzigingen van de rollen
Spelleiders zijn in volmacht hun eigen spelerslijst te kiezen. Klachten hierover kunnen vermeld worden aan de spelleider en diegene zal daar naar kijken.
Spelleiders zijn verplicht objectief te kijken en geen rollen door te vertellen aan buitenstaanders.
Spelleiders mogen hun eigen interpretatie in het spel en regels betrekken.

Rollen.
Je dient je te gedragen naar je rol.
Vragen over rollen worden besproken met de spelleider via privébericht.

Posten.
Spam mag niet! Deze berichten worden gemeld en bestraft.
Post aanpassen waarin een actie van jou gemeld staat mag niet! Doe je dit wil kan die actie worden genegeerd (voorbeeld je stemt eerst op iemand en wijzigt je post naar een ander, jouw stem kan dan niet getelt worden).
Dood = Dood dus niet meer posten.

Winst wolven.
De wolven winnen op het moment dat de wolven het gelijke aantal hebben als de goedjes. Dit gaat wel om bewezen wolven die elkaar kennen. Een sjamaan en een nog niet opgegroeide welp tellen hierbij dus niet mee! Mochten er nog twee spelers over zijn en het goedje is de burgemeester, winnen de wolven dus.​
 

DeletedUser81928

Guest
6.Spelregels: spelleid(st)er.
  • Spelleiders moeten alle regels duidelijk in hun topic hebben staan.
  • De regels in dit topic gelden, mits anders gemeld door de spelleider/spelleidster. Oftewel heb je niks gemeld, gelden deze regels!
  • Spelleiders moeten alle rollen die ze in hun lijst hebben gemeld hebben met een duidelijke uitleg!
  • Wijzigingen in rollen en regels moeten apart gemeld worden.
  • Leiders zijn verplicht hun volgorde van de nachten door te geven.
  • Dode spelers zijn dood, vervangen van inactieve spelers door eerder gedode spelers is dus niet toegestaan.

Rollen!

Inleiding.
Hieronder een overzicht van rollen die het meeste voorkomen bij de spelleiders. De rollen zijn verdeeld in 3 groepen: goedjes, slechtjes en de neutrale rollen. Dit zijn de 3 voorkomende groepen in dit spel. Eerst krijgen we een overzichtje en daaronder wordt er per rol ingezoomd op wat die rol inhoudt.​

Standaardlijst rollen Weerwolven van Wakkerdam.

Spelleiders mogen hier van afwijken, maar dit moet WEL in hun instellingen aangegeven worden!

Goedjes

Burger
  • Een rol zonder speciale krachten. Probeert elke dag met de lynch de wolven te lynchen

Ziener
  • Mag iedere dag een rol opvragen, deze krijgt hij aan het eind van de nacht
  • Ziener ziet geen bijrollen, als iemand dus zowel geliefde als heks is, ziet de ziener alleen heks

Beschermengel
  • Maakt iedere nacht iemand immuun voor de lunch van de wolven. Dat mag ook zichzelf zijn.
  • Mag niet twee keer dezelfde persoon beschermen.
  • Er wordt niet bekend gemaakt WIE er beschermd is als de lunch niet doorgaat
  • Zijn krachten vervallen als de dorpsoudste sterft

Dorpsoudste
  • Overleeft één aanval van de wolven
  • Bij zijn dood verliest de beschermengel zijn kracht

Jager
  • Neemt iemand mee in zijn dood
  • Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.

Heks
  • Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje
  • Met het doodsdrankje kan ze 's nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
  • Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
  • Er wordt NIET bekend gemaakt wie er gered is door de wolven.

Priester
  • De priester heeft een flesje heiligwater die hij kan gooien over een speler.
  • Is deze speler een wolf of een heks, zal deze dood gaan. Anders gebeurd er niks.
  • Het water werkt niet op de ketterse wolf.
  • Dit gebeurd overdag, iedereen kan dus zien wie de priester is.
  • Er wordt altijd bekend gemaakt dat de actie gedaan is, dus ook bij een mislukte actie.

Beul
  • De beul kan eenmalig een speler doden. Dit meldt hij aan de spelleider.
  • Dit gebeurd overdag, dus iedereen kan zien wie de beul is.

Muizenval
  • De muizenval kan elke avond iemand zien, wie weet hij alleen niet.
  • De muizenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene wie dan als eerst een stem plaatst na dit tijdstip, wordt gezien.
  • Afspraken maken over wanneer iemand moet stemmen is ten strengste verboden!

Orakel
  • Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
  • Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
  • Het orakel mag niet zichzelf kiezen.
  • Het orakel mag niet 1 persoon 2 nachten achter elkaar kiezen.

Wapensmid
  • De wapensmid geeft om de 3 nachten iemand een wapen mee.
  • Dit wapen kunnen deze spelers gebruiken om iemand mee te nemen bij hun dood.
  • De wapensmid mag niet zichzelf kiezen.

Slechtjes
Weerwolf
  • Een wolf zonder extra krachten
  • Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen
  • Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes

Infectiewolf
  • Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken
  • Dit gebeurt in nacht 3 in plaats van de lunch
  • De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf
  • Geliefdes blijven bestaat en kunnen niet verdwijnen door infectie

Sjamaan
  • Slechte variant van de ziener
  • Kent de wolven niet aan het begin
  • Telt dan ook niet mee als wolf, als hij alleen over is met de goedjes hebben de wolven toch verloren
  • Sjamaan ziet geen bijrollen

Welp
  • Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
  • Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
  • Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht 3 wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.

Ketterse wolf
  • Ketterse wolf wordt gerekend als een gewone wolf en dus geen hulpje
  • Ketterse wolf kan net zoals de priester iemand "wateren", in het topic zal komen te staan dat de priester iemand gewaterd heeft.
  • Integendeel tot de priester heeft het wateren van de ketterse wolf geen effect, de actie zal dus altijd mislukken.
  • Zijn actie gebeurd overdag, iedereen weet dus wie de "priester" is.

Rattenval
  • De rattenval is de slechte variant van de muizenval.
  • De rattenval kan elke avond iemand zien, wie weet hij alleen niet.
  • De rattenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene wie dan als eerst een stem plaatst na dit tijdstip, wordt gezien.
  • Afspraken maken over wanneer iemand moet stemmen is ten strengste verboden!

Neutraaltjes
Cupido en geliefden
  • Cupido schiet voor de eerste lunch twee personen die elkaars geliefden worden.
  • Dit houdt in dat ze samen moeten winnen en dat de andere geliefde ook doodgaat aan liefdesverdriet als z'n liefje sterft.
  • Goed/slecht koppel wordt derde partij
  • Goed/goed koppel wint met geliefden
  • Doel van Cupido is winnen met geliefden, in welke situatie dan ook, behalve als ze dood zijn, dan zoekt hij het maar uit.

Mythomaan
  • De Mythomaan maakt in nacht 2 een belangrijke keuze voor wie hij "ziet".
  • Is deze een weerwolf, veranderd de Mythomaan ook in een weerwolf (geldt alleen voor wolven, dus niet voor welp e.d.)
  • Is deze een ziener, wordt de Mythomaan ook een ziener
  • In alle andere gevallen wordt de Mythomaan een burger.

Burgemeester

  • Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
  • Heeft de doorslaggevende stem bij gelijkspel
  • Kiest na zijn dood z'n opvolger

[/spoiler]

Volgorde nachten.

Overdag:

Beul
Priester

Deadline:

1. Lynch
2. Heks + Beschermengel beschermen de lunch
3. Lunch (Infectie dag 3)
4. Heks met doodsdrankje
5. Ziener, Sjamaan, Muizenval, Dorpsgek

[/spoiler]
Kopieer dit lijstje in een reply op dit toppic en zet je naam er in als je mee wilt wilt doen. Skype is niet per se een vereiste maar is wel handiger.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16768

Guest
Je kan gewoon inschrijven bij het spellenforum.
Daar kan je vast ook wel een speciale w37 editie starten indien er genoeg animo is.

Dit is het propaganda gedeelte en daar heeft dit niks mee te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan