3.Vals spel.
Wanneer je op vals spel betrapt wordt zal de spelleider je onmiddelijk uit het spel schrijven. Als dit vals spel verregaande gevolgen heeft of je herhaaldelijk deze regels overtreedt kan er zelfs voor gekozen worden je voor beperkte of onbeperkte tijd uit spellen te bannen.
Voorbeelden van regels omtrent vals spel zijn:
- doorgeven van screenshots
- doorgeven van passwoorden
- doorgeven van pm's van de spelleider
- je voordoen als een andere speler (bvb via msn)
- anoniem informatie verspreiden (bvb via een vals emailadres)
- het gebruik van meerdere forum-accounts
4.Sportiviteit.
WvW is en blijft een spel, we willen dus dat het zo eerlijk en sportief mogelijk gespeeld wordt. Als blijkt dat je onsportief gedrag vertoont kan de spelleider er voor kiezen je uit het spel te schrijven. Ook hier geldt dat bij herhaling de straf erger kan worden en zelfs tot een forumban kan leiden.
5.Spelregels: inhoudelijk.
Stemmen.
Per spelleider verschillend;
- stemmen in discussie topic dmv kleuren
- stemmen per privé bericht
De spelleider beslist of je wel of niet van stem mag wijzigen.
De spelleider beslist de tijden (deadline) wanneer hij alle stemmen/actie's wil hebben.
Netwerken.
Sommige spelleiders verbieden elk contact achter de schermen en prefereren alleen discussie in het topic.
Maar meestal is het gebruikelijk om te netwerken met elkaar. (liegen, bedriegen, vertrouwen, pact sluiten, alles is denkbaar)
Hints in verhaaltjes.
Per spelleider verschillend.
Spelleiders.
Zij dienen alles duidelijk in de instellingen te vermelden tov wijzigingen van de rollen
Spelleiders zijn in volmacht hun eigen spelerslijst te kiezen. Klachten hierover kunnen vermeld worden aan de spelleider en diegene zal daar naar kijken.
Spelleiders zijn verplicht objectief te kijken en geen rollen door te vertellen aan buitenstaanders.
Spelleiders mogen hun eigen interpretatie in het spel en regels betrekken.
Rollen.
Je dient je te gedragen naar je rol.
Vragen over rollen worden besproken met de spelleider via privébericht.
Posten.
Spam mag niet! Deze berichten worden gemeld en bestraft.
Post aanpassen waarin een actie van jou gemeld staat mag niet! Doe je dit wil kan die actie worden genegeerd (voorbeeld je stemt eerst op iemand en wijzigt je post naar een ander, jouw stem kan dan niet getelt worden).
Dood = Dood dus niet meer posten.
Winst wolven.
De wolven winnen op het moment dat de wolven het gelijke aantal hebben als de goedjes. Dit gaat wel om bewezen wolven die elkaar kennen. Een sjamaan en een nog niet opgegroeide welp tellen hierbij dus niet mee! Mochten er nog twee spelers over zijn en het goedje is de burgemeester, winnen de wolven dus.
6.Spelregels: spelleid(st)er.
- Spelleiders moeten alle regels duidelijk in hun topic hebben staan.
- De regels in dit topic gelden, mits anders gemeld door de spelleider/spelleidster. Oftewel heb je niks gemeld, gelden deze regels!
- Spelleiders moeten alle rollen die ze in hun lijst hebben gemeld hebben met een duidelijke uitleg!
- Wijzigingen in rollen en regels moeten apart gemeld worden.
- Leiders zijn verplicht hun volgorde van de nachten door te geven.
- Dode spelers zijn dood, vervangen van inactieve spelers door eerder gedode spelers is dus niet toegestaan.
[/spoiler]
Rollen:
Spelregels Weerwolven van Wakkerdam op het Forum.tribalwars.nl [/SIZE]
Inhoud.
- Activiteit
- Spelbederf
- Vals spel
- Sportiviteit
- Spelregels: inhoudelijk
- Stemmen
- Netwerken
- Hints in verhaaltjes
- Spelleiders
- Rollen
- Winst wolven
- Spelregels: spelleid(st)er
1.Activiteit
Het is aan de spelleider zelf te beslissen hoe hij inactiviteit gaat aanpakken.
Er kunnen reserve's ingezet worden (nooit een speler die dood is gegaan in desbetreffende spel) of je wordt uit het spel geschreven als je 2 of 3x niet hebt gestemd. Ook als je duidelijk niet actief aan het spel meedoet en bvb. slechts enkele minuten online komt kort voor de deadline om te stemmen zonder de discussie te volgen kan de spelleider beslissen je als inactief te beschouwen.
Deze regel is redelijk subjectief en de verschillende spelleiders kunnen strenger of minder streng hier tegen optreden.
Spammen wordt niet getolereerd, blijf dus altijd ontopic.
2.Spelbederf
Het is misschien niet altijd duidelijk wat spelbederf juist inhoudt en we kunnen niet voor alle mogelijke scenario's en achterpoortjes regels opstellen. Dus het is aan jou om je gezond verstand te gebruiken en het spel zo leuk mogelijk te houden. De beste manier is je de gevolgen van je acties in te beelden. Als de rollen omgekeerd zouden zijn en jij zou het slachtoffer zijn van wat je wilt doen, zou jij dan vinden dat het spel voor jou verpest is?
Ook het kopiëren van volledige msn-gesprekken of pm-berichten wordt op neer gekeken. Dit soort gesprekken zijn privé, als je een publiekelijke discussie wilt gebruik dan het discussieboard. Het is uiteraard toegestaan samen te vatten wat je met iemand besproken hebt of wat hij gezegd heeft, maar doe dat met je eigen woorden in plaats van een rechtstreekse kopie als 'bewijs' te gebruiken.
3.Vals spel.
Wanneer je op vals spel betrapt wordt zal de spelleider je onmiddelijk uit het spel schrijven. Als dit vals spel verregaande gevolgen heeft of je herhaaldelijk deze regels overtreedt kan er zelfs voor gekozen worden je voor beperkte of onbeperkte tijd uit spellen te bannen.
Voorbeelden van regels omtrent vals spel zijn:
- doorgeven van screenshots
- doorgeven van passwoorden
- doorgeven van pm's van de spelleider
- je voordoen als een andere speler (bvb via msn)
- anoniem informatie verspreiden (bvb via een vals emailadres)
- het gebruik van meerdere forum-accounts
4.Sportiviteit.
WvW is en blijft een spel, we willen dus dat het zo eerlijk en sportief mogelijk gespeeld wordt. Als blijkt dat je onsportief gedrag vertoont kan de spelleider er voor kiezen je uit het spel te schrijven. Ook hier geldt dat bij herhaling de straf erger kan worden en zelfs tot een forumban kan leiden.
5.Spelregels: inhoudelijk.
Stemmen.
Per spelleider verschillend;
- stemmen in discussie topic dmv kleuren
- stemmen per privé bericht
De spelleider beslist of je wel of niet van stem mag wijzigen.
De spelleider beslist de tijden (deadline) wanneer hij alle stemmen/actie's wil hebben.
Netwerken.
Sommige spelleiders verbieden elk contact achter de schermen en prefereren alleen discussie in het topic.
Maar meestal is het gebruikelijk om te netwerken met elkaar. (liegen, bedriegen, vertrouwen, pact sluiten, alles is denkbaar)
Hints in verhaaltjes.
Per spelleider verschillend.
Spelleiders.
Zij dienen alles duidelijk in de instellingen te vermelden tov wijzigingen van de rollen
Spelleiders zijn in volmacht hun eigen spelerslijst te kiezen. Klachten hierover kunnen vermeld worden aan de spelleider en diegene zal daar naar kijken.
Spelleiders zijn verplicht objectief te kijken en geen rollen door te vertellen aan buitenstaanders.
Spelleiders mogen hun eigen interpretatie in het spel en regels betrekken.
Rollen.
Je dient je te gedragen naar je rol.
Vragen over rollen worden besproken met de spelleider via privébericht.
Posten.
Spam mag niet! Deze berichten worden gemeld en bestraft.
Post aanpassen waarin een actie van jou gemeld staat mag niet! Doe je dit wil kan die actie worden genegeerd (voorbeeld je stemt eerst op iemand en wijzigt je post naar een ander, jouw stem kan dan niet getelt worden).
Dood = Dood dus niet meer posten.
Winst wolven.
De wolven winnen op het moment dat de wolven het gelijke aantal hebben als de goedjes. Dit gaat wel om bewezen wolven die elkaar kennen. Een sjamaan en een nog niet opgegroeide welp tellen hierbij dus niet mee! Mochten er nog twee spelers over zijn en het goedje is de burgemeester, winnen de wolven dus.