Weerwolven van Wakkerdam #91 [Speeltopic]

DeletedUser34772

Guest
Spelerslijst:

1. blond: wisselaar
2. TerrorJor
3. Si vis vivan: hacker
4. Bert: grafdelver <3
5. ll0ll King: ketterse wolf
6. Jodude: ziener
7. Rukurt
8. Oortjes
9. Tijgerke87: wisselaar
10. Jojor: heks
11. KokosNootje: beul
12. Den berre: mythomaan
13. zone020
14. Extended.: beschermengel
15. WWG: lijk
16. Dashba: apostaat
17. amytje14
18. Nowhere
19. Saenn: hacker
20. The Verifier: burger
21. the joker13: ketterse wolf
22. Brennan Heart: conversiewolf

Rood = dood, Blauw = burgemeester.

en nog niet posten nu ;)

Volgorde van de nacht:

(voor de nacht: lynch/burgemeester)

1) Wisselaar
2) lunch + mogelijke conversie
3) levensdrankje heks
4) visioenen van ziener, sjamaan en dorpsgek
5) hacker, mythomaan en grafdelver.
6) welpmoord, doodsdrankje heks, lijkmoord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser34772

Guest
Instellingen:

-Netwerken mag
-Rollen claimen mag
-Aantal van elke rol is onbekend (kan ook dat die rol er helemaal niet in zit)
-screens en citaten (van pms) zijn verboden.
Rest lijkt me wel duidelijk.

Rollen:

De onderstaande rollen zijn de rollen die een speler mogelijk kan hebben, ze zitten er niet per se allemaal in, en ze kunnen er meer dan 1 keer in zitten.

Goedjes:

-Burger: Geen speciale krachten
-Weerhamster: Kan niet geluncht worden. Daar staat tegenover dat hij sterft aan het visioen van een ziener. Als de sjamaan of de dorpsgek hem bekijkt zien ze hem als burger.
-Jager: Neemt als hij sterft nog iemand mee de dood in. Dit moet hij vooraf doorgeven.
-Priester: heeft 1 flesje heilig water, en kan dat op een zelfgekozen moment over iemand gooien. Als deze persoon wolf is sterft hij, anders blijft hij leven. De actie gebeurd overdag, iedereen kan dus zien dat de speler priester is. (na zijn actie)
-Beul: Coole rol. Kan zomaar even een irritante speler doden. Al is het wel de bedoeling dat hij iemand van wie hij denkt dat die wolf is dood. Net als priester openbaar, na zijn actie weet iedereen dus dat hij beul is.
-Dorpsgek: Kan elke oneven nacht 3 spelers opvragen, hij krijgt dan hun rollen in willekeurige volgorde terug.
-Stalker: Kan 2x in het spel in een zelfgekozen nacht iemand stalken (niet 2x in zelfde nacht). Hij krijgt dan na de nacht over die speler te horen of deze een actie heeft uitgevoerd die nacht. (niet welke actie, alleen OF) Als de gestalkte speler wolf is is de kans dat hij als actief gezien word 1/ op het aantal nog levende wolven.
-Wisselaar: Kan elke nacht met iemand wisselen, of dat toch proberen. Als die persoon slecht of neutraal is mislukt de wissel namelijk. Als de persoon goed is lukt de wissel, en wisselen de 2 spelers van rol. De oude wisselaar krijgt dan dus de rol van de gewisselde speler, en de ander word wisselaar (waarna hij de volgende nacht op zijn beurt kan proberen te wisselen)
-Beschermengel: Kan elke nacht iemand tegen de lunch en visioen sjamaan beschermen. Kan zichzelf beschermen. Een speler kan maximum 3x beschermt worden.
-Ziener: Kan elke nacht iemand bekijken. Hij krijgt dan de rol van de gekozen speler te horen.

Slechtjes

-Weerwolf: standaard slechtje, geen speciale krachten.
-Ketterse wolf: heeft net als de priester een drankje, maar het zijne werkt niet, ook niet op wolven. Als een priester of ketter zijn drankje over iemand gooit kan je dus niet weten of hij ketter of priester is. Hij kan zelf niet doodgaan aan het heilige water van de priester.
-Conversiewolf: Kan in een zelfgekozen nacht iemand converteren. deze speler word dan weerwolf.

Slechte hulpjes: deze zijn slecht en winnen met slecht, maar sterven als alle wolven dood zijn. Ook zijn zij immuun voor priesterwater. Belangrijk is dat geen van hen, behalve de apostaat, bij het begin van het spel de wolven kent.

-Welp: Kleine wolf, die in nacht 5 opgroeit tot volwassen wolf. Kan tot driemaal toe proberen iemand te doden door zijn rol te raden. Heeft hij het juist, sterft die speler. Zo niet, krijgt die speler de melding dat iemand geprobeerd heeft hem te welpen. Dit kan alleen in de eerste 3 nachten.
-Sjamaan: Slechte ziener. Kan elke nacht iemand bekijken. Hij krijgt dan de rol van deze speler te horen.
-Apostaat: Niet erg geliefd hier, maar kan echt wel handig zijn. Hij kan twee dingen doen: een bepaalde speler afschermen voor de ziener (de ziener krijgt dan te horen dat zijn visioen mislukt is), of het lunchtarget afschermen voor de beschermengel. Hij kan niet twee nachten na elkaar het zelfde doen.

Neutraaltjes: deze spelers moeten voor nacht 3 een kant kiezen. Dit geld niet voor de mythomaan, die zich in nacht 2 goed of slecht word, en het lijk, die tegen de goedjes en de slechtjes is, en alleen moet zien te winnen.

-Grafdelver: Lang geleden lijkt me. Deze speler kan vanaf nacht 2 in een zelfgekozen nacht een lijk maken. Het lunchslachtoffer sterft dan niet, maar word dan lijk. De grafdelver krijgt neit te horen wie hij gered heeft, hij krijgt echter wel een hint naar deze speler. Als het lijk wint, wint ook de grafdelver, zelfs al is de deler al dood.
-Lijk: Is er in begin van het spel nog niet, word later gemaakt. Deze speler is dan een aparte partij, die de goedjes en de slechtjes dood wilt. Denk aan een bloeddorstige zombie! Hij kan niet dood door de lunch, of door toedoen van andere acties van slechte spelers (welp, slechte heks ed). Als zijn grafdelver of alle wolven dood zijn kan hij beginnen met moorden: vanaf dan kan hij elke nacht iemand vermoorden.
-Hacker: Kan vanaf nacht 3 in een zelfgekozen nacht 3 spelers hacken. De rollen van die 3 spelers worden dan door elkaar gegooid. Deze 3 personen wisselen dan van rol, maar niet van kant. Ze krijgen dus alleen andere krachten. Zo kan je bijvoorbeeld een wolf met zienerskrachten hebben, of een burger met conversiekrachten. Zichzelf hacken is mogelijk. Als een gehackte speler sterft komt zijn "nieuwe" rol achter zijn naam te staan (bij resultaat van de nacht en in spelerslijst ed)
-Mythomaan: Mag in nacht 2 iemand bekijken. Als die speler wolf is word hij ook wolf. Als die persoon ziener is, word hij ook ziener. In alle andere gevallen word hij burger. Als hij burger word krijgt hij niet te horen wat de speler die hij heeft gezien was.
-Heks: Nu neutraal (goedjes hebben al genoeg sterke rollen). Heeft 1 dood en 1 levensdrankje (dat red alleen van de wolven, niet van andere dodelijke acties). Kan daarmee in een zelfgekozen nacht iemand redden. Hij kan alleen kiezen in welke nacht hij iemand red, en weet dus niet op voorhand wie dat zal zijn. Krijgt hij achteraf wel te horen. Kan zichzelf niet redden.

Extra rollen - Bijrollen: Behalve je gewone rol kan je ook een extra rol krijgen. Deze kunnen niet bekeken worden door zieners ed.

-Cupido: koppelt zichzelf in nacht 1 aan een andere speler. Deze spelers zijn dan geliefden.
-Geliefden: Deze spelers zijn erg aan elkaar gehecht. Als 1 van hen sterft pleegt de ander zelfmoord. geliefden winnen met hun kant, behalve als het een g/s koppel is. in dat geval moeten ze proberen samen over te blijven.
-Ijzeren hein: kan niet mee in het graf genomen worden door de jager. Ook kan hij niet vermoord worden door een beul. Als de beul probeert de ijzeren Hein te vermoorden, zal de beul zelf sterven. In dezer beiden gevallen word er wel bekend dat de speler Ijzeren Hein is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser34772

Guest
Deadlines:

Woensdag 14 december 21:00
Donderdag 15 december 21:00
Vrijdag 16 december 21:00
enz.

Nacht 1: Deel 1 en deel 2


Je mag nu posten. De eerste deadline, morgen dus, is er alleen een burgemeesterverkiezing en nacht. Lynchstemmen dus nog niet. (mag wel maar dat is dan voor overmorgen). Zoals al vermeld is rollen claimen en netwerken toegestaan. Veel succes iedereen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Daar gaan we - ik begin met een ijzersterke openingspost.
Er is trouwens een mooi systeempje. Als iemand een rol claimt en hij spreekt de waarheid, dan loopt hij het risico door de welp te worden gedood. Maar wij, de goedjes, weten dan weer dat de claimer loog... Maar hier kan de welp weer gebruik van maken door misschien gewoon expres iemand met een burgerclaim of zoiets iets anders te kiezen, zodat wij die persoon lynchen... Maar dan loopt de welp ook het risico bijvoorbeeld een wolf te doden, omdat die persoon die die dag had geclaimd gewoon vooralsnog kan liegen en een wolf kan zijn... Maar dan loopt de welp weer het risico dat we een wolf lynchen...

Oef ik wordt duizelig van al deze scenario's...
 

DeletedUser

Guest
Jodude is vast een trendsetter. Waren er maar meer mensen zoals hij.
 

DeletedUser13801

Guest
Dus andere gaan dezelfde rol als Jodude krijgen? :p

Doe me denken aan een wisselaar of een conversiewolf.. Of het wil zeggen dat jij de hacker bent en Jodude gaat hacken :eek:.

Agjah eerst ff afwachten en dan zie ik morgen wel wie ik als burgemeester wil :)

Gelukkig ging het over mensen, niet over rollen. ;)

[edit]: ik heb gehoord dat jij een wvw-legende was, dus je komt als geroepen met het huidige niveau.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan