[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #336

Reactiescore
2.368
Weerwolven van Wakkerdam #336

Ik raad aan de rollen goed na te lezen, er zijn enkele wijzigingen aangebracht aan de gebruikelijke regels.

Aantal spelers:
Geen beperking.
Start: 15/02 ergens starten, 16/02 eerste deadline.

Extra:
- Ik geef iedere avond enkel aan wie er gestorven is, indien er iemand sterft. Ik vermeld hier niet bij door welke actie wie sterft, behalve als het om de jager gaat.
- Bij meer dan 20 spelers, had ik graag een medeleider gehad.

Klaagmuur: Ja, in PM naar mij.
Verhaaltje: Nee.
Hints: Nee.

Eindtijd stemmen: 22:00, 22:01 is te laat.
Speciale rollen naar: Kerouac in PM op het forum, ik ben niet zo actief op discord.
Weerwolven moord naar: Kerouac in PM op het forum, ik ben niet zo actief op discord. Laatst ingestuurd telt.
Lynch: Rood en dikgedrukt in het topic, Rood, dikgedrukt en doorhaald als je je stem aanpast.
Burgemeester: Blauw en dikgedrukt in het topic, Blauw, dikgedrukt en doorhaald als je je stem aanpast.

Netwerken: Uit.
Claimen: Aan.
Extra instellingen: Het zijn mogelijke rollen, niet iedere rol moet er in zitten.

Mogelijke rollen
Goedjes
Burger:

Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Verliest zijn krachten als de dorpsoudste sterft

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Sterft de DO, dan verliest de Beschermengel zijn krachten

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt dat er een drankje is ingezet.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, al er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Even ziener:
- Geeft iedere even dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Oneven ziener:
- Geeft iedere oneven dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Neutraal
Cupido:
(hoofdrol)
- Koppelt 2 andere personen met elkaar.
- Het koppel mag met elkaar overleggen en kennen elkaars rol!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
- Wint mee met het koppel
- Cupido kent het koppel, het koppel kent cupido niet. Cupido kent wel de rollen van het koppel.

Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt dubbel.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Slechtjes
Weerwolf:

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag eenmalig tijdens om het even welke even nachten één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Welp:
- De welp is een wolf in wording.
- Bij het begin van het spel kent hij de wolven niet.
- De welp mag zelf kiezen wanneer hij opgroeit, dit gaat ten koste van de lunch van die dag. Als de welpt kiest om op te groeien tijdens de infectienacht, gaat de infectie verloren en kan deze niet op een volgende even nacht gebeuren.

Ketter:
- De Ketter heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketter is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketter) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketter.
- De Ketter zit, in tegenstelling tot de Ketterse Wolf, niet vanaf het begin in de Wolvenchat.
- De Ketter mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Ketter is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Nachtvolgorde:
1. Lynch
2. Beschermengel
3. Lunch / infectie / opgroeien welp
4. Welpactie
5. Heks met levensdrankje en/of doodsdrankje
6. Ziener
7. Klaagmuur
 
Reactiescore
2.368
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.368
De rollen zijn verdeeld.

Eerste deadline is vandaag voor BM om 22:00.

GO!
 
Reactiescore
994
bappos
ik moest dit doen..

Thanks voor snel regelen nieuw potje. :D
 
Reactiescore
1.449
Hallo allemaal!

BM stemmen mogen weer mijn kant op.
Laatste twee potjes gewonnen door de goedjes met mij als start-BM, laten we er 3 van maken!
 
Reactiescore
994

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
ik wil ook eens bm zijn stem mij stem mij stem mij
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
candiu overigens maar je zit reeds in mijn vizier
 
Reactiescore
994
Op wie stem jij voor BM
Weet ik nog niet. Iemand die actief is, anders vind ik het geen meerwaarde hebben.

dus jij rob of dash. Vaak kom ik daar op uit.
 
Reactiescore
994
Gaat lekker…en dat alles door de zienerrol :p

Maar stemmen zijn welkom hoor! Eens kijken of ik die geëmancipeerde groep kan leiden.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
candiu kan jij beloven dat je geen slechtje bent?
 
Reactiescore
994
Reactiescore
338
Hello ik heb ervoor gekozen een potje niet te spelen, zodat ik iedereen kon observeren. Nu ben ik weer van de partij, bm stemmen mogen naar mij!
 
Bovenaan