- Reactiescore
- 332
Weerwolven van Wakkerdam #333
Instellingen
Aantal spelers: 20
Postlimiet: Nee
Klaagmuur: Uit
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: WatBlaasJeInMijnOor? via privébericht op het forum. Doe dit aub altijd via het forum, want via Discord ga ik dingen over het hoofd zien.
Lunch: In de groepsnaam in de Discord-wolvenchat of via privébericht op het forum
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel doorslaggevend. Geeft na zijn dood zijn functie door aan een andere speler naar keuze.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Hints: Nee
Verhaaltjes: Nee
Zwarte dood: uit
Volgorde nacht
BM-stemming
Lynch
Beschermengel
Lunch/Infectiewolf
Welp
Doodsdrankje
Vosactie
Welp groeit op
Volgorde bijzonder
Dwaze doodsheks kan het drankje op elk moment van de dag weggeven
Jager gebruikt het schot nadat deze is gestorven
Rollen en instellingen zijn nog onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen. Ook afhankelijk van het aantal inschrijvingen.
Instellingen
Aantal spelers: 20
Postlimiet: Nee
Klaagmuur: Uit
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: WatBlaasJeInMijnOor? via privébericht op het forum. Doe dit aub altijd via het forum, want via Discord ga ik dingen over het hoofd zien.
Lunch: In de groepsnaam in de Discord-wolvenchat of via privébericht op het forum
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel doorslaggevend. Geeft na zijn dood zijn functie door aan een andere speler naar keuze.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Hints: Nee
Verhaaltjes: Nee
Zwarte dood: uit
Volgorde nacht
BM-stemming
Lynch
Beschermengel
Lunch/Infectiewolf
Welp
Doodsdrankje
Vosactie
Welp groeit op
Volgorde bijzonder
Dwaze doodsheks kan het drankje op elk moment van de dag weggeven
Jager gebruikt het schot nadat deze is gestorven
Rollen en instellingen zijn nog onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen. Ook afhankelijk van het aantal inschrijvingen.
Goedjes
Burger
- Een normale strijder voor de Nederlandse vrijheid. Heeft geen speciale krachten.
Dorpsoudste
- De Dorpsoudste is verantwoordelijk voor de krachten van de Beschermengel. Wanneer de Dorpsoudste sterft, verliest de Beschermengel de kracht om de lunch tegen te houden.
- De Dorpsoudste kan zelf de lunch 1 nacht overleven. De lunch zal de nacht dat de Dorpsoudste wordt aangevallen niet doorgaan. Als de Dorpoudste een volgende nacht weer wordt geluncht, zal deze wel sterven mits er geen andere lunchstoppende actie's op de Dorpsoudste zijn ingezet
IJzeren Hein
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld het doodsdrankje en de jagersactie. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven.
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.
Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet de jager van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider. Het schot mag op ieder moment voor de deadline worden aangepast. Echter als de jager sterft en nog geen persoon heeft doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal deze niemand meenemen in zijn graf.
Wapensmid
- De Wapensmid mag nacht 2, nacht 4 en nacht 7 een wapen weggeven aan een speler naar keuze. Dit wapen heeft dezelfde krachten als een jagerswapen en kan de volgende nacht gebruikt worden.
- De Wapensmid mag het wapen niet aan zichzelf geven
Dwaze doodsheks
- Mag eenmalig een doodsdrankje aan een andere spelers geven
- Dit doodsdrankje kan de volgende nacht worden ingezet. De persoon waarop het drankje gebruikt zal dan sterven. Echter wordt er niet bekend gemaakt waardoor de persoon in kwestie is gestorven.
Beschermengel:
- Kan elke dag de naam van een speler doorgeven aan de spelleiding. Deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch van de eerstkomende nacht.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
Vos:
- De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet de vos één nacht overslaan en daarna mag men weer een poging doen.
Slechtjes
Weerwolf
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.
Infectiewolf
- De infectiewolf mag één speler infecteren
- De infectiewolf mag zelf kiezen op welke nacht er wordt geïnfecteerd
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'
Welp
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet men door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na de nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers welpen.
Bijrol
Cupido
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
Burger
- Een normale strijder voor de Nederlandse vrijheid. Heeft geen speciale krachten.
Dorpsoudste
- De Dorpsoudste is verantwoordelijk voor de krachten van de Beschermengel. Wanneer de Dorpsoudste sterft, verliest de Beschermengel de kracht om de lunch tegen te houden.
- De Dorpsoudste kan zelf de lunch 1 nacht overleven. De lunch zal de nacht dat de Dorpsoudste wordt aangevallen niet doorgaan. Als de Dorpoudste een volgende nacht weer wordt geluncht, zal deze wel sterven mits er geen andere lunchstoppende actie's op de Dorpsoudste zijn ingezet
IJzeren Hein
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld het doodsdrankje en de jagersactie. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven.
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.
Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet de jager van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider. Het schot mag op ieder moment voor de deadline worden aangepast. Echter als de jager sterft en nog geen persoon heeft doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal deze niemand meenemen in zijn graf.
Wapensmid
- De Wapensmid mag nacht 2, nacht 4 en nacht 7 een wapen weggeven aan een speler naar keuze. Dit wapen heeft dezelfde krachten als een jagerswapen en kan de volgende nacht gebruikt worden.
- De Wapensmid mag het wapen niet aan zichzelf geven
Dwaze doodsheks
- Mag eenmalig een doodsdrankje aan een andere spelers geven
- Dit doodsdrankje kan de volgende nacht worden ingezet. De persoon waarop het drankje gebruikt zal dan sterven. Echter wordt er niet bekend gemaakt waardoor de persoon in kwestie is gestorven.
Beschermengel:
- Kan elke dag de naam van een speler doorgeven aan de spelleiding. Deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch van de eerstkomende nacht.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
Vos:
- De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet de vos één nacht overslaan en daarna mag men weer een poging doen.
Slechtjes
Weerwolf
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.
Infectiewolf
- De infectiewolf mag één speler infecteren
- De infectiewolf mag zelf kiezen op welke nacht er wordt geïnfecteerd
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'
Welp
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet men door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na de nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers welpen.
Bijrol
Cupido
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
Laatst bewerkt: