[Inschrijftopic] Weerwolven van Wakkerdam #333

Reactiescore
332
Dag Elite,

Ik werk momenteel vanuit huis en ik hou tijd over, dus het leek me leuk om weer eens een potje te leiden. Afhankelijk van de hoeveelheid inschrijvingen zal ik eventueel instellingen aanpassen of toevoegen, maar als het rustig blijft wordt het lekker basic :smile:

Weerwolven van Wakkerdam #333

Instellingen

Aantal spelers
: 10/15 minimaal?
Postlimiet: Nee
Klaagmuur: Uit
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: WatBlaasJeInMijnOor? (via privébericht op het forum of discordbericht)
Lunch: via privebericht op het forum naar WatBlaasJeInMijnOor?
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel doorslaggevend. Geeft na zijn dood zijn functie door aan een andere speler naar keuze.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Netwerken/Claimen: Nee/Misschien, wat heeft jullie voorkeur?
Hints: Nee
Verhaaltjes: Hier en daar voor de sfeer
Zwarte dood: uit


Rollen en instellingen zijn nog onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen. Ook afhankelijk van het aantal inschrijvingen.

Goedjes

Burger

- Een normale strijder voor de Nederlandse vrijheid. Heeft geen speciale krachten.

Slet
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer deze de lunch is, overleeft men die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij deze speler geslapen heeft.

Beul
- De beul kan eenmalig een speler doden. Dit meldt men aan de spelleider.
- Deze actie vindt overdag plaats

IJzeren Hein
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Beul, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.

Orakel
- Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
- Het orakel geeft aan wie deze wilt zien en wie deze rol mag weten. Het orakel geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
- Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet de jager van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider. Het schot mag op ieder moment voor de deadline worden aangepast. Echter als de jager sterft en nog geen persoon heeft doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal deze niemand meenemen in zijn graf.

Dwaze doodsheks
- Mag eenmalig een doodsdrankje aan een andere spelers geven

Priester
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Beschermengel:
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Vos:
De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet de vos één nacht overslaan en daarna mag men weer een poging doen.


Slechtjes

Weerwolf

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf
- De infectiewolf mag één speler infecteren
- De infectiewolf mag zelf kiezen op welke nacht er wordt geïnfecteerd
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'

Welp
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet men door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na de nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Ketterse Wolf
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer deze zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Bijrol

Cupido

- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
 
Reactiescore
1.013
1. tijgerke
2. Duvelke
3. Candiu

Lang leve de scholen gaan toch dicht!
 
Bovenaan