[Inschrijftopic] Weerwolven van Wakkerdam #330 - Koppelronde!

Reactiescore
332
Weerwolven van Wakkerdam #330 - Koppelronde!
love.jpg
Instellingen:
Aantal spelers
: Minimaal 20
Postlimiet: Nee
Klaagmuur: Uit
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: WatBlaasJeInMijnOor? (via privébericht op het forum of discordbericht)
Lunch: via privebericht op het forum naar WatBlaasJeInMijnOor? (via privébericht op het forum of discordbericht)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel doorslaggevend. Geeft na zijn dood zijn functie door aan een andere speler naar keuze.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Netwerken/Claimen: Nee/Nee
Klaagmuur: Aan
Hints: Nee
Zwarte dood: uit
Inactiviteit: 2 dagen niet stemmen is doodvallen aan inactiviteit voor het gehele koppel. Als er een actieve helft is zal ik deze proberen te koppelen aan een koppel met hetzelfde activiteitsprobleem of misschien een andere oplossing proberen te bedenken, maar gelieve speelt iedereen gewoon actief mee om het spel ook leuk te houden voor je wederhelft.

Posts met stem mogen nooit bewerkt worden!
Posts mogen nooit geheel verwijderd worden!

Mogelijke rollen:

Burger
Een inwoner zonder enige speciale krachten.

Jager
- Mag de naam van een speler naar keuze insturen naar de spelleiding, als de jager sterft, zal de ingestuurde naam meegaan in de dood.
- Indien er geen naam is ingestuurd zal de jager niemand meenemen in zijn dood.
- Indien de jager doodvalt aan inactiviteit zal zijn/haar schot komen te vervallen.
- Het schot mag op ieder moment gewijzigd worden.

Heks
-Zowel levensheks als doodsheks is mogelijk, een gecombineerde variant (heks met beide drankjes) is evengoed mogelijk, maar het kan ook dat er maar 1 van beide in het spel zit.
-Levensheks heeft een levensdrankje en kan hiermee eenmalig de lunch van die dag stoppen. Er wordt niet bekendgemaakt dat er een levensdrankje is ingezet.
- De doodsheks heeft een drankje dat eenmalig ingezet kan worden om een andere speler te doden. Ook bij deze wordt er niet bekend gemaakt dat er een doodsdrankje is ingezet.

Beul
- De beul kan eenmalig een speler doden. Dit meldt hij aan de spelleider.
- Dit gebeurd overdag, maar de naam van de beul wordt niet in het topic bekend gemaakt, gezien het een non-claim potje is!

Slet

- De slet mag elke nacht een spelersnaam naar keuze insturen, bij de ingestuurde naam zal de slet dan de nacht doorbrengen.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- Indien de slet geen naam ingestuurd heeft, zal hij thuis slapen. Als de slet niet thuis slaapt, kan deze geen lunch zijn als de wolven de naam van de slet insturen als lunch. Echter als de wolven besluiten de speler waarbij de slet slaapt te lunchen, zal de slet ook sterven.
- De slet is vatbaar voor welke actie dan ook (dag & nacht acties).

Dorpsoudste
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals gelunched wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer de dorpsoudste sterft, verliest de Beschermengel zijn/haar krachten.

Beschermengel
- Kan elke dag een naam naar keuze insturen naar de spelleiding, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- De berschermengel mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- De beschermengel mag ook zichzelf beschermen.

Weerwolf
- De wolven mogen elke nacht een naam insturen naar de spelleiding, de ingestuurde naam zal sterven aan de lunch die nacht indien er geen actie wordt gedaan die deze lunch tegenhoudt.

Fluitspeler
Een slecht koppel dat verbannen is. Zij zullen terugkeren als fluitspelerkoppel om het spel samen winnend af te sluiten. Per nacht zal het fluitspelerkoppel 2 spelers betoveren, ieder 1 persoon per nacht dus. Diegene die een betovering over zich heen krijgt, krijgt hiervan bericht, maar hij/zij mag dit niet in het topic vermelden, mocht dit wel gedaan worden zal diegene direct gedood worden! Dit geldt ook voor de koppelchat en de wolvenchat! Buiten de spelleider, de fluitspelers en jijzelf weet er dus niemand dat jij betoverd bent! De fluitspelers werken buiten elkaar om verder met niemand samen. Als iedereen een betovering over zich heeft, is het spel afgelopen en heeft de fluitspeler gewonnen. De fluitspelers zijn voor alles vatbaar, dus kan ook gedood worden door de beul, de jager en het doodsdrankje.

Nachtvolgorde:
Lynch
Beschermengel
Levensdrankje
Lunch
Doodsdrankje
Fluitspeler

Verdere mogelijke acties:
Jager: wanneer hij sterft

Koppelronde regels:
- Dit is een koppelronde, dus elke speler wordt bij het begin van het spel gekoppeld aan een willekeurige andere speler. Koppels zullen ALTIJD tot hetzelfde team behoren.
- G/G of S/S. G/S is in deze ronde onmogelijk.
- De wolven winnen bij gelijkspel tussen de slechtjes en de goedjes. Als er gelijkspel is en de fluitspelers zijn nog in het spel, dan is de BM doorslaggevend. Als de slechtjes dus een BM hebben, dan winnen zij automatisch. Als de BM onder de goedjes of neutraaltjes is, dan spelen we door tot de wolven simpelweg niet meer kunnen winnen.
- De goedjes winnen pas als alle wolven en neutraaltjes uit het spel zijn. Dus zelfs als de wolven al verslagen zijn, dan moeten de fluitspelers nog gelyncht worden voordat iedereen betoverd is!
- Dit is een non-claim potje, dus iedere speler die zijn rol in het topic zet of naar zijn rol hint zal sterven aan spelbederf!
 

Bijlagen

  • love.jpg
    love.jpg
    228,3 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.014
Niet claimen inderdaad

1. Combino
2. Cl
3. DenDuvel
4. Westkip
5. Candiu
 
Reactiescore
559
1. Combino
2. Cl
3. DenDuvel
4. Westkip
5. Candiu
6. Laila
 
Reactiescore
276
1. Combino pastasaus
2. Calamus Indendium
3. Superkip
4. Den Duvel
5. Candiu
6. laila
7. Bappos
8. Rinske
 
Reactiescore
1.491
1. Combino
2. CL
3. Westkip
4. Den Duvel
5. Candiu
6. laila
7. Bappos
8. Rinske
9. spieder
10. Arbeitman
 
Bovenaan