[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #329

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Instellingen:

Aantal spelers: 26
Postlimiet: Nee
Klaagmuur: uit
Eindtijd stemmen: 21:30
Speciale Rollen naar: Bappos en/of Calamus Incendium (via privébericht op het forum of discordbericht)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken: JA
Claimen: NIET in topic, Mag wel in DM
Hints: Nee
Verhaaltjes: Nee

Dag- en Nachtvolgorde:
Overdag:
Beul

Nacht:
BM-stemming
Lynch/zondebok
Slet
Beschermengel/Levensdrankje
Lunch/Infectiewolf
Welp/wolpactie
Doodsdrankje
Ziener
Vosactie
Mythomaan
Klaagmuur
Welp (na 3e nacht) groeit op

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.
Cupido: moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.


Overige Informatie:
- Je mag niet op jezelf stemmen, noch bij BM-stemming noch bij lynch!
- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit. Alle neutraaltjes moeten overleden zijn om te winnen.
- Neutrale partijen winnen bij gelijkspel tussen alle partijen.
- Cupido (die bijrol is!) kan winnen als G/G samen met de goedjes als hij/zij zich koppelt aan een goedje.
Koppelt hij/zij zich aan een slechtje, wordt er een derde partij (G/S) gevormd.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk


Mogelijke rollen:

Goedjes:


Burger
  • Een rol zonder speciale krachten. Probeert elke dag met de lynch de wolven te lynchen

Ziener
  • Mag iedere dag een rol opvragen, deze krijgt hij aan het eind van de nacht
  • Ziener ziet geen bijrollen, als iemand dus zowel geliefde als heks is, ziet de ziener alleen heks

Beschermengel
  • Maakt iedere nacht iemand immuun voor de lunch van de wolven. Dat mag ook zichzelf zijn.
  • Mag niet twee keer dezelfde persoon beschermen.
  • Er wordt niet bekend gemaakt WIE er beschermd is als de lunch niet doorgaat
  • Zijn krachten vervallen als de dorpsoudste sterft

Dorpsoudste
  • Overleeft één aanval van de wolven
  • Bij zijn dood verliest de beschermengel zijn kracht

Jager
  • Neemt iemand mee in zijn dood
  • Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.

Heks (kan zowel heks met dubbele krachten als levens/doodsheks inzitten)
  • Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje
  • Met het doodsdrankje kan ze 's nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
  • Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
  • Er wordt NIET bekend gemaakt wie er gered is door de wolven.

Beul
  • De beul kan eenmalig een speler doden. Dit meldt hij aan de spelleider.
  • Dit gebeurd overdag, dus iedereen kan zien wie de beul is.
Ijzeren hein

- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Beul, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.


De hacker

Kan in de eerste 4 dagen de volledige chatgeschiedenis van de wolven opvragen van 1 uur lang. Bijvoorbeeld van 15:00 tot 16:00. Mag deze 2 keer inzetten.

Quizmaster
De Quizmaster mag vóór elke lunchdeadline een vraag naar de spelleiding sturen. Dit moet een vraag zijn die de spelleiding kan beantwoorden met ‘ja’, ‘nee’ of een getal. De vraag mag altijd worden afgekeurd door de spelleiding.
De Quizmaster mag niet vragen naar de alliantie/rol van één specifieke speler. De Quizmaster mag gewoon een nieuwe vraag stellen als hij wordt afgekeurd.


De wapensmid

- De wapensmid mag gedurende nacht 2, 5, 8 een wapen geven. De persoon die het wapen krijgt, zal hierover een PM ontvangen van de spelleiding. Deze persoon krijgt niet te horen wie de Wapensmid is.
- Dit wapen kunnen deze spelers gebruiken om iemand mee te nemen bij hun dood.
- De wapensmid mag niet zichzelf kiezen.


Slechtjes:

Weerwolf
  • Een wolf zonder extra krachten
  • Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen
  • Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes

Infectiewolf
  • Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken
  • Dit gebeurt in nacht 3 in plaats van de lunch
  • De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf
  • Geliefdes blijven bestaat en kunnen niet verdwijnen door infectie

Welp
  • Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
  • Welp mag de eerste x nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
  • Welp wordt na nacht x een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht x wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.

Sjamaan
  • Slechte variant van de ziener
  • Kent de wolven niet aan het begin
  • Telt dan ook niet mee als wolf, als hij alleen over is met de goedjes hebben de wolven toch verloren
  • Sjamaan ziet geen bijrollen

Wolp:
  • Wolp is een speciale vorm van welp.
  • Wolp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent hij de wolven wel.
  • Wolp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de wolp dit goed zal diegene sterven.
  • Wolp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen.
  • Wolp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Neutraaltjes:

Cupido en geliefden:
  • Cupido schiet voor de eerste lunch zichzelf aan een ander.
  • Dit houdt in dat ze samen moeten winnen en dat de andere geliefde ook doodgaat aan liefdesverdriet als z'n liefje sterft.
  • Goed/slecht koppel wordt derde partij
  • Goed/goed koppel wint met geliefden

De Slang:

Met zijn gespleten tong praat de slang altijd met een dubbele agenda. De slang doet zich dus zowel voor als burger als als wolf. Heeft toegang tot de wolvenchat, maar wordt gezien als burger. Zijn doel is om alleen te winnen.

De Verisure vertegenwoordiger:

Kan een stem kopen. Degene die zijn stem verkoopt aan hem zal die nacht beschermd zijn tegen lunch. De vertegenwoordiger kan deze inzetten door een stemwijziging (laatst 2 gedane stemmingen tellen). Deze ruil gebeurd anoniem en wordt ook niet bekend of deze ruil gedaan wordt. Wanneer de verisure vertegenwoordiger 2x een stem van een slechtje koopt zal deze doodgaan. Degene die zijn stem verkoopt moet alsnog stemmen, enkel zal deze niet meetellen. De verkoper kan dit slechts 1 maal per nacht doen. Extra stem hoeft niet per se die nacht worden ingezet. wint met goedjes, maar wint zelf wanneer hij 5 stemmen heeft verzameld en niet heeft ingezet

De Mootjesman:

Maakt mootjes van iedere stelletjes die er aanwezig zijn. Mag iedere avond een stelletje gokken om te doden, indien hij dit goed heeft zal hij vanaf dat moment onaantastbaar zijn voor de lunch. Moet alleen overblijven en dus alleen winnen. Indien hij een G/S stelletje raad, zal deze zich toevoegen aan het G/S koppel en doorgaan als G/S/N koppel en wint deze met zijn koppel.

BM slaafje:

Mag met de BM meestemmen. Wanneer deze 6 keer met de BM heeft meegestemd wint deze het potje. Elke dag mag een goedje of slechtje een dm sturen naar de spelleiders wie zij vermoeden dat het BM slaafje is, na 12:00 wordt de eerste dm geteld of de eerstvolgende als een naam al eerder is ingezonden. Wanneer het BM slaafje geraden is zal enkel hijzelf horen dat hij geraden is en vervalt zijn win conditie, maar MOET hij mee gaan stemmen met de BM.

Mythomaan

De Mythomaan stuurt vóór de eerste lunch een privébericht met daarin de naam van een speler naar de spelleiding. Is deze speler een weerwolf (enkel beginwolf), dan wordt de Mythomaan een normale weerwolf. Is het een Ziener, dan wordt de Mythomaan ook een Ziener. Is het een andere rol, dan wordt de Mythomaan burger.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Spelerslijst:

1. Rinske
2. Fam
3. Laila
4. Moh
5. Blond
6. Combino
7. DenDuvel
8. Westkip
9. Sieb Dorpsoudste
10. Speeder
11. Bloodwolf
12. Chmegers
13. Dash Mythomaan
14. Ngulu Levensheks

15. Freaker
16. Nonkel
17. Rup BM slaafje
18. Candiu Mythomaan
19. KS
20. Jojor Verisure vertenwoordiger
21. Blaasoor
22. Smieco Cupido
23. Miketijger
24. magiek
25. Jokersbreen
26. ANthraxxol
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Aub nog niet posten, we gaan straks de rollen verdelen.

Lees instellingen nog eens goed door, zijn nieuwe rollen en instellingen.

Vanaovnd en morgen zijn BM stemmingen, donderdagavond zullen eerste lynch en lunch plaatsvinden.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Extra: Claimen mag enkel in een privechat bij elkaar, niet in een groepschat op discord of waar dan ook met meer dan 2 mensen

mvg
 
Reactiescore
559
bm stemmen mogen uiteraard naar mij :cool:

dl is morgen pas toch, dus ik heb nog even tijd om te zien naar wie mn bm stem gaat
 
Reactiescore
1.804
gegroet beste vrienden

ik zie dat een enkeling al de weg heeft gevonden naar de juiste burgemeester
bedankt daarvoor dash

ook de andere spelers kan ik ten zeerste aanraden mij hun BM stem toe te vertrouwen. Ik zal jullie niet teleurstellen.

Groetjes
smieco
 
Reactiescore
1.804
ohja als je wil toetreden tot het goedjesnetwerk mag je me altijd DMen op discord
 
Bovenaan