[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #328: Stop World Control!

Reactiescore
332
Weerwolven van Wakkerdam #328: Stop World Control!

Het is 1 september 2022. De wereld is in chaos. Door de Covid-19 pandemie is 95 procent van de wereldbevolking gevaccineerd of overleden. De complotdenkers bleken al die tijd juist te zitten. Kill Bill Gates had serieuze plannen in actie gezet om de wereldbevolking te verminderen. Het vaccin veranderde mensen in een soort zombies; schapen. Mensen zonder persoonlijkheid of eigen karakter. Gevaccineerde mensen hadden geen eigen mening meer.

In Nederland had zich een front ontwikkeld op het Binnenhof in Den Haag. Dit front was al jaren op de hoogte van het plan van Kill Bill Gates en had tijdig voorbereidingen getroffen. Het front gaf zichzelf de naam ‘Stop World Control’ en bestond uit een gevarieerde groep mensen uit allerlei demografische groepen. Ze hadden één ding gemeen: ze gebruikten allemaal Facebook.

Plots hoorde men een kreet door het Binnenhof. “De schapen zijn over de dam!” Kill Bill Gates had, speciaal voor de complotdenkers in Nederland, een aantal van zijn aanhangers naar het front gestuurd. Hun doel was om de mensen in het front te vaccineren, of waar nodig, te vermoorden. Blijkbaar waren deze aanhangers al vanaf het begin in het front geïnfiltreerd. Is dit dan hoe de vertegenwoordiging van het Nederlandse Volk ten onder gaat?

7746-s1920x1920-q60.jpg

Instellingen

Aantal spelers
: 21
Postlimiet: Nee
Klaagmuur: Uit
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: WatBlaasJeInMijnOor? (via privébericht op het forum of discordbericht)
Lunch: via privebericht op het forum naar WatBlaasJeInMijnOor?
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel doorslaggevend. Geeft na zijn dood zijn functie door aan een andere speler naar keuze.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Hints: Nee
Verhaaltjes: Als het de deadline niet te ver verlaat (streven is 22:30 uur uitslag. Uiterlijk 23 uur, behalve in het weekend.)
Zwarte dood: uit

Dag- en Nachtvolgorde:
Overdag:
Priester/Ketterse wolf/Wijze burger

Nacht:
BM-stemming
Lynch
Slet
Beschermengel/Dokter
Lunch/Infectiewolf
Welp/Wildelingactie
Doodsdrankje
Orakel
Vosactie
Welp/wildeling groeit op

Overige Instellingen:
- Je mag niet op jezelf stemmen, noch bij BM-stemming noch bij lynch!
- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Er kan slechts 1 infectie per dag plaatsvinden
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemming missen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
 
Reactiescore
332
Goedjes

Burger

- Een normale strijder voor de Nederlandse vrijheid. Heeft geen speciale krachten.

Slet
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.

Wijze burger
- Mag eenmalig in het spel aan de spelleider vragen hoeveel er van een bepaalde rol zit. Bijv. 'Hoeveel wolven zitten er in deze ronde? 1.' Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van de beginlijst.
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht drie.
- In de vraag moet het om een specifieke rol gaan.

IJzeren Hein
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Beul, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.

Orakel
- Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
- Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol en de naam van de speler mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol en naam van deze speler krijgt.
- Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
- Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Dwaze doodsheks
- Mag eenmalig een doodsdrankje aan een andere speler geven
- De speler aan wie het drankje wordt gegeven ontvangt deze de eerstvolgende nacht

Priester
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Dokter
- Kan elke nacht een infectie proberen tegen te houden
- Kan dit doet door de naam van een speler door te geven waarvan hij denkt dat deze geïnfecteerd wordt die nacht
- In de basis dus een Beschermengel, maar dan met infectie
- De infectie wordt niet onbruikbaar. Kan de volgende nacht weer opnieuw gebruikt worden
- Kan niet zichzelf beschermen
- Krijgt te horen of de bescherming effectief was

Beschermengel:
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Krijg te horen of de bescherming effectief was

Vos:
De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen.


Slechtjes

Weerwolf

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectie-Infectiewolf
- De Infectie-Infectiewolf mag één speler infecteren
- De Infectie-Infectiewolf mag zelf kiezen op welke nacht hij wil infecteren
- De geïnfecteerde speler verandert in een infectiewolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'infectiewolf'

Infectiewolf
- De infectiewolf mag één speler infecteren
- De infectiewolf mag zelf kiezen op welke nacht hij wil infecteren
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'

Welp
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na de nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Ketterse Wolf
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Wildeling
- Heeft dezelfde krachten als een welp
- Groeit niet standaard op na dag 3, maar groeit pas op nadat hij een persoon heeft gedood met zijn krachten
- Telt als hulpje. Draagt dus pas bij aan de wolvenwinst als hij is opgegroeid tot een volwaardig slechtje, na een succesvolle actie.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
332
Deelnemers

21. CAD


12. DenDuvel > Lynch Dag 1 (Ijzeren Hein)
19. Rinske > Lynch dag 2 (Jager)
20. laila > Jagersschot dag 2 (Infectiewolf)
5. Dash > Lynch dag 3 (Wijze Burger)

9. materlotti > Mysterieuze dood dag 3 (Orakel)
14. Time > Lynch dag 4 (Ijzeren Hein)
23. Arbeitman > Mysterieuze dood dag 4 (Jager)
8. nonkel jos > Jagersschot dag 4 (Infectiewolf)
4. freaker > Lynch dag 5 (Infectie-infectiewolf)
16. Magic98 > Lynch dag 6 (Beschermengel)
6. simeco > Lunch dag 6 (Beschermenge)
7. Pr0blieeb > Lynch dag 7 (Infectiewolf)

3. combinoke > Lunch dag 7 (Vos)
18. Jojor > Lynch dag 8 (Dwaze doodsheks)
2. miketijger > Lunch dag 8 (Priester)
13. BloodWolf14 > Lynch dag 9 (Wildeling)
11. Candiu > Lynch dag 10 (Dokter)
17. KS > Lunch dag 10 (Weerwolf)
15. Bappos > Lunch dag 10 (Slet)
22. CI > Lunch dag 10 (Slet)
10. spieder > Lynch dag 11 (Jager)
1. Famdecibel > Jagersschot dag 11 (Weerwolf)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
993
Jee! Nieuw potje! Zin in :D
 
Reactiescore
59
succes iedereen!
er zitten weer wat nieuwe rollen in (dokter/infectie-infectie wolf & wildeling), dus grote kans dat deze er in zitten.
 
Reactiescore
941
ik heb er ook zin in !!!

eerste opmerkin:

candiu heeft er zin in dus als candiu wolf is, ben ik geen wolf

dit maakt de kans groter dat ik geen wolf ben

stem daarom voor mij als BM!
 
Reactiescore
556
yeahhh ik heb er ook zin in :D

zet mijn BM stem alvast op Time, zat het vorige potje er lekker in.
dus veel vertrouwen in.

BM stemmen mogen ook naar mij :cool:
verder iedereen veel succes.
 
Reactiescore
338
Als candiu er zin in heeft en een makkelijk target er probeert uit te halen. Is ze dat met zekerheid!
 
Reactiescore
397
Denk om wildeling met claimen iedereen. Daarnaast zie ik de dokter rol en de infectie infectie wolf. We moeten dus veel naar eventuele infecties gaan kijken.

Overigens stem ik Laila voor BM vanaf nu.
 
Reactiescore
2.177
Ik gok dus dat er infectie infectiewolf inzit want dat heet Jordy al eerder gedaan.

Killing mag bm worden wegens vorig potje
 
Reactiescore
1.237
Ik heb een trackrecord van wolvenvangen.
Ook nu zal ik dit doen. Bm mag naar mij
 
Reactiescore
1.577
iemand schreef me in zonder dat ik dit wist

ik heb weinig tijd de komende dagen, maar zal als bewezen goedje mijn stinkende best doen

zelfs met een half oog zijn de wolven niet veilig
 
Reactiescore
1.383
gegroet beste drerries en drerrieinnen. faka met jullie? ik ben goedje dit potje uiteraard na 3 keer wolf zijn en omdat blond en candiu zo te zien wel wolf zijn versterkt het dit alleen maar meer en ben ik: bewezen goedje.

stem verstandig, stem spieder als burgemeester.
 
Bovenaan