[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #328: Stop World Control!

Reactiescore
141
Korte samenvatting:

Combino claimt dag 2, en zegt dat zijn nacht 1 actie was minstens 1 wolf tussen laila/KS/Rinske (misschien goed om die dag te kijken of hij hier ook naar toe stuurt, neem aan van wel). Nacht 2 actie was KS/Fam/simeco (rare keuze vind ik, waarom simeco? Speelt die überhaupt mee), vooral aangezien hij kritiek kreeg op zijn namen dag 1 bijzondere keuze.

Drie mogelijkheden:

1. Combino is vos en niet geïnfecteerd. Dit maakt drie bevestigde goedjes voor vandaag. Wat hierin raar is, is dat er geen welp/wolp/wildeling actie is geweest. Er zit hier minstens 1, zo niet meer, van in. Voorwaarde voor deze theorie is dat de welp/wildeling incompetent of inactief is. Misschien hier lijstje van maken om te kijken hoe aannamelijk dit is.

2. Combino is startwolf. Combino denkt dat hij gelyncht wordt en maakt een 'play' om zichzelf te redden. Hij benoemd een medewolf (laila) in zijn rijtje zodat hij bevestigd kan worden. Er wordt door hem gepusht op Rinske. Wat ik hierin gek vind is dat er geïnfecteerd wordt dag 2, dit maakt hem natuurlijk niet meer bevestigd. Was dit niet gebeurd dan was hij natuurlijk vrij bevestigd (niet helemaal natuurlijk). Het tweede en grootste punt waardoor dit minder waarschijnlijk is, is het feit dat er geen tegenclaim is geweest. Dit zou logisch zijn aangezien het:

- Een potje met veel infecties is. Dit betekent dat de informatie van de vos niet meerdere dagen nuttig blijft.
- Het een potje met veel infectiewolven is wat betekent dat Combino vangen zomaar twee wolven kan betekenen.
- Je minstens 1 wolf vangt vandaag.
- Er minder ruis is en we kunnen kijken naar postgedrag (en ook stemgedrag) van en omtrent Combino en wie hem eventueel verdedigd.

3. Combino was vos en is gisteren geïnfecteerd. Dit is een goede mogelijkheid aangezien hij natuurlijk een vrij bevestigd goedje zou worden na gisteren. Daarnaast haal je gratis de vos eruit. Was hierin niet klopt is dat de wolven weten dat de welp/wolp/wildeling Combino ook gratis kon welpen en dat ze de vos kwijt zouden zijn. De enige mogelijkheid is dat de wolven de vos waan dat combino vos is wilden gebruiken, maar dit is natuurlijk gek omdat we zien dat er geen lunch is en combino dan toch een vooraanstaand doelwit voor een infectie is.

Bij elk punt zijn er bepaalde zaken die het tegenspreken wat het lastig maakt. Overal kunnen we er vanuit gaan dat er een onorthodox of in elk geval niet logische beslissing is gemaakt door de slechtjes (slechte welpactie/opoffering van medewolf/niet nodige infectie).

Killingsspreee. Jouw derde optie lijkt mij heel onwaarschijnlijk want dan zouden we het potje gestart zijn met een infectie-infectiewolf en een infectiewolf. En Combino staat al het hele potje onder druk wat een erg risicovolle infectie zou betekenen.

Daarbij, op een gegeven moment vallen er steeds meer doden en kunnen we op een gegeven moment de vosacties controleren op juistheid. Combino als wolf zal dan altijd de juiste info moeten doorgeven om niet door de mand te vallen. Combino als vos spreekt sowieso de waarheid.

In mijn ogen win-win.
 
Reactiescore
397
Als Laila infectie was, dan is er geen 2de infectie tho.
Ik acht de kans groot dat er twee infecties zijn geweest en dat er een klein slechtjes team is met een infectie-infectiewolf en een gewone infectiewolf. Of bijvoorbeeld een wildeling en twee keer een infectie-infectiewolf. Als ik kijk naar de rol dokter is dit mijn inschatting aangezien de rol anders vrij zwak is.

Edit: In geen wereld krijgt Combino nog informatie @arbeitman. Als hij vos is, wordt hij gewelpt.
 
Reactiescore
2.181
Killingsspreee. Jouw derde optie lijkt mij heel onwaarschijnlijk want dan zouden we het potje gestart zijn met een infectie-infectiewolf en een infectiewolf. En Combino staat al het hele potje onder druk wat een erg risicovolle infectie zou betekenen.

Daarbij, op een gegeven moment vallen er steeds meer doden en kunnen we op een gegeven moment de vosacties controleren op juistheid. Combino als wolf zal dan altijd de juiste info moeten doorgeven om niet door de mand te vallen. Combino als vos spreekt sowieso de waarheid.

In mijn ogen win-win.

Hiermee wel akkoord ja.
 
Reactiescore
561
Hij is vannacht niet gewelpt, dus er kan misschien geen welp in zitten.

Dan lijkt bewezen wolfke Time beter
 
Reactiescore
141
Ik acht de kans groot dat er twee infecties zijn geweest en dat er een klein slechtjes team is met een infectie-infectiewolf en een gewone infectiewolf. Of bijvoorbeeld een wildeling en twee keer een infectie-infectiewolf. Als ik kijk naar de rol dokter is dit mijn inschatting aangezien de rol anders vrij zwak is.

Edit: In geen wereld krijgt Combino nog informatie @arbeitman. Als hij vos is, wordt hij gewelpt.
De play die ik als wilderling/wolp zou maken is juist niet combino welpen omdat er een kans bestaat dat we hierop een lynch verliezen.
 
Reactiescore
397
Killingsspreee. Jouw derde optie lijkt mij heel onwaarschijnlijk want dan zouden we het potje gestart zijn met een infectie-infectiewolf en een infectiewolf. En Combino staat al het hele potje onder druk wat een erg risicovolle infectie zou betekenen.

Daarbij, op een gegeven moment vallen er steeds meer doden en kunnen we op een gegeven moment de vosacties controleren op juistheid. Combino als wolf zal dan altijd de juiste info moeten doorgeven om niet door de mand te vallen. Combino als vos spreekt sowieso de waarheid.

In mijn ogen win-win.
Akkoord voor mij. Al schat ik wel in dat er minstens twee infectiewolf of infectie-infectiewolven inzitten. Dit denk ik door de zwakke rol dokter (met maar twee mogelijke infecties is deze rol gewoon te zwak aangezien de dag erna gewoon weer geïnfecteerd kan worden.). Ten tweede omdat er twee dagen geen lunch is geweest. Ik denk dat er twee infecties zijn geweest.

Het is wellicht goed om te kijken welke spelers er slecht voor stonden en stemmen kregen dag 1 en 2 waardoor ze besloten snel te infecteren.

De play die ik als wilderling/wolp zou maken is juist niet combino welpen omdat er een kans bestaat dat we hierop een lynch verliezen.
Dit is een mogelijkheid maar dit vind ik geen goede actie aangezien je de vos extra informatie geeft. Daarnaast wil een wildeling snel opgroeien om zo geen infectieactie of lunch te verspillen. Ik denk eerder incompetent of inactief dan.
 
Reactiescore
141
Dit is een mogelijkheid maar dit vind ik geen goede actie aangezien je de vos extra informatie geeft. Daarnaast wil een wildeling snel opgroeien om zo geen infectieactie of lunch te verspillen. Ik denk eerder incompetent of inactief dan.
Ja heb je gelijk in, indd is het beter voor de wilderling/welp om toch de welpen indd.
 

DeletedUser17472

Guest
Fam als mijn eerdere hoofdverdacht zat echter al sinds dag 1 op Combino (ook al koos ze eerst Rinske). Ik zie die twee denk ik niet samen wolf zijn. Fam is naar mijn idee enkel voor Rinske gegaan vanwege het spelen onder een nieuw acc en heeft zich daar door laten leiden ipv door spelgedrag. Daardoor zijn Combino en Dash voor haar denk ik op de achtergrond beland. Ik ben benieuwd wat je nu van deze twee denkt @famdecibel ?
Ik vertrouw beiden niet. Dash speelde de eerste dag raar. Daarna ben ik gaan tunnelen op Rinske (en mijn mening over die speler is niet veranderd). Echter zou Combino geïnfecteerd kunnen zijn, als hij al geen beginwolf is. Zijn vossengedrag is raar. Maar we zullen het zo weten. Ik ben er klaar mee
E: miketijger misschien bewezen door priesteractie
Sorry mike, ik verdenk je van ketterse wolf
 
Bovenaan