[Inschrijftopic] Weerwolven van Wakkerdam #328: Stop World Control!

Reactiescore
332
Weerwolven van Wakkerdam #328: Stop World Control!

Het is 1 september 2022. De wereld is in chaos. Door de Covid-19 pandemie is 95 procent van de wereldbevolking gevaccineerd of overleden. De complotdenkers bleken al die tijd juist te zitten. Kill Bill Gates had serieuze plannen in actie gezet om de wereldbevolking te verminderen. Het vaccin veranderde mensen in een soort zombies; schapen. Mensen zonder persoonlijkheid of eigen karakter. Gevaccineerde mensen hadden geen eigen mening meer.

In Nederland had zich een front ontwikkeld op het Binnenhof in Den Haag. Dit front was al jaren op de hoogte van het plan van Kill Bill Gates en had tijdig voorbereidingen getroffen. Het front gaf zichzelf de naam ‘Stop World Control’ en bestond uit een gevarieerde groep mensen uit allerlei demografische groepen. Ze hadden één ding gemeen: ze gebruikten allemaal Facebook.

Plots hoorde men een kreet door het Binnenhof. “De schapen zijn over de dam!” Kill Bill Gates had, speciaal voor de complotdenkers in Nederland, een aantal van zijn aanhangers naar het front gestuurd. Hun doel was om de mensen in het front te vaccineren, of waar nodig, te vermoorden. Blijkbaar waren deze aanhangers al vanaf het begin in het front geïnfiltreerd. Is dit dan hoe de vertegenwoordiging van het Nederlandse Volk ten onder gaat?

7746-s1920x1920-q60.jpg

Instellingen

Aantal spelers
: Bij voorkeur minimaal 20
Postlimiet: Neen
Klaagmuur: Uit
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: WatBlaasJeInMijnOor? (via privébericht op het forum of discordbericht)
Lunch: via privebericht op het forum naar WatBlaasJeInMijnOor?
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel doorslaggevend. Geeft na zijn dood zijn functie door aan een andere speler naar keuze.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic.
Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Hints: Nee
Verhaaltjes: Als het de deadline niet te ver verlaat (streven is 22:30 uur uitslag. Uiterlijk 23 uur, behalve in het weekend.)
Zwarte dood: uit


Rollen en instellingen zijn nog onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen. Ook afhankelijk van het aantal inschrijvingen.

Goedjes

Burger

- Een normale strijder voor de Nederlandse vrijheid. Heeft geen speciale krachten.

Slet
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.

Wijze burger
- Mag eenmalig in het spel aan de spelleider vragen hoeveel er van een bepaalde rol zit. Bijv. 'Hoeveel wolven zitten er in deze ronde? 1.' Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van de beginlijst.

IJzeren Hein
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Beul, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.

Orakel
- Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
- Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
- Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Dwaze doodsheks
- Mag eenmalig een doodsdrankje aan een andere spelers geven

Priester
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Dokter
- Kan elke nacht een infectie proberen tegen te houden
- Kan dit doet door de naam van een speler door te geven waarvan hij denkt dat deze geïnfecteerd wordt die nacht
- In de basis dus een Beschermengel, maar dan met infectie
- De infectie wordt niet onbruikbaar. Kan de volgende nacht weer opnieuw gebruikt worden
- Kan niet zichzelf beschermen

Beschermengel:
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Vos:
De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen.


Slechtjes

Weerwolf

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectie-Infectiewolf
- De Infectie-Infectiewolf mag één speler infecteren
- De Infectie-Infectiewolf mag zelf kiezen op welke nacht hij wil infecteren
- De geïnfecteerde speler verandert in een infectiewolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'infectiewolf'

Infectiewolf
- De infectiewolf mag één speler infecteren
- De infectiewolf mag zelf kiezen op welke nacht hij wil infecteren
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'

Welp
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na de nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Ketterse Wolf
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Wildeling
- Heeft dezelfde krachten als een welp
- Groeit niet standaard op na dag 3, maar groeit pas op nadat hij een persoon heeft gedood met zijn krachten
- Telt als hulpje. Draagt dus bij aan de wolvenwinst als hij is opgegroeid tot een volwaardig slechtje.

Bijrol

Cupido
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
276
1. Famdecibel
2. miketijger
3. combinoke
4. freaker
5. Dash
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14. Bloodwolf
15.
16.
17.
18.
19.
10.2
 
Reactiescore
992
1. Famdecibel
2. miketijger
3. combinoke
4. freaker
5. Dash
6. simeco
7. sieb
8. nonkel jos
9. blond
10.
11.
12.
13.
14. Bloodwolf
15.
16.
17.
18.
19.
10.2
 
Reactiescore
1.530
1. Famdecibel
2. miketijger
3. combinoke
4. freaker
5. Dash
6. simeco
7. sieb
8. nonkel jos
9. blond
10. spieder
11.
12.
13.
14. Bloodwolf
15.
16.
17.
18.
19.
 
Reactiescore
1.014
Oh dan schrijf ik me NU in want nr 8,9,10,11 zullen vast niet samen wolfjes worden :p

1. Famdecibel
2. miketijger
3. combinoke
4. freaker
5. Dash
6. simeco
7. sieb
8. nonkel jos
9. blond
10. spieder
11. Candiu
12.
13.
14. Bloodwolf
15.
16.
17.
18.
19.
 
Reactiescore
2.191
1. Famdecibel
2. miketijger
3. combinoke
4. freaker
5. Dash
6. simeco
7. sieb
8. nonkel jos
9. blond
10. spieder
11. Candiu
12.
13. BloodWolf14
14. Time
15.
16.
17.
18.
19.
 
Reactiescore
338
1. Famdecibel
2. miketijger
3. combinoke
4. freaker
5. Dash
6. simeco
7. sieb
8. nonkel jos
9. blond
10. spieder
11. Candiu
12. DenDuvel
13. BloodWolf14
14. Time
15.
16.
17.
18.
19.
 
Bovenaan