[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #269

DeletedUser70435

Guest
Instellingen

Aantal spelers: Onbeperkt.
Postlimiet: Nee, spam wordt in de gaten gehouden.
Klaagmuur: Ja, komt aan het einde van de nacht. Per speler 1 bericht per nacht.
Eindtijd stemmen: 22:00 uur [LET OP: Uitslagen kunnen verlaat zijn, dinsdag en woensdag werk ik tot 22:00u.]
Speciale acties: Sturen via privebericht op het AF / Sturen via Skype (bramtw)
Lunch: Sturen via privebericht op het AF / Sturen via Skype (bramtw)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT. Stem wijzigen: Poo. -> Duckje
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT. Stem wijzigen: Poo. -> Duckje
Verhaaltjes: Waarschijnlijk afwezig, nog niet zeker.
Hints: Nee
Netwerken/Claimen: Uit/Aan

Mogelijke rollen
Burger

  • Een rol zonder speciale krachten. Probeert elke dag met de lynch de wolven te lynchen

Orakel
  • Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
  • Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler te weten krijgt.
  • Het orakel mag niet zichzelf kiezen.
  • Het orakel mag niet 1 persoon 2 nachten achter elkaar kiezen.

Beschermengel
  • Maakt iedere nacht iemand immuun voor de lunch van de wolven. Dat mag ook zichzelf zijn.
  • Mag niet twee keer dezelfde persoon beschermen.
  • Er wordt niet bekend gemaakt WIE er beschermd is als de lunch niet doorgaat
  • Zijn krachten vervallen als de dorpsoudste sterft

Dorpsoudste
  • Overleeft één aanval van de wolven
  • Bij zijn dood verliest de beschermengel zijn kracht

Jager
  • Neemt iemand mee in zijn dood
  • Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.

Heks
  • Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje
  • Met het doodsdrankje kan ze 's nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
  • Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
  • Er wordt NIET bekend gemaakt wie er gered is door de wolven.

Priester
  • De priester heeft een flesje heiligwater die hij kan gooien over een speler.
  • Is deze speler een wolf of een heks, zal deze dood gaan. Anders gebeurd er niks.
  • Het water werkt niet op de ketterse wolf.
  • Dit gebeurd overdag, iedereen kan dus zien wie de priester is.
  • Er wordt altijd bekend gemaakt dat de actie gedaan is, dus ook bij een mislukte actie.
Weerwolf
  • Een wolf zonder extra krachten
  • Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen
  • Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes

Infectiewolf
  • Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken
  • Dit kan op elk moment gebeuren.
  • De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf
  • Geliefdes blijven bestaat en kunnen niet verdwijnen door infectie


Welp
  • Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
  • Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven en zal de welp opgroeien.
  • Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen wanneer hij nog geen succesvolle welpactie heeft gehad. Na het opgroeien maken de welp en de wolven kennis met elkaar.
  • De welp kan geen speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd waardoor ze bekend zijn geworden. Denk hierbij aan priester, etc.
  • Kan geen burgers welpen
Ketterse wolf
  • Ketterse wolf wordt gerekend als een gewone wolf en dus geen hulpje
  • Ketterse wolf kan net zoals de priester iemand "wateren", in het topic zal komen te staan dat de priester iemand gewaterd heeft.
  • Integendeel tot de priester heeft het wateren van de ketterse wolf geen effect, de actie zal dus altijd mislukken.
  • Zijn actie gebeurd overdag, iedereen weet dus wie de "priester" is.
Cupido
  • Cupido schiet voor de eerste nacht een persoon waarop hij verliefd wordt.
  • Bij g/g winnen ze met de goedjes.
  • Bij g/s moeten ze samen winnen.
  • G/s wint bij gelijkspel en de BM heeft hierin geen doorslag.

Nachtvolgorde
Overdag:


Infectie
Priester
Ketterse wolf

Deadline:

1. Lynch
2. Beschermengel beschermt de lunch
3. Lunch
4. Welp
5. Heks-acties
6. Orakel
7. Klaagmuur
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser70435

Guest
Deelnemerlijst:

1. itsARTificial -> jagerschot dag 2 -> welp
2. famdecibel
3. Hopeful -> lynch dag 3 -> burger
4. Gamebreaker -> doodsdrankje dag 3 -> burger

5. TimeforplanB -> lunch dag 1 -> orakel

6. Yankee60
7. Heres20BucksKillMe -> lynch dag 1 -> burger
8. Castiel
9. Stickers333 -> inactiviteit dag 2 -> burger
10. Sir Thrones -> lynch dag 2 -> ketterse wolf

11. WatBlaasJeInMijnOor?
12. Single Malt -> inactiviteit dag 3 -> burger
13. Sander -> priesteractie dag 3 -> infectiewolf

14. Westkip
15. laila
16. Maroen1
17. Bimbo Incarnate.
18. Jessica -> lunch dag 2 -> jager
19. Mylove
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser70435

Guest
Rollen zijn verdeeld. Eerste deadline is MORGENAVOND OM 22:00u VOOR ALLE ACTIES! JULLIE MOGEN POSTEN!
 

DeletedUser70435

Guest
Nog 1 laatste toevoeging. Voor vragen, voeg me toe op skype, lees ik vaak sneller: bramtw
Daarnaast ga ik geen "deadline" posten, dat weten jullie ook dat deze om 22:00u is. Stem op de deadline telt WEL, stem 1 minuut na de deadline telt NIET.
 

DeletedUser74597

Guest
hoi allemaal , Bm mag naar mij en alvast bedankt voor je mooie stem voor mij sander ;) dat maakt me gelukkig .
 

DeletedUser74966

Guest
Succes allemaal :)

Ik stel me ook beschikbaar voor BM. Mijn eigen stem gaat naar MyLove. Ik ben nu niet zeker van wie te kiezen aangezien iedereen redelijk lastig te peilen is voor me, maar ik wel een ervaren speler wil :p
 

DeletedUser76153

Guest
.TimeforplanB
Heeft naar mijn mening vorig potje een goed potje gespeeld ^^

Veel succes iedereen!
 
Reactiescore
971
De laatste potjes is timeforplanB één van de sterkste spelers qua inzicht in het spel. Zijn overtuigingskracht naar andere spelers is minder, maar dat is onterecht. Een korte en heldere visie is meer waard dan lege woorden. Sander en BI zijn ook kandidaten waar ik mee kan leven, maar planb is it voor deze keer. In vergelijking met de rest ben ik al een ancien :D
 
Reactiescore
556
time ik heb wel vertrouwen in hem dat hij dit potje wel in goede banen leid :cool:
 
Bovenaan