[Inschrijftopic] Weerwolven van Wakkerdam #146

Reactiescore
358
Instellingen en inleidend verhaal:



diym.png

Enkele fragmenten uit het dagboek van Michael Kroon:

4 augustus 2113: Vandaag heb ik mijn ouders horen praten over morgen. Als je onder een steen leeft en niet weet wat er speciaal is aan morgen: er wordt voorspeld dat er een apocalyps komt. Alleen... Hoe vaak is dit wel niet voorspeld? In mijn jonge leven heb ik er al zeker 3 overleefd, geen enkele keer is er ook maar iets abnormaal gebeurd. Maar deze keer voelt het anders... Je merkt het aan de mensen, het is alsof we allemaal iets voelen aankomen. Het gevoel is onbeschrijfelijk. Iedereen die rationeel nadenkt wéét dat er niets kan gebeuren, maar een onzichtbare kracht zorgt er voor dat we toch aanvoelen dat er iets gaat gebeuren.

Maar zelfs als er iets gebeurt, moet ik geen schrik hebben! Ik ben een van de gelukkige winnaars van de Grote Lotterij. Wat was de Grote Lotterij? Simpel. Alle namen van alle mensen uit West Europa werden in een computer gestopt. Deze computer heeft geheel willekeurig een select aantal mensen uitgekozen, en deze mensen zullen morgen met de trein naar een quarantaine gebied in Zwitserland gebracht worden, een plek waar we allemaal veilig zullen zijn.

Ik hoop dat ik de tijd krijg om mijn dagboek bij te houden terwijl ik op reis ben.

Ondergetekend,
Michael Kroon

5 augustus 2113: Het ondenkbare is gebeurd. Vannacht om 3u14 is het alarmsignaal afgegaan. Er was iets vreselijks gebeurd. Toen ik het alarm hoorde, wist ik niet wat er gebeurd was, en ging ik onmiddellijk naar de kamer van mijn ouders. Wat ik zag was echter afschuwelijk: mijn beide ouders lagen nog in bed, maar waar eerst hun ogen zaten, resten nu enkel nog lege oogkassen. Ook was er holte in hun borst waar vroeger hun hart klopte. Ik keek rond in de kamer om te kijken wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben, en ik zag dat het raam open stond. Dit deed ik onmiddellijk dicht, terwijl ik me afvroeg hoe het kon dat ik hier nu wel binnen kon staan zonder zo'n afschuwelijke dood te sterven.

Onmiddellijk vertrok ik naar het treinstation. De straten waren leeg, alsof niemand buiten durfde te komen. Maar ik had niets te verliezen. Sterven zal ik toch, was mijn gedachte. Eenmaal aangekomen bij het treinstation, zag ik dat het een extreem beveiligd, afgeschermd gebied was. Ik wandelde naar de ingang, en ik werd tegemoet gelopen door zwaar bewapende mannen. Ze wilden mijn kaartje zien. -Gelukkig zat deze nog in mijn broekzak, want ik was het helemaal vergeten dat ik die bij moest hebben!- De mannen controleerden het kaartje, en lieten me binnen, waar 2 professoren me begroetten en me onderzochten. Ik, de nieuwsgierigheid zelve, vroeg uiteraard onmiddellijk wat er aan de hand was. 1 van de professoren vertelde me dat er een virus was uitgebroken, dat voorlopig Mors Horrenda (MH, of vreselijke dood) genoemd wordt. Er is nog maar heel weinig bekend over dit virus, al weten we enkel dat het tijdens de daguren zich niet voortbeweegt. Enkel 's nachts zal het virus zijn afschuwelijke slachting veroorzaken. De professoren onderzochten mij grondig, en besloten dat ik gezond was en door mocht naar het groepje wachtenden.

Hier zit ik nu, mijn dagboek in te vullen. Over een uur vertrekt de trein, maar ik maak me zorgen. Het lijkt alsof er meer mensen aanwezig zijn dan de Grote Lotterij voorzien had! Waarom zijn er opeens meer mensen? En zullen we wel veilig in Zwitserland geraken? Zal er ooit een geneesmiddel voor de ziekte ontstaan? Zal iemand deze ramp nota bene overleven? Zo veel vragen, en zo weinig antwoorden...

Ondergetekend,
Michael Kroon

In dit potje zullen jullie dus in een trein zitten, afgesloten van de buitenwereld. Jullie doel is een quarantaine zone in Zwitserland, maar zullen jullie daar wel geraken?

Michael Kroon had gelijk. Er zijn meer mensen aanwezig op de trein dan de Grote Lotterij voorzien had. Deze personen zijn binnengeglipt. Echter is er iets speciaal aan deze personen: ze zijn geïnfecteerd met MH. Echter waren zij de eerste personen die er mee geïnfecteerd werden, en zo het oorspronkelijke virus in zich mee dragen, niet de gemuteerde versie. Dit zorgt er voor dat ze niet sterven aan het virus, maar wel uiterst besmettelijk zijn. Hun doel is om zo veel mogelijk mensen te besmetten, om uiteindelijk zo zelf de heersers te worden van de wereld.

Code:
Weerwolven van Wakkerdam #145/#146/#147
...........Aantal dorpen : Er zal slechts 1 trein zijn!
..........Aantal spelers : Maximum 35, maar dat halen we waarschijnlijk niet.

...................Hints : Er zullen geen hints te vinden zijn.

...............Klaagmuur : De klaagmuur staat in de grote stad, waar de treinreizigers geen toegang tot hebben. (Niet aanwezig)
..........Afscheidsbrief : Uit schrik dat deze in verkeerde handen zou vallen, hebben alle reizigers besloten dat ze geen afscheidsbrief maken. 

...................Jager : De bewaker zorgt voor de  veiligheid op de trein. Vlak voor hij sterft heeft hij de mogelijkheid iemand met zich mee de dood in te nemen, in de hoop een besmet persoon te doden.
....................Heks : 2 professoren zijn ook aan boord. Zij werken aan een tegengif, en ze zijn zeer succesvol hier in. Echter moesten ze een belangrijke keuze maken in het proces, en hebben ze allebij een andere keuze gemaakt. Wat we nu van hen weten, is dat 1 tegengif een echt werkend tegengif is, en het andere de gebruiker op slag doodt.
.............Dorpsoudste : Er loopt iemand rond met een extreem immuumsysteem. Zo sterk dat het zelfs éénmalig een aanval van het MH virus kan overleven!
...........Beschermengel : De ontsmetter kan iedere nacht iemand kiezen om bij te overnachten. Als deze persoon door het virus aangetast zou worden, kan de ontsmetter dit onmiddellijk ongedaan maken.
..................Ziener : Er zal 1 conducteur zijn die de kaartjes kan controleren.
........Dodenfluisteraar : Deze bevindt zich niet op de trein. (Niet aanwezig)
.............Fluitspeler : Deze is helaas gestorven vlak voor het opstappen. (Niet aanwezig)

..................Cupido : Cupido mocht helaas niet mee op de trein. Wel heeft hij 2 personen gekoppeld voor het vertrek!
.Geliefden kennen elkaar : Ja
..Geliefden samen winnen : G/G wint met goedjes, S/S met slechtjes en G/S moeten samen de ronde winnen

..................Wolven : Er lopen ook mensen rond die besmet zijn met het oorspronkelijke virus, waardoor ze niet sterven. Je ziet niets aan hun uiterlijk, maar ze zijn uiterst besmettelijk! (De hoeveelheid hangt af van het aantal inschrijvingen)
....................Welp : Deze zit er niet bij.
...........Infectie wolf : Ook loopt er een gemuteerde drager van MH rond. Deze kan tijdens de 3e nacht een persoon besmetten, en deze persoon zal niet sterven. Wel zal hij besmet blijven, en zich bij de andere besmette personen voegen.

........Eindtijd stemmen : 20u30
.......Tijdstip verhalen : 21u-21u30

....Speciale Rollen naar : [url="http://forum.tribalwars.nl/private.php?do=newpm&u=61570"]I like Trains.[/url] [b]EN[/b] [url="http://forum.tribalwars.nl/private.php?do=newpm&u=68768"]Lady Sophie[/url]
...Weerwolven Moord naar : [url="http://forum.tribalwars.nl/private.php?do=newpm&u=61570"]I like Trains.[/url] [b]EN[/b] [url="http://forum.tribalwars.nl/private.php?do=newpm&u=68768"]Lady Sophie[/url]
...................Lynch : [b][color="red"]Rood[/color][/b] in het topic.

..........Inschrijvingen : Vrij, iedereen is welkom!

............Burgemeester : [b][COLOR="#0000FF"]Blauw[/COLOR][/b] in het topic, hij kiest zijn opvolger (behalve als hij sterft aan de lynch)

............Extra rollen : Niet aanwezig, we houden het op de standaardrollen.

.......Netwerken/Claimen : Ja en ja.

......Extra instellingen : Alle instellingen staan hierboven uitgelegd, bij vragen, mag je altijd een pm sturen!

Voor alle duidelijkheid, een schemaatje:
Code:
Jager = Bewaker
Heks = Professor
Dorpsoudste = Immuum persoon
Beschermengel = Onstmetter
Ziener = Conducteur
Burgemeester = Machinist
Wolf = Drager van MH
Infectiewolf = Gemuteerde drager van MH

In alle PM's en posts van de spelleiding zal ook de oorspronkelijke rolnaam staan, om verwarring te voorkomen.
Bijvoorbeeld: Pietje is gestorven. Hij was conducteur (ziener).

1.
2.
3.
4.
etc.
 

DeletedUser

Guest
De spoiler van de instellingen is lastig om te lezen, kun je daar iets aan veranderen?
 

DeletedUser

Guest
Code:
Weerwolven van Wakkerdam #145/#146/#147

...........Aantal dorpen : Er zal slechts 1 trein zijn!
..........Aantal spelers : Maximum 35.

...................Hints : Niet aanwezig.

...............Klaagmuur : Niet aanwezig
..........Afscheidsbrief : Niet aanwezig.

...................Jager : Aanwezig.
....................Heks : 2 aanwezig, dood en  - levensheks. 
.............Dorpsoudste : Aanwezig.
...........Beschermengel : Aanwezig.
..................Ziener : 1 ziener in het spel.
........Dodenfluisteraar : Niet aanwezig
.............Fluitspeler : Niet aanwezig

..................Cupido : Cupido mocht helaas niet mee op de trein. Wel heeft hij 2 personen gekoppeld voor het vertrek!
.Geliefden kennen elkaar : Ja
..Geliefden samen winnen : G/G wint met goedjes, S/S met slechtjes en G/S moeten samen de ronde winnen

..................Wolven : De hoeveelheid hangt af van het aantal inschrijvingen.

....................Welp : Niet aanwezig.

...........Infectie wolf : Aanwezig.

........Eindtijd stemmen : 20u30
.......Tijdstip verhalen : 21u-21u30

....Speciale Rollen naar : [url="http://forum.tribalwars.nl/private.php?do=newpm&u=61570"]I like Trains.[/url] [b]EN[/b] [url="http://forum.tribalwars.nl/private.php?do=newpm&u=68768"]Lady Sophie[/url]
...Weerwolven Moord naar : [url="http://forum.tribalwars.nl/private.php?do=newpm&u=61570"]I like Trains.[/url] [b]EN[/b] [url="http://forum.tribalwars.nl/private.php?do=newpm&u=68768"]Lady Sophie[/url]
...................Lynch : [b][color="red"]Rood[/color][/b] in het topic.

..........Inschrijvingen : Vrij, iedereen is welkom!

............Burgemeester : [b][COLOR="#0000FF"]Blauw[/COLOR][/b] in het topic, hij kiest zijn opvolger (behalve als hij sterft aan de lynch)

............Extra rollen : Niet aanwezig.

.......Netwerken/Claimen : Ja en ja.

......Extra instellingen : Alle instellingen staan hierboven uitgelegd, bij vragen, mag je altijd een pm sturen!

Ik heb alle verhaaltjes eruit gehaald. Is het zo een beetje duidelijker? :)

Edit: Ga vooral door met inschrijven! ^^
 

DeletedUser

Guest
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4.
5.

Ik doe niet mee.
Wat een gezeik hier nog steeds.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser70517

Guest
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4.lordtim16
5.
 

DeletedUser

Guest
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4. Lordtim16
5. Oscar11
 

DeletedUser

Guest
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4. Lordtim16
5. Oscar11
6. psvforlife

Ik claim alvast hacker :p
 

DeletedUser

Guest
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4. Lordtim16
5. Oscar11
6. psvforlife
7. Lollie-Nator12
 

DeletedUser

Guest
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4. Lordtim16
5. Oscar11
6. psvforlife
7. Lollie-Nator12
8. weerwolfgek
 

DeletedUser65747

Guest
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4. Lordtim16
5. Oscar11
6. psvforlife
7. Lollie-Nator12
8. weerwolfgek
9. OrAsU
 

DeletedUser

Guest
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4. Lordtim16
5. Oscar11
6. psvforlife
7. Lollie-Nator12
8. weerwolfgek
9. OrAsU
10. March to War
 

DeletedUser

Guest
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4. Lordtim16
5. Oscar11
6. psvforlife
7. Lollie-Nator12
8. weerwolfgek
9. OrAsU
10. March to War
11. Roboro
 

DeletedUser66220

Guest
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4. Lordtim16
5. Oscar11
6. psvforlife
7. Lollie-Nator12
8. weerwolfgek
9. OrAsU
10. March to War
11. Roboro
12. Flexibility
 

DeletedUser63648

Guest
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4. Lordtim16
5. Oscar11
6. psvforlife
7. Lollie-Nator12
8. weerwolfgek
9. OrAsU
10. March to War
11. Roboro
12. Flexibility
13. cgrain I'm back.
 
Reactiescore
1.728
1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4. Lordtim16
5. Oscar11
6. psvforlife
7. Lollie-Nator12
8. weerwolfgek
9. OrAsU
10. March to War
11. Roboro
12. Flexibility
13. cgrain I'm back.
14. MOHniels1
 

DeletedUser70435

Guest
Joh, is #145 zo snel alweer voorbij? :eek:

1. PartOfTheGame
2. Napoleon Bonaparte.
3. Kahvi
4. Lordtim16
5. Oscar11
6. psvforlife
7. Lollie-Nator12
8. weerwolfgek
9. OrAsU
10. March to War
11. Roboro
12. Flexibility
13. cgrain
14. MOHniels1
15. Victorious.
 
Bovenaan