DeletedUser7072
Guest
Dan ben jij dus redelijk goed voorspelbaar zolang het niet gaat om langer dan een dag of 2 in de toekomst.
Ik lees buienradar gewoon op de naive manier, door te geloven dat wat daar staat 1 op 1 overeen komt met hoe de wolken zich boven mijn hoofd gaan gedragen. Hoe lees je buienradar dan op de goede manier?
Oef, dacht serieus dat ik de enige incapabele wasIk las droger mosselseizoen ipv droger moessonseizoen. Nog iemand last van?
Voor mij maakt het niet uit, zit woensdag lekker met mn kont in Kenia.
Het zou trouwens best wel kunnen dat we het beste van de zomer al gehad hebben. De zeewatertemperaturen zijn het tegenovergestelde van wat je ze wilt hebben. Vergelijkbaar met 2000, welke gekend staat voor het zijn van een echt slechte zomer. Orkaanseizoen verder wellicht ook voor het eerst sinds lang nog eens zwakker dan normaal.
Het zou wellicht ook voor een droger moessonseizoen moeten zorgen in de Sahel.
Vorig jaar was het het compleet tegenovergestelde, en waren de temperaturen in dat gebied recordhoog, en vormden veel orkanen zich hier (of veel tropische golven). Indien orkanen zich dit seizoen vormen, zal dat vooral in het westelijke deel van de Atlantische Oceaan zijn. Maar het wordt een rustiger seizoen.
Weerpatroon volledig geblokkeerd op dit moment. Gelijkenissen met 1959 waar er twee maanden geen regen viel, 1976 (een van de beste, warmste en vooral droogste zomers ooit, die zelfs stand houdt in tijden van klimaatopwarming), maar ook 1540 (een legendarische zomer die 500 jaar geleden plaatsvond, waar het zes maanden lang amper geregend had). De mensen hebben nadien besloten met wijn te gaan verbouwen, maar dat draaide niet uit op een succes, want de zomers nadien waren slecht en het klimaat was aan het veranderen. De kleine IJstijd stond voor de deur.