Weer en klimaat

DeletedUser7072

Guest
Ik ga denk ik handschoenen aandoen tijdens het fietsen als ik dit zo zie.
 

DeletedUser73016

Guest
hkgyg0se.png


Ik heb toch veel te veel momenten waar ik er boenk op zit. En op 9lives heb ik ook gezegd dat het een natte winter zou worden (wat ook gebeurde door die nattigheid in december en januari). En dan heb ik nog dit weekend getipt dat Valgren Andersen de Omloop zou winnen, en dat gebeurt dan nog... :D Ik ben toch echt niet normaal op dat vlak ze. :p
 
Reactiescore
110
hkgyg0se.png


Ik heb toch veel te veel momenten waar ik er boenk op zit. En op 9lives heb ik ook gezegd dat het een natte winter zou worden (wat ook gebeurde door die nattigheid in december en januari). En dan heb ik nog dit weekend getipt dat Valgren Andersen de Omloop zou winnen, en dat gebeurt dan nog... :D Ik ben toch echt niet normaal op dat vlak ze. :p

Tja:D, als je honderd dingen roept dan krijg je vanzelf een keer gelijk:p
 

DeletedUser7072

Guest
Als je hier zelfvertrouwen van krijgt Laki dan is dat toch alleen maar goed ;)
 

DeletedUser73016

Guest
extreem koud weekend voor de deur, met opnieuw kouderecords en een beetje sneeuw wellicht hier en daar. Daarna blijft het kwakkelen. Lente zit er niet meteen in.
 
Reactiescore
110
Als ik mijn berekeningen moet vertrouwen dan zit het er dik in dat de lente volgende week woensdag zijn intrede doet. ;):rolleyes:
 

DeletedUser73016

Guest
Ziet ernaar uit dat het weer voor einde maart te koud voor de tijd van het jaar zal blijven. De kans blijft groot dat het te koude weer voor de tijd v/h jaar blijft aanhouden begin april.

Volgend weekend echt slecht weer voor de wielerklassiekers, hoewel het slechtste weer voor vrijdagnacht en zaterdagochtend is, en dan slapen de renners... De week erna is de trend terug veel te koud voor tijd v/h jaar. Gemiddelde windrichting voor binnen twee weken, is noord (tijdens de ronde), met opnieuw een sterke afwijking tov normaal (en niet de juiste windrichting voor de lente). Britten verwachten dat het te koude weer voor tijd v/h jaar nog een tijd zal aanhouden.
 

DeletedUser73016

Guest
UK Outlook for Thursday 22 Mar 2018 to Saturday 31 Mar 2018:
After a clear frosty start across southern areas on Thursday, a band of cloud and rain will spread across all parts, followed by blustery showers, these heaviest in the northwest. Showers will die out on Friday as thicker cloud and rain spreads in from the west, becoming windy. While daytime temperatures will recover to around normal, for a time we may still see overnight frosts. By the weekend it will turn unsettled and rather cold across most parts with some prolonged outbreaks of rain, particularly in western areas. Low pressure is expected to be close to the UK by the start of Easter week, with a mixture of showers, more prolonged spells of rain and some snow likely in the north.

UK Outlook for Sunday 1 Apr 2018 to Sunday 15 Apr 2018:
There is significant uncertainty in the forecast throughout this period, but a blocked or slowly changing weather pattern is probable. There will most likely be a balance between Atlantic frontal systems affecting the south and west at times with colder air associated with high pressure out to the northeast. Mixed conditions are likely with wetter than average weather expected across the south, while staying drier and perhaps colder to the north. Further snow is possible, especially in the north. Windy conditions likely at times. Temperatures will likely be below average with further night frosts, and any milder interludes will probably be only brief.
 

DeletedUser73016

Guest
Ja, mogelijk terug een winterse aanval na volgend weekend. Ziet er echt barslecht uit voor de lenteliefhebbers. Ofwel door en door nat, ofwel legendarisch koud. Of een combinatie van beiden. Maar de trend zet zich wel door voor een echt barkoud paasweekend, en de sneeuwkansen worden weer groot. En de temperaturen zal ik maar niet tonen, of sommigen van jullie krijgen hier een hartaanval.

bd5tb6vnjs00w.png


Britten verwachten ook koud weer.

UK Outlook for Sunday 25 Mar 2018 to Tuesday 3 Apr 2018:
There will be sunshine and showers for most on Sunday, and some of these could be heavy and slow-moving with a risk of hail and thunder. Through the early part of next week the weather is likely to become changeable once again, with showers and rain at times, interspersed by drier and brighter interludes. Temperatures will be near average or rather cold during the day, with a risk of overnight frosts. The Easter weekend is still too far away to be confident with any details. The most likely scenario currently is a spell of colder than average weather, with increased likelihood of overnight frosts, and a greater than normal chance of snow, especially in the north.

UK Outlook for Wednesday 4 Apr 2018 to Wednesday 18 Apr 2018:
Colder than average conditions are likely to prevail overall; often showery with fairly light winds, and a continued chance of overnight frosts. Showers could be heavy with hail and thunder at times, but there are also likely to be good spells of sunshine in-between. Showers or longer spells of rain could fall as snow at times, mainly over higher ground and in the north. Any milder, wetter and windier spells are likely to be relatively short lived.

Lente TOTAAL nog niet in zicht. Echt in de verste verte nog niet. :D Zou me niet verbazen mochten we er wel zeer abrupt in vliegen (of direct zomerweer in mei).
 

DeletedUser73016

Guest
Volgens het lange termijn model zal het te koude weer blijven aanhouden tot en met de derde week van april...
 

DeletedUser73016

Guest
volgend weekend... misschien 25 graden en zonneke. Dan wordt het business as usual, en nu komen de warmterecords onder druk...

Wel kut dat het Roubaix weekend... weer mooi moet verlopen, konden ze nu geen weekend langer wachten :p

Goed 15 maximarecords van april zijn in handen van de 21ste eeuw, en op dit moment doen we een aanval op 3 maximarecords van 1969.
 

DeletedUser7072

Guest
Even wat meer stoken, dan moet het wel lukken om dat record te verbreken ;)
 

DeletedUser73016

Guest
Verwachtingen tonen nu ook aan dat april 2018 mogelijk de warmste aprilmaand ooit wordt in de lage landen, en quasi zeker één van de drie warmste. Het lijkt er nu op dat we dag na dag 20 graden zullen halen voor de komende twee weken.

Opvallend trouwens, de 5 warmste aprilmaanden allertijden (en er moet een wonder gebeuren als 2018 daar niet bij ga zitten) zijn allemaal gemeten in de laatste elf jaar: 2007, 2009, 2011, 2014 en nu dus 2018. Deze maanden verliepen quasi allemaal twee graden warmer dan de nummer 6 uit de ranglijst, welke ook nog maar 25 jaar oud is: 1993.

Het strafste van allemaal is dat april zo koel begonnen is... dat we eigenlijk begonnen zijn met een achterstand... maar met de kaarten die nu op tafel liggen, wordt dat ruim opgehaald. Het is belachelijk warm voor de tijd v/h jaar. 20 graden nu is niet eens zo vanzelfsprekend, en we halen het dag na dag.
 

DeletedUser73016

Guest
Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar er is ook een reden waarom ze nog niet gebruikt worden. Meestal zitten ze wel goed, maar niet altijd dus.
 

DeletedUser61134

Guest
Het weer is altijd even onvoorspelbaar als Beccie met een wapen.
Ik kijk altijd door het raam, en dan trek ik mijn eigen conclusie.
Werkt veel beter dan dingen als buienradar of van die andere weersites.
 
Bovenaan