DeletedUser
Guest
Re: aanvallen
Zeg kiddies ga discussies is ergens anders voeren?
Zeg kiddies ga discussies is ergens anders voeren?
Zeg kiddies ga discussies is ergens anders voeren?
Zijn vraagstelling lokt simpelweg een discussie uit, aangezien er geen ideale troepenverdeling bestaat. Enerzijds verschilt dit per situatie, het is afhankelijk van de verdediger en anderzijds persoonlijke voorkeuren. Daarbij heeft iedereen z'n standaard ontwikkelt die gemiddeld voor hem/haar het beste werkt.
Att.
6500:bijl:
2500:licht:
400:bboog:
320
10:catapult:(deze richt ik op de verzamelplaats om backtimes tegen te gaan.)
Aanvullen met verkenners
Wat vinden jullie van mijn clear?
Ik zou zelf je bereden boog verminderen tot 200-300 en voornamelijk aanvallen bij katapult. Als je bereden boog nu vermindert naar 200, heb je 200x5=1000 extra plaatsen. Maak je bijvoorbeeld 80 kata in plaats van 10, en de rest vul je aan bij LC.
En niet op verzamelplaats kata'en. Dat is echt zinloos. Backtimes kunnen ook aankomen zonder verzamelplaats. Je kunt alleen zonder verzamelplaats niet dodgen, maar de dodge vindt plaats voordat de aanval binnenkomt.
Als je de grondstoffen hebt, en je zou met alle dorpen snel willen farmen + er is een constante dreiging.
zou dan een boog, ZC combinatie handig zijn?
de meesten hebben erg weinig ber. boog. dus naar mijn inzien zou het best handig zijn, of niet soms?
Ik speel niet op boogwerelden, maar ik kan je redenering goed volgen.
Als het idd zo is dat spelers weinig bereden boog gebruiken kan een combi boog - zc best handig zijn.
Ik speel altijd met een speer - zc opbouw en ik weet er ook redelijk veel van.
Al zou ik eventueel aanraden om bij het begin van een wereld speer - zc te maken (snelheid) en dan langzaam te veranderen naar speer - zwaard.
Als je namelijk maar 2 defdorpen hebt en je wordt aangevallen is speer - zc enorm makkelijk te vegen en ben je onmiddellijk je dorpen kwijt.
Ik zou dus eerst rushen naar een vol defdorp met speer - zc en dan langzaam wat zc doodlopen ofzo totdat je die zc in zwaard kan veranderen.
Zo heb je altijd een vol defdorp ter beschikking en kan je naarmate de tijd de defensieve kracht van je dorp verhogen.
Dit raad ik echter aan aan iets minder actieve farmers.
Échte farmers raad ik aan om gewoon verder te doen met de speer - zc combinatie.
Minder actieve farmers zullen toch al reeds gestopt zijn met farmen wanneer ze hun vol speer - zc dorp hebben gecreëerd.
(Dit is mijn theorie hierover, dus verbeteringen mogen zeker toegevoegd worden. )
als je nou bijvoorbeeld een sterk cluster hebt? is het dan ook handig om speer en ZC te doen.
mij lijkt het zozo handig om speer en ZC te doen als je eignelijk geen cluster hebt maar overal losse flodders van een paar dorpjes..
Al is je denkwijze begrijpelijk, zelf vind ik het niet waard om boog te maken in een setup die puur bedoeld is voor de opbouwsnelheid.Als je de grondstoffen hebt, en je zou met alle dorpen snel willen farmen + er is een constante dreiging.
zou dan een boog, ZC combinatie handig zijn?
de meesten hebben erg weinig ber. boog. dus naar mijn inzien zou het best handig zijn, of niet soms?
De speer/ZC is, inderdaad, simpelweg goddelijk voor de echte farmers. Maar zodra je dorpen te dicht op elkaar liggen zul je toch aparte defdorpjes met speer/zwaard moeten hebben.Dit raad ik echter aan aan iets minder actieve farmers.
Échte farmers raad ik aan om gewoon verder te doen met de speer - zc combinatie.
Minder actieve farmers zullen toch al reeds gestopt zijn met farmen wanneer ze hun vol speer - zc dorp hebben gecreëerd.
(Dit is mijn theorie hierover, dus verbeteringen mogen zeker toegevoegd worden. )
Ik vind dat dit topic wel een bump verdient
1e (aanval/edel) dorp:
4.500 :licht:
400
68 :verkenner:
4 :edelman:
Volgende (deff) dorpen:
10.001 :speer:
10.000 :zwaard:
334 :verkenner:
Volgende (off) dorpen:
7.509 :bijl:
2.500 :licht:
500 :verkenner:
400
20 :catapult:
Volgende (scouts) dorpen:
10.000 :verkenner:
167
1 :zwaard: of :speer:
Volgende (edel) dorpen:
6.009 :bijl:
2.500 :licht:
1.100 :verkenner:
400
20 :catapult:
4 :edelman: