Wat is volgens jullie het beste verdediging/aanval dorp?

DeletedUser

Guest
Re: aanvallen

Zeg kiddies ga discussies is ergens anders voeren?
 

DeletedUser

Guest
Re: aanvallen

Zijn vraagstelling lokt simpelweg een discussie uit, aangezien er geen ideale troepenverdeling bestaat. Enerzijds verschilt dit per situatie, het is afhankelijk van de verdediger en anderzijds persoonlijke voorkeuren. Daarbij heeft iedereen z'n standaard ontwikkelt die gemiddeld voor hem/haar het beste werkt.
 

DeletedUser

Guest
Re: aanvallen

Zijn vraagstelling lokt simpelweg een discussie uit, aangezien er geen ideale troepenverdeling bestaat. Enerzijds verschilt dit per situatie, het is afhankelijk van de verdediger en anderzijds persoonlijke voorkeuren. Daarbij heeft iedereen z'n standaard ontwikkelt die gemiddeld voor hem/haar het beste werkt.

Nou, het antwoord is: laat hem zelf wat opzoeken. Hoezo moeten er dan 10 mensen nog posten na het enige goede antwoord?

Maarja je hebt mensen die er een discussie over gaan voeren, maar ook mensen die way off-topic gaan als jij. ;)
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
Att.
6500:bijl:
2500:licht:
400:bboog:
320:ram:
10:catapult:(deze richt ik op de verzamelplaats om backtimes tegen te gaan.)
Aanvullen met verkenners :D

Wat vinden jullie van mijn clear?

Ik zou zelf je bereden boog verminderen tot 200-300 en voornamelijk aanvallen bij katapult. Als je bereden boog nu vermindert naar 200, heb je 200x5=1000 extra plaatsen. Maak je bijvoorbeeld 80 kata in plaats van 10, en de rest vul je aan bij LC.

En niet op verzamelplaats kata'en. Dat is echt zinloos. :) Backtimes kunnen ook aankomen zonder verzamelplaats. Je kunt alleen zonder verzamelplaats niet dodgen, maar de dodge vindt plaats voordat de aanval binnenkomt.
 

DeletedUser

Guest
Ik zou zelf je bereden boog verminderen tot 200-300 en voornamelijk aanvallen bij katapult. Als je bereden boog nu vermindert naar 200, heb je 200x5=1000 extra plaatsen. Maak je bijvoorbeeld 80 kata in plaats van 10, en de rest vul je aan bij LC.

En niet op verzamelplaats kata'en. Dat is echt zinloos. :) Backtimes kunnen ook aankomen zonder verzamelplaats. Je kunt alleen zonder verzamelplaats niet dodgen, maar de dodge vindt plaats voordat de aanval binnenkomt.

Oke,zal ik ook eens gaan proberen :)
 

DeletedUser

Guest
1e dorp:
:bijl: 4000
:licht: 3500
:bboog: 75
:ram: 300
:catapult: 300

rest van de plaatsen opvullen met lc
1e dorp is erg op het farmen gericht, dus dat zal altijd meer lc zijn.
nu er zo'n burgerwacht is, is het ook altijd handig om veel kata's in je dorp te hebben om die boerderijen te bombarderen naar 0.

je hebt nu alleen het probleem dat je wat weinig bijl hebt, wat zouden jullie doen? minder rammen en kata's en meer bijl?


naarmate je meer dorpen hebt zou ik voor deze indeling gaan:
:bijl: 6500
:bboog: 125
:ram: 300
:catapult: 40
:licht: rest

speciaal voor kerken:
:bijl: 7000
:bboog: 75
:ram: 300
:catapult: 400
:licht: rest

kan dit er mee door? of hebben jullie nog tips?

wat ik me trouwens afvraag, waarom je geen dorp vol met ZC en Speer zet?
of een dorp met Boog en ZC
ZC is namelijk sterk tegen infanterie en boogschutters.
Boog is sterk tegen infanterie en cavalerie
speer is sterk tegen cavalerie

het kost misschien wat meer grondstoffen, maar is een goede verhouding tussen Boog en ZC/Speer en ZC niet een goede combinatie?
 

DeletedUser

Guest
Het hangt allemaal van je omgeving, je eigen farminkomsten, positie tegenover je directe omgeving, enzovoorts.

De standaardsetups zijn, zo goed als altijd:
Aanval: 6k bijl, 2.5k lc, 300 bb, 300 ram
def: 8k speer, 8k zwaard, 4k boog

Echter zijn deze bij lang niet altijd even effectief, nog efficiënt. Zelf heb ik altijd al geëxperimenteerd met bepaalde setups, en...naar mijn gevoel :$...toch wel wat goede setups gevonden voor bepaalde situaties, maar nogmaals...het hangt er echt van af wat er gaande is.
Troepensetups is iets waar je -altijd- commentaar op kunt hebben, simpelweg omdat het nooit perfect is.

Neem nou de speer/ZC setup:
Zelf ben ik een behoorlijke fan van deze setup.
Voordeel:
- snelheid.
Je hebt een vol speer/ZC dorp in (even uit mijn hoofd...) circa 18 dagen, terwijl de klassieke 10k speer/zwaard setup er bijna 5 weken over doet (de exacte aantallen zijn me even ontglipt, als je deze echt gedetailleerd wilt weten kun je me pm'n, dan reken ik het wel weer eventjes uit). de zc manier bouwt circa 2.5x zo snel op, en is maar (once again, ongeveer...) 10-15% zwakker. Je hebt in drie weken tijd bijna 2x zoveel def als iemand die de klassieke speer/zwaard setup hanteert (ervan uitgaand dat kazerne/stal van hetzelfde niveau is, productie 24/7 draait, zelfde aantal defdorpen, etcetc...).
- Farmen: Je kunt de ZC erg makkelijk gebruiken om te farmen
- Sneller os'n:
speer+zc os't sneller dan speer+zwaard, en al helemaal als je alleen maar met ZC deft (wat je alleen in uiterste noodgevallen moet doen, aangezien hun verdediging vs cavalerie niet al te best is).

nadeel:
Het is stervesduur om te bouwen, en niet al te efficiënt als je niet direct de verdediging nodig hebt (zul je meer dan anderhalve maand geen aanval binnenkrijgen? dan kun je gewoon lekker langzaam met speer/zwaard/boog aan de gang. Terwijl de speer/ZC jusit perfect zou zijn bij een constante dreiging (ervanuit gaande dat je de kosten kan ophoesten))

En dit is nog maar een voorbeeldje van één mogelijke setup, die ook weer zijn aparte versies heeft.
N.B: Er zijn meer/voor-nadelen, ik probeer hier echter aan te tonen hoe alles een stuk ingewikkelder in elkaar steekt dan je op het eerste gezicht zou denken.

De dingen die je, voor troepensetups, in gedachte moet houden zijn:
- snelheid (hoe lang kost het bouwen?)
- kracht (hoeveel kan ik hiermee neerhalen/blocken?)
- kosten (kun je je de grondstoffen veroorloven?)
- je omgeving (kan ik nu gs besparen en langzaam een sterk dorp maken zodat ik meer edels kan maken, of moet ik nu echt mezelf gaan voorbereiden op veel incomings/veel clearen?)
- etcetera, etcetera...

Gewoon omdat ik een grafhekel heb aan de mensen die zeggen dat setup 'vulmaarin' altijd het beste is voor een bepaald type dorp...:rolleyes:

tl;dr: Alles heeft voor-en nadelen, analyseer je omgeving en pas jezelf daarop aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Als je de grondstoffen hebt, en je zou met alle dorpen snel willen farmen + er is een constante dreiging.

zou dan een boog, ZC combinatie handig zijn?

de meesten hebben erg weinig ber. boog. dus naar mijn inzien zou het best handig zijn, of niet soms?
 
Reactiescore
38
Als je de grondstoffen hebt, en je zou met alle dorpen snel willen farmen + er is een constante dreiging.

zou dan een boog, ZC combinatie handig zijn?

de meesten hebben erg weinig ber. boog. dus naar mijn inzien zou het best handig zijn, of niet soms?

Ik speel niet op boogwerelden, maar ik kan je redenering goed volgen.
Als het idd zo is dat spelers weinig bereden boog gebruiken kan een combi boog - zc best handig zijn. :)

Ik speel altijd met een speer - zc opbouw en ik weet er ook redelijk veel van.
Al zou ik eventueel aanraden om bij het begin van een wereld speer - zc te maken (snelheid) en dan langzaam te veranderen naar speer - zwaard.
Als je namelijk maar 2 defdorpen hebt en je wordt aangevallen is speer - zc enorm makkelijk te vegen en ben je onmiddellijk je dorpen kwijt.
Ik zou dus eerst rushen naar een vol defdorp met speer - zc en dan langzaam wat zc doodlopen ofzo totdat je die zc in zwaard kan veranderen.
Zo heb je altijd een vol defdorp ter beschikking en kan je naarmate de tijd de defensieve kracht van je dorp verhogen.

Dit raad ik echter aan aan iets minder actieve farmers.
Échte farmers raad ik aan om gewoon verder te doen met de speer - zc combinatie.
Minder actieve farmers zullen toch al reeds gestopt zijn met farmen wanneer ze hun vol speer - zc dorp hebben gecreëerd.

(Dit is mijn theorie hierover, dus verbeteringen mogen zeker toegevoegd worden. ;))
 

DeletedUser

Guest
Ik speel niet op boogwerelden, maar ik kan je redenering goed volgen.
Als het idd zo is dat spelers weinig bereden boog gebruiken kan een combi boog - zc best handig zijn. :)

Ik speel altijd met een speer - zc opbouw en ik weet er ook redelijk veel van.
Al zou ik eventueel aanraden om bij het begin van een wereld speer - zc te maken (snelheid) en dan langzaam te veranderen naar speer - zwaard.
Als je namelijk maar 2 defdorpen hebt en je wordt aangevallen is speer - zc enorm makkelijk te vegen en ben je onmiddellijk je dorpen kwijt.
Ik zou dus eerst rushen naar een vol defdorp met speer - zc en dan langzaam wat zc doodlopen ofzo totdat je die zc in zwaard kan veranderen.
Zo heb je altijd een vol defdorp ter beschikking en kan je naarmate de tijd de defensieve kracht van je dorp verhogen.

Dit raad ik echter aan aan iets minder actieve farmers.
Échte farmers raad ik aan om gewoon verder te doen met de speer - zc combinatie.
Minder actieve farmers zullen toch al reeds gestopt zijn met farmen wanneer ze hun vol speer - zc dorp hebben gecreëerd.

(Dit is mijn theorie hierover, dus verbeteringen mogen zeker toegevoegd worden. ;))

als je nou bijvoorbeeld een sterk cluster hebt? is het dan ook handig om speer en ZC te doen.
mij lijkt het zozo handig om speer en ZC te doen als je eignelijk geen cluster hebt maar overal losse flodders van een paar dorpjes..
 
Reactiescore
38
als je nou bijvoorbeeld een sterk cluster hebt? is het dan ook handig om speer en ZC te doen.
mij lijkt het zozo handig om speer en ZC te doen als je eignelijk geen cluster hebt maar overal losse flodders van een paar dorpjes..

Als je constant onder aanval ligt is speer - zc zeker de moeite waard.
Al kan je als professionele speler natuurlijk met beide opstellingen overweg.
Het voordeel aan speer - zc vind ik vooral de snelheden.
Wanneer er edels aan te pas komen kan je makkelijker snipen.
Ik heb in elk def dorp van elke snelheid minstens 1 eenheid staan om effectief te kunnen snipen, tussentimen,...
Het is dus een extra verbetering aan een sterk cluster als je met snellere defdorpen kan werken.

Edit: Het is natuurlijk altijd beter als je in rustige periodes sterke defdorpen maakt met speer - zwaard.
Dan kan je namelijk de eerste aanvalsgold effectief opvangen en onmiddellijk met de snellere speer - zc taktiek de verloren eenheden vervangen.

Maar nu kunnen we ons ook weer afvragen of een compact cluster hebben nu juist goed is, of slecht is... :D
Dit hoort hier echter niet, dus hierover zal ik niet beginnen zagen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Als je de grondstoffen hebt, en je zou met alle dorpen snel willen farmen + er is een constante dreiging.

zou dan een boog, ZC combinatie handig zijn?

de meesten hebben erg weinig ber. boog. dus naar mijn inzien zou het best handig zijn, of niet soms?
Al is je denkwijze begrijpelijk, zelf vind ik het niet waard om boog te maken in een setup die puur bedoeld is voor de opbouwsnelheid.
Naja, of je moet natuurlijk gewoon een 'goede' mix van speer/boog vinden, en daar het bijpassende aantal zc bij zetten (aka: bouwtijd kazerne = bouwtijd stal)

Dit raad ik echter aan aan iets minder actieve farmers.
Échte farmers raad ik aan om gewoon verder te doen met de speer - zc combinatie.
Minder actieve farmers zullen toch al reeds gestopt zijn met farmen wanneer ze hun vol speer - zc dorp hebben gecreëerd.

(Dit is mijn theorie hierover, dus verbeteringen mogen zeker toegevoegd worden. ;))
De speer/ZC is, inderdaad, simpelweg goddelijk voor de echte farmers. Maar zodra je dorpen te dicht op elkaar liggen zul je toch aparte defdorpjes met speer/zwaard moeten hebben.
Mijn zc-dorpen farmen voor hun eigen grondstoffen, en redden dat dan ook makkelijk. Maar ik kan me goed voorstellen dat als ik, bijvoorbeeld, 4 zc dorpjes te dicht op elkaar heb staan dat ze dan hun farminkomsten zullen 'concurreren'. Zelf probeer ik mijn dorpjes zo zelfvoorzienend mogelijk te maken, de zc dorpen kunnen dit wel...als de farms maar niet op raken.

edit: zelf ben ik geen fan van compacte clusters, maar we weten allemaal dat edelplannen bijna nooit vlekkeloos verlopen. Iedereen zal uiteindelijk een paar dorpjes edelen die hij/zij niet wilt. Zij het vijandige spelers, oorlogen, whatever...
Als dit gebeurt, en je een te compact cluster krijgt dat door je andere dorpen al leeggefarmt wordt (en de looptijden naar buiten die farmradius), zul je zowel speer/hc als speer/zwaard/boog dorpjes moeten maken (aangezien de tweede veel minder grondstoffen per dag eist. Als je mijntjes op 30 staan dan heb je al genoeg voor een dagproductie in een speer/zwaard/boog, en kun je de gebouwen gewoon betalen dmv. grondstoffen versturen van een ander dorp).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21536

Guest
Def:

6000:speer:
6000:zwaard:
4000:boog:
750:zwaar:

Off:

7000:bijl:
2500:licht:
500:bboog:
225:ram:
 

DeletedUser

Guest
1e (aanval/edel) dorp:
4.500 :licht:
400 :ram:
68 :verkenner:
4 :edelman:

Volgende (deff) dorpen:
10.001 :speer:
10.000 :zwaard:
334 :verkenner:

Volgende (off) dorpen:
7.509 :bijl:
2.500 :licht:
500 :verkenner:
400 :ram:
20 :catapult:

Volgende (scouts) dorpen:
10.000 :verkenner:
167 :ram:
1 :zwaard: of :speer:

Volgende (edel) dorpen:
6.009 :bijl:
2.500 :licht:
1.100 :verkenner:
400 :ram:
20 :catapult:
4 :edelman:
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.769
1e (aanval/edel) dorp:
4.500 :licht:
400 :ram:
68 :verkenner:
4 :edelman:

Volgende (deff) dorpen:
10.001 :speer:
10.000 :zwaard:
334 :verkenner:

Volgende (off) dorpen:
7.509 :bijl:
2.500 :licht:
500 :verkenner:
400 :ram:
20 :catapult:

Volgende (scouts) dorpen:
10.000 :verkenner:
167 :ram:
1 :zwaard: of :speer:

Volgende (edel) dorpen:
6.009 :bijl:
2.500 :licht:
1.100 :verkenner:
400 :ram:
20 :catapult:
4 :edelman:

Ik zie nergens boogjes, dus ik mag aannemen dat dit voor een wereld is zonder boog.

Ik vraag me alleen het volgende af: waarom 1,1k scouts in je edeldorpen? En 500 stuks in je offdorpen?

Dat zijn best veel boerderijplaatsen die je daar inneemt.

Ook vind ik je bijl gehalte in je off-dorpen, redelijk hoog. Zijn lange rekruteringstijden. :)
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Aanval:

6800 :bijl:
3000 :licht:
250 :ram:

Defense:

10200 :speer:
10200 :zwaard:
100 :verkenner:T

Of:

20500 :boog:

ZC:

3400 :zwaar:

Verkenner:

10100 :verkenner:
20 :kata:
 
Bovenaan